pasiu66

Naprawa (lutowanie) rurki zetor 9540

Polecane posty

pasiu66    17

Witam, podczas odkręcania rurki która wychodzi z turbosprężarki do silnika urwała się jej część. Tzn. nakrętka się odkręciła razem z rurką która pękła w miejscu łączenia z nakrętką. Rurka ma średnice ok. 10 - 15 mm i jest chyba miedziana. Czy ktoś wie co z tym zrobić? Lutować ? Czy da radę zrobić to samemu? I czy ktoś wie czy tą rurkę można zastąpić wężem. Ciągnik to zetor 9540 i rurka wychodzi z górnej części turbosprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

jeśli ta rurka jest miedziana to radził bym ją pospawać niż lutować ale w tym miejscu będzie ciężko lepiej kup nową o lutowaniu zapomnij ciśnienie oleju jest wysokie i może lut nie wytrzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

No tak, tylko żeby kupić nową trzeba by jechać na Słowację. Gdyby z dwóch stron były gwinty z nakrętkami to bym zastąpił rurkę wężem hydraulicznym ale z drugiej strony jest taka końcówka jajowata przykręcana na dwie śruby.

Może ktoś wie czy na taką rurkę można zakuć przewód gumowy?

Edytowano przez pasiu66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    802

Na gładką rurkę nie zakujesz węża chyba że przyspawasz gwint (zrobisz przejście), ale jeżeli oczko jest dobre to można to pospawać/polutować na mosiądz/srebro.

 

Odpowiem na Twoje pytanie "Czy da radę zrobić samemu?" da radę ale jeżeli się pytasz to Ty tego nie zrobisz.

 

Wydaję mi się że o tą rurkę Ci chodzi : http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/15043 http://www.sklep-gre...oducts_id/15052

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

No tak, tylko żeby kupić nową trzeba by jechać na Słowację. Gdyby z dwóch stron były gwinty z nakrętkami to bym zastąpił rurkę wężem hydraulicznym ale z drugiej strony jest taka końcówka jajowata przykręcana na dwie śruby.

Może ktoś wie czy na taką rurkę można zakuć przewód gumowy?

 

Załóż nakrętkę, z baryłką od hydrauliki i króciec do kompletu. Zakuwa się podobnie jak przewody plastikowe tekalana. Do tego dalej możesz zastosować przewód hydrauliczny.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Na gładką rurkę nie zakujesz węża chyba że przyspawasz gwint (zrobisz przejście), ale jeżeli oczko jest dobre to można to pospawać/polutować na mosiądz/srebro.

 

Odpowiem na Twoje pytanie "Czy da radę zrobić samemu?" da radę ale jeżeli się pytasz to Ty tego nie zrobisz.

 

Wydaję mi się że o tą rurkę Ci chodzi : http://www.sklep-gre...oducts_id/15043 http://www.sklep-gre...oducts_id/15052

Rurka jest podobna tyle, że u mnie nie ma oczka tylko jest zakończona nakrętka która jest przykręcana do nypla w bloku. Dokładnie jakbym wiedział jak to zrobić to bym nie zadawał głupich pytań... Zastanawiam się jakie tam może być ciśnienie? Chyba nie duże skoro to powrót. Myślałem, że da się zakuć takie coś, zadzwonię jeszcze jutro do firmy która zakuwa węże może coś podpowiedzą.

 

zorzyk2@ mógłbyś dokładniej napisać co to jest nakrętka z baryłką jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    802

To nie jest powrót w opisie Grene jest błąd, to jest smarowanie turbiny ciśnienie takie jak smarowanie silnika.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Tak wygląda ta moja baryłka, do tego idzie nakrętka i sztucerek

http://www.hansa-fle...log&w=&d=1&d1=8

Tu masz pokazany komplecik do plastików(bez tego sztucerka(redukcji). Przy rurkach metalowych nie potrzebna jest ta cienka mosiężna tulejka.

 

http://www.nik-mar.p...22x1-5-blh.html

Na rurkę nasuwasz nakrętkę, potem pierścień zacinający . Rurkę wsuwasz do sztucerka(złączki, redukcji) i nakręcasz do oporu. pierścień zostaje zaciśnięty na przewodzie-rurce.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hubertg7
      Witam!
      Problem z pompą wtryskową w zetorze proxima plus 9541, zakleja się i ciągnik nie odpala albo faluje na obrotach podczas pracy. Panowie którzy czyścili mi pompę twierdzą że to od oleju silnikowego. zmieniłem olej na inną markę i jest chyba jeszcze gorzej. Dodam że ubywa mi płynu chłodniczego a wycieku nie widać, i oleju tez nie przybywa. Może miał ktoś podobny problem i coś podpowie
    • Przez Terracan
      Witam .Panowie proxima 100cl,400mg.Od nowego sprzegło brało od samej góry ,twarde.Ostatnio pedał zrobił się na pół miękki i wysprzeglał tylko od połowy.Dziś po naciśnieciu sprzegła,sprzęgło nie odbiło jest przy podłodze nie można wysprzęglić i biegu wrzucić. Padał jest przy podłodze ma z 5cm luzu i nie można go podnieść do góry.Jak by był przyblokowany. Może ktoś miał tak i może doradzić co się stało.
    • Przez king558
      Mam problem z zetorem 10540.
      Mianowicie zaciska się hamulec na tarczy na wale napędu (spaliłem już klocki do zera)
      Rozebrałem zaciski:
      jeden tłoczek był zapieczony ,że ciężko było go wydostać, ale udało się (były lekko pordzewiałe i miały wżery )
      wyjąłem wszystkie,wyczyściłem ,założyłem nowe uszczelniacze,odpowietrzyłem i niby wszystko chodziło
      Złożyłem ale dalej się zaciskają i się palą
      Chwilowo na potrzeby robót w polu odłączyłem ten hamulec całkowicie ale muszę to jakoś opanować.
      płyn jest nowy bo wymieniałem jedną pompkę na nową.
      Po prostu po zahamowaniu tak jakby klocki się nie cofały.jak odkręcę odpowietrznik i rozepchnę śrubokrętem to się cofną ale odpowietrznikiem leci tylko sam płyn bez powietrza.
      I po naciśnięciu dalej to samo.Przed złożeniem niczym nie smarowałem tłoczków
      Dziękuję z góry za pomoc
       
       
    • Przez darus74
      Część, orientuje się jakie sprzęgło jest w przystawce do włączania przedniego napędu - kłowe czy na tarczki jak w ciężkiej serii ursusa. Może ktoś rozbierał i pamięta ?
    • Przez Mecha
      Zetor forterra 11441 nie kręci, niedawno jak miałem ten problem to wymieniłem elektromagnes i po problemie. Potem ciągnik odstawiony i nie używany. Teraz znowu nie kreci. Zdjałem rozrusznik żeby zobaczyć czy działa przez co (wisi na kablach) poruszałem kablami i wychodzi na to że jest albo zwarcie albo coś nie styka. Kontrolka świec żarowych mruga raz na sekundę. Nie umiem znaleźć bezpiecznika świec żarowych, ale jak to się na do kręcenia rozrusznikiem?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj