Marcin2601

POMOCY! SILNIK STUKANIE

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Marcin2601    3

Witam mam problem w swoim perkinsie wczoraj w czasie uprawiania agregatem usłyszałem dziwne metaliczne dosyć głośne stuki z silnika, dochodzą one bardziej z prawej strony?siłę ma nie kopci wszystko normalnie tylko te stuki?Silnik wymaga małego remontu pierścienie .bierz olej ale czekałem z tym do zimy czy to może być coś związane z tym? Sam domyslam się ze to może być klawiatura czy cos od korbowodu tulejka czy przeciwwaga? panowie pomóżcie ciągnik jeszcze by się przydał do orki bo 3p ciężko będzie.Może mieliscie coś podobnego? jestem w trakcie szukania dobrego mechanika przy okazji na wszystko

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

:blink: jeżeli nie kopci jak piszesz i silnik pracuje na luzie i pod obciążeniem zachowując stabilność obrotów bez ich falowania to na pewno nie zawory. To może być coś poważniejszego związanego z układem tłokowo-korbowym musisz odkręcić miskę i zobaczysz wtedy co i jak, a tak to na odległość to takie trochę wróżenie z fus. :D

Edytowano przez zenas

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Te stuki zmieniają się jakoś w zależności od obrotów, obciążenia? charakter tych stuków(głuche,regularne lub nie) i dokładniejsze miejsce(góra, dół silnika)?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że po metalu odgłos się niesie .nie musi być to tam gdzie się wydaje może rozrząd lub wałek rozrządu niczego nie można wykluczyć .osobiście radził bym jak kolega wyżej .sprawdz układ korbowo-tłokowy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

stuki są regularne można powiedziec żę głuche, gdy ciągnik wchodzi na obroty to i stuki są szybsze

Może masz stetoskop, słuchawki z zestawu do mierzenia ciśnienia krwi. Możesz nimi osłuchać silnik, tak mniej wiecej będziesz wiedział - przód czy tył, dół czy góra silnika. Nie pracuj tym ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Wydaje mi się że rozrządu nie ma co brac nawet pod uwagę (wałek w panewkach, króciutkie popychacze) Głuche suki wskazuja na panewkę korbowodu pewnie ją złapało i jest luz w stopie. Krótko mówiąc silnik do wyjęcia i do demontażu właściwie całkowitego bo krbowody trzeba wyjąc przez głowicę. Nie polecam dłuższych zabaw z takim silnikiem bo stopa może sie oderwac i korbowód bokiem wyjdzie a to tanie w naprawie nie jest. Ja ten silnik rozbierałem kilkakrotnie i zawsze składałem więc jak jesteś kumaty to sobie poradzisz bo tam nie ma żadych filozofii wszystko proste jak drut ale jeśli tego nie robiłes to polecam jakiegoś mechanika i niech ci to jak najszybciej zrobi bo do roboty to ten ciagnik sie nie nadaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo285    3

Ja zajmuję się trochę naprawami ciągników i jestem z twoich okolic i też myślę że to panewka złapała. Można to sprawdzić mierząć ciśnienie oleju na wale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

odkręć miskę a się dowiesz, na 95% panewka, 3% coś się odkręciło a 2% pozostałe


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin2601    3

kamilo285 własnie poszukuje jakiegos dobrego mechanika z moich okolic daj może jakies namiary , ja niemam czasu a ojciec sam to nie bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek03    0

Gdyby to był wał to ciągnik praktycznie powinien się zatrzymać.A jeśli dalej nim robi i te stuki są to niech odpali,da w kite i podejdzie pod silnik.No chyba,że stuki pojawiają się dopiero pod obciążeniem.To nie powinien być wał.Akurat co do tego to jestem pewny..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Burn    0

przeciw waga na wale moze sie poluzowala i skrzywila jak u mnie kiedys az wkoncu sie wal urwal....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
detom    18

Gdyby to był wał to ciągnik praktycznie powinien się zatrzymać.A jeśli dalej nim robi i te stuki są to niech odpali,da w kite i podejdzie pod silnik.No chyba,że stuki pojawiają się dopiero pod obciążeniem.To nie powinien być wał.Akurat co do tego to jestem pewny..

 

No to jesteś w błędzie, wszystko zależy od tego jak wał pęknie, w którym miejscu. W C330 silnik chodził kulawo i dziwnie, po wyjęciu tłoków "fachowiec" nic nie stwierdził, polecił założyć przy okazji nowe panewki i pierścienie, nic to nie dało oczywiście, zapadła decyzja o kpitalce, przy wyjmowaniu wału z bloku rozpadł mi się w rękach na dwie części a "fachowiec" orzekł że to nie możliwe.

Edytowano przez detom

Jeśli pomogłem kliknij lajka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus3603p    87

nie wiem czy ci to w czymś pomoże ale u wujka w 3p też były takie stuki w silniku, każdy mówił że to wtryski, więc spróbowaliśmy w naszym 3p odkręcić wtrysk normalnie chodził, tylko miał ciężej odpalać, w końcu odkręciliśmy miskę i okazało się że jest to pęknięty wał.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451

Jak ojcu pękł wał to silnik w 3p też chodził dalej, ale ojciec szybko go zgasił. Przy ruszaniu ręką za koło pasowe na silniku koło zamachowe ruszało się z leciutkim opróżnieniem. Zanim ruszysz w pole lepiej dobrze sprawdź silnik i nie próbuj go niepotrzebnie uruchamiać - poza tym ciężko cokolwiek powiedzieć na odległość. Mam nadzieje że to nie coś poważnego, a tylko drobnostka na 5 minut pracy i 3zł kosztów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

Współczuje. Wiem co znaczy remont. Nerwy, czas, i brudne ręce...

Ps. jaki koszt nowego wału?

Edytowano przez andrejus

Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez C325
      Witam, odkupie instrukcje do maszyn konnych jak i ciągnikowych z lat 1960/1995. Jeśli ktoś ma coś na zbyciu to pisać. 
    • Przez beni226
      Witam, nie wie czy w dobrym dziale ale mam problem z moim 7740, jak jest zatankowany do pełna to nie ma problemu jednak jak paliwo spadnie poniżej połowy to zaczyna sie zapowietrzać. W moim 7740 są 2 zbiorniki 1 z przodu oraz drugi za kołem z tyłu. Miał ktoś może taki problem. Szukam rozwiązania. Podejrzewam ręczną pompke do paliwa ale nie wiem czy ma to z tym zwiazek jaki kolwiek. 
    • Przez gelo707
      Czy zna ktoś nr RAL  malowania ciągników Fiat z okolic 1986r? Maska felgi, skrzynia, silnik.
    • Przez Cyganoxzzz
      Pacjent case mxu , gwizdanie na wysokich obrotach , jakieś porady ?
    • Przez Lenakejdhndks
      Witam, nie wiem co się dzieje podczas rolowania w Zetorze Forterra 120 wyskakuje mi błąd FNI16 520257 co to może oznaczać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj