Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ja jeszcze w temacie.

Wiadomo ze znakomita wiekszosc C-360 (tak mi sie zdaje) jeżdzi na wodzie i nie zaleznie czy jest to lato czy jest to zima.

I tutaj się zatrzymajmy na moment.

Załóżmy ze jedziemy zima w las, zalewamy układ ciepłą woda i ogień na tłoki. Po dojeżdzie gasimy silnik tniemy drzewo, ładujemy i chcemy jechac. I teraz: pamiętam jak mój tato wspominał czasy pracy w nadleśnictwie bywały przypadki ze jak był założony termostat to w zimie lubiło rozsadzić chłodnice dołem z uwagi właśnie na termostat który nie dopuszczał ciepłego w cały obieg! I nie koniecznie mówi trzeba było gasic silnik, jak mróz był solidny to w czasie jazdy potrafił złapać chłodnice.

 

Także rzucam temat do dyskusji ale wnioski nasuwaja sie takie:

-jak termostat to pasuje zalac płynem żeby mieć spokój (ale płyn ubywa szybko odparowywuje z doświadcznia zaobserwowałem)

-rozwiercony termostat ryzykujemy szybsze zuzycie silnika ale zero problemów z zamarzaniem i przegrzaniem i spokojnie woda czyli tanio

-jak termostat i woda to lepiej na zime wkładać rozwiercony termostat (kupa zabawy)

To tak w ramach przestrogi zeby ktos sobie nie zalał wodą sprawnego termostatu w zimie.

Opublikowano

Jeżdżę na płynie od kilku lat i jakoś nie zauważyłem żeby płyn odparowywał,przez rok dolewam może z 0,5 litra.

Z tym że układ chłodzenia mam solidnie i czysto zrobiony bez druciarstwa i papraństwa

Termostat założyłem z 5-lat temu i działa bezawaryjnie,oczywiście fabryczny ze sklepu bez wiercenia jakiś dziur.

Wentylator mam 7-łopatkowy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam ja jeszcze w temacie.

Wiadomo ze znakomita wiekszosc C-360 (tak mi sie zdaje) jeżdzi na wodzie i nie zaleznie czy jest to lato czy jest to zima.

I tutaj się zatrzymajmy na moment.

Załóżmy ze jedziemy zima w las, zalewamy układ ciepłą woda i ogień na tłoki. Po dojeżdzie gasimy silnik tniemy drzewo, ładujemy i chcemy jechac. I teraz: pamiętam jak mój tato wspominał czasy pracy w nadleśnictwie bywały przypadki ze jak był założony termostat to w zimie lubiło rozsadzić chłodnice dołem z uwagi właśnie na termostat który nie dopuszczał ciepłego w cały obieg! I nie koniecznie mówi trzeba było gasic silnik, jak mróz był solidny to w czasie jazdy potrafił złapać chłodnice.

 

Także rzucam temat do dyskusji ale wnioski nasuwaja sie takie:

-jak termostat to pasuje zalac płynem żeby mieć spokój (ale płyn ubywa szybko odparowywuje z doświadcznia zaobserwowałem)

-rozwiercony termostat ryzykujemy szybsze zuzycie silnika ale zero problemów z zamarzaniem i przegrzaniem i spokojnie woda czyli tanio

-jak termostat i woda to lepiej na zime wkładać rozwiercony termostat (kupa zabawy)

To tak w ramach przestrogi zeby ktos sobie nie zalał wodą sprawnego termostatu w zimie.

Tu nie ma nad czym dyskutować. Tak jak pisze kolega @asharot płynu nie ubywa tak szybko, jak Tobie ubywa to znaczy, że masz niesprawny silnik. Jeżdżenie na wodzie wcale nie jest tańsze, bo trzeba wliczyć zwiększoną korozję silnika i późniejszą jego naprawę (ilu ludzi pisze, że jeździli na wodzie xx lat, a teraz mają takie wżery w bloku, że nie mogą uszczelnić tulei, więc gdzie tu oszczędność?), następuje szybsze zużycie uszczelnień pompy wody a więc szybsza jej wymiana. A jak ktoś próbuje sam siebie oszukać, że na wodzie jest taniej to zalewa wodą. Aha, tak dla Twojej informacji, to płyn niezamarzający wymyślono nie po to żeby wyciągać Ci pieniądze z kieszeni, tylko po to żeby nie zamarzł zimą. A jak nadal będziesz próbował uskuteczniać swoje druciarskie metody to Twoja sprawa, tylko nie udzielaj takich porad innym.

