Skocz do zawartości

Jak ustawić 1 tłok w gmp, jak ustawić zawory?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Gdy ssący się zamknie kręcisz jeszcze o 90° stopni,jak znasz kolejność cylindrów nie musisz patrzeć na zawory chociaż można.Ustawiłeś zawór dla pierwszego cylindra kręcisz o 180° i masz GMP kolejnego tłoka

Edytowane przez Adi96
Opublikowano
1 godzinę temu, marysrybak napisał:

luz zaworowy  ustawia się gdy zawór wydechowy się zamknie a ssacy lekko drgnie czy jak ssacy się całkiem otworzy?? 

Kiedy wydechowy się zamyka a ssący otwiera to jest tzw.  mijanka a tłok tego cylindra jest w GMP. Jeśli chcesz ustawić oba zawory na tym cylindrze i być pewnym że będzie ok obróć wał o jeden pełny obrót. Tłok znów będzie w GMP ale w czasie gdy następuje wtrysk paliwa a obie krzywki będą  po przeciwnej stronie od szklanki popychacza.

Opublikowano (edytowane)

Obydwa zawory reguluje się tylko na suwie sprężania gdy tłok jest już w GMP, a na mijankę to fachowo dla silnika 4-ro cylindrowego          1 na mijance, to na   4 jest GMP I TAM SIĘ REGULUJE i na odwrót, 3 na mijance, reguluje się 2 i na odwrót. Inaczej nie ma co kombinować, idzie tak jak pisze @seweryn20 , ale kto nie ma wprawy i zbytniego pojęcia to się łatwo może pogubić.   

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Nie wiadomo o jaki silnik chodzi. A sama mijanka służy do określenia  położenia tłoka i wałka rozrządu bez względu na to ile cylindrów ma silnik. Wiadomo w czterocylindrowym jest mega wygodna. 

Opublikowano

silnik c 360.  Jak na 1 od chłodnicy zamyka się wydechowy a otworzył ssacy ustawiłem luz na 4. Krecac dalej silnikiem powinien  zamykać się wydech na 3 tak widziałem na YouTube  a u mnie w tym momencie wydechowy się otwiera.

Opublikowano

Kiedy na pierwszym masz mijankę to następna będzie na trzecim  ale dopiero po obróceniu wałem o połowę obrotu. Kiedy zaczynasz wałem kręcić z położenia mijanki na pierwszym trzeci zaczyna sów wydechu więc musi się pierwsze otworzyć wydechowy.   

Opublikowano

Czytqm czytam oglądam filmiki i głupieje. Jeszcze raz jeśli na pierwszym cylindrze mamy mijankę zaworów tzn jeśli długa dźwigienka(wydechowa) zamyka się a krótka(ssąca) zaczyna otwierac czy otworzy się calkiem?  Bo już zgłupiałem to ustawiamy na 4 cylindrze to wiem. Ale zawór ssący ma zacząć się otwierać czy ma być całkiem otwarty?

Opublikowano

Wiatm,posiadam C-360 chciałbym ustawić zawory,czy prawdą jest to że jeśli tłok jest w najwyższym położeniu to należy wtedy ustawiać zawory?nie robiłem nigdy na tak zwaną mijankę i nie wiem jak to robic w ten sposów,raz jeden typ opowiadał mi ze jeśli wie się ze tłok jest w samej górze to wtedy na tym cylindrze się ustawia poprawnie nazywa się to chyba GMP ,a tłok określę wyciągnięciem wtryskiwacza i coś się włoży i pokręci kołem zamachowym i wtedy bym wykapował,nie wiem czy to prawda więc jak by ktos coś mógł sie wypowiedzieć to bardzo proszę.

Opublikowano

Zawory ustawia się kiedy tłok jest w GMP. Widać to po tzw wahnięciu (zwanym również mijanką) zaworów na innym cylindrze. I tak dla czterocylindrowego silnika GMP pierwszego cylindra jest wtedy gdy zawory wahają się na 4 i na odwrót czyli 4 GMP kiedy mijają się na 1, a dla drugiego gdy wahają się na 3 i na odwrót. Zapoznaj się z zasadą budowy i działania silnika czterosuwowego a wszystko stanie się jasne.

Opublikowano
2 godziny temu, jaco512 napisał:

Mijanka jest chyba najbardziej znana. Można poluzować rurki do wtryskiwaczy, będzie wiadomo który cylinder dochodzi do gmp po zakończeniu tłoczenia paliwa.

Pod warunkiem dobrze ustawionej pompy, mijanka najlepszy sposób. To nie jest statek kosmiczny żeby wymyślać nowe procedury.

Opublikowano

Mi mechanik pokazywał właśnie po skończonym cyklu pracy na danym cylindrze. Idzie zawór ssący, potem wydech i po zamknięciu wydechowego ustawiać. Ustawiał mi tak w Fordzie, potem w 60-tce i wszystko chodzi. Sam też potem tak ustawiałem w 60-tce i wszystko działa. Można naciskać zawory i czuć jak dochodzą do tłoka i wtedy jest GMP. Czy to poprawna metoda to nie wiem, ale działa i dla mnie jest prosta🤭

Opublikowano
1 godzinę temu, rafal4610 napisał:

Mi mechanik pokazywał właśnie po skończonym cyklu pracy na danym cylindrze. Idzie zawór ssący, potem wydech i po zamknięciu wydechowego ustawiać. Ustawiał mi tak w Fordzie, potem w 60-tce i wszystko chodzi. dochodzą do tłoka i wtedy jest GMP.

Bzdura, radzę ci zmień mechanika, a gdzie mechanika, raczej partacza, po zamkniętym zaworze wydechowym owszem tłok jest w GMP, ale wtedy się nie ustawia zaworów na danym cylindrze, a w cylindrze przeciwnym na tak zwaną mijankę, ale to już było tu tłumaczone i nie mam zamiaru jebać klawiatury jak nic nie pojmujesz i tak.

Opublikowano (edytowane)

Może grzeczniej i spokojniej? Wszystko kurde wiedzący sie znalazł. Nie twierdziłem, ze to najlepsza metoda i nie jestem mechanikiem. Po to jest forum, żeby pisać swoje zdanie i doświadczenia

Edytowane przez rafal4610
Opublikowano

Witam mam prośbę chce wymienić klawiaturę zaworów w ursus 360 i na internecie widze dwa topowe marki ZSM chełmno i andoria mot proszę polećcie mi jaka wybrac chce w miare dobrej marki kupić a nie jakiec gów... za niecałę 100zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v