Skocz do zawartości
pasiu66

Naprawa (lutowanie) rurki zetor 9540

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

pasiu66    17

Witam, podczas odkręcania rurki która wychodzi z turbosprężarki do silnika urwała się jej część. Tzn. nakrętka się odkręciła razem z rurką która pękła w miejscu łączenia z nakrętką. Rurka ma średnice ok. 10 - 15 mm i jest chyba miedziana. Czy ktoś wie co z tym zrobić? Lutować ? Czy da radę zrobić to samemu? I czy ktoś wie czy tą rurkę można zastąpić wężem. Ciągnik to zetor 9540 i rurka wychodzi z górnej części turbosprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robert983    23

jeśli ta rurka jest miedziana to radził bym ją pospawać niż lutować ale w tym miejscu będzie ciężko lepiej kup nową o lutowaniu zapomnij ciśnienie oleju jest wysokie i może lut nie wytrzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pasiu66    17

No tak, tylko żeby kupić nową trzeba by jechać na Słowację. Gdyby z dwóch stron były gwinty z nakrętkami to bym zastąpił rurkę wężem hydraulicznym ale z drugiej strony jest taka końcówka jajowata przykręcana na dwie śruby.

Może ktoś wie czy na taką rurkę można zakuć przewód gumowy?

Edytowano przez pasiu66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Sadek    448

Na gładką rurkę nie zakujesz węża chyba że przyspawasz gwint (zrobisz przejście), ale jeżeli oczko jest dobre to można to pospawać/polutować na mosiądz/srebro.

 

Odpowiem na Twoje pytanie "Czy da radę zrobić samemu?" da radę ale jeżeli się pytasz to Ty tego nie zrobisz.

 

Wydaję mi się że o tą rurkę Ci chodzi : http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/15043 http://www.sklep-gre...oducts_id/15052

Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50

No tak, tylko żeby kupić nową trzeba by jechać na Słowację. Gdyby z dwóch stron były gwinty z nakrętkami to bym zastąpił rurkę wężem hydraulicznym ale z drugiej strony jest taka końcówka jajowata przykręcana na dwie śruby.

Może ktoś wie czy na taką rurkę można zakuć przewód gumowy?

 

Załóż nakrętkę, z baryłką od hydrauliki i króciec do kompletu. Zakuwa się podobnie jak przewody plastikowe tekalana. Do tego dalej możesz zastosować przewód hydrauliczny.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pasiu66    17

Na gładką rurkę nie zakujesz węża chyba że przyspawasz gwint (zrobisz przejście), ale jeżeli oczko jest dobre to można to pospawać/polutować na mosiądz/srebro.

 

Odpowiem na Twoje pytanie "Czy da radę zrobić samemu?" da radę ale jeżeli się pytasz to Ty tego nie zrobisz.

 

Wydaję mi się że o tą rurkę Ci chodzi : http://www.sklep-gre...oducts_id/15043 http://www.sklep-gre...oducts_id/15052

Rurka jest podobna tyle, że u mnie nie ma oczka tylko jest zakończona nakrętka która jest przykręcana do nypla w bloku. Dokładnie jakbym wiedział jak to zrobić to bym nie zadawał głupich pytań... Zastanawiam się jakie tam może być ciśnienie? Chyba nie duże skoro to powrót. Myślałem, że da się zakuć takie coś, zadzwonię jeszcze jutro do firmy która zakuwa węże może coś podpowiedzą.

 

zorzyk2@ mógłbyś dokładniej napisać co to jest nakrętka z baryłką jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

To nie jest powrót w opisie Grene jest błąd, to jest smarowanie turbiny ciśnienie takie jak smarowanie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zorzyk2    50

Tak wygląda ta moja baryłka, do tego idzie nakrętka i sztucerek

http://www.hansa-fle...log&w=&d=1&d1=8

Tu masz pokazany komplecik do plastików(bez tego sztucerka(redukcji). Przy rurkach metalowych nie potrzebna jest ta cienka mosiężna tulejka.

 

http://www.nik-mar.p...22x1-5-blh.html

Na rurkę nasuwasz nakrętkę, potem pierścień zacinający . Rurkę wsuwasz do sztucerka(złączki, redukcji) i nakręcasz do oporu. pierścień zostaje zaciśnięty na przewodzie-rurce.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×