Skocz do zawartości
Marcin2601

POMOCY! SILNIK STUKANIE

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
silnik
Marcin2601    2

Witam mam problem w swoim perkinsie wczoraj w czasie uprawiania agregatem usłyszałem dziwne metaliczne dosyć głośne stuki z silnika, dochodzą one bardziej z prawej strony?siłę ma nie kopci wszystko normalnie tylko te stuki?Silnik wymaga małego remontu pierścienie .bierz olej ale czekałem z tym do zimy czy to może być coś związane z tym? Sam domyslam się ze to może być klawiatura czy cos od korbowodu tulejka czy przeciwwaga? panowie pomóżcie ciągnik jeszcze by się przydał do orki bo 3p ciężko będzie.Może mieliscie coś podobnego? jestem w trakcie szukania dobrego mechanika przy okazji na wszystko

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

:blink: jeżeli nie kopci jak piszesz i silnik pracuje na luzie i pod obciążeniem zachowując stabilność obrotów bez ich falowania to na pewno nie zawory. To może być coś poważniejszego związanego z układem tłokowo-korbowym musisz odkręcić miskę i zobaczysz wtedy co i jak, a tak to na odległość to takie trochę wróżenie z fus. :D

Edytowano przez zenas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Te stuki zmieniają się jakoś w zależności od obrotów, obciążenia? charakter tych stuków(głuche,regularne lub nie) i dokładniejsze miejsce(góra, dół silnika)?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pamiętaj że po metalu odgłos się niesie .nie musi być to tam gdzie się wydaje może rozrząd lub wałek rozrządu niczego nie można wykluczyć .osobiście radził bym jak kolega wyżej .sprawdz układ korbowo-tłokowy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

stuki są regularne można powiedziec żę głuche, gdy ciągnik wchodzi na obroty to i stuki są szybsze

Może masz stetoskop, słuchawki z zestawu do mierzenia ciśnienia krwi. Możesz nimi osłuchać silnik, tak mniej wiecej będziesz wiedział - przód czy tył, dół czy góra silnika. Nie pracuj tym ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Wydaje mi się że rozrządu nie ma co brac nawet pod uwagę (wałek w panewkach, króciutkie popychacze) Głuche suki wskazuja na panewkę korbowodu pewnie ją złapało i jest luz w stopie. Krótko mówiąc silnik do wyjęcia i do demontażu właściwie całkowitego bo krbowody trzeba wyjąc przez głowicę. Nie polecam dłuższych zabaw z takim silnikiem bo stopa może sie oderwac i korbowód bokiem wyjdzie a to tanie w naprawie nie jest. Ja ten silnik rozbierałem kilkakrotnie i zawsze składałem więc jak jesteś kumaty to sobie poradzisz bo tam nie ma żadych filozofii wszystko proste jak drut ale jeśli tego nie robiłes to polecam jakiegoś mechanika i niech ci to jak najszybciej zrobi bo do roboty to ten ciagnik sie nie nadaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo285    3

Ja zajmuję się trochę naprawami ciągników i jestem z twoich okolic i też myślę że to panewka złapała. Można to sprawdzić mierząć ciśnienie oleju na wale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin2601    2

kamilo285 własnie poszukuje jakiegos dobrego mechanika z moich okolic daj może jakies namiary , ja niemam czasu a ojciec sam to nie bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek03    0

Gdyby to był wał to ciągnik praktycznie powinien się zatrzymać.A jeśli dalej nim robi i te stuki są to niech odpali,da w kite i podejdzie pod silnik.No chyba,że stuki pojawiają się dopiero pod obciążeniem.To nie powinien być wał.Akurat co do tego to jestem pewny..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Burn    0

przeciw waga na wale moze sie poluzowala i skrzywila jak u mnie kiedys az wkoncu sie wal urwal....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
detom    18

Gdyby to był wał to ciągnik praktycznie powinien się zatrzymać.A jeśli dalej nim robi i te stuki są to niech odpali,da w kite i podejdzie pod silnik.No chyba,że stuki pojawiają się dopiero pod obciążeniem.To nie powinien być wał.Akurat co do tego to jestem pewny..

 

No to jesteś w błędzie, wszystko zależy od tego jak wał pęknie, w którym miejscu. W C330 silnik chodził kulawo i dziwnie, po wyjęciu tłoków "fachowiec" nic nie stwierdził, polecił założyć przy okazji nowe panewki i pierścienie, nic to nie dało oczywiście, zapadła decyzja o kpitalce, przy wyjmowaniu wału z bloku rozpadł mi się w rękach na dwie części a "fachowiec" orzekł że to nie możliwe.

Edytowano przez detom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus3603p    87

nie wiem czy ci to w czymś pomoże ale u wujka w 3p też były takie stuki w silniku, każdy mówił że to wtryski, więc spróbowaliśmy w naszym 3p odkręcić wtrysk normalnie chodził, tylko miał ciężej odpalać, w końcu odkręciliśmy miskę i okazało się że jest to pęknięty wał.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Jak ojcu pękł wał to silnik w 3p też chodził dalej, ale ojciec szybko go zgasił. Przy ruszaniu ręką za koło pasowe na silniku koło zamachowe ruszało się z leciutkim opróżnieniem. Zanim ruszysz w pole lepiej dobrze sprawdź silnik i nie próbuj go niepotrzebnie uruchamiać - poza tym ciężko cokolwiek powiedzieć na odległość. Mam nadzieje że to nie coś poważnego, a tylko drobnostka na 5 minut pracy i 3zł kosztów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

Współczuje. Wiem co znaczy remont. Nerwy, czas, i brudne ręce...

Ps. jaki koszt nowego wału?

Edytowano przez andrejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piasek186
      Witam ! dałem do regeneracji pompę wtryskową perkinsa 4cyl , kiedy ją przywiozłem i podłączyłem ciągnik nie chciał odpalić tak jakby nie dostawał paliwa ale czasami ruszy tzn nie odpali ale słychać jakby dostał paliwo. Wszystko odpowietrzone i przedtem była podłączona w ten sposób że 4 i 3 przewód był zamieniony ale chodził normalnie od początku ... zadzwoniłem więc do takiego majstra i powiedział żeby założyć je normalnie . Ale cały czas jest to samo nie chce odpalić . proszę o pomoc
    • Przez MiRol
      Piszcie wszystko co wiecie o tych ciągnikach
    • Przez Dori
      Hej, 
      Może wy się orientujecie, czym można pociągnąć przyczepę ważącą koło 8 ton? Czy to musi być ciągnik rolniczy? 
      Wiecie jakie przepisy to regulują?
      Być może to banalne pytanie, ale nie mam na ten temat pojęcia, przyda się każda wskazówka gdzie szukać informacji.
    • Przez tomaszek_135
      Co myślicie na temat ciągników international. Zamierzam kupic jakiś ciągnik w przedziale od 70 do 90KM a ostanio wpadło mi takie ogłoszenie :http://otomoto.pl/international-886-A260838.html . Co myslicie na ich temat? Jak z awaryjnością, spalaniem i dostępem do części?
    • Przez benio1967
      Witam,kupiłem taki ciągnik 1694 i potrzebuję informacji o tych ciągnikach
×