Opublikowano

Dzieki za info. Widocznie faktycznie cos jest nie tak z moim ukladem chlodzenia bo ja to wody z litr co tydzien leje

A i nie szukam problemow tylko mowie jak moze sie stac jak ktos wode wleje w sprawny termostat zima!

Dzieki za info o niezamarzalnosci plynu, no rzeciez pojecia niemialem, czlowiek uczy sie jednak cale zycie :P!

 

 

Opublikowano

to jak to w koncu powinno być z tą chłodnicą i weżami w c330. dół chłodnicy powinien być zimny czy nie ? No i z przewodami też ma tak być? I czy przewody powinne być twarde czy miękkie ?

Opublikowano

ja powiększyłem otwór w termostacie na 4mm ale przy wywiercaniu wgniotła mi się trochę podstawa termostatu (zamykający obieg mały)  i mi się wydaje że jak się będzie domykał to i tak się przelewać może woda i będzie nadal mały obieg. 

Opublikowano

A mnie nurtuje jedno pytanie. Oddałem silnik do remontu i tam założyli termostat. No Ok. Ale ja niestety jeżdżę na wodzie a nie na płynie. I teraz jak zalewam go woda to czy termostat przepuści wodę aby chłodziła silnik czy woda pozostaje w chłodnicy ?

Opublikowano

a jaki sens używania wody? ona nie ma żadnych zalet w porównaniu do płynu. A jak Ci cieżko pali to załóż sobie grzałke. Za chwile następny bedzei jęczał że mu sie grzeje traktor a silnik i chłodnica zawalone kamieniem

A woda czy płyn dotrze w każdy zakamarek silnika więc nie wiem skąd te obawy.. wszyscy leja do pełna chłodnice, najwyżej raz uzupełni i tyle w temacie

Opublikowano

jedyna zaleta wody to dostępność, w każdym domu dostaniesz  :lol:

 

termostat nie puści na duży obieg i może przy większych mrozach złapać chłodnicę

 

lepiej zainwestuj w płyn i świecę płomieniową w kolektor lub opalarkę i grzejesz w kolektor powietrza  ;)

Opublikowano

Co mu da te grzanie skoro nie będzie mial dobrych baterii  to nie odpali a to podstawa  uruchamiania dieslu w niskich temperaturach.Wystarczy świeca płomieniowa dobre baterie i przy -20 powininen odpalić bez większego problemu

Opublikowano

wiele użytkowników posiadających ursusy nie mają termostatów i  silniki pracują  z 30 lat i nic się źle  nie dzieje ,każdy to wie.

 

Ja założyłem termostat ze względu na to,  żeby silnik pracował ekonomicznie,mniej spalił paliwa,zmniejszyła się emisja spalin.

Opublikowano

Nie dogrzanie silnika jest złe i może wpływać na stan techniczny  silnika po latach.Skoro tam termostat  jest to musi być jeśli się grzeje trzeba szukać przyczyny

Opublikowano

już to gdzieś pisałem. ten sam traktor, identycznie załadowana przyczepa, ta sama górka. raz wyjechał bez mieszania biegami przy odpowiedniej temp silnika a za drugim razem (termostat umarł) silnik niedogrzany i już trzeba było mieszac biegami... Jakby to było niepotrzebne to nikt by tego tam nie wkładał

Opublikowano

Jednego raczej nie. Kolega wspomniał że redukować musiał. Mógł jechać na granicy "mocy" to wiele do redukcji nie potrzeba. O ile historia prawdziwa. 

W 4011 założyłem woskowy i żaluzje to różnica w pracy silnik  na właściwie rozgrzanym jest. Trudno wytłumaczyć jaka ale chodzi jakoś inaczej. 

Opublikowano

a co przed koszeniem nudzi Ci się i planujesz wyjąć termostat? co post to głubszy. pora zamknąć ten temat

Proponuję udać się do Polskiej szkoły a nie wypisywać " głuboty''   :lol:  :lol:  :lol:

Opublikowano (edytowane)

ojej... ależ ma uciechy bo znalazł literówkę... twoja polonistka może być z ciebie dumna. Może jeszcze dowiemy się czegoś nowego w temacie termostatu jesli już chciałeś zabrać głos?? Jeśli nie, to polecam pisać sobie w dziale  HYDE PARK

Edytowane przez lukbold

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v