Skocz do zawartości
krystek1992

Układ hamulcowy Zetor X540, Proxima, Forterra

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
krystek1992    4

Mam Zetorka 9641 i mam z nim problem mały. Co jakiś czas zapowietrza sie mi w nim tylni prawy hamulec. Mechanik mówił że trzeba instalacje uszczelnić. No i właśnie nie wiem gdzie to trzeba uszczelnić, jak i czym. Może ktoś już z tym sie spotkał, bardzo bym prosił o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Trzeba dać miedziane podkładki pod wszystkie nakrętki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piszczo123    0

moim zdaniem to płyn gdzieś ci ucieka, u mnie ciekł cylinderek z jednej strony,jeszcze sprawdz od strony wału tam idą pod kabiną też dwa przewody też lubi cieknąć , podkładkami nic nieuszczelnisz(jedynie przy pompce) bo wszstkie przewody mają koncówki z gwintem

Edytowano przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mackov    3

jeśli to ten sam układ co w proximie to ja mam taki sam kłopot serwisant powiedział mi że to układ wspomagany powietrzem i tam jest problem membranka sie zawiesza i nie oddaje zużytego powietrzana zewnątrz i hamulec powoli sie zapowietrza kazali mi wypiłowac rowek w takiej aluminiowej obudowie zeby nim powietrze uciekało ale ja sie uparłem żeby mi te część wymienili na nowa za jakis tydzien bedzie mechanik i wtedy dokładniej będe wiedział w czym rzecz i powiem żeby mi pokazałjak i co z tym rowkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mackov    3

piszczo mam forterre11441 od 4 lat i proxime prawie2 lata jak macie jakies pytanka to jak w dym co wiem to pomoge pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    79

A więc tak: Ja miałem podobny problem w Proximie plus 9541 (hamulce 4x4), mianowicie zapowietrzyły mi się hamulce całkiem na wszystkie koła. Wszystko za sprawą tego że jest taki zaworek pod kabiną z prawej strony zaraz za zbiornikiem paliwa i w nim są dwa tłoczki, jak się naciśnie na hamulec to jeden tłoczek popycha drugi tłoczek który jest od dwuobwodowych humulcy do przyczep i wtedy może przedostać się tam powietrze z układu powietrza. Nowy zaworek kosztuje 1500zł, ale jako że serwis był niedaleko mnie to wpadli mi je odpowietrzyć i zrobili takie nacięcie w obudowie, aby to powietrze mogło swobodnie się wydostać na zewnątrz. Podobno tak jest w tych ciągnikach i producent wymyśłił takie rozwiązanie w "teraźniejszych" modelach i serwis ma prawo wykonać to nacięcie nawet na gwarancji nie tracąc jej. Jak byli u mnie to mówili że to już nieraz takie nacięcia robili. A nowy zaworek może wytrzymać tyle samo co ten orginalny, albo i krócej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piszczo123    0

teraz ja mam pytanko może nie związane akurat z tym tematem czy u was we forterrach jak się depnie po cheblach to czy ciągnik drgania przechodzi ,czy to może wina tej tarczy na wale odkształciła się czy poprostu tak te typy mają ,u mnie tak się dzieje i troche jest to denerwujące

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mackov    3

żadnych drgań na całej cypie czy to na szosie czy w polu pod obciążeniem nie zauważyłem dokładniej opisz w jakich momentach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piszczo123    0

przy wolnej jeżdzie jest ok jak się depnie nic nie drga ,ale jak się szybciej jedzie i i się przychamuje to jest drrzenie ,tak mi się wydaje że to tarcza na wale ,(podobne objawy tak jak w aucie jak się tarcza skrzywi to też są takie drgania)wydaje mi się że to ta tarcza bo raczej okładzinom w zwolnicach nic nie jest bo się w oleju moczą ,ale jak u ciebie mackov nie ma z tym problemu i nic się przy chamowaniu nie dzieje to znaczy że u mnie jest coś żle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mackov    3

przykro mi ale cos faktycznie jest nie tak i pewnie masz racje z ta tarczą.tak na marginesie to strasznie wkurzające jak sie cośpsuje w tych nowych maszynach człowiek dba o nie spłaca raty trzęsąc portkami czy podoła bo rynek nie pewny.mogły by sie odwdzięczyć bezawaryjnością

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piszczo123    0

na dniach ją wyjme i zawioze tam gdzie samochodowe tarcze przetaczają będzie to najtańszy koszt , potem zobacze dalej,a z tą awaryjnoscią niestety nie jest za dobrze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    4

A moze zdaje Ci sie. Jest taki moment gdy jedziez po asfalcie ze czuc drgania ale to idzie od przednich kół a dokladniej od bieznika gdy przod jest slabo dociazony albo gdy masz za duzo powietrza... To normalne...

Edytowano przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamieniak89    27

No to dla mnie też się w forterze raz zapowietrzyło prawe tylne koło, i przy odpowietrzaniu płyn jak wyciekał to był taki jak kawa z fusami, po kilku przepompowaniach ciekł już czysty. A co do tego drżenia to ja zauważyłem że jest to od przednich kół, i zazwyczaj na twardej drodze typu asfalt, albo ubita droga gruntowa, i tam występuje drżenie, kiedyś nawet na odcinku takiej piaskowej drogi i na polu rozpędzałem się i przy hamowaniu nie było tego efektu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszbor    0

Witam moze ktos mi pomoze podczas rozgrzania sie hamulcow blokuje mi sie hamulec na przedniej osi i jak ruszam to mocno drżą przednie kola gdy ostygnie jest ok, odpowietrzalem i nic ale jak rozlacze hamulce na pojedyncze kola to wdedy nie chamuje przod i jest wszystko dobrze i czy wam podczas hamowania drży przod jesli ktos mial taki przypadek prosze o dop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszbor    0

Dla waszej wiadomosci dzisiaj byl serwis wymienili caly zaciszk hamulcow na przednim wale i jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattyy1920    0

Mam Zetora Fortere 11441 i gdzieś tak od wakacji borykam się z problemem hamulców.Otóż tak gdzieś w czerwcu zmieniona została jedna tarcza bo była zjechana a po tej zmanie traktor hamował dwoma kołami no i po jakimś czasie zaczą hamować tylko jednym.Gdy się hamuje odzielnie pedałami to jest dobrzę.Dodam jeszcze że zostały zmienione pompki z przodu i styłu i były regulowane hamulce ale to nic nie daje,machanicy załamują ręce i nie wiedzą co się dzieje może wy macie pojęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

A zauważyłeś może u siebie że jadąc do przodu po naciśnięciu hamulca, hamuje Ci jedno koło, a jadąc do tyłu i hamuje koło z drugiej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7341Zetor    0

zobacz samoregulator mógł się zaciąć w ostateczności też zobacz zawór pnęumatyczny no chyba że zapieczony cylinderek a sprawdz czy po jeżdzie nie jest ciepła obudowa tylna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattyy1920    0

zobacz samoregulator mógł się zaciąć w ostateczności też zobacz zawór pnęumatyczny no chyba że zapieczony cylinderek a sprawdz czy po jeżdzie nie jest ciepła obudowa tylna

A gdzie się ten samolegulator i zawór pneumatyczny znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Szymekrolnik912
      Wie może ktoś jaki jest schemat zmiany biegów w zetorze
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez damian513
      Witam parę miesięcy temu zakupiłem ciągnik zetor proxima power 95 z 2010 roku  i chciałbym zamontować do niego ładowacz czołowy ale jakiś z tańszej półki i dobrej jakości. W gospodarstwie pracuj do ciężkich prac ładowarka teleskopowa . Tur miał by służyć do ładowania bel na polu. Dalsze trasy po siano , ładowanie big bag z nawozem na polu czyli takie lekkie prace. Jaki ładowacz czołowy waszym zdaniem był by dobry ? A jak są te nowe tury po 10,000 tyś  to te konsole pasują do tura czy to dorabiają jak to jest dokładnie ? 
    • Przez tomi382
      czy ma ktos nową proxime z adblue? Na ile wystarcza pełny zbiornik ad Blue? jak z awariami tego systemu?
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
×