Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.mam pytanko?w swoim ursusie mam oponki tył 18.4R34 opcjonalnie może być zaopatrzony w opony 18,4R38 ponieważ ma wysokie błotniki ale wtedy musiałbym wymienić felgi! znalazłem na necie opony 20,8R34 tylko pytanie czy zmieszczą sie pod błotniki???może ktoś już taki myk zrobił :)?

ursus912.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Muszę wiedzieć jaki rozmiar ma koło Ursusa 1014. Dokładniej, rzecz biorąc to jego średnicę, a najlepiej średnice i felgi i koła razem z felgą.

Próbowałem znaleźć rozmiary w internecie, ale są podane tylko w takiej formie: 14,9 R24 która nic mi nie mówi :/.

Czy ktoś wie ile to centymetrów? Ewentualnie czy ktoś byłby tak dobry i zmierzyłby mi to z tyłu i przodu?

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam,

MichałK

EDYCJA:

NA wikipedi znalazłem coś więcej:

  • Koła przednie: 14,9 R24 (420/70 R24)*,
  • Koła tylne: 18,4 R34 (520/70 R34)*,

Czy to 420/520 i 70 to są rozmiary? W millmetrach?

Edytowane przez KuzynMichalK
Opublikowano

Witam,

Muszę wiedzieć jaki rozmiar ma koło Ursusa 1014. Dokładniej, rzecz biorąc to jego średnicę, a najlepiej średnice i felgi i koła razem z felgą.

Próbowałem znaleźć rozmiary w internecie, ale są podane tylko w takiej formie: 14,9 R24 która nic mi nie mówi :/.

Czy ktoś wie ile to centymetrów? Ewentualnie czy ktoś byłby tak dobry i zmierzyłby mi to z tyłu i przodu?

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam,

MichałK

EDYCJA:

NA wikipedi znalazłem coś więcej:

  • Koła przednie: 14,9 R24 (420/70 R24)*,
  • Koła tylne: 18,4 R34 (520/70 R34)*,

Czy to 420/520 i 70 to są rozmiary? W millmetrach?

 

420 i 520 to są wymiary szerokości opony podana w milimetrach a co do rozmiaru średnicy felgi do felga 24 calowa ma średnicę 560 milimetrów dla koła tarczowego a dla uchwytowego jakieś 3-4 milimetry większa natomiast felga 34 cale ma średnicę 792 mm a uchwytowe 3-4 milimetry większe

Opublikowano

witam, skoro mowa o kołach i rozmiarach to mam takie pytanie a mianowicie mam opony z przodu 14.9 R28 (38cm szer) a z tyłu 20.8 R38 (50cm szer) chciałbym przód zastąpić 480/70 R28 (wiem, że to już 16.9) czy bardziej odpowiada to 480/65 R28? podobnie z tyłem na 580 lub 650/70 R38 czy 650/65 R38 ? następnie czy musiałbym zmieniać koło pośrednie i te w przystawce ? dzieki za każde info. pozdro

Opublikowano

Witam wszystkich. W moim c-385 skończyły się opony. Teraz mam założone 18.4R34. Potrzebuję kupić 2 sztuki takich opon i teraz mam kilka pytań.

Ciągnik pracuje w zasadzie tylko zimą przy odśnieżaniu. W lecie od czasu do czasu wyjedzie z zamiatarką bądź przyczepą.

Teren po jakim się porusza to w zasadzie kostka brukowa i asfalt. Nie posiadam pola więc prace polowe odpadają.

I zastanawiam się nad kupnem używanych opon bo nie zależy mi na wielkości bieżnika.

Czy opony diagonalne się nadają do takich prac czy lepiej kupić radialki?

Czy różnica w komforcie jazdy między radialnymi a diagonalnymi jest bardzo odczuwalna? ( czasem jak sypie śnieg to i 20godz trzeba jeździć w kółko)

Czy jak założe opony 16.9R34 zamiast 18.4R34 to muszę zmieniać dętki?

