Zaloguj się, aby obserwować  
wlodek4121

Szpachla, podkład, lakier?

Polecane posty

wlodek4121    6

Witam. Jako że od 2 tygodni jestem posiadaczem ciągnika steyr (8085 turbo) z 92r. postanowiłem go odświeżyć lakierniczo, niestety znajomy lakiernik wyjechał do szwecji, więc muszę sam się za niego zabrać by go odnowić. Więc tak sytuacja wygląda, ruda się już za niego wzieła i niestety ale są wżery nawet na 3mm. W sobotę wymyłem go gruntownie z wszystkich śmieci, smarów, olei, a nawet farb ( do mycia użyłem myjki karcher niestety na zimną wodę). Na forach lakierniczych dużo czytałem co i jak i niestety ale nie mogę się odnaleźć w ich sprawach lakierniczych, wiem że trzeba użyć odrdzewiacza, szpachli podkładu papierów o danej granulacji, lecz nie wiem jakich typów farb, podkładów, lakierów użyć. Dlatego chciałem się was spytać w jakiej kolejności co i jak użyć by go odnowić, jaką farbę użyć do pomalowania silnika, ramy itp, a jakiej na błotniki czy też kabinę. W ilu warstwach nałożyć bazę, w ilu warstwach podkład. Z góry dziękuje za odpowiedzi:) Pozdrawiam

 

ps. podaje link do filmu na którym jest on przedstawiony:

http://www.youtube.com/watch?v=7_J0uZafW9k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodek4121    6

Tylko chyba będzie trzeba pierw zastosować cortanin, bo rdza zostanie pod spodem i może zacząć wypychać to masę;( ale i tak chyba muszę pojechać do sklepu lakierniczego i tam może się dowiem na temat wszystkich lakierów itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Na filmiku nie wygląda tak źle :) Teraz po kolei ; Rdzę oczyść,odtłuść i pomaluj podkładem reaktywnym.Podkład delikatnie zmatuj i tam gdzie masz wżery daj szpachle,mam nadzieję że nie masz jeszcze dziur.Szpachlę docieramy,matujemy,odtłuszczamy i malujemy podkładem akrylowym.Możesz też maskę i błotniki pomalować tym podkładem.Podkład matujemy,odtłuszczamy i lakier.Lakier najlepiej akrylowy będzie ładnie wyglądał.Lub zerknij na te http://allegro.pl/listing.php/search?string=steyr+lakier&sourceid=Mozilla-search

Potrzebne ci będą papiery 220,400 i 800.Do odtłuszczania są specjalne zmywacze lub benzyna ekstrakcyjna,tylko porządnie odtłuszczaj.

Na silniku i ramie usun resztki odpadającej farby np szczotką drucianą,odtłuszczanie i malowanie.

Niestety czeka cię masa roboty.Porządne przygotowanie do lakierowania do 90% sukcesu.Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodek4121    6

Dzięki Voo mniej więcej uprościłeś mi ten cały proces przygotowywania. Więc, dziury są ale nie aż takie wielkie i jest ich dosłownie 3 o wielkości do 0,5 cm, ale z tego co słyszałem są do kupienia szpachle z włóknem szklanym czy też małe łatki ( nie wiem jak to się nazywa ale coś podobnego także do włókna szklanego). Tam gdzie wżery są większe to planuje szpachle wypełniającą zastosować. Na silnik mam samą farbę zastosować czy także podkład? Te farby nopolux-a to one tylko 5% utwardzacza potrzebują, bo coś mi się wydaje za mało w stosunku do innych lakierów. Do szlifowania podkładu by go zmatowić to chyba lepiej kupić szlifierkę oscylacyjną niż zwykłą kątówką się bawić. Lkier na końcu to w ilu warstwach najczęściej się nakłada (2-3)? Pozdrawiam;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Szpachli nie kupuj z włóknem szklanym tylko z opiłkami aluminium jest bardziej odporna na temperaturę,wibracje i już nie potrzebujesz szpachli wypełniającej.

Na silnik wystarczy podkład typu "UNIKOR",podkład akrylowy tylko na blachy.

Na tak małych powierzchniach jak blachy ciągnika stary lakier matujemy ręcznie na mokro papierem P600

Farba z Napoluxa to farba olejna,lepiej kup akryl przemysłowy w cenie 60zł/l,efekt murowany.

Malujemy dwie warstwy,jedną bardzo cieńką a drugą grubszą i wyciągamy na wysoki połysk.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Dziury zaspawać,później podkład reaktywny,szpachla itd.Ja nie dawał bym podkładu na silnik bo nie widzę takiej potrzeby.Wystarczy że go dobrze wyczyścisz i odtłuścisz.

Utwardzacza dajesz tyle ile wymaga tego producent danej farby.Do podkładów też są utwardzacze,wszystko zależy od firmy.Ale o to dopytasz w sklepie lakierniczym.

Malujesz pierwszą warstwę bardzo cienką tzw przyprószenie,później jedną lub dwie.Wszystko zależy od doświadczenia.Lepiej dać jedną warstwą więcej,niż nalać grubo i zrobić zacieki.

Matowania dużo nie ma,dasz radę ręcznie.Tylko nie przetrzyj się przez podkład.

Ważne! Przed położeniem podkładu na szpachlę,zmatuj ją na sucho.Nie wskazane jest lać wodę na miejsca szpachlowane.Później podkład możesz już na mokro.

 

@ asharot Ta szpachla jest z pyłem aluminiowym a nie z opiłkami :P A na tę szpachlę dał bym jeszcze szpachlę wykończeniową.

Edytowano przez Voo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodek4121    6

Silnik będzie trzeba pomalować bo farba się odkruszyła (ta słabsza) i tylko nie wiem jakim typem podkładu, farby prysnąć go, jak na razie spisałem sobie co mam kupić w sklepie lakierniczym i wyszło tego nawet sporo. Zastanowię się nad tą szpachlą z opiłkami. Co do farby na całym korpusie ciągnika to są 2 warstwy jedna jaśniejsza- podkład i druga już kolor właściwy. Gdy pobuszowałem trochę w internecie znalazłem taką laleczkę http://www.traktorpool.pl/details/traktory-do-w%C4%85skich-kolein-traktory-kompaktowe/Steyr-8085as-S2/1596732/ , tyle że ja dałem prawie 3 razy mniej za swojego ;)

Edytowano przez wlodek4121

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek72511
      Witam. Panowie poszukuje namiarów na jakiś niebieski lakier na rekorda. Patrzałem na allegro ale nic takiego nie ma jedynie by było trzeba cos dobierac. Ma ktos jakieś namiary na coś takiego?
    • Przez TEVEZ
      Żeby był w miarę dokładny,odróżniał fabryczny lakier od lakierowanego.
      Cena około 200zł.Głównie do mierzenia grubości lakieru przy osobówkach.
    • Przez kamcio15
      Jaki polecacie sposób efektywnego oczyszczania maszyn przed malowaniem podkładem z rdzy i starej farby (oprócz piaskowania ) .Najlepiej jak by to były sprawdzone sposoby
      POZDRAWIAM
    • Przez dominogx
      Witam potrzebuje dokładnej nazwy tego czerwonego lakieru który wychodził orginalnie na bizonie. Z tego co kojarze jest to czerwony kanadyjski lub meksykański ale pewnien nie jestem. I mam jeszcze jedno pytanie mógłby w przybliżeniu powiedziec mi ktoś ile może mi pójść jakieru na pomalowanie całego bizona i hederu? Z góry dziekuje.
    • Przez TOME11
      witam
       
      jakie są obecnie dostępne kolory do wybrania w nowej Valtrze?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj