Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pronarek    2

mam pytanie czy da sie zwolnic obroty silnika elektrycznego od ''Frani" do naprawdę wolnych bo potrzebuje taki silnik do pewnego wynalazku ( jak uda mi sie zrobić to sie pochwale)

 

P.S

myslałem o zwykłym ''ściemniaczu'' z castoramy ale nie wiem czy to dobry pomysł ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotereK    0

Tak mi sie zdaje żeby zwolnic obroty to musisz użyć "autotransformatora", który podłączasz do sieci i można nim regulować napięcie, ma on w sobie takie gniazdko elektryczne i tam wkładasz wtyczkę od silnika.

 

P.S Co to jest ten "sciemniacz"? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

sciemniacz jest to taki włącznik stosowany do oswietlenia jak skręcisz pokrętło to zarówka sie tylko delikatnie "żarzy'' a jak rozkręcisz to swieci normalnie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotereK    0

Aha domyślałem się :P ale ten sciemniacz raczej by długo nie wytrzymał, do silnika płynie większy prąd niż przy oświetleniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Takie urządzenie , którym można płynnie zmieniać obroty silnika elektrycznego to falownik.

Kiedyś próbowałem zmniejszać obroty silnika na 220V (wentylator wyciągowy), przy pomocy ściemniacz i nic z tego nie wyszło (działało tylko przy maksymalnym ustawieniu ściemniacza albo wcale).


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

Sa gotowe zestawy do regulacji obrotów silnika elektrycznego..

Miałem taki u żywałem z wentylatorem cś koło 40W i było ok, a przecież są tez mocniejsze :P

To są zestawy do samodzielnego montażu firmy jabel, drogie, ale cóż, takie było w sklepie to używam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0
a nie macie jakiś tańszych pomysłów ?

Nie ma nic za darmo..

pozatym => GOOGLE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toniekmf255    5

na Allegro jest tego troche :P


Mój avatar-mój ulubiony pies którego już ze mną nie ma :(

Są ludzie, którzy nie popełniają błędów. To ci, za których myślą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gufi    0

nie wiem co chcesz zrobić może przełożenia koła pasowe dotosować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

udało mi sie kupic fajny motoreduktor moze jego zastosuje ale mam nastepne pytanie pewnie nie wiele łatwiesze ... czy pradnica a c-360 moze pracowac jako silnik elektryczny ? i czy tam da sie regulowac obroty ?

 

P.S

ten silnik miałby byc uzyty do napędu wózka do uprawy pomidorów taki jak jest na tej stronie (model WE-01 wózek podaje jako przykład i nie chce kopiowac jego budowy)

http://www.promasz.com.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
udało mi sie kupic fajny motoreduktor moze jego zastosuje ale mam nastepne pytanie pewnie nie wiele łatwiesze ... czy pradnica a c-360 moze pracowac jako silnik elektryczny ? i czy tam da sie regulowac obroty ?

 

P.S

ten silnik miałby byc uzyty do napędu wózka do uprawy pomidorów taki jak jest na tej stronie (model WE-01 wózek podaje jako przykład i nie chce kopiowac jego budowy)

http://www.promasz.com.pl/

hej u nas rzeźnik ma maszynki do mielenia mięsa (silniki na siłę) i ma tak zwolnione ze maszynka mieli jak bys ręką kręcił :P

tam jest taka skrzynia (wielkości torebki z kilogramem cukru), może mozna by gdzieś takie cos kupić, tylko wtedy juz bys nie miał regulacji szybkości :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

co do tego silnika na siłe to juz załatwiłem sobie przekładnie a teraz potrzebuje silnik na akumulator z regulacją prędkosci zeby załorzyc do tego wózka chociarz chyba mi sie nie uda i bede musiał kupic orginał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
co do tego silnika na siłe to juz załatwiłem sobie przekładnie a teraz potrzebuje silnik na akumulator z regulacją prędkosci zeby załorzyc do tego wózka chociarz chyba mi sie nie uda i bede musiał kupic orginał

Ty a byly takie skutery na akumlator, moze z tego by cos wykombinował :P


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prądnicy idzie to jakoś przerobić żeby działała jak silnik ale sie nie opłaca.

 

Pytałeś w elektrycznym o regulator napięcia na 230V bo są takie pokrętła że kręcisz i one Ci regulują przepływ napięcia.

 

Co do ściemniacza to nie tyle co zmniejsza napięcie co je zatrzymuje w sobie i idzie mniejszy prąd po kablu.


Zdrowia szczęścia pomarańczy niech Ci Żona nago tańczy!!!;). Życzy Wojtek :D :D :P
__________________________________________________________________________
Zdradzę Ci największą tajemnice internetu:
google nie gryzie wikipedia też!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
mam pytanie czy da sie zwolnic obroty silnika elektrycznego od ''Frani" do naprawdę wolnych bo potrzebuje taki silnik do pewnego wynalazku ( jak uda mi sie zrobić to sie pochwale)

 

P.S

myslałem o zwykłym ''ściemniaczu'' z castoramy ale nie wiem czy to dobry pomysł ??

 

do tego bedzie potrzebny regulator PWM

 

wpisz w google coś takiego regulacja PWM silnik jednofazowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Do silników 3-fazowych najlepsze są falowniki, które zmieniaja częstotliwość prądu zasilania nie zmieniajac mocy ani mometu, zmienia sie tylko prędkość. Można go stosować do płynnego rozruchu silnika od 0 do max obrotów. Jest to najlepszy sposób i prawie bez stratny.

A co do tej prądnicy co ma być zastosowana w tym wózku to można ja zastosować bo będzie ona działać jako silnik ale ma ona za mało siły bo chyba jakieś 120W.(jeśli dobrze pamietam)

A nie lepszy by był rozrusznik?? Jest silny, na 12V. Juz rozrusznik z malucha jest lepszy od prądnicy.

 

Ten sciemniacz do silnika jednofazowego to spowoduje opór na drodze pradu co spowoduje spadek napięcia, przez co zmniejszenie obrotów ale bedzie to układ pobierający duży prąd, a jego spora część bedzie oddawana jako ciepło wydzielone na ściemniaczu(straty). Lepszy bedzie falownik, który umozliwia bezstartna regulacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

pronarek podziel sie swoim projektem. Pytani eczy da sie regulowac obroty silnika od frani jestmalo precyzyjne. Czy masz jakies wymagania odnosni ezasilania?? czy to musi byc na 220V AC?? Czy np na 12VDC by podeszlo?? Jezeli tak to moze lepszym rozwiazaniem bylo by zastosowanie silnika DC od wycieradzek samochodowych?? -Jak amoc potrzebujesz, jakie obroty??

Silnik DC mozesz skuteczniej regulowac w mniej skomplikowany sposob.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0
co do tego silnika na siłe to juz załatwiłem sobie przekładnie a teraz potrzebuje silnik na akumulator z regulacją prędkosci zeby załorzyc do tego wózka chociarz chyba mi sie nie uda i bede musiał kupic orginał

 

Poszukaj tematow o migomatach np na elektroda.pl . Zastosowanie do podajnikow drutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

karola44 co do twojego przed ostatniego posta to własnie terz wpadłem na pomysł zeby zastosowac silnik od wycieraczek ale mam problem bo wydaje mi sie ze nie ma takiego silniczka na 12 volt o takiej mocy jedynie to silnik od stara ale on jest na 24 Volt i tu jest nastepny problem bo jak na 24 Volt to musiałbym miec 2 akumulatory a ten wózk musi byc lekki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
karola44 co do twojego przed ostatniego posta to własnie terz wpadłem na pomysł zeby zastosowac silnik od wycieraczek ale mam problem bo wydaje mi sie ze nie ma takiego silniczka na 12 volt o takiej mocy jedynie to silnik od stara ale on jest na 24 Volt i tu jest nastepny problem bo jak na 24 Volt to musiałbym miec 2 akumulatory a ten wózk musi byc lekki

Star 29, 28 i 200 były na 12V, w 200 tylko rozruch był na 24V. Odnośnie mocy, to weź pod uwagę przełożenie przy którym będzie pracował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

eee miuałem pare starów i tylko w 28 była instalacja 12 v a rozruch na 24 v dobra zresztą nie wiem byłem w sklepie i silniczek od 1142 jest na 24 v ale był terz model na 2 wycieraczki moze tamten był na 12v? sam juz nie wiem a za tydzien mam ferie i bede cos szukał wiec musze mniejwiecej wiedziec czego szukac <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
eee miuałem pare starów i tylko w 28 była instalacja 12 v a rozruch na 24 v dobra zresztą nie wiem byłem w sklepie i silniczek od 1142 jest na 24 v ale był terz model na 2 wycieraczki moze tamten był na 12v? sam juz nie wiem a za tydzien mam ferie i bede cos szukał wiec musze mniejwiecej wiedziec czego szukac <_<

Na pewno rodzina 200, czyli 200, 244, 266 miały instalację 12 voltową, może pod koniec produkcji jak wchodził 1142, który już miał 24V. Aha, model 29(benzyniak) miał wszystko na 12V. Szukaj na szrocie albo w jakimś warsztacie. Mój znajomy ma taką firmę, która zajmuje się kasacją ciężarówek oraz naprawą ciężarówek, zapewne taki silniczek kosztowałby niewiele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Bolsick
      Witam mam pytanie odnosnie silnika elektrycznego 3 fazowego od bąka . Na rozruchu tylko buczy jak przełącze na "2 bieg" czyli prace to sie kreci wolno i po jakis 20 sekundach gasnie. I teraz pytanie co z nim jest czyżby spalony? Ale spalony chyba wogle by nie krecil;/ Proszę o jakieś sugestie;)
       
       
      Ostrzeżenie pkt. 1.5. Temat poprawiłem.
    • Przez Adrian3210
      Witam. Mam problem z chłodnią do mleka. Problem wygląda następująco. Agregat nie załącza się za pierwszym razem. Słychać pykanie, aż za 4 czy za 5 pyknięciem załączy się. Chłodnia to Alima Bis 400l
    • Przez rolnikus21
      Witam.
      Chce założyć nową instalcję w paszarni. Problem polega na tym że nie wiem jakim wykonac to kablem. Paszarnia jest oddalona o jakieś 70m więc ze względu na koszty mam zamiar zrobić to przewodem aluminiowym 35mm2. Ale teraz nie wiem czy ma być to przewód cztero czy pięciożyłowy ? 
       
    • Przez rosiu_xd
      Witam serdecznie, ostatnio dorwałem stary odkurzacz do prac w garażu, i po podłączeniu, silnik zionął ogniem, i od razu wyciągnąłem wtyczke z kontaktu, po rozebraniu, okazało się że spuchł ten element, wnioskuje że to kondensator, szukałem takiego czegoś w interecie żeby po prostu go przelutować, ale nie mogłem znaleźć, wiec może ktoś z was zna się na tym i pomoże, co z tym zrobić Pozdrawiam

    • Przez AdamCzarnecki
      Potrzebuje informacji jak uszczelnić silnik RTO przy wyjściu wału korbowego na sprzęgło. Czy powinna tam znaleść się uszczelka? ( zdjęcie : https://zapodaj.net/f1e2db7daf1d3.jpg.html ) . Jeśli ktoś będzie mi w stanie pomóc będe wdzięczny.
       
×