Skocz do zawartości
modelarz

MTZ 82 regulator siłowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Regulator
modelarz    0

Witam, mam takie pytanko czy może ktoś wymieniał oringi w regulatorze siłowym (tym pod siedzeniem) w mtz 82 ??? Bo u mnie podczas podnoszenia strasznie się leje z niego olej, poszły napewno oringi i chciałbym kupic zestaw naprawczy ale nigdzie nie moge dostać. Może ktoś wie jakie tam powinny byc oringi i ma ich wymiary. Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz modelarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Niestety ja też się z zestawem naprawczym nie spotkałem. Najlepiej rozebrać i z orginalnymi origami jechać do sklepu.


antyfan AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pamo84    9

ściągasz lewe koło lewy zbiornik i masz podejście do regulatora bo myśle że z lewej strony ci się leje odpinasz cięgna regulacyjne pokrywkę na śrubki chyba M8 rozmiaru oringu nie pamiętam a katalogu nie mam musisz coś dobrać na wymiar i dorobić tą uszczelkę pod wymiar powodzenia :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

beztytulu_hxhqprx.JPG

 

a wie może ktoś co to za pokrętło

jeszcze tam u mnie nie zaglądałem ale mam zamiar jak będzie chwilka i chciałbym wiedzieć czy to jest jakaś regulacja. W książce tego nie widziałem.

 

ps sorki za wykorzystanie zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Jest to pokrętło regulacji szybkości reakcji przy wykorzystaniu regulacji siłowej podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deniu11    0

Witam, mam takie pytanko mam Mtz 82 z 96r gość od którego go kupiłem przerobił sobie hydraulike mianowicie wszystkim sterowało się jedną dzwignią tą 3 od lewej przy kierownicy np. żeby obrócic pługi musiałem wysiadac z traktora i otwierac jakiś zawór po obróceniu znowu wysiadka zawór w drógą strone i pługi można opuszczać( do regulatora siłowego było potpiete tylko dwa przewody i trzeci cienki a wszystkich otworów jest 5) Postanowiłem to naprawic i zrobiłem hydraulike według podanego schematu niby wszystko działa ale jak podnosze tylne belki coś chyba sie nie blokuje w regulatorze bo od razu spadaja! W czym tkwi problem może jakis zawór jest zaciety w regulatorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    0

ja w swojej agromie kupiłem zestaw naprawczy do rozdzielacza pod kierownica(3 wajchy po prawiej stronie kierownicy) i regulatora siłowego pod siedzeniem(sterowanie tuz-em).

 

wymieniałem uszczelniacze na rozdzielaczu pod kierownica pomimo ze kazdy mnie naciskał ze rozdzielacz kosztuje kolo 500 i nie jest drogi lepiej cały rozdzielacz ale uszczelniacze 20 wiec wolałem spróbowac.jezeli ktos ma smykałke do mechaniki to nalezy wyczyszczyc warsztat biała szmatka na falbanek i wszystko po koleji rozkładac na blat wymienic uszczelniacze i przestanie sie lac.gorzej jezeli maszyna opada to wtedy jezeli siłownik nie przepuszcza to jest wytarty suwak i lepsza jest regeneracja w zakładzie gdzie to specjalizuja sie a jesli tylko sie leje na zewnatrz to pakiet uszczelnien i po kłopocie

 

ja kupiłem u Mark-Piast. Części do ciągników rolniczych

 

tel. 43 820 36 30

98-275 Brzeźnio,ul. Wspólna 30f

 

woj. Łódzkie, pow. Sieradzki, gm. Brzeźnio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deniu11    0

Siłownik jest w stanie idealnym na rozdzielacz też nie ma co narzekać przed naprawą podnosił trójki obrotowe bez problemu i trzymał. Problem tkwi chyba w regulatorze siłowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luc93    2

leje mi sie z regulatora siłowego co jest pod siedzeniem i nie wiem czy sie brać za to czy lepiej mechanika sciągnąć czy kupić nowy i wsadzić tylko mtz rok 2000.Leci tam gdzie jest to pokrętło do regulacji  prosze o info pilne 

 

Edytowano przez luc93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Rozbierz samemu. Wymienisz oring, podkładkę za łącznie 4 zeta i po robocie. Odkręć pokrętło i resztę pod nim. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Wyciąg, zmierz i taki rozmiar kup. Ruski wszystkie uszczelnienia maja standardowe. Kupisz bez problemu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luc93    2

Powiedzcie jeszcze jak wajche do samego spodu nacisne kiedyś był docisk teraz tylko opuszcza to regulatora wina? Ze nie działa docisk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Chciałbym zapytać. Czy jest jakaś przyczyna konkretna, że dźwignia przy siedzeniu cofa się i tym samym maszyna opada. Dodam, że gość od którego kupiliśmy miał to na stałem jakimś drutem opasane w pozycji podnoszenia. W ogóle strasznie ciężko to chodzi. Jak się opuści to tak jakby się coś zacinało. Może jeszcze to cięgło jest źle wyregulowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    461

Napiszę jak jest w starszym typie:

Na wycinku koła masz grzebień. Dźwignia przy siedzeniu przesuwa się po wycinku koła i powinna być dociskana do niego sprężynką, żeby się samoczynnie nie przestawiała. Niżej pod grzebieniem jest wycięcie, w którym przesuwa się śrubka. Pewnie gość posiał sprężynkę i jest tylko śrubka i podkładki, a to nie zdaje egzaminu. Musisz tam zajrzeć.

W tym z dużą kabiną też pewnie jest jakaś blokada, żeby to nie przesuwało się samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

A chciałbym się jeszcze jednej rzeczy poradzić. Gość od którego kupiliśmy owego kumuruna to jakiś pajac. Słabo podnosił więc zajrzałem do zbiornika oleju. Zanim to zrobiłem ciśnienie na wyjściu hydrauliki z tyłu było max 70-80 bar. Spuściłem stary olej, zalałem nowym. Dodam, że spuściłem może 4-5 litrów i przy podnoszeniu wył. Pewnie pompa z braku cieczy. Zalałem teraz 18-20 l nowego. Podnosi, ciśnienie znacznie wzrosło. Na niskich obrotach jest rzędu 100-110 bar, a na wysokich około 120-130. Niby jest lepiej, ale gdzieś czytałem, że powinno sięgać 160-180. Teraz nasuwa się pytanie, a może kilka. Czy to możliwe, że pompa przyjechała się przez brak oleju( nie jestem w stanie powiedzieć ile czasu ten młot tak jeździł). Ja również dokonałem błędu bo przy wymianie oleju nie wymieniłem filtra, ale to mogę nadrobić lecz czy brudny filtr hamowałby ciśnienie? Od szwagra słyszałem, że to jeszcze może być zawór bezpieczeństwa na rozdzielaczu. Ten cycek u góry. Jest taka jakby nakrętka zresztą do której jest bajeczny wręcz dostęp, ale to mnie nie dziwi, bo rosyjscy wirtuozi pomysłowością nie grzeszą. Kontynuując pod tą nakrętką jest śruba na płaski śrubokręt. To chyba owy zawór. chciałem ruszyć to śrubokrętem, ale ni w prawo ni lewo. Chociaż wydaje mi się, że jest to wkręcone w taki króciec. Pomysł jak to przekręcić?  I na dole jest chyba jeszcze jeden zawór. Ktoś ma pomysł od czego by tu zacząć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcio40    11

czy opłaca mi się kupować orginalny rozdzielacz za tą kwote http://klemax.pl/opis/3631696/rozdzielacz-mtz-oryginal-gomel-3gg.html

Też taki oryginał kupiłem,u mnie wytrzymał 5ha! orki i przestał działać zatrzask ,oddałem w ramach gwarancji i tu uwaga,czekałem ok 4 mc zanim go odesłali.Tak naprawdę to nie wiem czy jest naprawiony,bo leży na półce. Przekładka to trochę roboty. Ja kupiłem od znajomego,który prowadzi sklep i to był mój błąd,bo w innym przypadku wyegzekwował bym drugi nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

Cieknie ci z tego rozdzielacza że chcesz cały wymieniać czy co? Jeśli cieknie to można kupić dwa komplety uszczelnień od T25 wymienić i na jakiś czas jest spokój. Kosztuje to chyba ze 20 zł a nie 800zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zetor7745T
      Co sądzicie o nowym MTZ BELARUS 952.2 ?
    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez kumarzysta
      Witajcie, interesują mnie głownie te 3 modele belarusa 952 czyli 2 w metalowej masce, 4 w plastiku oraz 5, ewentualnie 820. Co jest najlepiej zakupić oraz gdzie takowy zakupić, aby była jeszcze ta gwaranacja, ja jestem z pólnocy Polski, okolice Kętrzyna. 
      Chciałbym w ciagniku prostotę, czyli rzędowa pompa, 1obwodowa instalacja hamulcowa. 
      Jak wyglada kabina wewnątrz, druga osoba się zmieści w niej czy nie za bardzo?  Ciągnik będzie służyć zapewne w turze bo jest gospodarstwo nastawione na bydło mleczne oraz zboża (myślę nad zakupem w hydramet giżycko chyba że są osiągalne tańsze) oraz robić w polu(gruber, pług 4skibowy bo taki aktualnie posiadamale myslę nad 5, bo zapewne pociagnie chodź mam często iły, a lżejsza ziemia to rzadko, 385 z 4 staje dęba, 914 powoli idzie na tej ziemi, a podczas siania jeśli się uda uprawić to często są takie grudki zparę cm, reszta to skała) i transport, do prasy posiadam 385. Czy ten ciagnik podoła w agregacie uprawowo siewnym 3m? jesli tak to jakim? 
      Z tego co cztałem należy wziąść z monobloku, szerokim ogumieniem i krzyżakowym moscie. Jakie są zalety, róznice pomiędzy modelami oraz jakieś kontakty posiadacie do firm które to sprzedają na kredyt z gwarancją?  Przepraszam za kiepskie sformułowanie zapytania, niestety humanistą nigdy nie byłem. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.