Pawel330

[URSUS C-330] - zwarcie przy odpalaniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bobytempelton    161

Rozbież starter wyczyść nasmaruj, bo nie odbija, jak jest nadpalony to kup nowy


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stiepan    0

Rozbież starter wyczyść nasmaruj, bo nie odbija, jak jest nadpalony to kup nowy

 

ale ja mam wstawiony nowy starter, ma dopiero miesiąc czasu, lecz przed wymianą też tak się zachowywał, zacinał się, został wymieniony i znowu to samo!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stiepan    0

 

izydor6280 - masz na myśli elektro-włącznik (bendiks) na rozruszniku ?? wymieniłem go przed wymiana startera ale to nie pomogło wiec dalej wymieniłem starter i to samo.

powiedzcie mi czy kierunkowskazy działają bez włażenia kluczyka w stacyjkę?? bo u mnie działają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

tak chodzilo mi o bendix, jesli nie to moze sprzegielko przy rozruszniku

kierunki nie powinny dzialac


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrmagyster    31

Siemka,

Chcę się zapytać zorientowanych jak jest z tym odpalaniem. Mianowicie jeśli traktor jest na luzie to żeby go odpalić powinno się wciskać pedał sprzęgła czy też nie? Bo na biegu wiadomo że jak się odpala to musi być wtedy pedał sprzęgła wciśnięty i to do końca.A na luzie czy jest to konieczne? Pytam się gdyż w innych ciągnikach np Ursus 5314 pali się bez sprzęgła a np new hollandy nie które już bez sprzęgła na luzie nie zapalą.Ja osobiście w c330 zawsze wciskam sprzęgło nawet jak jest na luzie. Proszę kogoś kto się na tym zna żeby opisał dlaczego jak i co?


welcome :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbizon    37

ja nie mam c-330 ale u wujka jak jeździłem czasami ciapkiem to nie wciskałem sprzęgła jak był na luzie i zapalał bez problemu :)


Pozdrawiam wszystkich użytkowników af.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

jak masz na luzie to obojętne czy wcisniesz sprzegło czy nie odpalając 30-stke twój wybór, a wciska sie je po to aby rozrusznik miał lżej podczas odpalania. Wciskając do II stopnia odcinasz całą skrzynie i rozrusznik kręci tylko samym silnikiem:) Teraz jak jest jeszcze cieplej to ma lekko nawet jak nie wciśniesz, ale daj spory mróz to lepiej wcisnąc sprzęgło niż przeciązac rozrusznik jak i akumulatory

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

tu kolego nie chodzi o to czy tak można czy nie można, bo w obu przypadkach tj na luzie bez sprzegła czy ze sprzeglem jako tako odpalanie jest prawidłowe, natomiast w kwestii jak podałes przykład new hollanda akurat ale w zasadzie we wszystkich zachodnich tak jest, musisz wcisnac sprzegło bo inaczej nie pojdzie prąd na rozrusznik

jest to spowodowane wzgledami bezpieczenstwa zeby sie nie okazało ze np ciagnik miał byc na luzie a jednak byl na biegu odpalił i zrobił komuś krzywde.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo    36

zetor ma tak samo bez wciśniecia sprzęgła nie odpalisz bo ma zabezpieczenie

Edytowano przez Arturo

Zabudowa ciężarówek specjalistycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

W instrukcji od 60-tki piszą że przed uruchomieniem należy sprawdzić czy ciągnik jest na luzie a następnie wcisnąć pedał sprzęgła. W C-330 jest pewnie tak samo.

 

Ze sprzęgłem rozrusznik ma po prostu lżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrmagyster    31

W instrukcji od 60-tki piszą że przed uruchomieniem należy sprawdzić czy ciągnik jest na luzie a następnie wcisnąć pedał sprzęgła. W C-330 jest pewnie tak samo.

 

Ze sprzęgłem rozrusznik ma po prostu lżej.

 

 

w c 330 też w instrukcji jest żeby wycisnąć do końca pedał sprzęgła


welcome :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

wiadomo wzgledy bezpieczeństwa no i jak piszą koledzy jest odrobine lżej przy rozruchu , a więc możesz odpalać na sprzegle ale nie musisz , Twój wybór


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem. Potrzebuję na szybko założyć instalację do mojego Zetora (instalacja i wszystkie elementy elektryczne takie jak w C-330). Mam kupioną nową, ale będą jeszcze przy nim małe poprawki także nie opłaca mi się jej zakładać. Składam więc instalację z pojedynczych przewodów (kable "linki" o takich samych przekrojach jak oryginalne).

 

Na razie mam drogowe tylne, hamulce i roboczy.

Tylne i roboczy działają.

Hamulce za nic w świecie.

Jest tak.

Zasilanie do stacyjki (15), wyjście (54 ze stacyjki) na bezpiecznik, włącznik świateł stop, kostka połączeniowa na błotniku, rozejście do dwóch żaróweczek światła stop. Bezpiecznik 8A.

Za każdym razem, gdy włożę kluczyk i wcisnę pedały hamulców bezpiecznik robi cyk i wkładam nowy. No i po trzecim bezpieczniku nie dałoby się mnie słuchać.

 

Co może być tego przyczyną. Połączenie wg schematu, przebić ani zwarć też nie ma.

 

Aha jeszcze jedno. Kiedy przyłożę miernik (ustawiony na opór) jednym zaciskiem do styku żarówki hamulca a drugim do styku żarówki świateł drogowych to pokazuje ciągłość (pewną wartość oporu). Ma tak być czy nie?

Sam nie wiem co się dzieje bo mam wszystko wg oryginalnego schematu i non stop błędy.

Edytowano przez Maniek1Excalibur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ten temat już jest w podkategorii "Instalacja elektryczna", ale z tego co widzę mało kto tam zagląda więc daję tu. Proszę o nieusuwanie tematu.

 

 

Więc:

 

Mam problem. Potrzebuję na szybko założyć instalację do mojego Zetora (instalacja i wszystkie elementy elektryczne takie jak w C-330). Mam kupioną nową, ale będą jeszcze przy nim małe poprawki także nie opłaca mi się jej zakładać. Składam więc instalację z pojedynczych przewodów (kable "linki" o takich samych przekrojach jak oryginalne).

 

Na razie mam drogowe tylne, hamulce i roboczy.

Tylne i roboczy działają.

Hamulce za nic w świecie.

Jest tak.

Zasilanie do stacyjki (15), wyjście (54 ze stacyjki) na bezpiecznik, włącznik świateł stop, kostka połączeniowa na błotniku, rozejście do dwóch żaróweczek światła stop. Bezpiecznik 8A.

Za każdym razem, gdy włożę kluczyk i wcisnę pedały hamulców bezpiecznik robi cyk i wkładam nowy. No i po trzecim bezpieczniku nie dałoby się mnie słuchać.

 

Co może być tego przyczyną. Połączenie wg schematu, przebić ani zwarć też nie ma.

 

Aha jeszcze jedno. Kiedy przyłożę miernik (ustawiony na opór) jednym zaciskiem do styku żarówki hamulca a drugim do styku żarówki świateł drogowych to pokazuje ciągłość (pewną wartość oporu). Ma tak być czy nie?

Sam nie wiem co się dzieje bo mam wszystko wg oryginalnego schematu i non stop błędy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Cudów nie ma musi być przebicie . może na wyłączniku lub kostce? A co do zamknięcia obwodu między żarówkami to które styki ? na Jaki zakres nastawiony miernik?

Najlepiej jak byś to narysował


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No przy żarówkach są wsuwki konektorowe męskie. To gdy przyłożę miernik do tej z stopu i zacisku świateł drogowych na tylnej kostce to jest ok 50-65om zależy czy lewe czy prawe światło. Co do stopu to muszę albo kupić nowy kabelek i spróbować. Włącznik raczej nie może być bo jest nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Żarówki w czasie pomiaru są założone? jeśli tak to obwód przez nie się zamyka . A co do palenia bezpieczników to sprawdzaj po kawałku obwód tzn na początek rozepnij w tej kostce z tyłu , wciśnij stop i sprawdz czy jest prąd , ewentualnie czy bezpiecznik cały , jak spali to rozepnij przy wyłączniku


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Ja bym obstawiał, że z czujnikiem stopu coś nie tak bo jak bezpiecznik od razu wali to zwarcie musi być konkretne, odłącz czujnik zewrzyj przewody które do niego wchodzą i sprawdź czy stopy swiecą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u Ciebie w Zetorze i nie chciałbym wprowadzać w błąd, ale z tym zasilaniem wszystko dobrze? Piszesz że zasilanie dałeś na 15 zacisk. Z tego co pamiętam, w 330 zasilanie stacyjki to raczej zacisk 30 stacyjki. Wyjscie 15 to lampka ładowania. Zaznaczam że w c330, bo w Zetorze może jest inne oznaczenie. Sprawdż jeszcze raz schemat dokładnie. Kiedys kupiłem nowe światło i na próbę podłączyłem przewodem. Z przewodu poszedł tylko dym. Nowa lampa miała zwarcie. Może takie coś u Ciebie być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Problem rozwiązany. Powiedzcie jak w C-330 jest połączona sprężynka włącznika świateł stop? Z jednej strony jest zapięta do wyłącznika a z drugiej? Do metalu czy czegoś z tworzywa? Bo moja instalacja jest z C-330 także to, że mam Zetora nie gra roli. Elektryka jest cała z trzydziestki. A miałem sprężynkę podpiętą do pedału hamulca (przedłużoną kawałkiem drucika bo była za krótka) i to ona robiła zwarcie. Teraz włożyłem między sprężynkę i pedał o-ring i działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
    • Przez ENDURAK91
      Mam taki problem z radiem FM w ciagniku słabo odbiera, gubi zasięg szumi wymieniłem antene i nadal to samo odwrócę się ciągnikiem i już radio nie odbiera, co może być przyczyną?
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Wiecie może czy instalacja od C 330M normalnie podejdzie do 30 czy będą jakieś problemy?
      Pytam z ciekawości
      Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj