Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, seweryn20 napisał:

 Wał w mtz 80 każde wykorbienie ma zrównoważone przeciwwagą i na pewno pod względem wyważenia wał bez przeciwwag nie może mu dorównać. 

wał bez przeciwag ma mniejsze opory obrotu co za tym idzie jest lżej nim kręcic i tłoki wykonują mniejszą prace nie muszą pokonywać ciężaru przeciwag i mozna też zauważyć to na mniejszych silnikach że te z wałem który ma wszędzie jednakową mase na obwodzie dużo lżej się obraca i wkręca na wyższe obroty niż ten co ma przeciwagi 

6 minut temu, LTZ55a napisał:

To co mu grozi przy 2200? Skoro nie ma wibracji? Wcześniej gazowałem 552 do 2000 obr.

większe spalanie ;p możesz i do 3000 go kręcić i nic mu się nie stanie jak wszystko jest dobrze złożone i nie ma nieporządanych luzów to nic się mu nie stanie

Opublikowano (edytowane)

Ale ty głupoty opowiadasz. Opór obracania wałem wynika z jego masy która powoduje większy opór mechaniczny  a i ruszyć większą masę trzeba więcej energi.  Wał bez przeciwwag jest wyważony tylko przeciwnym wykorbieniem czyli ciężar jednego wykorbienie przez podporę równoważy drugie przeciwne wykorbienie. I to ta podporą przenosi duże obciążenia co jest totalnie niekorzystne. To właśnie wał z wyważony każdym wykorbieniem ma równo rozłożoną masę a nie wał bez przeciwwag. 

Lżejszy wał jest lżej rozkręcić ale i łatwiej zatrzymać, jest bardziej obciążony gdyż tłoki i układ korbowy przejmuje część momentu obrotowego który w cięższym wale jest zmagazynowany w masie. I to mieć cięższy wał jest korzystniej w ciągniku a nie odwrotnie. 

O wkręcaniu wału bez przeciwwag na większe niż zalecane obroty bez uszczerbku dla samego wału zapomnij choć by z tego względu że niewyważenie jednej korby równoważy druga przez podporę która dostaje niesamowicie w tyłek. 

Poza tym przeczytaj sobie co napisałeś bo jedno przeczy drugiemu. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano
7 minut temu, seweryn20 napisał:

Ale ty głupoty opowiadasz. Opór obracania wałem nie wynika z jego masy a oponach mechanicznych.  Wał bez przeciwwag jest wyważony tylko przeciwnym wykorbieniem czyli ciężar jednego wykorbienie przez podporę równoważy drugie przeciwne wykorbienie. I to ta podporą przenosi duże obciążenia co jest totalnie niekorzystne. To właśnie wał z wyważony każdym wykorbieniem ma równo rozłożoną masę a nie wał bez przeciwwag. 

Lżejszy wał jest lżej rozkręcić ale i łatwiej zatrzymać, jest bardziej obciążony gdyż tłoki i układ korbowy przejmuje część momentu obrotowego który w cięższym wale jest zmagazynowany w masie.

O wkręć wału bez przeciwwag na większe niż zalecane obroty bez uszczerbku dla samego wału zapomnij choć by z tego względu że niewyważenie jednej kory równoważy druga przez podporę która dostaje niesamowicie w tyłek. 

Poza tym przeczytaj sobie co napisałeś bo jedno przeczy drugiemu. 

to podam ci przykład na prostych silnikach to jest wał rometa z przeciwagą który się kręci dużo ciężej i wolniej  choc jest mniejszy od wału jawy 50wal-korbowy-duells-tajwan-romet-iib_1.thumb.jpg.f0c79e48159c81d2f599f68aee0ba392.jpg

tu masz wał jawy 50 który moze osiągać do 13000obr/min bez żadnego uszczerbku jak widać nie ma przeciwag jak rometa tylko jest jedną masą wirujacą w każdym położeniu ma ten sam ciężar  

c2809a.jpg.124844cd7b6239a06a3bb18caa50eb9f.jpg

wał jawy 50 jest sporo cięższy od rometa a mimo to obraca się sporo lżej 

Opublikowano (edytowane)

To są dwa wały różnej konstrukcji. Jeden ma wybranie, drugi jest pełny ale wyważone są oba, oba znam choć pierwszego z dwutakta nie kojarzę. Też był pełny w polskim silniku. Ogar z  czeskim silnikiem ma inny wał, w romiecie też są inne, pełne z wyważeniem. Wały silników jednocylindrowych tym bardziej dwutakta myszą być uważane a ich konstrukcja jest inna  bo skrzynia korbowy pełni funkcję w napełniania cylindra. W czterosówach takiego nie znajdziesz. I znów uwaga... Raz piszesz tak a innym razem srak. Zdecyduj się. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano
27 minut temu, seweryn20 napisał:

To są dwa wały różnej konstrukcji. Jeden ma wybranie, drugi jest pełny ale wywarzone są oba, oba znam choć pierwszego z dwutakta nie kojarzę. Też był pełny w polskim silnikiem. Ogar z  czeskim silnikiem ma inny wał, w romiecie też są inne, pełne z wyważeniem. Wały silników jednocylindrowych tym bardziej dwutakta myszą być uważane a ich konstrukcja jest inna  bo skrzynia korbowy pełni funkcję w napełniania cylindra. W czterosówach takiego nie znajdziesz. I znów uwaga... Raz piszesz tak a innym razem srak. Zdecyduj się. 

wyważenie wału a przeciwagi to 2 różne rzeczy znowu farmazony piszesz jeśli nie znasz wału od ogara 205 czy komara który zawsze miał takie same przeciwagi a różnica między komarem S38 a 023 była w miejscu na klin, jeśli wał nie był by wyważony to by sie rozleciał po pierwszym odpaleniu zdecyduj się czy piszesz o wywazeniu wału czy o przeciwagach 

Opublikowano
2 godziny temu, seweryn20 napisał:

Czy ty po Polsku rozumiesz? Napisałem Ci wyraźnie oba wały są wywarzane. 

każdy wał jest wyważany nie kzdy ma przeciwagi nie pogrążaj się dalej

Opublikowano

Nie pisałem nigdzie że wały są niewyważane. Napisałem Ci wyraźnie że każdy nawet ten bez przeciwwag z tą różnicą że wał bez przeciwwag nie znajdziesz w singlu a jedynie w silniku wielocylindrowym.   Rozumiesz teraz czy jeszcze raz Ci to napisać tłusty drukiem? 

Opublikowano

Dziekuje panowie za pomoc bo dzieki waszym odpowiedziom bede sie pewniej czul jezdzac ciagnikiem ze przekrocze obroty mysle ze napewno bedzie lepiej chodzil niz na glowicy 50. Zrobilem przerobke przedewszystkim ze wzgledu na odpalanie nawet latem na swiecach zarowych zimnego silnika bo bez nich tylko kopcil a nie palil a te nowe to totalny byl badziew zaraz sie przepalaly a 80 jak jest cieplo to pali od strzala.

  • Thanks 1
Opublikowano
3 godziny temu, seweryn20 napisał:

Nie pisałem nigdzie że wały są niewyważane. Napisałem Ci wyraźnie że każdy nawet ten bez przeciwwag z tą różnicą że wał bez przeciwwag nie znajdziesz w singlu a jedynie w silniku wielocylindrowym.   Rozumiesz teraz czy jeszcze raz Ci to napisać tłusty drukiem? 

to gdzie według ciebie wał od jawki ma przeciwagi jeśli w każdym miejscu jest identyczny

2 godziny temu, tomekmtz napisał:

Dziekuje panowie za pomoc bo dzieki waszym odpowiedziom bede sie pewniej czul jezdzac ciagnikiem ze przekrocze obroty mysle ze napewno bedzie lepiej chodzil niz na glowicy 50. Zrobilem przerobke przedewszystkim ze wzgledu na odpalanie nawet latem na swiecach zarowych zimnego silnika bo bez nich tylko kopcil a nie palil a te nowe to totalny byl badziew zaraz sie przepalaly a 80 jak jest cieplo to pali od strzala.

w D50 świece to podstawa a te nowe to badziew chyba że orginały zamówisz albo przerobisz gniazda na świece samochodowe które będą wieczne

Opublikowano
gdyby dobrze jakiś termik dobrać to mogło by się udać że im zimniej tym dłużej byłby załączony ale chyba prościej jakąś elektronikę wymyślić w ostateczności potencjometr którym sam ustawisz czas grzania.
Opublikowano
Co do sterownika w samochodzie - mam takie głupie rozwiązanie, że kontrolka gaśnie dużo wcześniej i muszę nasłuchiwać cyknięcia przekaźnika bo jak za szybko spróbuję odpalić to nie daje rady przekręcić tyle prądu ciągną świece. Zanim się zorientowałem to rozrusznik poleciał do regeneracji a później kupiłem nowy aku
Opublikowano (edytowane)
Dnia 24.02.2018 o 16:41, radio19966 napisał:

to gdzie według ciebie wał od jawki ma przeciwagi jeśli w każdym miejscu jest identyczny

w D50 świece to podstawa a te nowe to badziew chyba że orginały zamówisz albo przerobisz gniazda na świece samochodowe które będą wieczne

Wał jest tak samo wyważony a większa waga po stronie przeciwnej do sworznia jest przeciwwagą dla niego.  Przeciwwaga to  większa masa po stronie po której jest potrzebna  w tym przypadku ta masa jest uzyskana z całego elementu. Jedne  wały mają przeciwwagę przykręconą, inne odlaną a jeszcze inna jest uzyskana  ze zmniejszenia masy po stronie przeciwnej. Jak na zdjęciu. Przeciwwaga to większa  masa po przeciwnej stronie  niż  sworzeń czy czop.  Spotykane tylko w dwusuwach z racji roli jaka pełni skrzynia korbowa.

przeciwwaga-walu-jawa-cz-350.jpg

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano
53 minuty temu, seweryn20 napisał:

Wał jest tak samo wyważony a większa waga po stronie przeciwnej do sworznia jest przeciwwagą dla niego.  Przeciwwaga to  większa masa po stronie po której jest potrzebna  w tym przypadku ta masa jest uzyskana z całego elementu. Jedne  wały mają przeciwwagę przykręconą, inne odlaną a jeszcze inna jest uzyskana  ze zmniejszenia masy po stronie przeciwnej. Jak na zdjęciu. Przeciwwaga to większa  masa po przeciwnej stronie  niż  sworzeń czy czop.  Spotykane tylko w dwusuwach z racji roli jaka pełni skrzynia korbowa.

 

gdzie ty w wale od jawki widzisz przeciwage skoro cała część jest jednakowa  jedynie sworzeń i korbowód moze zmienić ciężar na dodatkowy a propo 2T to komora korbowa wcale nie musi spełniać pompy tłoczącej mieszankę bo moze być osobna na rorządzie ale produkują tak silniki bo jest prościej i taniej c2809a.jpg.def599ddd4f7a4239d1a32a4300b7749.jpg

Opublikowano (edytowane)

Popatrz sobie na inne zdjęcie tego wału to zobaczysz.

Poza tym napisałem ci przeciwwaga to większa masa nie musi się odznaczać wizualnie.

Daruj sobie dwutakta bo nie o nim jest mowa a o wale czterocylindrowego czterotakta.  Gdzie wał pozbawiony przeciwwag i wyważenia każdej korby z osobna jest gorszym rozwiązaniem niż wał jaki jest w mtz 80.

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v