Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To że silnik 6cyl nie znaczy że 15 musi wziąść - nie wiem jak by musiał katować renie (110.54) aby wzięła 15L. Mi wychodzi spalanie od 8 do 11 może 12L na godzinę. Mówię tutaj o samej pracy a nie przestojach czy pyrkaniu na wolnych obrotach.

Sąsiad ma dwa stare deutzy 6cyl (lata 60 przed serią dx)  i jeden 100 konny pali poniżej 10 (bez napędu) a drugi 120 koni na turbinie w orce pali ok 12L. Wcześniej miał 80koni 6cyl to do max 10 litrów dochodził (gaz w podłodze) ale nie było czym jechać.

Już od nie jednej osoby słyszałem że stare zachodnie silniki pobijały pod względem spalania te nowiutkie dzisiejsze maszynki <_<

Opublikowano

Rozglądam się za jakąś renią   ok 100 koni interesuje mnie wersja mechaniczna czym różni się  106 54  od 110 54  czy to są jakieś istotne różnice czy tylko pare koni

Opublikowano

Mam wątpliwości czy 106 nie zadurza , a może jakaś największa w 4 cylindrach ,najbardziej chodzi mi o to żeby w przyszłości bez problemu dała rade z agregatem siewnym 3 metry a maszyny na razie  mam dopasowane do mtz 82

Opublikowano

Renia 110.54 jest długa ale do agregatu z hydropakiem idealna nie musisz składac siewnika bo nie masz przyczepności, dwa baki to też moim zdaniem wygoda wlewasz 225l i zapominasz o paliwie, rama po całości to pewne wzmocnienie, w mojej okolicy jeden gośc złatwił ursusa 6 cyl gdy przejeżdzał przez bruzdę na rozłożonym agregacie pękła mu skrzynia. Moja ma amortyzowaną kabinę więc jest jeszcze wyższa ale  wygoda i widocznośc bez problemu a dostęp do wszystkiego wyśmienity, myslę że w okolicach 40 tyś ciężko będzietrafic inny równie niezawodny sprzet

Opublikowano

koledzy mam pytanie...

Ciągnik posiadam już prawie 4lata ale ostatnio zastanowiła mnie jedna rzecz...

czy u was te ciągniki też są takie mułowate???

tzn jadąc z ładunkiem bez różnicy czy to 14 czy 6t na 4 biegu rozpędza się bardzo powoli???

dymu nie puszcza wcale, tylko taki mułowaty mi się wydaje....

nie ma takiego pier...dolnięcia jak np ursusy 12xx czy 16xx że aż wszystko dudni jak na obroty wchodzi...:)

nie wiem czy czasem zmiana filtra paliwa coś by zmieniła?? (jeszcze tego nie zrobiłem odkąd ją mam..:) )

czy te ciągniki po prostu tak mają...?

Opublikowano

Filtry paliwa i powietrza to jak tylko zakupiłeś powinieneś wymienić, Do tego filtry hydrauliki. U mnie na obroty wchodzi normalnie bez problemów ciąg czuć cały czas do odcięcia paliwa.

Opublikowano

na luzie też bez problemów wchodzi na obroty....

tak jak pisałem, gorzej z ładunkiem... do 3 biegu jeszcze jakoś ciągnie... najgorzej jest na 4 biegu z zającem....

tam jest jeden filtr paliwa tak?

Opublikowano (edytowane)

paliwowy masz za pompką, ciężko powiedzieć ile i jaki, bo były okrągłe 2 małe, 1 duży lub kwadratowy

okrągłe są takie same jak do perkinsa, kwadratowy idzie w silnikach JD, więc problemów z dostaniem nie powinieneś mieć

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

W 110 siedzi silnik MWM filtr bodajże P556245 z Donaldsona i PM819 z Filtrona. Tak na 90%.

 

z tego co na szybko patrzę to są właśnie te niższe

 

tu masz numery, powinny pasować: FF4052A 6005007410 6005000895 836339371 1896287M91 162000081001 3405419M1 1930277 D8NN9176AA 243191301 961048 32400502

Opublikowano

To jest oryginalna pompa LucasCAV.

Odpowietrza się najpierw 2 potem 1 (wg numeracji ze zdjęcia). Można także zrobić to jednocześnie.

 

Jeśli pompa wtryskowa była demontowana warto po odpowietrzeniu pompką zasilającą (patrz wyżej) odkręcić jeden z przewodów

na zdjęciu zaznaczony strzałką i odchylić go. To pomoże odpowietrzyć rotor. Zakręcasz po uruchomieniu silnika.

post-81345-0-28379500-1457348089.jpg

 

*Wykorzystałem Twoje zdjęcie.

Opublikowano

Jeśli wymieniasz tylko filtr paliwowy to tak naprawdę nie ma potrzeby odpowietrzania pompy wtryskowej tylko sam filtr.

 

Czytając Twoje wcześniejsze posty widzę, że masz problem z pompą wtryskową, dlatego sama wymiana filtra nie wiele pomoże. Tak na marginesie zachęcam sprawdź stan filtra pompki zasilającej, ponieważ to on jako pierwszy zatrzymuje zanieczyszczenia. Przed ponownym założeniem wyczyść i przemyj w czystym ON.

 

Mogę Ci także doradzić i zachęcić, abyś poza tym sprawdził stan filtra nylonowego wewnątrz pompy wtryskowej znajdujący się na jej wejściu (zaznaczone strzałką).

post-81345-0-55631800-1457385384.jpg

 

Proponowałbym zdemontować cały korpus zaworu przymocowany czterema śrubami dlatego, że samo wyjęcie filtra powoduje przedostanie się części zanieczyszczeń do wnętrza pompy.

 

Tak wygląda to po rozłożeniu na części pierwsze.

post-81345-0-35378800-1457385396_thumb.jpg

 

*Czasem sprężynki są inne niż przedstawione na zdjęciu.

 

Odkręcasz przewód zasilający pompy wtryskowej. Następnie luzujesz (nie odkręcasz) króciec zasilający (1), potem odkręcasz cztery śruby na klucz 8 i zdejmujesz kompletny korpus zaworu.

Teraz odkręcasz króciec zasilający (1) zwracając uwagę na dociskającą go sprężynę (3). Wyciągasz ją, następnie regulator zaworu (4) lub tylko grzybek (zależnie od budowy) oraz filtr nylonowy (5).

Dalej wszystko po kolei.

 

BARDZO WAŻNE!

Zwracaj uwagę na poszczególne części składowe, aby w takiej samej kolejności złożyć, gdyż mają one bardzo istotny wpływ na pracę pompy wtryskowej!
Filtr nylonowy przed włożeniem należy przemyć w czystym ON.

 

Wraz z tulejką zaworu (6) razem wyjdzie podkładka. Jeśli coś nie wychodzi należy przekręcić i stuknąć o blat stołu lub na rękę. Najciężej wychodzi ostatnia sprężynka (8).

 

Kolejność przy składaniu:

  1. Sprężynka (8) jako pierwsza.
  2. Kompletujemy wkładając w tulejkę zaworu (6) po kolei tłoczek zaworu (7), sprężynkę zaworu (tu jej nie ma) na wierzch regulator zaworu (4) lub tylko grzybek. Obracamy na płasko korpus zaworu i w takiej pozycji delikatnie wkładamy skompletowaną powyżej tulejkę zaworu (6). Zwracamy uwagę, aby nie wypadł tłoczek.
  3. Filtr nylonowy (5) wkładamy już normalnie w pozycji pionowej.
  4. Sprężyna dociskowa (3) wchodzi w środek filtra i dociska grzybek.
  5. Na koniec króciec zasilający (1) z podkładką (2) dociskamy i zakręcamy.

Filtr plastikowy w pompie wtryskowej już nie będzie taki brudny, gdyż znajduje się za filtrem paliwowym, jednak mimo wszystko zbierają się tam bardzo drobne zanieczyszczenia i trzeba go wyczyścić.

 

Po tych wszystkich operacjach przeprowadź pełne odpowietrzanie.

 

Jeszcze jedno skoro nie puszcza dymu pod obciążeniem tzn. że do sprawdzenia wtryski (nie leją tylko robią za słabą mgiełkę). Pompa także nadaje się do sprawdzenia.

Opublikowano

Widzę kolego że dobrze orientujesz się w temacie!
Bardzo dziękuję za istotne uwagi... zacznę od wymiany filtra, oraz filterka pompki zasilającej...
Teraz może co nieco wyjaśnię bo chyba coś niejasno napisałem... Nie jest tak że nie mogę nim ujechac... Tylko po prostu wydaje się trochę mulowaty... Jak juz się rozpędzę to jedzie bez problemów.. Mam może jakieś inne odczucia co do pracy silnika bo wcześniej z przyczepami latalem 360 i tam jak już miała ciężko to wiadomo najpierw dym, po silniku czuć było że dostaje w dupe, a na końcu spadek z obrotów...
Tutaj jest inaczej. Z obrotów nie spada jakoś wyraźnie tylko jak ma ciężko to dalej się nie rozpędza, np pod górkę... Potem gdy się wdrapie to znowu jedzie... Po prostu wydaje mi się że te 100km nie powinno czuć ładunku 14 ton skoro 360 potrafiłem wozić 9...
W pługu idzie normalnie..
Jak ma za ciężko to 1.5 tys obr nie mogę przekroczyć, robię bieg niżej czy też pół i idzie dalej...
Co do dymu to jak ma ciężko, tylko delikatną czarną mgiełka wytwarza... A nie kopci jak lokomotywa...
Może te ciągniki po prostu tak mają... Chodzi o to że nie mam z kim porównać...

Opublikowano

Podstawa to sprawdzić cały układ paliwowy i doprowadzić go do należytej sprawności.

Skoro puszcza jakiś choćby delikatny czarny dymek to ustawienie rozrządu jest prawidłowe. Podstawowe (fabryczne) ustawienie dawki paliwa na pompie paliwowej jest naprawdę na niskim poziomie, dlatego też ten Renault z silnikami MWM jest oszczędny. Jednakże nawet przy fabrycznym ustawieniu dawki i odpowiednim ciśnieniu na wyjściu oraz prawidłowym działaniu wtryskiwaczy przy obciążeniu powinien zadymić (oczywiście nie jak lokomotywa). Jeśli się tak nie dzieje oraz dodatkowo ciągnik jest "mułowaty" trzeba koniecznie sprawdzić wtryskiwacze. Mgiełka jaką powinien wytworzyć jest naprawdę nieporównywalna z Ursusami. Potem można szukać dalej.

Renault jest ustawiony inaczej niż nasze rodzime Ursusy, ale nie są i nie mogą być mułowate - jeśli wszystko jest sprawne.

Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie.

Ilu watowa żarówka powinna być w kontrolce na desce w tak zwanym kogucie 3W?

I jeszcze jedna sprawa, normalne jest nagrzewanie się na desce tych zielonych przycisków od halogenów na dachu?

Po 90sec aż parzy ten przycisk! mam taką cieniutką żarówkę OS12/1,2 N30 odpowiednia ona jest?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v