kamil6303

Farmtrac 690DT (rozmiar opon)

Polecane posty

kamil6303    0

Witam. Mam pytanie czy do Farmtraca 690DT (87,8KM) można założyć przednie koła 420 a tył 480 będą pasowały ?

Bo seryjne są wąskie 320 przód i 460 tył ; /

A i jeszcze jedno czy da się jakoś dociążyć przód bo słyszałem różnie opinnie że przednich obciążników jest za mało. Nawet komplet nie wystarcza.

 

Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Zależy na jakim profilu są te z przodu....

Bo jeśli jest to opona 320/70 R24 to bez zmiany felgi nic się nie zrobi.

Jeżeli z przodu jest opona 320/85 R24 to można spróbować założyć tam 360/70 R24 ale szerokość felgi musi być w normie.

Co do tylnych kół to jeśli te 460 jest na profilu 85 to jeżeli felga pozwoli, można zamontować opony 520/70 R30

 

Szersze nie wchodzą w rachubę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil6303    0

Ale czy obciążnik 1 tony nie będzie za dużo jak na 88 KM ? Myślałem bardziej coś ok. 500 kg ; p Przedni tuz kosztuje 6000zł.

Standardowe opony są to :

320/85 R24 - przód

460/85 R30 - tył ledwo się mieszczą z tyłu. Więcej przestrzeni jest między oponą a błotnikiem w rozmiarze 480/70 R 30

 

To czyli na przód dało by się najszersze opony 360/70 R24 trochę mało ; / A ciekawe czy istniała by możliwość zmiany felgi ? Nie zmieni się stosunek wysokości przodu do tyłu ?

 

Kolego piotrb14 dlaczego uważasz że będzie brakować mocy ? Jak w NH T5040 tej samej mocy można założyć opony Przód 520/70 R24 i 600/70 R30 ?

Edytowano przez kamil6303

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

napewno będzie brakować mocy także więcej nie uciągnie za dużo... powiem ci że nawet że nie wszystkie ciągniki 130 konne mają tak szerokie opony, ja w swoim mam 360 na przodzie i 460 na tyle i to w zupełności wystarcza przy tej mocy, a po 2 czy opony 600 zmieściły by ci się w bruzdę po pługu....

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil6303    0

No może masz i rację. Ale na pewno te oryginalne 320 są za wąskie na przód ; /

 

Mój znajomy ma nowego Deutz Fahra nie pamiętam modelu Agrotron K610 czy jakoś tak, wiem że ma 120 KM.

Ma opony 520 przód i 600 tył, pytałem się to mówił że mieści się w bruzdę przy pługu Unia Tur 4x40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Na przód to te 360 to są największe odpowiedniki, szukałem czy czasem na felgi 20" nie ma szerszych, ale nie ma, szersze z przodu [np. 420] są już dużo wyższe przez co z tyłu musiały by być dobrane pewnie jakieś 34" ale piszesz że nie ma miejsca więc odpada. No i koszt z felgami takich opony spokojnie przekroczy 10-12tys.

 

A do czego Ci szerokie opony?

Bo można pomyśleć o kołach bliźniaczych też...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

ale musisz tez pamietac o synchronizacji napedu przy doborze rozmiarow opon bo obroty nie beda sie zgrywaly ale to w wypadku wysokosci

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Witam. Mam pytanie czy do Farmtraca 690DT (87,8KM) można założyć przednie koła 420 a tył 480 będą pasowały ?

Bo seryjne są wąskie 320 przód i 460 tył ; /

A i jeszcze jedno czy da się jakoś dociążyć przód bo słyszałem różnie opinnie że przednich obciążników jest za mało. Nawet komplet nie wystarcza.

 

Dzięki za odpowiedź.

A co ty tym ciągnikiem chcesz pływać że takie szerokie koła na przód. Ja w swoim przy turze ma 360/70 z przodu i to w zupełności wystarczy nawet na mokrych łąkach się nie zapada i kolein nie robi. A co do dociążenia przodu to tak jak koledzy piszą tuz i z 500kg powinno styknąć. Drugą kwestią tą mniej przyjemną że sprzęgło mniej wytrzyma niż na standardowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil6303    0

kris14 - chcemy jak najszersze koła wziąść, ponieważ mam mokre łąki. Co do przedniego Tuza to było by bardzo dobre rozwiązanie bo np. podczas koszenia mokrej łąki odczepić balast i by nie siadał, bo był by mniejszy nacisk.

 

Uziu92 - może masz i rację.

 

Z7245 - no to pewnie wystarczą przednie 360/70 R30. Sprzęgł nie powinno dużo szybciej paść. A ile wytrzymuje sprzęgło w Farmtracu ? ( trochę głupie pytanie, bo jak kto użytkuje tak ma ; p )

 

A tył to lepiej aby był 480/70 R30 czy 460/85 R30 ? Jutro przyjedzie przedstawiciel Farmtraca ; )

 

A jeszcze co do Farmtraca, opłaca się dopłacać za klimatyzację ? Jest wydajna, czy tylko "pic na wodę" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Nawiew bez klimatyzacji w maiarę dobrze chłodzi z kimą pewnie było by jeszcze lepiej. Co do dodatków to bierz siedzenie Grammera pneumatyczne. W tylnych to większej różnicy moim zdaniem nie ma bo te dwa centymetry szerokości to nierobi różnicy.

Edytowano przez Z7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil6303    0

A jak z szczelnością w kabienie ? Jeżeli będzie wszystko pozamykane tzn. szyby, to będzie dostawał się kurz do srodka ?

A co sidzenie Grammera jest dużo lepsze ?

Jak wezmę 480/70 R30 to będą opony szersze troszeczkę, ale niższe i będzie wolniej jeździć ; /

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Siedzenie pneumatyczne o niebo lepsze od dobrego mechanicznego, jak masz kase to bierz :rolleyes: zupełnie inaczej amortyzuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

A jak z szczelnością w kabienie ? Jeżeli będzie wszystko pozamykane tzn. szyby, to będzie dostawał się kurz do srodka ?

A co sidzenie Grammera jest dużo lepsze ?

Jak wezmę 480/70 R30 to będą opony szersze troszeczkę, ale niższe i będzie wolniej jeździć ; /

I tak farmtraki to szybkie ciągniki ja swoim blisko 50 wyciągnołem ale to tylko wskazanie licznika samochdu który jechał z tyłu. Napewno na tych szerszych będzie troche wolniejszy bo mniejszy obwód toczenia ale ja bym radził raczej te standardowe.

Edytowano przez Z7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil6303    0

Witam. Był dzisiaj u mnie przedstawiciel Farmtraca : D

Na początku cene powiedział 135 300 zł brutto za wersję podstawową. Dużo trochę ; /

+ szerokie ogumienie przód 360/70 R24 1500 zł Opony tylne 460/85 R30 ( standardowe ).

+ przedni tuz 6000zł

+ klimatyzacja 5400zł ( ale raczej nie będziemy brać ; / ,bo za drogo ; ( )

Czyli cena wyszła 148 200 zł brutto. W tej cenie dorzucą nam obciążniki tylne 396 kg ( równo z kołem ) i siedzenie pneumatyczne Grammera.

 

Co powiecie o takiej ofercie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Wydaje mi się że jescze da się urwać tak do 130 brutto jak jak kupowałem to dostałem 7% od ceny cennikowej także negocjuj ile się da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil6303    0

Mówił że jeszcze trochę zejdziemy, ale to już przed samym zakupem. Wątpię że do 130 000 zł brutto zejdą ; p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    20

Ile kosztuje obecnie siedzenie pneumatyczne? Zwykłe siedzenie to lipa, ja by teraz brał tylko pneumatyczne, co do opon, to u mnie z przodu jest 320 i na łąkach torfowych nie mam problemu przy ładowaniu bel turem, ale jak jest możliwość to bierz szersze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz320    5

Jestem przy wyborze opon do 690 Dtn zakładać 460/85R30 czy 480/70R30 chodzi mi o to że na oponach 460/85r30 byłby szybszy i wyższy ale te opony różnią się szerokością tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Wszystko na temat ciagnikow rodziny "Farmtrac"
    • Przez asdos
      Posiadam ciągnik Escort 450 bez wspomagania. Porażka. Chciałbym założyć wspomaganie do tego ciągnika. Prosiłbym o pomoc jak zamontować silownik, pompę olejową wspomagania. Prosiłbym o doradztwo oraz zdjęcia jak to jest zamontowane w ciągnikach wychodzących z wspomaganiem fabrycznym. 
    • Przez krzychu1271
      Bardzo proszę o opinię użykowników tych ciągników, szczególnie intetesuje mnie opinia o silniku, jest to ford 76 KM. Zastanawiam się nad zakupem tego modelu, jakie są różnice w użytkowaniu między 675 z silnikiem perkinsa. Zauważyłem, że 680 robiony jest na napędzie z 690, więc ma lepsze parametry, chociażby obroty wom 540E a jednocześnie jest tańszy od 675. Gdzie więc jest haczyk.
    • Przez huard
      Witam mam taki mały problem a dokładnie w farmtraca 555dt ubywa mi oleju w zbiorniku od wspomagania niby nie ma żadnego wycieku ale oleju ubywa co to może być za przyczyną?
    • Przez Patroko3491
      Autorska przeróbka kabiny od C-360. Co myślicie o takim zestawieniu?



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj