Skocz do zawartości

Porównanie opon


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, MF675ursus napisał:

Warto, szczególnie dla głównego konia. Ale zrobisz jak zechcesz

A z tym mrl ktoś miał styczność? Wiadomo, że patrzę trochę portfelem, ale znowu ten powiedzmy niecaly tysiak do mitasa, rozbite na kilka lat to też nie majątek żeby sobie potem płuc w brodę, że się pożałowalo.

40 minut temu, izydor6280 napisał:

zamiast kupić nowe diagonalne to wolałbym w tej cenie poszukać radialnej używki, taka jest różnica w uciągu, ugniataniu pola czy komforcie jazdy

Taka jest różnica, bo miałeś stara radialke i nowa diagonalna na tym samym ciągniku i masz porównanie, czy taka jest różnica, bo tak wszędzie piszą?

Nie szukam na siłę argumentów żeby przyoszczedzic, po prostu każdy pisze jaka to jest super radialka, ale rzadko się spotyka żeby ktoś miał bezpośrednie porównanie.

 

Opublikowano (edytowane)

Radialki mają lepszy uciąg, ale nie na dętkę, po pewnym czasie mikropęknięcia wewnątrz opony ją "szczypią" wszystko gra jak ją zjedziesz w powiedzmy 10ciu latach.

Edytowane przez deSilva
Opublikowano

Na tyle mam teraz jedną stara diagonalna barumke i jedna stara radialke klebera obie są na dętkach. W tym roku woziłem jedno koło, bo na radialce był kapeć, ale to dętka na "szwie" się rozeszła. Tak to nic się nie działo - ja mam ciągnik niecałe 4lata i poprzedni właściciel też chyba rok, czy dwa przed sprzedażą założył te radialke

Radialce zostało tyle bieżnika i w tym roku na mokrym już bardzo mocno pług ciagal ciągnik. Nie mam też obciążenia na tylnich kołach i biorę pod uwagę np zakup kartoflakow i dołożenie obciążenia. 

 

IMG_20210729_104135949_HDR~2_copy_981x1949.jpg

Opublikowano

Warto zainwestować, ze względu na równy rozkład nacisków -opona zużywa się kilkakrotnie wolniej w stosunku do diagonalnej. Dodatkowo oszczędność paliwa i czasu - lepszy uciąg i można szybciej poruszać się w transporcie .Co do porównania to mam doświadczenie jedynie z oponami w Ursusie C330. Po wymianie na opony  radialne zauważyłem , że opony w tym przypadku zużywają się ok.trzykrotnie wolniej,opony bardziej tłumią wyboje i tam gdzie to możliwe można jechać znacznie szybciej.Lepszy uciąg-  ciągnik nie kopie dołów a co najwyżej silnik się przydusza.W drugim ciągniku mam opony radialne ,(16,9R34) jeszcze fabryczne ,mają dwadzieścia kilka lat i nic przy nich nie robiłem.

Opublikowano
19 minut temu, andrzej78 napisał:

Warto zainwestować, ze względu na równy rozkład nacisków -opona zużywa się kilkakrotnie wolniej w stosunku do diagonalnej.

Teraz to żeś odleciał. Mam w jd diagonalki od nowości, mają prawie 5000mth, drugie tyle wychodzą na luzie. Chcesz powiedzieć, że radialka wytrzyma te 30000mth?

Opublikowano

Punk widzenia zależy od punktu siedzenia.Napisałem to na podstawie własnych obserwacji . Wszystko zależy od tego ile ciągnik wykorzystywany jest w transporcie po drogach utwardzonych, a tu różnica jest bardzo duża i wcale nie można  wykluczyć tak dużego przebiegu, w sprzyjających warunkach.

Opublikowano

To Ty napisałeś. Ja wspomniałem o sprzyjających warunkach, czyli mało po asfalcie a dużo po polu. Duże zaczenie ma także ciężar ciągnika, szerokość opony, średnica opony i materiał z jakiego została wykonana.

Opublikowano (edytowane)

Ciągnik po asfalcie  jeździ bardzo mało, tyle coś nic - pola mam koło domu, także 90pare % użytkowania to jazda po polu i ewentualnie drogach gruntowych. Po asfalcie tyle, co czasem przez wieś przejadę

 

6 godzin temu, andrzej78 napisał:

Jeżeli ta opona Kleber jest cała , a ma jeszcze ok 50% bieżnika to poszukał bym do kompletu drugą używaną  radialkę. Tym bardziej że opony przednie też nie są nowe.

Jest cała, ma tylko  bardzo bardzo delikatne spękania z wierzchu, boki bez żadnych nawet w sumie najmniejszych spekan. Ale bieżnika to tam 50% już napewno nie ma. A przednie opony nie są nowe, ale mają w sumie tylko 4lata, na zdjęciu tylko wyszły na trochę już zjechane, ale na żywo bieżnik jest super. Gorzej z bokami. W małym zetorku (bardzo mało używanym) mam na tyle diagonalne cultory to różnica w uciagu po przesiadce z lysawych diagonalnych była wręcz kosmiczna. Dobrze też się w nim trzymają jeśli chodzi o spękania - nie ma żadnych, a mają z 8lat. Za to w 8145 (który robi prawie wszystko na 30ha, od orki, uprawy, przez nawozy, opryski, po  koszenia rotacyjna) mam diagonalne cultory na przodzie i tu juz o ile bieżnik super, to już na wewnętrznej stronie opony pojawiły się wkoło spękania. 

IMG_20210306_165704845~2_copy_825x1036.jpg

A jeśli by jednak radialki, to jest sens dokładać do mitasa? Mrl, to chyba malhorta indyjska? To mam tej firmy w przyczepach parę opon, to trzymają się ok. Fakt, że dużo moje przyczepy nie wożą, ale parę lat od ostatnich wymian już minęło, cały czas stoją na dworze i nic się nie dzieje z nimi. Dołożyć tysiaka do dwóch, to niby nie dużo, ale znowu z drugiej strony za tysiaka miałbym obciążniki na tył. 🤷

Edytowane przez daron64
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcesz nowe to idź do sklepu i popatrz na bierznik, ilość klocków, twardość bieżnika, wysokość bieżnika. Jak będą twarde plastikowe jak petlasy to nie brać bo będzie się ślizgać. Pewnie mrl będą mieć niższy bieżnik niż mitas 

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano
16 godzin temu, daron64 napisał:

Panowie, chciałbym zmienić opony tylnie w swoim 8145. Pytałem na lokalnym warsztacie, to cena z wymianą 

- diagonalne w.zaleznosci od marki 2200-2600zl (polecali ozke)

- radialki mrl -3200, ozka 3400, mitas 3600

Ciągnik jest głównym na 30ha. Między tańsza diagonalna a taka w zasięgu cenowym radialka 1400na sztuce, co już jest spora kwota, ale np między droższa diagonalna, a najtańsza radialka już różnica znośna. Co robić? W uciagu różnica jest tak duża, że warto dopłacać?

 

nie wiem jaki masz rozmiar tych opon ale ceny z tego serwisu faktycznie wymiatają, obczaj coś na allegro czy na sklepach internetowych, zwróc uwagę w opisie ile klocków na obwodzie ma ten MRL i inne tańsze, ja polecam Petlas radialne i Kleber, diagonalne nie wypowiem się ale używane radialne to też ryzykowny temat, najtańsze radialki ceet czy mrl nie wiem czy nie mają mniej klocków na obwodzie i nie trzymają rozmiaru, potem przód się może nie zgrywać

Opublikowano
23 godziny temu, daron64 napisał:

Taka jest różnica, bo miałeś stara radialke i nowa diagonalna na tym samym ciągniku i masz porównanie, czy taka jest różnica, bo tak wszędzie piszą?

360 na diagonalnych a do czeskiej 40 założyłem zjechane kleberki, różnica w wysokości klocka duża ale 4011 radzi sobie o wile lepiej w cięższych pracach, mimo mniejszej wagi

  • Thanks 1
Opublikowano

Kupiłem dwie na przód ozka knk50 14.9 r 28 (zakup na już u wulkanizatora). Po dwóch latach 5 razy przebite i już widać zuzycie po 300mtg. Badziew . Dobrze że z tyłu BKT założyłem  18,4 r38 bo im nic nie jest a nawet widać jeszcze napisy na klockach. Warto je kupić

Wszystkie przebicia od kolców z krzaków i drzewek. BKT na tyle też jadą po tym samym i nic. Pacjent to zetor 8540 z mulczerem.

Opublikowano

A jak jest z ursusem 1634 , obecnie mam na przodzie 14,9 r 24 a na tyle 18,4 r 38 , tak kupiłem chce zmienić opony z tyłu na szersze i to szersze jak 520/70 r 38 i moje pytanie do znawców bo szukam w necie i już głupi jestem czy nie mam przypadkiem za niskich opon z przodu i jakie opony wrzucić na tył 600/65 r38 czy 580/70 r 38 i czy te 600 nie będą za szerokie do 1634??

Opublikowano

My mamy Ursusa 1634. Moim zdaniem nie będą za szerokie. Możesz się jeszcze zapytać tam, gdzie zamierzasz kupić. U mnie w okolicy nie ma żadnego sprzedawcy z dobrymi oponami do ciągników, dlatego zamawiałem z internetu z HurtOpony. Tam sobie model ciągnika wybierasz i masz polecane opony. Ja jeszcze tam zadzwoniłem i wypytałem. Wybrałem w średniej cenie z Alwaysrun, ale wybór b.dobry. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v