Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Grzałka, a u mnie, żeby odpalił od razu, to podczas kręcenia rozrusznikiem zakrywam wlot filtru powietrza ręką i stopniowo wpuszczam powietrze.

Pali na dotknięcie.


I żadnych spray'ów :)

Opublikowano

Ja u siebie też mam grzałke wystarczy poł godziny i ładnie pali no i podstawa to sprawna pompa, wtryski i dobry aku. i żadna zima mu nie straszna.

Opublikowano

Ja mogę się wypowiedzieć dlatego ze ruska muszę odpalić 4 razy w tyg nie zależnie od warunków, 

http://allegro.pl/agro-mar-grzalka-podgrzewacz-bloku-mtz-pronar-82sa-i6625519185.html

 

Grzałka do płynu najlepsze co może być mój mtz przy 0 stopni ma problemy kręci pół godziny, a tak pali na dotyk przy  - 18 no bo silnik podgrzany do 30stopni 

grzałka ma 2000wat także nieźle grzeje, 

 

https://www.e-kupiec.com.pl/programator-czasowy-manualny-timer-zegar-24h-ek.html

 

Ustawiam sobie na tym programatorze 4:30 i przychodze sobie o 5:00 rano silnik ciepły jak latem i startuje na dotyk, rozrusznik mam AGH takie małe dziadostwo za 300 zł i odpala z jednego akumulatora 120 ah

w zeszłym roku miałem rozrusznik bosha na 24v odpalanie oczywiście rozrusznik mi się spalił miałem przekaźnik założony później jeden akumulator był tylko doładowany kombinacje nie z tej ziemi wywaliłem to wszystko w h*j 

Także dziele się moim doświadczeniem chłopaki, ja bym niczego innego nie kombinował :D także pozdrwiam :D

Witam  gdzie jest wmontowana moze masz foto bede wdzieczny

Opublikowano

Grzałka gdzie  jest montowana? Na bloku z lewej strony nad rozrusznikiem jest miejsce na nią widać charakterystyczne otwory ułożone w trójkąt

Opublikowano

Panowie macie jakiś pomysł dla czego jeden disel ( zetor 16145) jak jest mróz powyżej 5 stopni słabo kręci ( nowe aku ) wszystko jest chyba dobrze ( oczywiście spręż silnika słaby)   a inny przy minus 15 kręci  prawie normalnie ( c360  czy nowsze disle)  Mam na mysli to że np jak jest -8 to nie ma szans odpalić bez grzania silnika  tak słabo kręci a jak jest z -3 to kręci ze 3 razy lepiej  normalnie bym powiedział a jak jest większy mróz to tak jakby aku były kijowe , materiały gdzieś złe i mróz go ściska czy co?? 9wiem że to temat o mtz ale tak się pytam

Opublikowano

Kolego zimno niska temperatura robią swoje. Z jednej strony większe opory poprzez stężałe oleje i płyny. A z drugiej kurczliwość metalu. Do tego dochodzi zużycie silnika (w mniejszym lub większym stopniu) i gotowe.

Opublikowano

6 cylindrów trudniej przekręcić niż 4, to dwie dodatkowe panewki i tłoki. Poza tym - jaki olej tu i tu ?

w 16145 masz układ przełączania 12/24V do rozruchu, może tam coś szwankuje ?

Opublikowano

Ja wiem , nie pytam się dla czego jak jest zimno to słabjej kręcą tylko się pytam dla czego np jak jest minus 3 to rozrusznik buja silnikiem 200 obrotów na minute a jak jest minus 8 to z 50 obrotów nie robi ? A drugi  przy -3   200 obr a przy minus 15  150 obr ??? Dla czego jest tak duża różnica ? Jaka może być tego przyczyna 


Jeśli chodzi o elektryke to uważam że tam nie  nic do szukania , albo by kręcił albo nie a przynajmniej nie było by tak dużej różnicy , 

Opublikowano

Olej w 16stce  rzadszy 


aku na próbe wyjołem na noc i zaniosłem do domciu , minimalnie lepiej minimalnie , aku są dobre .


hmm regulacja ... mi nie chodzi o to że nie może złapać > to inna broszka  mi chodzi o to że jest wielka różnica przy  prędkości obrotowej  jaką daje rozrusznik.. troszke cieplej i kręci tak że silnik chce rozerwać  a jak troszke zimniej ( 5 stopni zimniej ) to ledwo ledwo przekręci

Opublikowano

Wyeliminować przekaźnik z układu, czyli na krótko akumulatory na 24V i krótkie przewody

U mnie w MTZ tez mi się wydawało, że akumulator słaby albo masa nie łączy. A wadliwy okazał się stojan w rozruszniku - czasem dostawał przebicia do masy i nie chcał kręcić albo bardzo wolno, zwłaszcza w zimie gdy opory większe.

Duży mróz może powodować kondensację wilgoci w postaci kryształków , a rozrusznik szybko się nagrzewa i sobie woda  spływa gdzie chce.

A w jakim stanie rozrusznik ? Ma przekładnię ? Może smar "sto" przy takiej temperaturze ?

Weź pod uwagę, że kręcisz tez układem hydraulicznym, a tam olej może się po prostu bardzo zagęścić przy tej temperaturze.

Jak to wszystko pozbierać do kupy, to będzie wolniej kręcił.

Opublikowano

pompe hydrauliczną wyłanczam , a rozrusznik jest starego typu tylko że osłonka zdjęta bo nie dało się jej założyć , zmieniłem cewke ze stycznikiem i tam takie ramie było i dotykało do uzwojenia drugiej cewki co bendixa czy jak to się tam nazywa wypycha i trzeba było podłozyć drucika tak żeby do góry troszke patrzyła ta cewka i jest ok , być może  szczotka któraś  zaśniedziała albo kable się poluzowały od szczotki , wogule to 12/24 to tak wymyślili jak by już nie mieli jak dokuczyć , normalnie instalacje 24 by zrobili i spokuj a nie tak nawet nie wiadomo jak podłączyć do ładowania  albo przy odpalaniu 

Opublikowano

Z ostatniego postu rozumiem tylko jedno - rozrusznik prawdopodobnie nie jest w dobrej kondycji.

W mojej eMTeZecinie oryginał kręcił dobrze, potem trochę wolniej przy nowym nawet akumulatorze, aż po miesiącu tylko "poruszał" wałem.

Zamieniłem na mały i kręci przy -10, że aż miło posłuchać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v