Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli tak sprawa wygląda tylko powiedz  mi jeszcze z której strony trzeba ten ząbek zeszlifować tam gdzie czerwone kółko czy żółte? Zaznaczyłem o jeden więcej bo ktoś wcześniej w tym temacie pisał że trzeba jeden zostawić i piłować następny ale skoro wystarczy jeden z kraju to jeszcze lepiej ;) 

Opublikowano

Jeżeli masz zęby na sprzęgiełku wycinać to lepiej zajrzyj do rozrządu bo jeżeli tam są koła luźne na kinach albo nakrętka na pośrednim się odkręciła to takie wycinanie zębów na niewiele się przyda a tak przynajmniej będziesz pewien że rozrząd masz ok i wtedy bierz się za ustawianie początku wtrysku

Opublikowano (edytowane)

Na której dokładnie kresce jest prawidłowy kąt początku tłoczenia na tej środkowej?

 

Na 3 .Opózniając zapłon zwiększasz moc 

 

Ja wypiłował bym klin w pierścieniu 

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Dzięki Panowie za wszelkie sugestie bardzo mi pomogliście ale wychodzi na to że to jeszcze nie koniec. Dzisiaj spiłowałem ten jeden ząbek i faktycznie początek tłoczenia jest wcześniejszy tyle że teraz jest o wiele za wczesny bo paliwo pokazuje się dużo wcześniej przed znakami...  Odległość jest mniej więcej taka sama jak wcześniej tyle że poniżej znaków i dalej kicha...Można jeszcze coś podregulować przy pompie czy  trzeba będzie jednak rozbierać cały przód i dobrać się do rozrządu ? Tylko tak się zastanawiam...koło zamachowe da się jakoś inaczej ustawić czy pasuje ono tylko w jednej pozycji? Pytam bo  jak robiłem sprzęgło to zrobiłem sobie kreski i założyłem tak samo jak było tylko pytanie czy jak ktoś wcześniej coś grzebał to założył poprawnie bo jak tam jest coś naknocone to dalej będę kombinował na ślepo a i tak końca z tymi znakami nie dojdę....a wolał bym tego uniknąć bo to jednak jest trochę grzebania a jak tylko się pogoda zrobi to pasuje jechać w pole...

Opublikowano

Koło zamachowe da się założyć tylko w jeden sposób bo mièdzy śrubami są różne odstępy. Nawet gdybyś chciał inaczej to się nie da.
Nie kombinuj tylko rozbiera bo główkowanie zabierze ci więcej czasu niż sama robota. Zrób to jak należy.

Opublikowano

Wychodzi na to że ktoś wcześniej tak poskładał rozrząd a ciągnik cały czas chodził na za późnym zapłonie..(Szkoda że przed regeneracją pompy nie sprawdziłem jak jest z tym zapłonem) Dziwi mnie to że tyle czasu tak chodzi i nie było żadnych problemów ani z zapalaniem(palił od strzała jak był zimny ) ani z nadmiernym kopceniem. Nie wiem może coś jest skopane przy regeneracji...ale Gościa chwalą więc myślę że jest ok.Czyli pompę ustawić tak jak była  wcześniej na ten oryginalny wpust...i dopiero wtedy przestawiać na rozrządzie ? Jutro mam wolne to może bym to ogarnął...bo na poniedziałek ciągnik mi już będzie potrzebny..

Opublikowano (edytowane)

Brakuje tych dwóch mm.Powinieneś kupić dobry brzeszczot i rozpiłować w pierścieniu szeroki klin na pół,niż zcinać ząb na pompie,byś przestawił obrót pierścien  o jeden wieloklin i byłoby dobrze,a tak,przez szeroki klin przeskoczyło o dwa wielokliny ,dla pompy to spory obrót.Twój jedyny ratunek przed rozbiórką.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Adi96

 

Czyli ustawiam początek tłoczenia dla pierwszego cylindra tam gdzie u mnie wychodzi czy tak jak znaki pokazują? U mnie był za późny (kilka postów wcześniej jest fotka ) Czyli muszę pewnie przestawić o jeden ząbek w lewo...

