Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

kolego ja miałem podobny problem w 60-tce pół roku temu przeprowadziłem renowację rozrusznika i na początku palił bez problemu a ostatnio to tylko po naładowaniu prostowniiem albo "na kable" od bateri samochodowej no nic innego tylko rozrusznik bedzie tewnie tulejki się wytarły może i łożyska i spada napięcie bo duzo prądu ciągnie a nie ma siły go obrócić . zmieniłem tulejki i łożyska działa jak nowy

 

Miałem podobny przypadek, rozrusznik ok. roku po wymianie szczotek tulejek i zaczął coraz gorzej kręcić a aku były już 8-letnie to poszły już w ciemno do wymiany, jakie było moje zdziwienie jak na nowych było to samo. Po rozebraniu rozrusznika okazało się że tulejek (chińskiego gó.na) prawie nie było i rozrusznik ciężko chodził i żarł dużo prądu.

Opublikowano

a sprawdzałeś ten splot miedziany między bendiksem a korpusem rozrusznika ? moze byc nadpalony i nie bedzie dobrze kręcił albo może spróbuj z inna bateria ja uruchomić

Opublikowano

Co ciekawe... Przy napięciu na akumulatorze 12.48V nie zapali a przy 12.80 już tak. 0.3V a decyduje czy zapali czy nie... To mnie ciekawi!

Już dawno nie masz tulejki w głowicy rozrusznika,na pewno wypadła.

Opublikowano

Nie do końca @asharot... Gdyby nie było tulejki na pewno zmieniłby się dźwięk rozrusznika, a nie wydaje mi się, żeby tak było, poza tym Przy naładowanym akumulatorze przez prostownik pali na pierwszym tłoku, a napięcie spada do ok. 9.5V Czyli nie aż tak dużo.

 

Jak na razie twierdzę iż winę ponosi prądnica. Jeździłem ostatnio do lasu i traktor chodził na dość wysokich obrotach i na 9 kursów raz musiałem palić z odprężnika bo w ogóle nie miał zamiaru ruszyć silnika.

Moja teoria: prądnica.

Opublikowano

jak juz wyzej pisali koledzy rozrusznik lub akku, bo przy dobrych bateryjkach i rozruszniku bedzie krecil bez problemu kilka tygodni nawet bez ladowwania, wiem z wlasnego doswiadczenia bo w 360 ladowania juz dawno nie ma a pali bez problemu

zmien na poczatek akku, z samochodu czy drogiego ciagnika, jesli posiadasz,

Opublikowano

Panowie. Pomyślałem, że zrobię te próby, które są w instrukcji użytkowania i napraw. Otwieram książkę i pierwsze co było to sprawdzenie prądu ładowania:

-odłączyć przewody od regulatora

-w miejsce kontrolki ładowanie wpiąć amperomierz

-odpalić silnik

-złączyć końcówki przewodów, które były na regulatorze

-powoli zwiększać prędkość obrotową silnika.

 

I tak: Zrobiłem tak jak ma być. Gdy wpiąłem amperomierz pokazał mi ok. 20A, odpaliłem i spadło do 5A i tak się wahało...

Te same próby robiłem na początku roku i wyszły na spokojnie i bez problemu. Z tego co pamiętam wszystko się mieściło w normach.

Teraz niestety próby nie udane... :( Nic nie wyszło, a dodatkowo mnie pokopało. Na regulatorze zawsze mi ręka objedzie i mnie kopnie:(

 

Mierzyłem napięcie na prądnicy (bodajże zacisk 10 i 16 (zapomniało mi się :))) i doszło do ok.15-16V. Sam nie wiem skąd się to wzieło. Rozumiem 14, ale żeby 16 to pierwszy raz.

Pomiar prądu: wypiąłem zacisk 16 z prądnicy i wpiąłem amperomierz. Było jakoś 13A chyba.

Nie wiem już nic teraz. Wszystko mi się pomieszało, a ten gnój jak nie odpalał tak nie odpala. Syf, kiła i mogiła!!!

Opublikowano

w moim c 355 też nie było ładowania i nie palil. przyjechał mechanik wykrecił prądnice i wymienił szczotki i zawiózł ją do tokarza ;p i wymienił tulejki na rozruszniku ;p i teraz pali bez problemu.

Opublikowano

Akumulator mam na pewno dobry bo dzisiaj go mierzyłem. Problem tkwi w ładowaniu więc albo prądnica idzie do naprawy albo wejdzie alternator. A właśnie... Jak w alternatorach jet z ładowaniem? Słyszałem, że wcale nie ładują od najniższych obrotów...

Opublikowano

Ładuje tylko wydajność prądowa przy niskich obrotach jest mała. Czyli na obrotach biegu jałowego nie zasili zbyt wielu odbiorników. Na ładowanie akumulatora i światła podstawowe wystarczy bez spadków napięć. Oczywiście wszystko zależy od zastosowanego alternatora i przekładni kół pasowych. Po podniesieniu obrotów silnika-alternatora jest w stanie wytworzyć zadeklarowany na tabliczce prąd jesli jest w tedy takie zapotrzebowanie.

Opublikowano

Ja w swej c360 miałem identyczny problem , tez nie chciał odpalać i już ręce mi opadały, akumulatory miały nie całe 2 lata jeszcze były na gwarancji , pewnego razu uruchomiliśmy go na zaciąg, pracował przez kilka godzin na okrągło i jakie moje zdziwienie było gdy próbowałem znów odpalić i kit >>> 1 zakręcił i tyle , podłączyłem akumulatory pod prostownik 8 godzin ładowania i odpalił od strzała , po stał tydzień znowu się rozładowały kolejne 8 godzin i znów pali jak trzeba, w moim przypadku albo to wina albo prądnica i sam też nie wiem jaki to może być problem :///

Opublikowano

Witam, co jakiś czas mi się rozładowywuje akumulator w c 330, mam założony alternator i akumulator 12v. Jak jest naładowany to pali na dotyk. Jak na zapalonym ściągnę kleme + z akumulatora i włączę światła to się nie świecą. Czego tak się dzieje? Muszę załatwić sobie miernik tylko nie wiem gdzie go podłączać aby posprawdzać czy alternator ładuje??

Opublikowano

Po prostu nie masz ładowania, lub masz przerwę między alternatorem a złączem elektromagnesu gdzie masz podpięty przewód od akumulatora,

a lampka od ładowania gaśnie jak odpalisz ciągnik???

Pomiary to możesz zrobić w trzech miejscach aby sprawdzić czy coś ładuje. Zacznij od alternatora tam gdzie masz wyjście prądowe, potem koło rozrusznika na elektromagnesie i na samych klemach akumulatora. Posprawdzać możesz wszystkie połączenia przy regulatorze, szczotkach itp

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Gratuluję... głupoty przy zdejmowaniu klem na pracującym silniku. Proponuję poszukać nowego alternatora, i naprawić kontrolkę ładowania, bo jest ona niezbędna żeby alternator ładował. Aha, nie kombinuj z miernikiem skoro nie wiesz gdzie go podłączyć, tylko wezwij fachowca. Opanuje Ci to w godzinę.

Opublikowano (edytowane)

Najprostszy sposób na sprawdzenie ładowania to; po odpaleniu i ustawieniu średnich obrotów włączyc wszystkie światła i zdjąć kleme z aku, swiatła powinny się trochę rozjaśnic ( przy dobrym ładowaniu) potem można spróbować dodawać gazu i ujmować natężenie światła powinno się zmieniać.

Druga sprawa to albo aku stracił pojemność albo rozrusznik ma wadę bo przy odpalaniu napięcie nie powinno tak mocno spadać.

W tym temacie tak wyczytałem to sprawdziłem.

Edytowane przez Maniek101
Opublikowano

Gratuluję... głupoty przy zdejmowaniu klem na pracującym silniku. Proponuję poszukać nowego alternatora, i naprawić kontrolkę ładowania, bo jest ona niezbędna żeby alternator ładował. Aha, nie kombinuj z miernikiem skoro nie wiesz gdzie go podłączyć, tylko wezwij fachowca. Opanuje Ci to w godzinę.

 

Nie wiem kto Cię kiedyś skrzywdził, czy mama Cię nie kochała bo arogancja i wyższość z jaką się odnosisz do innych jest trudna do zrozumienia i jeszcze niechęć do udzielenia porady( trudno jest napisać że alternator jest wzbudzany prądem który płynie przez żarówkę-kontrolkę i jej przepalenie powoduje brak ładowania?) tylko odsyłanie wszystkich do fachowców

 

W tym temacie tak wyczytałem to sprawdziłem.

 

Sprawdziłeś i co? Ważna jest kolejność , najpierw włączamy światła i inne odbiorniki prądu a potem zdejmujemy klemę bo prądnica, alternator nie może zostać bez odbiornika prądu, w tej kolejności na pewno nic się nie stanie, sam robiłem to wielokrotnie. Jest to tzw. domowy sposób na sprawdzenie ładowania, sugerowany przez instruktora w czasach gdy chodziłem do szkoły.

  • Like 1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Maniek: i to był niestety błąd. Wielokrotnie było już napisane, że tak nie wolno robić. Mógłbyś podać link do tego tematu? Bo za takie "porady" dla autora przewidziana jest "nagroda" w taryfikatorze.

 

@ptaszyna: rób sobie co chcesz ze swoimi sprzętami tylko nie pisz tego na publicznym forum. To, że kilka razy Ci się udało o niczym nie świadczy. Ja robię dziennie więcej alternatorów niż Ty widziałeś przez całe swoje życie i wiem, że tak nie należy robić. I potwierdza się teoria, że jaki nauczyciel taki uczeń. A użytkownicy AF niech teraz sami zdecydują czyje porady wybrać: osoby, której udało się kilka razy nie zepsuć alternatora, czy osoby, która zajmuje się tym zawodowo od kilkunastu lat.

  • Like 2
Opublikowano

 

 

Sprawdziłeś i co? Ważna jest kolejność , najpierw włączamy światła i inne odbiorniki prądu a potem zdejmujemy klemę bo prądnica, alternator nie może zostać bez odbiornika prądu, w tej kolejności na pewno nic się nie stanie, sam robiłem to wielokrotnie. Jest to tzw. domowy sposób na sprawdzenie ładowania, sugerowany przez instruktora w czasach gdy chodziłem do szkoły.

Tak właśnie zrobiłem, i pisałem post #48 że światła nie świecą

 

Nie wiem w jaki sposób kontrolka może wpływać na ładowanie?

Opublikowano (edytowane)

Byłem w stodole i ładowanie zrobione :D Okazało się że żarówka od kontrolki była spalona i bezpiecznik był spalony. I teraz na zgaszonym silniku kontrolka się świeci a jak zapale to gaśnie :)

Edytowane przez Maniek101

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v