Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przepraszam bardzo post jest na temat rurki sprężarki czy historii  Ursusa?

Adi96- sam sobie odpowiedz na to pytanie, bo to Ty rozciągnąłeś temat na inny wątek na na podstawie swojej jednostkowej, subiektywnej oceny jednego egzemplarza

 

Opublikowano

Kolega Adi ma racje. Mniej więcej od kiedy wszedł model c-360 3P jakość części się pogorszyła. O ile 4 cylindrowe silniki jako tako chodziły to zmniejszyła się trwałość skrzyń biegów. Młodsze egzemplarze cierpią na zużycie jakiego nie stwierdzisz np. w 4011 o wiele bardziej styranego robotą. z 30-kami była podobna sytuacja.

Opublikowano (edytowane)

a moze Pan jeszcze dodac co jeszcze jeszcze jest napedzane przez te kola zebate  rozrządu?  Pompa wody, wentylator i cos jeszcze?

Edytowane przez tajfuns
Opublikowano

Wszystko jest napędzane z  wału korbowego silnika nawet skrzynia biegów.

Alternator czy prądnica, pompa wody jest napędzana paskiem klinowym.

Wałek rozrządu, pompa oleju, pompa wtryskowa, kompresor jest napędzane  jest przez wał za pośrednictwem kół zębatych rozrządu.

 

Opublikowano

Dwie stówy za takie byle co? U mnie znajomy, to sam sobie zrobił na tokarce.Może lepiej założyć koło pasowe ze sprzęgłem elektromagnetycznym? Myślał ktoś o tym? W tych nowych ursusach, taki patent jest.Tego się codziennie nie używa, więc może by działało.

Opublikowano

Tego bym nie powiedział.Dostępne są, to fakt, ale czy tanie? Tzn, można kupić tanio, ale ile wytrzyma, to już loteria.Ale najgorsza rzecz, to kupić drogie, niby najlepszej jakości, a później się okazuje, ze to to samo, co to tanie, bo i tak bywa.takie czasy.To koło, to nie jest jakaś bardzo skomplikowana rzecz, więc uważam, że cena jest ciut za duża.Wystarczyło by 150.Ale jak pisałem, to jest bardzo łatwe do zrobienia i znam kilku takich, którzy sobie zrobili.Oczywiście nie będzie "oryginalne" i takie ładne, ja to.To się pojawiło w sprzedaży, bo nagle zrobiło się zapotrzebowanie na coś takiego.Ludzie zaczęli sami robić, jeden od drugiego kopiował, pojawiło się na necie, bo ktoś pokazał szerszej widowni i w końcu ktoś inny to podłapał i produkuje.To taki sam przypadek, jak z tymi "zestawami" do ciśnienia oleju do ciągników.Ja sobie coś takiego założyłem już 17 lat temu, trójnik od hamulców od żuka przy bloku końcówki, kawałek wężyka, wskaźnik i czujnik.Potem, z czasem, ludzie wpadali na ten sam pomysł, pokazali na necie i ktoś pomyślał, że będzie na tym "piniądz" i zaczął to robić.Samemu można zrobić za 50 pln (bo trzeba wskaźnik kupić), a "zestawy" na necie, kosztują od 100 :rolleyes: Oczywiście nie każdy ma pojęcie, nawet do tak błahej rzezy i zdolności manualne, więc dla nich są takie gotowce.Komuś innemu może się nie chcieć bawić, tylko kupi i założy gotowe.Tak samo jest z tym kołem.Nie neguję absolutnie, bo dobrze, że ktoś to robi.Żeby tylko było dobrej jakości.

Opublikowano

No tak, ma pewnie wbudowane sprzęgło kłowe, czy coś.Też niezły patent.Ale ja bym nadal pomyślał o sprzęgle elektromagnetycznym.Na złomach nieraz widziałem pełno sprężarek klimy, powywalanych w kontener, więc kupno takiego koła, nie powinno stanowić problemu i nadszarpnąć zbytnio budżetu.Rzecz fajna i bardzo wygodna.Przełącznik na dece i git.Nie mam pojęcia, jak to się sprawdza w takim zastosowaniu, ale to chyba nie tylko ursus stosuje, prawda?

Opublikowano

Witam, mam zamiar zdemontować sprężarkę z mojego ursusa c 360 3P. Ze sprężarki wychodzą 2 przewody , jeden gruby zasilający sprężarkę w olej wychodzi z miski olejowej a drugi cienki który łączy się w dwóch miejscach z blokiem silnika. Mam pytanie czy ten cienki przewód odprowadza olej ze sprężarki i smaruje jakieś podzespoły silnika? czy nic sie nie stanie jeśli go zdemontuje razem ze sprężarką? Sprężarka nie jest mi potrzebna i tylko gubi olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v