Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
KrzysiekFM

naprawa skrzyni w MF 255

Polecane posty


KrzysiekFM    8

Witam

Wreszcie udało mi sie namierzyć sensowne jakieś forum na www.agrofoto.pl jest beznadzieja ktoś złożył watek o MF i ma 150 zakładek.... a tu !! jest problem jest wątek :-)

Wiec tak..... mam MF 255 w chwili obecnej pracuje tylko przy lekkich pracach ogólnie maszyna nie do zaje..... Jak wszyscy jego właściele od czasu do czasu staje przed problemem zablokowanej skrzyni wsteczny i 4. Od pewnego czasu problem sie nasilił..... zdarzają się dni że nawet 3 razy dziennie...... Wszystko traktowałem za normę ale od pewnego czasu dochodzi do tego ze skrzynia blokuje się tak ze silnik gaśnie!!!!

wygląda na to że wbijają sie 2 biegi na raz!!!!! chyba 3 razy miłem tak mocno zblokowaną że musiałem popuszczaś pokrywę - przekładnie kierowniczą ....... żeby lekko unieść i wstawić dżwignie na miejsce ( wybijanie bolca trzymającego dzwignie nic nie daje, przez korek tez nie pomaga). Próbowałem naprawiać! Wymieniłem dżwignie na nową sprzeżyne pod dźwignią, zatrzaski, ale to nic nie dało. Gdzie jest wina???

ciągnikiem nie da sie pracować..... A to dobra maszyna......

Zamierzam wyjąć skrzynie ma 8 tys motogodzin moze jakiez łozysko ?? może wodziki???? żeby je wymienić trzeba chyba zdemontować skrzynie ......

Jak coś wiecie to pomóżcie

Pozdrawiam

 

Mod:Jaki FM??Chyba MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


andrzej2110    529

też tak podejrzewam. Mogą to być wodziki lub coś obok nich. Dopóki nie rozbierzesz to się nie dowiesz :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl




wodzu    0

To raczej nie są wodziki, u mnie tez się dość często blokowała czwórka.. aż mechanik wymienił taka mała pierdołkę.. taka mała blaszka z dwoma ząbkami od od strony tylnego mostu... po prostu ułamał się jeden ząbek.. i od tego czasu jak to zrobił to skończyły się już problemy z blokowaniem :lol: Gościu mówił że już u bardzo wielu osób tą blaszkę wymieniał i u każdego kończył sie problem z blokowaniem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris14    259

A co do skrzyni w MF 255 to ja mam taki problem że jeśli jest wrzucony "luz" to występuje opór w przesuwaniu dźwigni z lewej strony na prawą i odwrotnie..., czasami muszę szybko przełączyć z jedynki [1] na dwójkę [2] to wajchę muszę cofnąć i powtórzyć przebrnięcie przez tą "górkę" :lol:

Co może być przyczyną?

Może nie jest to uciążliwe, ale przy szybkiej zmianie biegów to męczy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KrzysiekFM    8

właśnie też cos nie coś słyszałem o jakiejś pierdołce z tyłu skrzyni musze przejrzeć katalog może coć zobacze

 

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KrzysiekFM    8

troche się nie odzywałem....

skrzynia zrobina chodzi jak ta lala tak to nigdy nie chodziła

wynienione zostały jakies pierdolniki (blaszki z tyłu)

sam nie robiłem

robił mechanik, ojciec asystował

coś tam jeszcze grzebali przy wodzikach w ruch poszła szlifierka.

robił to mechanik z Debrzna przawdziwy szpec od maszyn

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

co może byc przyczyną ze 3ka wyskakuje, wystarczy że jade jak ma lżej lub lekko ujmę gazu to zaraz wyskoczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mirasek    7
co może byc przyczyną ze 3ka wyskakuje, wystarczy że jade jak ma lżej lub lekko ujmę gazu to zaraz wyskoczy

Zgięte widełki trzeciego biegu albo uszkodzony zatrzask wodzika, ale raczej to pierwsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


wsiok    1

W moim ciągniku zgrzyta(tyrkocze) na wstecznym biegu, mam skrzynie taką jak 255. Czy aby wymienić trybiki od wstecznego (te dwa na krótkiej osi) trzeba wykręcać całą skrzynie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dammat    0

czy aby wymontowac skrzynie w 255 trzeba rozkrecic z nia ten blok pośredni (miedzy mostem) czy wystarczy rozkrecic samą skrzynie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wsiok    1

Wymieniłem tryb wstecznego biegu i po wymianie okazało ze skrzynia głośniej chodzi i stawia opór stopniowo co obrót, gdy obracam wałkiem sprzęgłowym. Stare koło zębate ma na 5 zębach wżery i ślady zużycia na szerokości 75% zęba. Moje pytanie jest takie czy zostawić stary tryb który hałasuje tylko na wstecznym, czy założyć nowy który prawdopodobnie będzie hałasował na wszystkich biegach, a na wstecznym to będzie tragedia? Dodam że ktoś źle założył tuleje dystansową od strony małego koła zębatego a powinna być od dużego przez co małe koło zębate źle zazębiało z kołem przesuwnym.

Edytowano przez wsiok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gnat    0

mam ten sam problem wsteczny wchodzi mi strasznie ciężko (zgrzyt) okropny i do tego jeszcze biegi sie zakleszczają ,,największy problem to ten wsteczny pomocy

 

mam ten sam problem wsteczny wchodzi mi strasznie ciężko (zgrzyt) okropny i do tego jeszcze biegi sie zakleszczają ,,największy problem to ten wsteczny pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jamakazi    0

mam ten sam problem wsteczny wchodzi mi strasznie ciężko (zgrzyt) okropny i do tego jeszcze biegi sie zakleszczają ,,największy problem to ten wsteczny pomocy

 

a inne biegi wchodzą luźno?

 

jak zgrzyta to może sprzęgło ci dobrze nie wysprzęgla?

 

co do zakleszczania to pewnie blaszki przy moście jak wyżej pisali koledzy.

 

Jeszcze nie rozbierałem skrzyni więc co do zgrzytania to bym zwalił na sprzęgło ale to wtedy by wszystkie biegi ciężko wchodziły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wsiok    1

Założyłem nowy tryb, a w sklepie gdzie go kupiłem sprzedawca powiedział że się dotrze. Czy 255 ma synchronizowane 3 i 4 bieg? Bo mój 260 z 79 roku ma.

Edytowano przez wsiok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris14    259

255 nie ma synchronizowanej skrzyni, zresztą jak rozbierałeś skrzynię, to widziałeś tam synchronizatory? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wsiok    1

U mnie koła 3 i 4 biegu są oddzielnie, a po środku sprzęgło kłowe które zaskakuje na te koła zębate, jak na rysunku 1. http://www.zsms.bytom.pl/zsms/prace/podwozia/strony/syn.htm, a tu zdjęcie

http://www.fotosik.pl/u/piotrekmp33/zdjecie/1/album/1073096

Czy 255 ma 3 i 4 koła połączenie stałe tych kół?

Edytowano przez wsiok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wsiok    1

Jak wyjąc tarczę II stopnia z docisku, czy trzeba jakąś prase?

Edytowano przez wsiok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

badyl321    0

Panowie mam bardzo poważny problem po remoncie skrzyni biegów dzieje się coś dziwnego ze skrzynią mianowicie jadąc z góry jakiś tryb wskakuje chyba na wałek głowny i blokuje poprostu silnik samo z siebie wystarczy wcisnąć sprzegło i już jest dobrze tyle że gdy puszcze dusi się silnik biegi normalnie wszystkie wchodzą tylko cały czas dusi silnik i wtedy stawiam go na podjeździe przodem do góry i po szarpe wtedy cos wyskakuje i jest dobrze ale tak nie można robić. Mam odnośnie tego jedno pytanie czy pod tymi sprenzynkami które są pod deklem nie powinno być jakichś kulek ten kto robi te żeczy wie o co chodzi bardzo prosze o pomoc.;/bo wiosna;d

Edytowano przez badyl321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardii    0

badyl321pod pokrywa na koncach sprężyn powinny znajdować się tam takie czopki w kształcie stożka brak tych czopków moze być przyczyną tego że ci blokuje silnik ponieważ przy jeżdzie pod góre wbija ci sie drugi bieg co powoduje blokowanie się skrzyni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

badyl321    0

Aha to jest wkładane of góry czy jakos od dołu nie masz czasem jakiegoś zdjęcia tego lub numer w katalogu link z jakiejś aukcji co kolwiek.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez RedPower
      Witam,
      Pierwsza sprawa tyczy się klimatyzacji a dokładniej dobicia czynnika.
      Ile czynnika klimatyzacji wchodzi w układ w MF 3065 - gdzieś czytałem że około 1,8 kg czy to prawda?
      Gdzie można się wpiąć aby nabić klimatyzację?
       
      Druga sprawa dotyczy czyszczenia skrzyni.
      Wiec tak... w w moim mf'ie był problem z ciśnieniem oleju w skrzyni (hydraulika wewnętrzna) http://www.agrofoto.pl/forum/topic/173583-mf-3065-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-skrzyni/ . Nie moglem sobie z tym poradzić dlatego ciągnik poszedł na warsztat do mechanika. Został wymieniony olej w skrzyni oraz filtry poprzedni był zanieczyszczony według mechanika. Gdy ciągnik został zrobiony mechanik poinformował że olej został trzy razy wymieniony u nich w warsztacie w celu przeczyszczenia skrzyni (łączny koszt "wymiany" oleju około 3 tyś) I tu pytanie czy takie czyszczenie skrzyni jest prawidłowe? Moim zdaniem mechanik poszedł na łatwiznę nie patrząc na koszty. Według mnie wystarczyło dokładnie pospuszczać olej z przewodów siłowników (wspomagania) chodniczki oleju itp i to by wystarczyło. Dodam że mechanik wymieniał pompę hydrauliczną więc również miał dostęp do wnętrza skrzyni.
       
×