Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za odpowiedż,ale skoro nie przewidział to dlaczego w instrukcji obsługi jest dokładnie określone co ile mth i jaką ilość oleju należy wymienić w tej przekładni.Ciekawe czy nie udało by się z niej po prostu tego oleju wypompować?

Opublikowano

W instrukcji jest tylko smarowanie obudowy przekładni kierowniczej smarem stałym.I to chodzi o tę kalamitkę zaraz pod kołem kierownicy.

Nawet nie masz podane ile w samej przekładni powinno być oleju.

Możesz spróbować wyssać dużą strzykawką z wężykiem.

Opublikowano

Zgadza się ,sprawdziłem dokładnie w instrukcji i rzeczywiście jest dolewanie co 1000 mth,ilość oleju w przekładni 0,75 L.A teraz skąd mam wiedzieć ile tego oleju dolać,jest tam jakaś miarka , bo na obudowie nie zauważyłem żadnego otworu kontrolnego.Chyba że leje się do pełna.

Opublikowano

Witam

Mam pytanie gdzie się sprawdza stan oleju w skrzyni  i gdzie się  dolewa ???????

Pytanie  gdzie się dolewa ole j do podnośnika???????????

Czy ma ktoś fotki tych miejsc

 

Opublikowano

Do skrzyni biegów wlewa się olej takim dużym korkiem jest on z boku skrzyni ,a stan nalewa się do dolnej krawędzi otworu wlewowego, przy wymianie wlewa się 10 litrów oleju,do podnośnika dolewa się korkiem umieszczonym na górze obudowy podnośnika, stając z tyłu traktora po prawej stronie na wierzchu zbiornika i jest duży korek wlewowy ,a kontrolny jest zaraz obok wlewowego na klucz 14 jest on z miarką która wskazuje stan oleju, na pręcie jest kreska dokąd powinien olej być i (7,5l) wchodzi jako stan potrzebny do sprawnego działania układu.

Opublikowano

Superol trudno nazwać olejem,to raczej coś olejopodobnego.Mój śmiga na Turdusie,nie grzeje się,polecam.

A tak ogólnie to skoro zmieniasz olej już nie raz to dlaczego się pytasz ile oleju się leje?

Superol to jest największe ścierwo  jakie można spotkać ,obok oleju nie powinien nawet stać .Nie bardzo kumam dlaczego ludzie to leją do swoich ciągników,domniemam że z czystego przyzwyczajenia . Jest cała masa świetnych olejów 15W40  które pod każdym względem biją na głowę Superol. Od czasu generalnego remontu we "wladku"  leje olej TOTAL  Rubia TIR 7400 ,jest to olej do ciężarówek .  Od wymiany do wymiany zero "szlamu " na filtrze oleju, jak to było na Superolu,dodatkowo cicha ,miękka praca silnika .Żeby nie robić reklamy jednej marce ,reasumując polecam wszystkie markowe oleje ktore leje się do ciężarówek  są to oleje dające sobie radę z wysokimi temperaturami ,dużymi przebiegami i przeciążeniami silnika.

Opublikowano

Troche odswieze temat bo będę do swojego rusina zakladal tura i nurtuje mnie jedno pytanie otóż co z olejem w hydraulice? mam zalany jak instrukcja nakazuje superolem, o ile ruska hydraulika doskonale sobie radzi na tym oleju o tyle sie zastanawiam czy rozdzielacz i silowniki tura juz nowszej generaci nie skoncza sie zbyt szybko na takim oleju? 

 

Opublikowano (edytowane)

zastanawiał mnie tylko ten osad po tym superolu bo jak sie sciagnie dekiel od zaworów to widać ile na samym deklu jest ale jak można to ok wolałem sie zapytac

Edytowane przez Slavko360
Opublikowano
Czy Hydrol hl 46 będzie lepszy od Turdusa do hydrauliki? (ew. jaki najlepszy istniejący olej można zalać do hydrauliki w t25?) Ciagnik pracuje tylko od wiosny do jesieni, nie zależy mi na odpowiedniej gęstości w zimę. Wymieniam właśnie cała hydraulike i preferował bym żeby po kilku godzinach pracy przy rozgrzanym oleju nie przestawał podnosić. Czy jest NSZ 16 nie powoduje problemów z resztą hydrauliki? Ciągnik będzie dzwigał 600kg agregat
Opublikowano

No hl 46 jest to dośc żadki olej, ale jest jeszcze hl68,i hl100 i jeszcze gęstsze, z tymże na gęstym oleju ma pompa olejowa ciężej ale jak w zimę nie robisz to któryś z nich można śmiało zastosować.

Opublikowano
Czyli hl68/100 Na superolu miałem zawsze problem z podnoszeniem na gorącym oleju, po kilku godzinach pracy podnosił dużo słabiej niż na zimnym. Chciał bym zalać teraz najlepszą możliwą opcję żeby już do tego nie wracać. Wymieniam wszystko oprócz rurek i napędu pompy, został tylko wybór oleju. Czytałem że wg instrukcji zalewa się silnikowym ale czy to jest najelpsza mozliwa opcja biorąc pod uwage ilość x rodzajów olejów typowo hydraulicznych do wyboru? Do układu wchodzi 7.5l więc nawet jeśli ten olej miał by kosztować nawet 50zł/l to zdecydowanie wolę zainwestować teraz niż później rzucać ku___mi w polu i czekać aż przestygnie i znowu zacznie podnosić ._.
Opublikowano

Ja mam zalaną hudraulike hipolem i bardzo ładnie dzwiga i wszedzie sucho zadnych przecieków jedynie w zime wolniej podnosi ale w zimie praktycznie ciagnik stoi cały czas bo nie uzywam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v