Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Alamo napisał:

Powinien palić na takich wartościach,po zdemontowaniu pompy jeszcze dziś mógł być zapowietrzony uklad.

Nie palił. Pompe przestawiłem wczoraj, też nie chciał odpalić. Rozciągnołem go 30stką to odpalił. Przejechałem się z kilometr postawiłem. Zgasiłem. Znowu odpaliłem ciepły odpalił. Ale dziś rano już zledwo biedo odpalił kopcił na biało i w obroty nie chciał wejść.  Przestawiłem pompe zpowrotem tak jak było i odpalił od strzalła. I chodzi tak jak wcześniej. Zapowietrzony nie mógł być. 

Zrobiłem jeszcze większe luzy na zaworach 1i 3 i stukot jest mniejszy. Coś podejrzewam że po pierwsze dziad jest przestawiony tryb pompy na rozrządzie,(o ile jest to wogóle możliwe) po drugie zregenerowane głowice które założyłem latem mają za płytko obsadzone zawory. Gość mógł mi dać kilka razy już zplanowane głowice a gniazd zaworowych nie frezował. Co o tym sądzisz? Bo ja już tępy jestem. 

Opublikowano

Odkręć na pompie drugą sekcję i ustaw poprawny Luz dla drugiego tłoka gdy paliwo ruszy w sekcji,wyjmij wtryskiwacz wsadź drut i tak ustalisz gmp,i tu będziesz miał czarno na białym co się dzieje.

Opublikowano

Jak będzie stukał zawór w tłok to będzie podparta dzwignia zaworu wydechowego przy ustawieniu tłoka na gmp.Ustal gmp dla drugiego tłoka,zrobisz to drutem przez otwór wtryskiwacza,po ustawieniu tłoka w najwyższym punkcie cofnij kołem zamachowym w lewą stronę,(w odwrotność pracy silnika) tak aby tłok opuścił się 8mm,teraz ustaw luzy zaworowe dla tego tłoka,po ustawieniu tłok znów cofnij na gmp i sprawdź czy nadal są luzy zaworowe,jak nie będzie,zwłaszcza na wydechowym,to wałek jest przestawiony.Miałem kiedyś przypadek że łamało dzwigienkę zaworu wydechowego na drugim tłoku co ileś set mtg,a rura kolektora ssącego na tej głowicy od dołu miała wypaloną farbę,okazało się że wałek o jeden ząbek był cofnięty.

Opublikowano

Alamo. Jak robiliśmy z bratem remąt latem to poznaczyliśmy na kole gmp dla wszystkich tłoków. Wtedy  jak zdjęte były głowice. I jest to raczej dobrze poznaczone bo sprawdzałem to ustawiając zawory na mijanke. Jak na pierwszym tłoku zawory się miją to na czwartym nabite znaki akurat się zgrywają a zawory są domknięte. Nabiliśmy je żeby właśnie w przyszłości mieć pewność przy ustawianiu zaworów. Ale coś wraz klepie. Sam nie wiem czy to zawór o tłok czy coś innego ale napewno w głowicy lub na garach. 

Rozrząd sprawdzałem tak jak pisałeś wcześniej z tymi naciętymi znakami na popychaczach i tu zdajsie jest wszystko ok. Tak jak opisałem. 

I powiem że no jak tłoki osiągają gmp to na żadnym nie jest podparty zawór. Tzn. Gdy np. Na pierwszym jest tłok w gmp zawory są luźne tak samo na pozostałych gdy osiągają gmp. 

Czy w tej sytułacji istnieje możliwość stukania tłoka w zawór? Tak jak pisałem jak byli głowice zdjęte to poznaczyliśmy gmp dla wszystkich tłoków. 

Ja to myślałem że może stuka w momęcie wydechu gdy zawór wydechowy się otwiera? Ale to moje takie rozmyślania. 

Zastanawia jednak to że jak zwiększe luz zaworowy od zalecanych 0.20 na ssący i 0.30 na wydech klepanie jest mniejsze😯

 

Opublikowano

Skoro poznaczyłeś to będzie szybciej.Sytuacja jest taka że gdy ustawiasz tłok na gmp to przy przedstawionym wałku rozrządu krzywka już jest w pozycji początku otwarcia zaworu,zawory musisz ustawiać na pierwszej kresce początku wtrysku,przy prawidłowo ustawionym wałku rozrządu tłok na który podawana jest dawka ma już w tym momencie zawory zamknięte.Odznacz centymetrem ile jest od gmp do kreski i ustaw taką odległość od gmp który zaznaczyłeś na kole dla drugiego cylindra,i tu ustaw luzy,potem cofnij do gmp i sprawdziisz czy zawór podparty.

Opublikowano
4 godziny temu, Alamo napisał:

Skoro poznaczyłeś to będzie szybciej.Sytuacja jest taka że gdy ustawiasz tłok na gmp to przy przedstawionym wałku rozrządu krzywka już jest w pozycji początku otwarcia zaworu,zawory musisz ustawiać na pierwszej kresce początku wtrysku,przy prawidłowo ustawionym wałku rozrządu tłok na który podawana jest dawka ma już w tym momencie zawory zamknięte.Odznacz centymetrem ile jest od gmp do kreski i ustaw taką odległość od gmp który zaznaczyłeś na kole dla drugiego cylindra,i tu ustaw luzy,potem cofnij do gmp i sprawdziisz czy zawór 

A nie można tego sprawdzić w ten dposób. 

Odkręcać kolejno przewody paliwowe i np. 

Gdy zaczyna tłoczyć paliwo na pierwszy tłok (u mnie teraz na wale zsczyna tłoczyć pomiędzy tymi dwoma kreskami a gmp) sprawdzić czy jest luz na zaworach w tym momęcie. (Zawory domkniète) i czy ten luz utrzymuje się aż do zrównania kreski z gmp. I tak po koleji każdy tłok. Czy dobrze kombinuje?

 

Opublikowano

Nie,ponieważ dla przedstawionego rozrządu krzywka już napiera na szklankę,tłok w takim położeniu może być za wysoko góry, i luzu poprawnego nie ustawisz.Pierwsza kreska na kole zamachowym zrównana że znakiem na obudowie skrzyni oznacza że tłok jest w takim położeniu 10-9 mm przed gmp a u ciebie będzie prawie u góry.Weź cm lub suwmiarkę,ustal odległość i tą wartość przenieś na miejsce dla drugiego cylindra,na tym położeniu ustaw zawory,potem tłok cofnij na gmp który zaznaczyłeś i będziesz wiedział co jest.

Opublikowano (edytowane)

Znalezione obrazy dla zapytania: rozrzad c360tak ma być ustawiony rozrząd , początek wtrysku 7-8 mm przed GMP i ma grać , na 10mm przed też ładnie chodzi, może zbyt twardo  ale jest żwawy

zdj jest zapożyczone 

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano
25 minut temu, jacek3773 napisał:

a jak ci coś  stuka to może lużne gniazdo zaworowe , albo za mocno dokręciłeś pokrywkę i dżwigienka wali

Dzwignia napewno nie stuka bo na zdjętych deklach jest podobnie. Gniazdo luźne? Hmmm-głowice byli latem założone po regeneracji tak że. Cholercia wie. Do rozrządu jeszcze nie zaglądałem to nie wiem jak tam ze znakami jest. Jacek3773 ale mówisz początek wtrysku 7-8mm przed gmp,ale te 7mm mierzone na kole od gmp czy np. Wsadzając drut w miejsce wtryskiwacza i kręcąc kołem sam tłok ma się jeszcze podnieść te 7mm? 

Opublikowano (edytowane)

Adi96 masz racje już dawno bym to zrobił i sprawdził sam. Tak zrobie. Bo widze że zaczyna się mętlik w tej dyskusji. Jeden pisze wtrysk 7-8mm przed gmp ty zaś że to gmp powinno być 3.5mm przed wtryskiem to ja już faktycznie głupi się robie. Z drugiej strony to pierwsze słysze ze gmp jest przed początkiem wtrysku😃nawet na kole masz kreski od początku wtrysku pierwsze a dopiero po nich następuje punkt gmp. 

Edytowane przez bernijol
Opublikowano
45 minut temu, bernijol napisał:

Dzwignia napewno nie stuka bo na zdjętych deklach jest podobnie. Gniazdo luźne? Hmmm-głowice byli latem założone po regeneracji tak że. Cholercia wie. Do rozrządu jeszcze nie zaglądałem to nie wiem jak tam ze znakami jest. Jacek3773 ale mówisz początek wtrysku 7-8mm przed gmp,ale te 7mm mierzone na kole od gmp czy np. Wsadzając drut w miejsce wtryskiwacza i kręcąc kołem sam tłok ma się jeszcze podnieść te 7mm? 

Nie odpalaj ciągnika tylko sprawdź najpierw czy masz wałek rozrządu przestawiony,dałem wyżej przykład jak to sprawdzić bez rozbierania przodka.Masz na kole zaznaczony gmp i dwie kreski początku wtrysku,weź sufmiarkę i zmierz tą odległość dzielącą od gmp do kreski,i przenieś tą odległość od znaku gmp który zaznaczyłeś kiedyś na kole dla drugiego cylindra,i w tym miejscu ustaw luz dla drugiego cylindra,zawory w tym miejscu są zamknięte i można je ustawić, tłok będzie w granicy 9mm od góry,po ustawieniu luzu daj tłok na samą górę i będzie wiadomo czy dźwignie są podparte.Dosłownie chwila roboty.

Obecnie ustawiasz luzy na gmp a nie wiesz że jak masz przestawiony wałek rozrządu to on wykorbieniem (krzywką)już w miejscu gmp próbuje otwierać zawór wydechowy.Luzy zaworowe dla drugiego cylindra ustaw przed gmp jak wyżej piszę.

29 minut temu, bernijol napisał:

Adi96 masz racje już dawno bym to zrobił i sprawdził sam. Tak zrobie. Bo widze że zaczyna się mętlik w tej dyskusji. Jeden pisze wtrysk 7-8mm przed gmp ty zaś że to gmp powinno być 3.5mm przed wyryskiem to ja już faktycznie głupi się robie. Zdrugiej strony to pierwsze słysze ze gmp jest przed początkiem wtrysku😃nawet na kole masz kreski od początku wtrysku poerwsze a dopiero po nich następuje punkt gmp.

Wtrysk jest podawany od 10mm na kole zamachowym starego i ja tak ustawiam, do 7mm koła późniejsze, 3,5mm to nie jest nieprawidłowy kąt.

Opublikowano (edytowane)

Alamo jutro zrobie tak jak piszesz tylko powiedz mi mierzyć od gmp do pierwszej kreski licząc od gmp czy drugiej? I czy ta technika będzie miarodajna skoro u mnie wtrys następuje gdzieś pomiędzy kreskami początku wtrysku a gmp.W połowie drogi między gmp a drugą kreską wtrysku na kole.

Edytowane przez bernijol
Opublikowano
1 godzinę temu, bernijol napisał:

Alamo jutro zrobie tak jak piszesz tylko powiedz mi mierzyć od gmp do pierwszej kreski licząc od gmp czy drugiej? I czy ta technika będzie miarodajna skoro u mnie wtrys następuje gdzieś pomiędzy kreskami początku wtrysku a gmp? W połowie drogi na kole.

Do Pierwszej kreski,jak zawory biją o tłoki to będzie miarodajna.Po takiej kontroli możesz zrobić jeszcze drugi test,mianowicie druga osoba powoli ruszy kołem zgodnie z pracą silnika, a ty pilnuj kiedy zginie luz na dźwigni zaworu wydechowego ale minimalnie ma nacisnąć na zawor dla drugiego tłoka od chłodnicy,i teraz weź łyżkę i podważaj tą dzwigienkę od strony laski,jak będzie blokada o tłok to dzwignia ani drgnie.

