Tomek34

MF 235 jego zalety i wady! Wasze opinie na ten temat.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
yanki    0

Czy po założeniu do 2812 pompy wtryskowej od 3512 powinna wzrosnąć jego moc do tego co ma 3512?? Proszę o odpowiedz, bardzo by mi na tym zależało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Tak całkiem to nie, bo na moc to składa się jeszcze odpowiedni kąt wtrysku, a także odpowiednie rozpylacze. Ale na pewno powinna być ciut większa, ze względu na prawdopodobnie większą dawkę paliwa.

 

 

@yanki juz zamontowałeś tą pompę?

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanki    0

Pompę założyłem, ale chyba jakaś trefna jest (ponoć miała być dobra) bo nie mogłem ciągnika odpalić, tak jak by prawie zero ciśnienia na wtryski dawała, bo przy odpowietrzaniu zamiast ładnie z rórki paliwo sikać, to ledwo co leciało, więc chyba będę ją wiózł do regeneracji, tylko się zastanawiam czy warto, bo jak bym wiedział na 100% że po tym zabiegu pujdzie coś tam lepiej, to bym się nawet nie zastanawiał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanki    0

Założyłem Pompę i ciągnik chodzi ;) , okazało się że ten zaworek w pompie pod filterkiem był źle złożony... A Ciągnik chodzi całkiem równo, odpala, jeździ, a czy coś mocy ma więcej to ciężko powiedzieć, Się okaże jak się dostanie w pole ;) I jeszcze bym zapomniał, kręci się grubo powyżej 2,5 tys obr, ale to nie wiem dlaczego ... ??

Edytowano przez yanki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

 Na pompie jest taki ogranicznik, pewnie jest za mocno rozkręcony. Jak odebraliśmy pompę po regeneracji, to ogranicznik został ustawiony aby max osiągać 2500 i został zaplombowany   ;)

Edytowano przez samczyk1991

Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

1511040419ddd.jpg

 

1- śruba ustalająca maksymalne obroty, wkręcenie powoduje zmniejszenie maksymalnych, wykręcenie- zwiększenie.

2- śruba ustalająca obroty minimalne, wkręcenie powoduje zwiększenie minimalnych, wykręcenie- zmniejszenie.

 

W Twoim przypadku należy wkręcić delikatnie śrubę nr 1.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanki    0

No ok, wiem że tymi śrubkami się reguluje niskie i wysokie obroty, tylko senk w tym że śruba od max obrotów jest zaplombowana, więc tak została ustawiona, więc trochę dziwne jest dlaczego właśnie tak została wyregulowana, bo plombe zerwać to nie problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanki    0

No więc jednak się pomyliłem, dziś wszystko przemyślałem i doszedłem do wniosku, że mojemu 2812 od nowości obroty się kończyły tak jak na obrotomierzu jest ta bramka z tą gwiazdką, czyli jakoś 1900 obr/min, dlaczego tak było i czy wszystkie tak mają to nie mam pojęcia, a teraz po zmienieniu pompy obroty max oscylują w granicach 2400 obr/min i troszkę się waham czy na takich obrotach pomykać, bo takie mam głupie przyzwyczajenie że do tych 1900 obrotów i koniec gazu, ale z drugiej strony jak inne perkinsy się tak kręcą, to powinno być wszystko ok, czyż nie?? A teraz jeszcze odnośnie mocy to przed zmianą pompy zrobiłem taki mały test, że wyjechałem na asfalt i z wolnego gazu na 4 biegu w pedał, wychodziło jakoś 8,4 sek. do max prędkości , a teraz na tej pompie wyszło coś koło 6 sek , więc może poprawa będzie na lepsze, okaże się w polu :) Byle tylko atak na różnicowym nie krychną, bo niestety zwolnic nie ma ;/ heh Pozdrawiam i będę pisał jak się sprawuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Widocznie oryginalnie miałeś przykręcone obroty, żeby tylko WOM osiągał te 540 obr/min. Swoją drogą dla mnie byłoby mało obrotów w MF 255, szczególnie gdy coś wyrywam. Silnik AD3.152 bodajże maks wyciąga 2450 obr/min, także u Ciebie chodzi jak najbardziej prawidłowo. Teraz chociaż usłyszysz jak ładnie ryczy przy maksymalnych. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanki    0

No możliwe, ciekaw jestem jaka będzie jego maksymalna prędkość, bo jak się czyta dane techniczne 2812 to podają, że przy znamionowych 2000 obr/min jadą jakoś 25km/h , a przy 3512 podają taką prędkość przy znamionowych 2250 obr/min ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Różnica jest spowodowana tym, że mają inne mosty. U 3512 ma zwolnice planetarne, a U 2812 ich nie ma i dlatego jest szybszy  ;)

 

 

 

 

 


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    1

silnik 235 i 255 to to samo i wszystko to same....to kilka koni traci przez brak zwolnic, tylko na predkosci zyska....cos za cos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

A następne konie gubi bo ma przyczepę z tyłu :lol:

MF 255 a 235 różni się ustawieniem pompy wtryskowej, stąd ta różnica w mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Do tego jeszcze inne rozpylacze, numery katalogowe rozpylaczy dla MF 255 i MF 235 są inne, więc muszą się jakoś różnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    1

to jakie sa roznice w tych ustawieniach? jak to te same silniki, te same pompy, te same wtryski,

 

nr katalogowy to pewnie duza roznica tylko w sklepie dostaniesz te same...na te koncowki rozpylaczy przypada chyba 8 nr katalogowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Przecież na pompie ustawia się chociażby ciśnienie wtrysku.

 

Ale na pewno różnica mocy nie wynika z tego że jeden ma zwolnice a drugi nie, tak jak to pisałeś wcześniej :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Ewentualnie może być inny kąt wtrysku, też będzie miał wpływ na moc silnika. Co prawda teraz miesza się części od tych silników, ale jak wychodziły z fabryki to numer katalogowy coś znaczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    1

jak w jednym i drugim silniku sa takie same ustawienia, wszystko to samo to jak moze byc roznica mocy na silniku....???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież na pompie ustawia się chociażby ciśnienie wtrysku.

 

 

 

Ciśnienie wtrysku ustawia się na wtryskiwaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun1    1

więcej mocy mf 255 dają zwolnice, większa dawka paliwa na pompie wtryskowej no i inny kąt ustawienia wtrysku ;)

Edytowano przez pisklaczun1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bamberszol
      Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni biegów swojego mf255. Przez otwór spustowy zauważyłem jakiś kawałek metalu co to może być? Ciągnik był rozpolawiany 7lat temu pamiętam że ciężko nam coś wskoczył na frezy i wtedy coś jakby strzelilo. Okazało się że pękła tarcza sprzęgła walka wom i trzeba było rozjeżdżać na nowo.Biegi chodzą perfekcyjnie.. Co to może być za element?

    • Przez andrev1822
      Witam. Panowie stoję przed zakupem Massey Ferguson 690 z 1984. Ciągnik ok. Właściciel mówi że ogółem oleju nie bierze ale jak dostanie w d*pę to potrafi cytuje "setkę na 2 ha wziąć" w ciągniku wymienione są 2 pompy zębata i tloczkowa(jak źle napisałem to poprawcie) pompa wody itd itp. Trochę doinwestowany ogólem. Przy zapalaniu dyma nie puścił nie był odpalany wcześniej. Przy przejażdżce wszystko ok "zbiera "się przy przygazowaniu nie widać żeby puszczał bąka czy jakoś obficie dymił. Jest czym się przejmować? Ogółem dodam że nie posiadam sprzętu do mierzenia ciśnienia silnika. Według licznika niecałe 7tys mth
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy się z wałem nasuwana mufą ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez Adriangolona
      Witam pojawił mi się błąd w Massey Ferguson 6497 dyna 6 błąd to D154 ciągnik normalnie odpala a nie przełącza biegów 
    • Przez biszu
      Witam
      Tak jak w temacie robił to ktoś już u siebie w MF 698t i na co zwrócić uwagę przy demontażu montażu głowicy i innych elementów. 
      Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj