pasiu66

Naprawa (lutowanie) rurki zetor 9540

Polecane posty

pasiu66    18

Witam, podczas odkręcania rurki która wychodzi z turbosprężarki do silnika urwała się jej część. Tzn. nakrętka się odkręciła razem z rurką która pękła w miejscu łączenia z nakrętką. Rurka ma średnice ok. 10 - 15 mm i jest chyba miedziana. Czy ktoś wie co z tym zrobić? Lutować ? Czy da radę zrobić to samemu? I czy ktoś wie czy tą rurkę można zastąpić wężem. Ciągnik to zetor 9540 i rurka wychodzi z górnej części turbosprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

jeśli ta rurka jest miedziana to radził bym ją pospawać niż lutować ale w tym miejscu będzie ciężko lepiej kup nową o lutowaniu zapomnij ciśnienie oleju jest wysokie i może lut nie wytrzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

No tak, tylko żeby kupić nową trzeba by jechać na Słowację. Gdyby z dwóch stron były gwinty z nakrętkami to bym zastąpił rurkę wężem hydraulicznym ale z drugiej strony jest taka końcówka jajowata przykręcana na dwie śruby.

Może ktoś wie czy na taką rurkę można zakuć przewód gumowy?

Edytowano przez pasiu66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1130

Na gładką rurkę nie zakujesz węża chyba że przyspawasz gwint (zrobisz przejście), ale jeżeli oczko jest dobre to można to pospawać/polutować na mosiądz/srebro.

 

Odpowiem na Twoje pytanie "Czy da radę zrobić samemu?" da radę ale jeżeli się pytasz to Ty tego nie zrobisz.

 

Wydaję mi się że o tą rurkę Ci chodzi : http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/15043 http://www.sklep-gre...oducts_id/15052

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

No tak, tylko żeby kupić nową trzeba by jechać na Słowację. Gdyby z dwóch stron były gwinty z nakrętkami to bym zastąpił rurkę wężem hydraulicznym ale z drugiej strony jest taka końcówka jajowata przykręcana na dwie śruby.

Może ktoś wie czy na taką rurkę można zakuć przewód gumowy?

 

Załóż nakrętkę, z baryłką od hydrauliki i króciec do kompletu. Zakuwa się podobnie jak przewody plastikowe tekalana. Do tego dalej możesz zastosować przewód hydrauliczny.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Na gładką rurkę nie zakujesz węża chyba że przyspawasz gwint (zrobisz przejście), ale jeżeli oczko jest dobre to można to pospawać/polutować na mosiądz/srebro.

 

Odpowiem na Twoje pytanie "Czy da radę zrobić samemu?" da radę ale jeżeli się pytasz to Ty tego nie zrobisz.

 

Wydaję mi się że o tą rurkę Ci chodzi : http://www.sklep-gre...oducts_id/15043 http://www.sklep-gre...oducts_id/15052

Rurka jest podobna tyle, że u mnie nie ma oczka tylko jest zakończona nakrętka która jest przykręcana do nypla w bloku. Dokładnie jakbym wiedział jak to zrobić to bym nie zadawał głupich pytań... Zastanawiam się jakie tam może być ciśnienie? Chyba nie duże skoro to powrót. Myślałem, że da się zakuć takie coś, zadzwonię jeszcze jutro do firmy która zakuwa węże może coś podpowiedzą.

 

zorzyk2@ mógłbyś dokładniej napisać co to jest nakrętka z baryłką jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1130

To nie jest powrót w opisie Grene jest błąd, to jest smarowanie turbiny ciśnienie takie jak smarowanie silnika.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Tak wygląda ta moja baryłka, do tego idzie nakrętka i sztucerek

http://www.hansa-fle...log&w=&d=1&d1=8

Tu masz pokazany komplecik do plastików(bez tego sztucerka(redukcji). Przy rurkach metalowych nie potrzebna jest ta cienka mosiężna tulejka.

 

http://www.nik-mar.p...22x1-5-blh.html

Na rurkę nasuwasz nakrętkę, potem pierścień zacinający . Rurkę wsuwasz do sztucerka(złączki, redukcji) i nakręcasz do oporu. pierścień zostaje zaciśnięty na przewodzie-rurce.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jano1232
      Witam mam problem z forterrą 135 16v2012 kupiłem ją 2 miesiące temu zauważylem że mi jeden półbieg zaczął ślizgać no to dałem do mechanika po 2 tygodniach ciągnik był zrobiony pojechałem go odebrać pojeździłem nim troszkę i zacząły szarpać półbiegi powiedziałem to gościowi to on powiedział że to tak ma być moim zdaniem nie powinny szarpać mój sąsiad ma 11441 z 2009r i jak wsiadłem do jego ciągnika to tam nic nie szarpie. Proszę o pomoc!!!
    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez krystek1992
      Mam Zetorka 9641 i mam z nim problem mały. Co jakiś czas zapowietrza sie mi w nim tylni prawy hamulec. Mechanik mówił że trzeba instalacje uszczelnić. No i właśnie nie wiem gdzie to trzeba uszczelnić, jak i czym. Może ktoś już z tym sie spotkał, bardzo bym prosił o pomoc.
    • Przez prezes3p
      witam mam problem z silnikiem a dokładniej na wolnych obrotach chodzi nie równo i trzeba go gazować żeby chciał jechac jest strasznie zamulony. miał ktoś taki problem??
    • Przez pupek
      Czy do demontażu zwolnicy trzeba demontować całe sterowanie hamulcami, czy wystarczy tylko zlizować hamulce?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj