Zaloguj się, aby obserwować  
JD6830

Forterra 95 czy 105?

Polecane posty

JD6830    0

Witam! Mamy zamiar kupić (chociaż nie wiem czy dojdzie to do skutku, bo zboża, a w szczególności rzepak nawalił), ale chciałbym się podpytać. Którą Forterrę wybrać 95 czy 105? Proszę o pomoc i jakąś podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

wiesz mniejwięcej nimi to samo będziesz robił ale przy pługu 4x40 105 będzie miała zapas mocy zawsze ;] jeśli cię stać bierz 105 koni zawsze zapas może się przydać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Temat chyba po to, żeby pochwalić się zakupem. Nie wiesz ile KM potrzebujesz? Skąd ktoś inny ma wiedzieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemas15    0

To napisz jakieś szczegóły co ma robić jakie wymagania masz co do wyposażenia coś konkretnego


SKR Smutny Koniec Rolnictwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

ale robić to chyba i ten i ten będzie prawie to samo... te 15 koni więcej bardzo znaczących zmian w sprzęcie nie przyniosą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

Ja brał bym większą. Większa to większa spalanie pewnie prawie że identyczne wyposażenie też a te 15 koni jak za kilka ładnych lat zdechnie i wszyto będzie cacy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

heh ;) za pare lat będziesz miał 95 zgadzam się z poprzednikiem ;D 10 będzie się pasło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

pewnie, ze lepiej 105, ale koniecznie wezcie jak najwiecej obciaznikow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

i tak znając życie przy agregacie coś na przód będziesz musiał dokładać jakieś 200-300 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturmen    3

Zależy ile masz ha. Ja na 30 mam 95 i jest wystarczający, może w transporcie kilka koni więcej by sie przydało ale ogólnie nie jest źle. Jesli mogę Ci coś doradzić, nie kupuj obciążników na przód, lepiej kup przedni tuz (nie musi być oryginalny) i samemu dorób jakiś ciężąrek ok 500 - 600 kg. Ja w swoim mam obciążniki 14 szt czyli max - 700 kg w transporcie nie da sie jechac, chyba ze wyjątkowo gładka droga, strasznie buja. W tym roku zimą wszystkie zdjąłem to całkiem inna jazda, teraz do dalszego transportu bede je demontował. Powoli bedę się też rozglądał za przednim Tuzem, na allegro widziałem dość ciekawy ze Żnina za ok 5 tyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

ja mam na przodzie 16 walizek czyli 800kg (zgadza sie w cenniku jest max 700kg, wystarczy uswiadomic dealera, ze sie da ;) ) i ustawilem cisnienie z przodu na 1,5 na 1,3 bujalo za mocno, za miekko bylo, a na 2,0 tak jak z fabryki za twardo. Polecam pokombinowac cisnienami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
surowa1994    2

jak chcesz kupić koniecznie zetora i TANIO to jest również możliwość kupienia forterre bez rewersu i bierz większą chłopaki mają racje ja miałem brać forterre 125 ale po dłuższym przemyśleniu wziąłem 135 zawsze to więcej mocy a dopłata nie był duża więc i ja uważam żebyś brał większego zetora aaa w tym tygodniu zetory poszły 8% w górę :(


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jeżeli masz ograniczone możliwości finansowe do konrektnej kwoty, to moim zdaniem lepiej wziąć ciągnik 10 koni słabszy ale za to lepiej wyposażony tzn szersze gumy, obciążniki, i coś jeszcze ewentualnie.

Generalnie lepiej 95 z jakimiś dodatkami niż 105 gołą. A przy forterze obciążniki to konieczność. Ewentualnie jak w przyszłości będziesz mieć jakiś ciężki zestaw uprawowo siewny to lepiej wziąć przedni tuz i odciązniki dać na tuz - dalej wysunięte - lepsze dociążenie.

Edytowano przez yarecki12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

jak chcesz kupić koniecznie zetora i TANIO to jest również możliwość kupienia forterre bez rewersu i bierz większą chłopaki mają racje ja miałem brać forterre 125 ale po dłuższym przemyśleniu wziąłem 135 zawsze to więcej mocy a dopłata nie był duża więc i ja uważam żebyś brał większego zetora aaa w tym tygodniu zetory poszły 8% w górę :(

 

 

Nie ma takiego czegos jak forterra bez rewersu i nie wprowadzaj w blad,

 

skad wzioles te 8% podwyzki?, 115 kosztowala bez upustow wg cennika 179910, a teraz kosztuje 182600, to masz raptem 1,5%, a ceny wyposazenia sa bez zmian, skad ty bierzesz takie pierdoly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
surowa1994    2

Forterra bez rewersu? Od kiedy coś takiego jest możliwe? Przecież rewers jest w standardzie ze skrzynią 24x18

 

 

 

nie mów że nie możliwe bo typek mi mówił że kupił forterre za niecałe 140000 gołą beż rewersu:P


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
surowa1994    2

 

 

Nie ma takiego czegos jak forterra bez rewersu i nie wprowadzaj w blad,

 

skad wzioles te 8% podwyzki?, 115 kosztowala bez upustow wg cennika 179910, a teraz kosztuje 182600, to masz raptem 1,5%, a ceny wyposazenia sa bez zmian, skad ty bierzesz takie pierdoly

 

 

byłem w tym tygodniu u dilera zetora bo chciałem zgłosić awarie i mi powiedział ze w tym tygodniu 8% w górę i typek KUPIŁ W MRĄGOWIE ZETORA FORTERRE ZA 140000 BRUTTO BEZ REWERSU SAM MI TEN TYPEK TAK GADAŁ WIĘC MI NIE GADAJ ŻE NIE MOŻLIWE


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

nie ma forterry bez rewersu koniec kropka, nie ma z rewersem eh, jezeli dealer powiedzial Tobie 8% w gore to jest krotoko mowiac walem! ;)

 

140 netto, brutto nie ma takiej opcji

Edytowano przez mfmf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6901

Specjalnie dla @surowa1994 napisałem maila do Zetor Polska i taką oto dostałem odpowiedź. Publikuję aby kolega nie szerzył na forum bzdur których nie jest pewien.

 

 

Dzień dobry

 

Zetor Forterra posiada w wyposażeniu standardowym skrzynie 24/18 z rewersem i prędkością 40km/h. Także niema możliwości obniżenia wersji standardowej.

W razie pytań proszę o kontakt.

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz XXXXXXXX

 

ZETOR POLSKA Sp. z O.o.

ul. Wrocławska 48

62-800 Kalisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj