kat181

Zetor Forterra Ciężko Chodzące Sprzęgło

Polecane posty

kat181    5

Witam,

 

Do zeszłego tygodnia zyłem sobie sielankowo sądzac że w moim ciagniku jest wszystko ok. Znajomy poprosił mnie żeby mu ustawić plug na polu, ma forterre z tego samego roku co mój tylko jego były znaczone 10641 a mój jest 105, wsiadam wciskam sprzegło a tu dosłownie wpada w podłoge tak lekko chodzi. Znaczy się z moim jest coś nie tak, bo muszę 3-4 razy większa siłę włożyć żeby je wcisnąć. Sprzęgło działa poprawnie ale konfort w moim a kolegi to niebo a ziemia. Sam bym tego nie zauważył bo z kolei jak wsiadam do mojego ursusa C-360 to chodzi jeszcze ciężej. Czy mozna coś w moim zetorze samemu zrobic żeby to dobrze chodziło bo serwis to raz że drogi a dwa że ostatnia pierdołę jak mi naprawili to chcieli pół ciągnika rozebrać a okazało się że poszedł elektrozawór za 250 złotych a oni mi remont kapitalny skrzyni biegów przez 2 miesiace proponowali.

 

Pozdrawiam,

Karol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markus    27

U mnie w proximie plus 90 tez sprzeglo ciezko chodzi ciagnik ma 6 miesiecy od nowosci , myslalem ze jak pojezdze troche to sie to zmieni ale jakos poprawy nie widzac. Wczesniej mialem zetora 7245 i tam sprzeglo o wiele lzej chodzilo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

to dziwne,bo u mnie sprzęgło lekko chodzi :) a u kolegi to może płyn uciekł czy coś,że "wpada" samo


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że u autora tematu pompka od sprzęgła padła. U mnie w tamtym roku miałem taki przypadek, sprzęgło ciężko chodziło i słabo brało.


Jak rolnictwo daje zdrowym ludziom pożywienie, tak medycyna rokuje chorym zdrowie. - Aulus Cornelius Celsus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

to dziwne,bo u mnie sprzęgło lekko chodzi :) a u kolegi to może płyn uciekł czy coś,że "wpada" samo

 

U kolegi jest wszystko w pożądku, uzyłem takiego sformułowania ze względu na pierwsze odczucie po jeździe jego ciągnikiem.

 

Wydaje mi się że u autora tematu pompka od sprzęgła padła. U mnie w tamtym roku miałem taki przypadek, sprzęgło ciężko chodziło i słabo brało.

 

U mnie 'bierze' dobrze, tylko ciężko chodzi, można jakoś tę popkę sprawdzić bez wielkich kosztów?

 

Dodam jeszcze że nie ma żadnych wycieków płynu hamulcowego, że to jest od dawna lub (całkiem mozliwe, ale niekoniecznie) nowości, nie zwracałem na to uwagi bo nie miałem porównania, Zetor jest z 2009 roku.

Edytowano przez kat181

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie nie sprawdzałem, bo wiedziałem że jest słaba. Koszt jej wymiany to ok. 130 zł.


Jak rolnictwo daje zdrowym ludziom pożywienie, tak medycyna rokuje chorym zdrowie. - Aulus Cornelius Celsus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

ew. może mu się tarcze kończą... ma tura?


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

ew. może mu się tarcze kończą... ma tura?

 

Kolego, ile razy mam pisać że u niego działa dobrze, u mnie jest problem i nie sądze żeby w takim ciagniku na 30 hektarach po 3 latach się sprzegło kończyło, nawet z turem.

Edytowano przez kat181

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kwiatek    3

U mnie w Proximie 85 Plus z Turem . Co 1000 Mth sprzegło wysiada teraz dochodzi mi 3000 mth i sprzegło już zaczyna szwankować ciężko chodzi i słabo odbija. Proponuje wymienić sprzegło .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

U mnie w Proximie 85 Plus z Turem . Co 1000 Mth sprzegło wysiada teraz dochodzi mi 3000 mth i sprzegło już zaczyna szwankować ciężko chodzi i słabo odbija. Proponuje wymienić sprzegło .

 

 

I co wymieniasz tarcz i chodzi lekko i odbija. U mnie odbija raczej dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pupek
      Czy do demontażu zwolnicy trzeba demontować całe sterowanie hamulcami, czy wystarczy tylko zlizować hamulce?
    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj