miti199444

Zetor forterra czy powerka ? ciężka decyzja

Polecane posty

miti199444    0

Witam!

Ciągnik bedzie główny w gospodarstwie. Z ładowaczem czołowym. Będzie pracował z prasą metal fach zapewne jakis pług agregacik itp ;)

Pomóżcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Hmmm jak dla mnie ciągnik główny w gospodarstwie to tylko forterra, ale pozostaje sprawa tura wiec lepsza by była powerka. Sam jestem użytkownikiem forterry 95 i jest to dobry ciągnik do ciężkiej pracy (masa, siła uciągu, liczba biegów w standardzie, mocny podnośnik). może najlepiej sam sobie odpowiedz do czego będziesz więcej potrzebował ciągnik, czy do tura czy do ciężkiej pracy w polu???


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenus42    0

ja ci polece forterra jest mocniejsza niż proxima ma mocniejszy podnośnik

Edytowano przez zenus42

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek420    3

Jak więcej do tura t o zdecydowanie bedzie lepsza gabarytami mniejsza i zwinniejsza i jak bys wziął elektrohydrauliczny rewers to juz bajka ^^ A jak ma być to ciągnik do cięższych prac takich jak pług agregat itp. to będzie lepsza forterra:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sony5    46

wiadomo forterra jest wytrzymalsza i mocniejsza ale jak wyżej było wspominane do tura jest lepsza powerka mniejsza i zwinniejsza no i tańsza

ale ja na twoim miejscu brał bym forterre ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubas340    2

Mam proximę Power:) A jako główny ciągnik polecę CI forterre:) proxima power wcale dużo zwinniejsza nie jest ,jedyne co to ten rewers pomaga w polu ,ale stare ciągniki tego nie miały a pracują do dziś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6990

Jeszcze plusem dla Powerki jest to, że ma rewers z lewej strony co przy ładowaczu jest wygodniejsze niż z prawej przy dżojstiku bo jedną ręką obsługujesz ładowacz a drugą kierownicę i rewers.

Także musisz powiedzieć cz ciągnik więcej będzie pracował z ładowaczem czy w polu. ;)

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Jeśli do ładowacza to powerkę. Dlaczego? Po pierwsze rewers EH z lewej strony a dwa możliwość użycia rewersu na 4-tym biegu w forterze jest zablokowany do jazdy do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6990

Jeśli do ładowacza to powerkę. Dlaczego? Po pierwsze rewers EH z lewej strony a dwa możliwość użycia rewersu na 4-tym biegu w forterze jest zablokowany do jazdy do tyłu.

A ty w Zetorze często 4 biegu używasz? Bo ja w ogóle. (Oczywiście mowa o polowej 4)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darik4    0

Witam ja też miałem taki dylemat i zdecydowałem się na Powerke jak do tura jest lepsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

A ty w Zetorze często 4 biegu używasz? Bo ja w ogóle. (Oczywiście mowa o polowej 4)

Zacznijmy od tego, że nie mam zetora (jakiegokolwiek) ale wiem, że zawsze pełna paleta biegów (w obie strony) się przydaje (nawet jeśli danego przełożenia miałbym naprawdę rzadko używać).

Aha powerką miałem przyjemność jeździć na starej centralce potrafiły dziać się dziwne rzeczy ale na nowej jest już super (to co mnie wcześniej denerwowało zostało zlikwidowane).

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6990

Tak właśnie się zastanawiałem że w galerii nie było widać żadnego Zetora ;P Tutaj polowych praktycznie się nie używa a na szosowej nikt rewersu i tak nie wrzuca do tyłu :P Też nie rozumiem dlaczego ten bieg jest zablokowany ale mi to nie przeszkadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

Miałem podobny dylemat tylko że miałem Deut-fachr Agrotron 420 ale wziołem forterre mam już jednego zetora tylko 5340 jest niezawodny a kolega jak do tura to niech lepiej weżmie power proximę będzie wygodniejsza w pracy z ładowaczem ile tego sprzegła można zaoszczędzić wie co mówię mam tura na 5340 to jest czasami makarbra zawłaszcza podczas pracy z chytakiem lub z krokodylem cały czas noga pracuje a tak to tylko podjedziesz ręką ciągnik zatrzymasz komfort poprcy inna bajka a w polu to chyba tyle samo proxima power wykona co i forterra chyba że się myle to niech ktoś poprawi . Zresztą twój wybór zrobisz jak uwarzasz Pozdrawiam

Edytowano przez jacek456788

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

jesli to mozliwe i zdecydowanym sie jest na zetora to ja bym polecal poczekac na forterre z rewersem elektro hydraulicznym, gdyz sprzeglo montowane w frotkach(ceramiczne) zupelnie sie nie sprawdza w pracy z ladowaczem, wiem cos o tym bo juz wymienialem a nie jestem odosobnionym przypadkiem, 4 bieg do tylu sie przydaje i nie raz mnie wkurzalo ze go nie ma, szczegolnie przy pracy z ladowaczem, np podczas zaladunku kurzaka, 1 za szybka a 3polowa za wolna i d*pa;/ zreszta zdarzalo nie raz sie mi orac na 4 polowej co na nawrocie tez denerwowalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

Ja ci również polecam pwerke , bo tez jakiś to stopień techniki wyższy niż w przypadku forterry tzn. do plusów powerki zalicza się rewers eh , 3-stopniowe półbiegi , no i masz 24/24 czyli każdym biegiem pojedziesz w tył i w przód do minusów to brak EHRu co do forterry to plusy masywny , do ciężkich prac sie nada , silniejszy podnośnik no i ma ehr a do minusów to brak rewersu eh , no i ten 4 bieg zablokowany , takze sam zadecydujesz...

 

Chyba że poczekasz na premierę nowego modelu zetora Forterre HSH która bedzie sie składać z 5 modeli od 90 do 137 km , z przekładnią 30/30 bedzie 5 biegów nie jak dotychczas 4 no i oczywiście na każdym biegu 3 półbiegi* czyli 5x3=15 15x2(polowe szosowe)=30-biegów , również w hsx będzie zwiększony rozstaw osi o 10cm , bedzie wyświetlacz cyfrowy , komputer pokładowy , hsx ma być dostęny w 4 prędkościami womu amortyzowaną kabiną NOwa forterra ma być dostepna w drugiej połowie 2012 roku

 

Albo poczekałbyś do 2013 roku kiedy to ma wejść do produkcji ulepszona wersja hsx bedzie to to forterra HSX HD która bedzie o kolejne 10cm szersza , bedzie wydatniejsza hydraulika 80l/min , i na reszcie amortyzowana oś która wg Mnie powinna być juz dawno temu wprowadzona , będzie tez dźwignia wielofunkcyjna w kabinie co ciekawe że konstrukcja ciągnika bedzie przygotowana do zamontowania wiekszego 6 cyl. silnika zapomniałem dodać że w obu modelach bedzie HitchTronic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miti199444    0

Dzięki wszystkim za odpowiedźi ;) wczoraj postanowiliśmy że to będzie powerka jest juz zamówiona znaczy wcześniej była tyllko rozmyślałem nad zmiańa. A na lepszą forterre nie mogę czekać bo do 20 kwietnia muszę mieć traktor bo umowa jest na PROW a już mam dosć jeżdzenia do warszawy w kółko ;):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

raczej 2 nie 3 :)

2 półbiegi i 1 główny :)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

jak zamwiałem 20 stycznia forterrę 105 do kwietnia diler mówi że nieda rady Fortery sprowadzić a słyszałem zmiany jakieś w kabinie nowy fotel pasarzera Hicztronic i jeszcze jakieś drobiazgi to jaki zamawiałem ciągnik taki dostanę czy te udoskonalenia są za dopłtą podpowiedzcie co mam zrobićczy udać się do dilera po aneks do zamuwienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Nie za dopłatą tylko są już te ciągniki seryjnie wypuszczane w ''drobiazgi''. Też mam nowy licznik MH i siedzenie pasażera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

może ktoś już zakupił ulepszoną forterra to niech pare słów o niej napisze w styczniu zamuwiłem 105 jakie ma spalanie na MTG i troche się nie cierpliwie czy dobry wybór ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jano1232
      Witam mam problem z forterrą 135 16v2012 kupiłem ją 2 miesiące temu zauważylem że mi jeden półbieg zaczął ślizgać no to dałem do mechanika po 2 tygodniach ciągnik był zrobiony pojechałem go odebrać pojeździłem nim troszkę i zacząły szarpać półbiegi powiedziałem to gościowi to on powiedział że to tak ma być moim zdaniem nie powinny szarpać mój sąsiad ma 11441 z 2009r i jak wsiadłem do jego ciągnika to tam nic nie szarpie. Proszę o pomoc!!!
    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez krystek1992
      Mam Zetorka 9641 i mam z nim problem mały. Co jakiś czas zapowietrza sie mi w nim tylni prawy hamulec. Mechanik mówił że trzeba instalacje uszczelnić. No i właśnie nie wiem gdzie to trzeba uszczelnić, jak i czym. Może ktoś już z tym sie spotkał, bardzo bym prosił o pomoc.
    • Przez prezes3p
      witam mam problem z silnikiem a dokładniej na wolnych obrotach chodzi nie równo i trzeba go gazować żeby chciał jechac jest strasznie zamulony. miał ktoś taki problem??
    • Przez pupek
      Czy do demontażu zwolnicy trzeba demontować całe sterowanie hamulcami, czy wystarczy tylko zlizować hamulce?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj