Skocz do zawartości

Układ hamulcowy Zetor X540, Proxima, Forterra


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

moim zdaniem to płyn gdzieś ci ucieka, u mnie ciekł cylinderek z jednej strony,jeszcze sprawdz od strony wału tam idą pod kabiną też dwa przewody też lubi cieknąć , podkładkami nic nieuszczelnisz(jedynie przy pompce) bo wszstkie przewody mają koncówki z gwintem

Edytowane przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to ten sam układ co w proximie to ja mam taki sam kłopot serwisant powiedział mi że to układ wspomagany powietrzem i tam jest problem membranka sie zawiesza i nie oddaje zużytego powietrzana zewnątrz i hamulec powoli sie zapowietrza kazali mi wypiłowac rowek w takiej aluminiowej obudowie zeby nim powietrze uciekało ale ja sie uparłem żeby mi te część wymienili na nowa za jakis tydzien bedzie mechanik i wtedy dokładniej będe wiedział w czym rzecz i powiem żeby mi pokazałjak i co z tym rowkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak: Ja miałem podobny problem w Proximie plus 9541 (hamulce 4x4), mianowicie zapowietrzyły mi się hamulce całkiem na wszystkie koła. Wszystko za sprawą tego że jest taki zaworek pod kabiną z prawej strony zaraz za zbiornikiem paliwa i w nim są dwa tłoczki, jak się naciśnie na hamulec to jeden tłoczek popycha drugi tłoczek który jest od dwuobwodowych humulcy do przyczep i wtedy może przedostać się tam powietrze z układu powietrza. Nowy zaworek kosztuje 1500zł, ale jako że serwis był niedaleko mnie to wpadli mi je odpowietrzyć i zrobili takie nacięcie w obudowie, aby to powietrze mogło swobodnie się wydostać na zewnątrz. Podobno tak jest w tych ciągnikach i producent wymyśłił takie rozwiązanie w "teraźniejszych" modelach i serwis ma prawo wykonać to nacięcie nawet na gwarancji nie tracąc jej. Jak byli u mnie to mówili że to już nieraz takie nacięcia robili. A nowy zaworek może wytrzymać tyle samo co ten orginalny, albo i krócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz ja mam pytanko może nie związane akurat z tym tematem czy u was we forterrach jak się depnie po cheblach to czy ciągnik drgania przechodzi ,czy to może wina tej tarczy na wale odkształciła się czy poprostu tak te typy mają ,u mnie tak się dzieje i troche jest to denerwujące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wolnej jeżdzie jest ok jak się depnie nic nie drga ,ale jak się szybciej jedzie i i się przychamuje to jest drrzenie ,tak mi się wydaje że to tarcza na wale ,(podobne objawy tak jak w aucie jak się tarcza skrzywi to też są takie drgania)wydaje mi się że to ta tarcza bo raczej okładzinom w zwolnicach nic nie jest bo się w oleju moczą ,ale jak u ciebie mackov nie ma z tym problemu i nic się przy chamowaniu nie dzieje to znaczy że u mnie jest coś żle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykro mi ale cos faktycznie jest nie tak i pewnie masz racje z ta tarczą.tak na marginesie to strasznie wkurzające jak sie cośpsuje w tych nowych maszynach człowiek dba o nie spłaca raty trzęsąc portkami czy podoła bo rynek nie pewny.mogły by sie odwdzięczyć bezawaryjnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze zdaje Ci sie. Jest taki moment gdy jedziez po asfalcie ze czuc drgania ale to idzie od przednich kół a dokladniej od bieznika gdy przod jest slabo dociazony albo gdy masz za duzo powietrza... To normalne...

Edytowane przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dla mnie też się w forterze raz zapowietrzyło prawe tylne koło, i przy odpowietrzaniu płyn jak wyciekał to był taki jak kawa z fusami, po kilku przepompowaniach ciekł już czysty. A co do tego drżenia to ja zauważyłem że jest to od przednich kół, i zazwyczaj na twardej drodze typu asfalt, albo ubita droga gruntowa, i tam występuje drżenie, kiedyś nawet na odcinku takiej piaskowej drogi i na polu rozpędzałem się i przy hamowaniu nie było tego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moze ktos mi pomoze podczas rozgrzania sie hamulcow blokuje mi sie hamulec na przedniej osi i jak ruszam to mocno drżą przednie kola gdy ostygnie jest ok, odpowietrzalem i nic ale jak rozlacze hamulce na pojedyncze kola to wdedy nie chamuje przod i jest wszystko dobrze i czy wam podczas hamowania drży przod jesli ktos mial taki przypadek prosze o dop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Zetora Fortere 11441 i gdzieś tak od wakacji borykam się z problemem hamulców.Otóż tak gdzieś w czerwcu zmieniona została jedna tarcza bo była zjechana a po tej zmanie traktor hamował dwoma kołami no i po jakimś czasie zaczą hamować tylko jednym.Gdy się hamuje odzielnie pedałami to jest dobrzę.Dodam jeszcze że zostały zmienione pompki z przodu i styłu i były regulowane hamulce ale to nic nie daje,machanicy załamują ręce i nie wiedzą co się dzieje może wy macie pojęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kartoflorz
      Witam, chciałbym się dowiedzieć jaki polecacie olej do silnika Forterra 2010 rok. Czy lepszy będzie 10W40 czy 15W40, co sądzicie o dedykowanych olejach Zetor Uni 100??? (na opakowaniu pisze że można również lać do silników bez dpf - czy  to prawda???). Uwagi/sugestie mile widziane. Pozdrawiam
    • Przez emtecc
      Witam wszystkich. W proximach z roczników około 2013 roku skrzynia 12x12 z rewersem mechanicznym była montowana za dopłatą. Z tego co wiem w standardzie była 10x2.
      Wracając do tej 12x12 z rewersem mechanicznym, jej prędkość zawsze była 40km/h czy były też 30km/h?
    • Przez janek1966
      Dzień dobry.
      Mam problem z hamulcem przedniej osi w Zetorze Forterra 11441 rok 2007 . Jest tam Hamulec tarczowy na wale napędowym przedniej osi .Jesienią zauważyłem że nadmiernie grzeje się tarcza ,więc zima rozebrałem to wyczyściłem założyłem nowe uszczelniacze na tłoczkach i gumki zabezpieczające , wymieniłem klocki oraz przetoczyłem tarcze . Po złożeniu i odpowietrzeniu było ok, po wciśnięciu hamulca tarczy nie szło obrócić po zwolnieniu pedału tarcza obracała się swobodnie. w dniu wczorajszym zauważyłem ze po przejechaniu 3 km czuje dziwny zapach ,sprawdzam hamulec i  okazuje się ze niestety gorący . Ulgę przynosi odkręcenie odpowietrzników na zacisku ale do następnego hamowania . Mam wrażenie że po zwolnieniu pedału hamulca w przewodach hamulcowych pozostaje jakieś ciśnienie przez co tłoczki nie mogą się cofnąć .Problemu jednak nie zauważyłem przy hamulcach kół tylnych . Wobec powyższego mam prośbę o jakieś wskazówki i podpowiedzi jak pozbyć się problemu .
    • Przez kamil5800
      Witam, Pacjent Zetor forrtera 150hd 2016r. Przy osiągnięciu max prędkości 40 km/h na najwyższym biegu traktor całkowicie gaśnie, poniżej tej prędkości wszystko jest ok moc itd wporządku. Czy ktoś wie w jaki sposób jest zrobiona blokada ograniczająca prędkość ponieważ chyba to właśnie powoduje ten problem, kiedyś w starszym sprzęcie po osiągnięciu tej prędkości traktor "przymuliło" ale dalej jechał itd. Czy można tą blokadę/ogranicznik jakoś obejść czy rozłączyć?
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v