Czy ciągnik będzie dużo wolniejszy na 16.9R34 zamiast 18.4R34?

Bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania bo sam nie wiem jakie decyzje podjąć.

Opublikowano

nie będzie wolniejszy, poniewaz zmieni się tylko szerokość opony na 16,9 mozna kupic uzywane skoro i tak nie będzie pracował w polu gdzie bieznik ma duzo wieksze znaczenie niz na asfalcie

Opublikowano

Kolego odnośnie dętek to nie musisz zmieniać pasują bez problemu, a jeśli chodzi o prędkość to bierz możliwe najwyższe mialem taki przypadek w firmowym clasie arion 610c kończyły mu sie opony i osiągał max 40 kmh a założyli mu nóweczki to leci 43 kmh.

 

Kolego odnośnie dętek to nie musisz zmieniać pasują bez problemu, a jeśli chodzi o prędkość to bierz możliwe najwyższe mialem taki przypadek w firmowym clasie arion 610c kończyły mu sie opony i osiągał max 40 kmh a założyli mu nóweczki to leci 43 kmh.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki wielkie za odpowiedzi. A na co zwrócić uwagę przy kupnie używanych opon?

I co z różnicą radialne -diagonalne?

I o co chodzi z tym możliwie największym rozmiarem?

To jakich opon szukać?

Jakie największe wejdą do c-385?

Edytowane przez Wozny186
Opublikowano

nie będzie wolniejszy, poniewaz zmieni się tylko szerokość opony na 16,9 mozna kupic uzywane skoro i tak nie będzie pracował w polu gdzie bieznik ma duzo wieksze znaczenie niz na asfalcie

 

bedzie wolniejszy. profil opony jest liczony z szerokosci.skoro jest wezsza to i profil bedzie mniejszy

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

nie będzie wolniejszy, poniewaz zmieni się tylko szerokość opony na 16,9 mozna kupic uzywane skoro i tak nie będzie pracował w polu gdzie bieznik ma duzo wieksze znaczenie niz na asfalcie

 

Oj kolego, co ty za głupoty wypisujesz.

Traktor będzie wolniejszy i to dość wyraźnie.

 

Opona 16,9/34 ma średnicę 16,9x0.8x2+34=61 cali (x2,52=155cm)

Natomiast 18,4/34 ma średnice 18,4x0.8x2+34=63,5 cala (161cm)

 

Niby tylko 6cm różnicy, ale jak policzymy obwód (487 kontra 506), to nam wyjdzie, żekoła 16,9 zapewnią nam ok 4% wolniejszą jazdę.

 

Bierz 18,4. 80-tka i tak jest wolna, to po co jeszcze bardziej ją spowalniać.

Co do dylematu radialne-diagonalne. W jednym traktorze mam takie, w drugim takie i jakoś wielkiej różnicy w komforcie nie widzę. Za to diagonalne się łatwiej zakopują w błocie.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

czyli biore diagonalne. Najważniejsze żeby były 18.4. Znalazłem już nawet jedne ale pisze że są bezdętkowe a ja u siebie mam dętki. Czy można założyć opony bezdętkowe a w środek dętki? Czy dętki nie będą się przecierały w oponach bezdętkowych?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Opony bezdętowe śmiało możesz używać z dętkami, nic im się nie stanie.

Opublikowano

Kupiłem dziś opony kormorana 18.4 r34 i mam jeszcze tylko jedno pytanie.

Ile nabić powietrza? Opony Diagonalne o ile ma to znaczenie.

Bardzo proszę o odpowiedź bo szukajka nic nie znalazła.

Opublikowano

jak masz nowe opony to na oponie powinno pisać, nie koniecznie po polsku, po angielsku to pressure i tam bedzie w barach i w psi. i nie mów że niema bo mam kormorana popny w fergusonie to jest napisane. Ale do tego trzeba mieć też swój rozum bo na trasy wyższe, a do uprawy niższe ciśnienie. Grunt aby sie mieścić w widełkach prodcenta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v