Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Musisz zobaczyć termostaty teraz to nieco loteria się trafi albo nie.Każdy olej robi się rzadszy wyższych temperaturach to normalne,ale Turdus pomimo temperatury utrzymuje lepkość superol już nie ścieka to ścieka i na tym polega ta różnica.Nie wiem jak Falco,ale kupiłem Venola na czas docierania  po 5 mtg widząc jak ten olej się zachowuje spuściłem bo zachowywał się jak Superol,zalałem już Turdusa i na nim docierałem silnik.Miałem Orlena platinum ultor 15W40 niezły olej ale Turdus lepszy.Klasa lepkości orlenu była CG a Turdusa już CH 

Opublikowano

termostat po wymontowaniu i sprawdzeniou sie otworzyl i nie zamknal ale zostal zalozony ze "moze sie rozrusza" i raczej sie nie przymnknal bo od tego momentu chyba nigdy nie weszlo mi na zielopne pole bo jednak wychodzi na to ze przy 4 lopatach to jakby o polowe wyzsza wydajnosc tez i chyba cos w tym jest bo z boku na wyzszych obrotach czuc ze wiecej powitrza wydmuchuje:D

Superol moze i zostanie superolem bo nawet F po czasie ma "zapach tego superola" ale nadal nie porownywalbym Falco ze zwyklym CC 30. Fakt Turdus to dobry olej i rzeczywiscie roznica nie jest tak duza bo w sprzedazy internetowej roznica na 5l to ok 10 zl wiecjest jeszcze optymalny wybor i przy nastepnej wymianie raczej zaleje juz czyms lepszym Turdusem czy czyms podobnym bo to jednak troche inna klasa oleju. Jednak zalewanie jakimis Mobilami i innymi Castrolami nie wiem czy cos to daje czy nie ale tu tez chopdzi o ekonomie bo zalewanie takimi olejami byc moze by sie oplacalo jesli by sprzet robil po 500 h i wiecej rocznie,a wiadomo ze takie ciapki robia przecietie po 200 to chyba lepiej kupic juz takiego Turdusa a za reszte kupic se paliwa^_^

Opublikowano
Dnia 20.01.2015 o 17:55, leszekd napisał:

Boksol to bardzo rzadki olej. Do 60 powinien być wlany hipol 6 olej klasy w80 zimą wcale tak mocno nie gęstnieje.  Jak nalejesz 80w90 to inna bajka zimą olej jest gęsty. Hipo 6 w80 jest olejem hydrauliczno przekładniowym.

witam szukałem takiego tematu o hipolu 6 i fajnie że jest trochę przedawniony ale odświeżam kotleta , w sklepie jak pytam o hipol 6 twierdza że 80w90 to to jest 6 -tka  ale szóstka nie miała 90 niby  było 80w gl-4  tylko to tak jakby tylko jedno sezonowy na niskie temperatury z praktyki to wydaje się że on jakby trochę rzadszy był jak 80w90 i z opisu mam opakowanie z Orlenu hipol 6 gl-4 80w hydrauliczno przekładniowy  a olej gl-4 80w90 z opisu do przekładni i mostów  koledzy co radzicie wlać 80w90 czy szukać hipolu 6

Opublikowano

Hipol API: GL-4  SAE: 80W-90, a Hipol 6 API: GL-4 SAE: 80W to dwa zupełnie inne oleje. Kolega leszekd dobrze pisał, że lepkość jest nieporównywalna, 

Ma być Hipol 6 a on nie jest 80W-90 tylko 80W.

Lepszy z Orlenu będzie PLATINUM GEAR GL-4 80W, ale i droższy. 

  • Like 1
Opublikowano

np. Hipol 15F  85w90 to lepkość jest dużo większa ale to już gl-5 , do osobówki znów zalecany 75w90 gl-4 a widać że bardziej wodnisty a taki 80w90 ma 80w to tak jak superol cb40 lub cc 30 nie jest lepszym olejem od 15w40  to i z hipolem do samej przekładni to lepszy moim zdaniem 80w90 a  jak jest układ hydrauliczny to  dlaczego zalecają 80w czy ma inną lepkość to trudno wyczuć

Opublikowano (edytowane)

Klasyfikacja SAE lepkości olejów silnikowych informuje tylko o maksymalnych wartościach (w niskich temp.) i minimalnych ( w wysokich temp, ) dla poszczególnych temperatur otoczenia, olej 15W40 może mieć skrajnie różną lepkość. Ale to dotyczy olejów silnikowych, przy olejach przekładniowych klasyfikacja SAE liczby przed W oznaczają temperatury dla lepkości 150000 cP, a wartości bez W określają lepkość w 100 st. C.

Olej silnikowy SAE 20 odpowiada olejowi przekładniowemu SAE 80W

Jakość olejów przekładniowych określa norma API, a różnica pomiędzy GL-4 i GL-5 wynika z różnych wartości dodatków o działaniu chemicznych EP. W praktyce im wyższa wartość tym olej lepszy ale nie można tego odnosić do zastępowania innych olei, jeśli miałeś w skrzyni GL-4 to nie zmieniaj na GL-6. 

Edytowane przez akmaly
  • Like 1
Opublikowano

Szukasz czegoś lepszego? Zalej 1040 stou. Sprawdzone zalane do c360 i do u 1614 żaden hipol czy agrol tego nie dokaże. Zimą nie gęstnieje, latem nie nagrzewa się tak bardzo. 

Opublikowano

i pewnie  STOU byłby lepszy jak hipol jest też utto klasa jakości gl-4 spełnia wymagania iso HV , STOU  Super Tractor Oil Uniwersal jest do wszystkiego silnik skrzynia hydraulika , w mtz 1990 do hydrauliki wlany był superol jaki układ kierowniczy ten sam olej ruscy tak zalecali tylko skrzynia był parus 80w90 tak że kilka lat tak był zalany potem zmieniłem na HL -46 a różnicy żądnej nie odczułem z hydrauliki jak kapało tak dalej kapało

Opublikowano
Dnia 14.01.2018 o 22:13, wiki868 napisał:

A nie uważacie że nalanie do zwolnic do 360  oleju gęstszego niż hipol będzie lepszym rozwiązaniem ?  chodzi mi o wyciszenie  zwolnic chociaż trochę...

 

Też chciałem zapytać co myślicie o zalaniu zwolnic gęstszym olejem niż hipol (np transol) ? Dużo bardziej hałasuje tylny most ale zwolnice ponoć też trochę. Gęstszy olej powinien chyba odrobinkę wyciszyć zwolnice. A czy są jakieś minusy nalania gęstszego oleju do zwolnic ? Na którym z tych olei (gęstszym czy rzadszym) tryby w zwolnicy wolniej się zużywają ? 

Opublikowano

Miałbym do was pytanko odnośnie oleju AGROL U  -hydraulicznie przekladniowy z lotosu. Mam taki olej wszystkich ciągnikach rolniczych. 

Trzydziestka posiada olej hipol 80w/90 i pracuje codziennie i cały rok bo posiada tura

Pytanie do was takie czy na AGROL U ciapek dał by radę cały rok pracować ?czy nie był za zadki latem? z turem? bo nie chciałabym skrzyni uszkodzić bo od tego roku będę potrzebował go do wywrotu przyczep a wiadomo jak u ferdka oleju nie wolno mieszać bo pompe coś szczeli a chciałabym tego uniknąć

Opublikowano

Gdyby utto nie dał rady w 30-ce ,to czy miałby zastosowanie w bardziej obciążonych skrzyniach? Nie jest to olej z górnej półki, technicznie o nieco niższej lepkości w porównaniu z hipolem .  Zapewne zużyta pompa odczuje różnicę, ale nic poza tym. Osobiście od kilku lat dolewam  olej utto 10W-30 do skrzyni w 30-tce i nie zauważyłem żadnych negatywów ( wykorzystuję olej z wymiany w ciągniku Case). Jednak dalej pozostaje kwestia mieszania oleju, w każdej skrzyni w wyniku eksploatacji powstają osady , w ursusie nie ma konkretnego filtra hydraulicznego co by zanieczyszczenia wyłapywał dlatego syf krąży w oleju lub osadza się w skrzyni . Dlatego lepiej aby ten olej nie przedostał się do skrzyni nowszych konstrukcji 

Opublikowano

Agrol jest mieszlny z hipolem , wiele lat jeździłem na agrolu bo w fergusonie taki był , a wiadomo chodziło o wywrot , od 10 lat dolrwam fusch ,po spuszczeniu z ciągników zachodnich w których wymiana jest co 1500 godzin

Opublikowano

Sześć pełnych sezonów temu, po zamontowaniu tura, zmieniłem w c330 olej z hipolu na agrol u. Ciągnik te 6 sezonów przepracował bez najmniejszego problemu. Pracuje codziennie przy hodowli. Nic się złego nie dzieje. Do pompy o wydatku 32 l jest wg mnie lepszy niż hipol

Opublikowano (edytowane)

Pytanie ile "hipolu jest w tym hipolu" . O ile hipol z Orlenu  jest w miarę przyzwoity to wszelakie zamienniki zawierają więcej luxu lub czegoś podobnego .

Edytowane przez andrzej78

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



    • Przez Jamalek
      Witam
      W najbliższym czasie chciałbym pomalować felgi w ursusie 4514 rok produkcji 2000. Wie ktoś jaki kolor RAL mają oryginalnie te felgi. Chciałbym pomalować w kolor oryginału. Temat był już poruszany na forum ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v