1 godzinę temu, Adi96 napisał:

@Alamo 3,5 MM to tak mi podawał Przemo z Retrotraktor nie słyszałem żeby było 7mm  mowa o c-360

Kąt blisko gmp to utrata mocy, dla c360 zwiększono moc do 52km,wątpię aby cofali kreski w kierunku gmp tracąc moc i werwę silnika.Ja ustawiam na 10 a prawidłowy nie powinien być mniejszy niż 7mm

Opublikowano

Alamo sprawdzałem według twoich instrukcji. Pierwszy test z sufmiarką. Tak jak pisałeś, wziołem wymiar od gmp do kreski od ustawiania początku wyrysku i przeniosłem go na gmp dla drugiego tłoka zaznaczyłem i te zaznaczenie zgrałem z kreską nabitą na bloku. Luzy zaworowe w tym ustawieniu (dla drugiego tłoka) są poprawne 0.20 i 0.30. Przekręciłem kołdm na gmp i tu też luzy się nie zmieniły. 

Drugi test wykonałem w ten sposób że przekręciłem wałem do momętu gdy ten drugi tłok jeszcze raz ustawił się na samą góre (gmp) ale wtedy to tylko ssący zawór miał luz a wydechowy już nie i próbowałem go nacisnąć, nie dało rady jak by właśnie tłok od spodu go podpierał. Ssący dało się delikatnie wdusić a wydechowy nie ma opcji. Ten sam test wykonałem na wszystkich garach efekt taki sam dla wszystkich czterech wydechowy zapiera o tłok ssące nie😐. Co to oznacza? Rozrząd? Czy za płytko osadzone zawory w głowicy?

Opublikowano (edytowane)

Tylko wydechowe będą podpierać, po zapłone, one otwierają się jako pierwsze dla oddania spalin,u Ciebie rozrząd jest przyspieszony,otwarcie zaworównastępuje za szybko,gdy położenie tłoka jest jeszcze wysokie.Musisz przestawić koło rozrządu.

 

Edytowane przez Alamo
Opublikowano
21 minut temu, Alamo napisał:

Tylko wydechowe będą podpierać, po zapłone, one otwierają się jako pierwsze dla oddania spalin,u Ciebie rozrząd jest przyspieszony,otwarcie zaworównastępuje za szybko,gdy położenie tłoka jest jeszcze wysokie.Musisz przestawić koło.

A dlaczego nie stukało na starych głowicach? Czy dlatego że zawory już byli pozapadane? I co z moją teorią że w nowych głowicach zawory mają za słabo wyfrezowane gniazda? (Za bardzo wystają z głowic). 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Michalq66
      Posiadacze i operatorzy CX6080/90 mam pytanie.. jak macie ustawione wiatry/sita na rzepak ? 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez edi2000
      Same Iron 150,
      Ciągle włączony zapłon, nawet po wymontowaniu stacyjki w ciągniku świecą się kontrolki, można włączyć światła itd.
      Gdy stacyjka na zero: świecą się kontrolki, można włączyć światła, kierunkowskazy itd. Jednak wyświetlacz na słupku pokazuje error i piszczy,
      Gdy stacyjka w pozycji I wyświetlacz się uspokaja wszystko działa poprawnie, można zmieniać biegi na Powershift ...
      Nie odpalałem, ale po przekręceniu stacyjki na max rozrusznik staruje normalnie
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

    • Przez Borekk17
      Panowie ma ktoś może  schemat jak ustawić rozrząd w silniku Perkins d2500 w wózku widłowym  balcancar  
       
      Bo muszę poskładać  ten wózek po jednym Januszu  który wyjął  pompę wtryskową do regeneracji  i  już tego nie poskładał a zębatka  napędzająca pompę  spadła w dół i prawdopodobnie przestawiła się  pompa jest mocowana na klin i stożek 
       
      A jak to w widlaku  żeby zdjąć pokrywę rozrządu  jest dużo zabawy  
       
      Może ma ktoś  schemat  albo wie z własnego doświadczenia  w jakiej pozycji ma być ustawiony wałek Pompy  (w którym miejscu ma być klin)  dla gmp pierwszego cylindra 
      Wtedy byłbym w stanie ustawić to bez rozbierania  przedniego dekla  
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v