 

Alamo

 

Oglądałem ten pierścień i jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak rozpiłować ten klin?Po mojemu to tak czy siak będzie przesunięcie o jeden ząbek chyba że coś nie tak kombinuje...Dało by to jeszcze teraz radę zrobić czy jak już wyciąłem na pompie to przepadło ?

 

Opublikowano (edytowane)

Nie rozbieraj.Przez rozpiłowanie na pompie zębu a nie w pierścieniu przezkoczyło Ci o 2 razy ,(przez szeroki klin w pierścieniu)i to był za duży obrót. Ma przeskoczyć o jeden ząb wielowpustu,jak go rozpiłujesz będzie git, jeden przeskok,a nie dwa

 

Brzeszczotem dobrej marki,włożysz go w otwót pierścienia i zapniesz piłkę.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano (edytowane)

A co to za szkoła druciarstwa? Może nie da rady ustawić bo za duży luz międzyzębny na kołach.Ustawi rozrząd i metodą  prób błędów ustawi idealnie kąt wtrysku,skoro chłopaczyna nie da rady to lepiej tym sposobem sprawdzonym ustawić sam bym też tak zrobił jak na pompie się nie dało to zaczął bym przód rozbierać.

Edytowane przez Adi96
Opublikowano (edytowane)

To szkoła wieloletniej praktyki.Widziałeś jak drobne wielowpusty ma pierścień? jest w nim klin szeroki który nie daje w tej chwili toleracji obrotu na 2 mm tylko na 4.Brakuje 2 mm obrotu wałkiem pompy,przez rozpiłowanie zęba na pompie a nie w pierścieniu zrobił 4 mm.Klin pierścienia blokuje mniejszy przeskok,a tego Mu trzeba.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

@Alamo

 

Czyli jak dobrze rozumiem to chodzi Ci o to żeby przepiłować ten klin na pół i zrobić z niego dwa zęby? 

 

Adi96

 

Jak coś wydaje się głupie a działa to wcale nie jest takie głupie :) Może nie jest to zgodne ze "sztuką" ale jak działa to może warto spróbować..tulejka kosztuje grosze a czas żeby to rozpiłować jest nie porównywalnie krótszy jak to wszystko rozebrać :) Chodzi tylko  o to żeby oszczędzić sobie rozbierania...bo to niby proste ale roboty sporo kosztuje a czas nagli...

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Co ty opowiadasz za głupoty? Gdzie nie rozpiłujesz przekręcisz tylko o jeden ząb. Zębów jest 26 i jedno wolne miejsce czyli 26, przestawiając o jeden na pierścieniu czy wpuście przekręcasz pompę o 13,8 stopnia. Nie wciskajcie chłopakowi durnot.

Kolego rozbieraj, ustaw rozrząd jak należy a nie drutuj jak kolega wspomniał. Bo tak namieszasz że w ogóle z nim do ładu nie dojdziesz.

Siedzisz przed kompem i słuchasz tych bzdur a miał byś zrobione już dawno. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiesz że przez szeroki orginalny wpust pierścienia zostawił jeden ząb na pompie? żeby wypiłować następny,prawda? ,jakby rozpiłował w pierścieniu szeroki klin na pół to miejsce rozpiłowania trafiłoby w ząb który obecnie rozdziela oba szerokie wejścia,rozumiesz? i zrozum że obrót będzie o połowę mniejszy niż podałeś

 

Przypatrz się na obrazek,jak wypiłował jedynkę,szeroki wpust trafił tam,prawda? jakby rozpiłował szeroki wpust w pierścieniu to tym rozpiłowanym miejscem trafił by z ząb który został samotnie pomiędzy szerokimi wejściami.

 

post-447-0-54843500-1493314445_thumb.jpg

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Alamo 

 

Wtedy zgoda tylko kilka postów wcześniej pytałem który ząb trzeba spiłować (na fotce jest zaznaczony drugi) ale Chłopaki pisali że to będzie za dużo i spiłowałem ten pierwszy od szerokiego wpustu.Jak bym spiłował drugi wtedy jak najbardziej rozpiłowanie pierścienia by pomogło ale jak mam wycięty ten pierwszy od klina to rozpiłowanie chyba nic mi nie pomoże..Jednak bez rozebrania się nie obejdzie.

Opublikowano (edytowane)

Przy rozpiłowanym klinie przełożysz dalej, przełożysz w każdą stronę,o każdy jeden ząb,w przód czy w tył,według potrzeby.Zwróć uwagę na wielowpust ma bardzo drobne ząbki,więc obroty o jeden będą minimalne i gwarantuję że to ma sens.Resztę aptekarsko ustawisz pompą na śrubach,(bo i tak będziesz musiał to zrobić).

Jeżeli zwalisz dekiel rozrządu,stwierdzisz że miałem racje, dlaczego?  zęby rozrządu są duże,więc obrót kołem rozrządu o jeden ząb należy liczyć o dwa przełożenia wielowpustu po rozpiłowaniu.Więc po co zwalać przód? jak rozpiłujesz klin przełożysz o jeden,dwa,trzy,według potrzeby.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Alamo bez obrazy ale ty się matematyki uczyłeś? 

Sprzęgło ma 26 wypustów więc przesunięcie o jeden przestawia wałek pompy o 13,8 stopnia.

Zębatka rozrządu ma 44 zęby jeśli się nie mylę więc przestawienie o jeden przekręca wałek pompy o  8,2 stopnia. 

Adekwatnie do jednego i drugiego przesunięcie na wale korbowym będzie dwa razy większe.

 

Kolego nie słuchaj durnot rozbieraj.

Opublikowano (edytowane)

 To po co w ogóle się go ustawia na znaki. Niech do instrukcji obsługi ciągnika lepiej pilnik dołożą. 

Rozrząd ma być ustawiony jak należy, znaki, rowki, kliny wszystko ma być pasowne a nie udupcone na szlifierce.

Gdyby od razu się za to zabrał poprawił by to lekko w 5 godzin  a on trzeci dzień brednie czyta i dalej nic z tego nie wie. Maska kilka śrubek, wspornik 8 nakrętek lub śrub, kostka lamp trzy śrubki, dwie opaski na wężach, nakrętka  koła pasowego, kilka śrubek w pokrywce. Robisz to cały dzień?  Ja wolę dłużej a solidnie. Szybko i byle jak można kretowinę filcokiem rozgarnąća nie ciągnik naprawiać.

Ty zamiast doradzić jak należy to mu jeszcze partyzantkę karzesz odwalać. Ładnych mechaników widzę ma forum.

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Michalq66
      Posiadacze i operatorzy CX6080/90 mam pytanie.. jak macie ustawione wiatry/sita na rzepak ? 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez edi2000
      Same Iron 150,
      Ciągle włączony zapłon, nawet po wymontowaniu stacyjki w ciągniku świecą się kontrolki, można włączyć światła itd.
      Gdy stacyjka na zero: świecą się kontrolki, można włączyć światła, kierunkowskazy itd. Jednak wyświetlacz na słupku pokazuje error i piszczy,
      Gdy stacyjka w pozycji I wyświetlacz się uspokaja wszystko działa poprawnie, można zmieniać biegi na Powershift ...
      Nie odpalałem, ale po przekręceniu stacyjki na max rozrusznik staruje normalnie
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

    • Przez Borekk17
      Panowie ma ktoś może  schemat jak ustawić rozrząd w silniku Perkins d2500 w wózku widłowym  balcancar  
       
      Bo muszę poskładać  ten wózek po jednym Januszu  który wyjął  pompę wtryskową do regeneracji  i  już tego nie poskładał a zębatka  napędzająca pompę  spadła w dół i prawdopodobnie przestawiła się  pompa jest mocowana na klin i stożek 
       
      A jak to w widlaku  żeby zdjąć pokrywę rozrządu  jest dużo zabawy  
       
      Może ma ktoś  schemat  albo wie z własnego doświadczenia  w jakiej pozycji ma być ustawiony wałek Pompy  (w którym miejscu ma być klin)  dla gmp pierwszego cylindra 
      Wtedy byłbym w stanie ustawić to bez rozbierania  przedniego dekla  
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v