Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

opalowka ma bardzo duzy wplyw na prace silnika i ukladu paliwowego.

 

opałówka nie wpływa ujemnie w żadnym wypadku ani na prace ani na układ

 

Pkt. 1.1 – cytowanie poprzedniego posta

+1p. ostrzeżeń.

Edit: kris14

Opublikowano

http://allegro.pl/piaskarka-syfonowa-19l-mobilna-maska-dysze-i4907094304.html
jest to coś warte czy szkoda wydawać kasę... chciałem tego użyć do wypiaskowania ursusa c330, bo przedni właściciel nie odtłuścił powierzchni przed malowaniem i teraz farba odłazi a nie chce mi się ręcznie zeskrobywać tej farby. Chętnie też wysłucham waszych pomysłów jak się pozbyć tej farby co odłazi.

 

Czy może lepiej kupić taki wynalazek:

http://allegro.pl/6333-pistolet-do-piaskowania-zbiornik-1l-yt-2376-i4890860223.html

PS: o wydajność sprężarki się nie martwię ponieważ mam zbiornik przy sprężarce o pojemności 350l, a powietrze pompuje 2 sprężarki

Opublikowano (edytowane)

opałówka nie wpływa ujemnie w żadnym wypadku ani na prace ani na układ

od kad jest zwrot akcyzy to leje ze stacji i przy zetorze niema zadnych problemow(.oryginalna gora silnika wytrzymala5000mth,pompa robionana,glowice wtryski,-ojciec lal opal-)pompka zasilajaca,wspomagajaca wymieniane co roku.problemy z odpaleniem,opadaniem paliwa itd.teraz moze stac 2 tyg wsiadam i pali bez pompowania,spalanie o polowe mniejsze niz na opale.teraz ma 12000mth i chodzi lepiej jak na oryginalnych bebechach ato juz 7000mth.i mnie nie przekonasz ze opal jest dobry.

Edytowane przez tedizetor56
Opublikowano

Opał to to samo co ON tylko najwyższej jakości,zawsze zimowy,i barwiony żeby było widać że bez akcyzy.

Po wlaniu opału nie ma żadnej różnicy dla silnika ani na plus,ani na minus.

Na zimę można zalać opału,bo na stacji nigdy nie wiadomo od kiedy mają zimowe,i po pierwszych silnych mrozach może być problem.

Opublikowano

opałówka nie wpływa ujemnie w żadnym wypadku ani na prace ani na układ

 

 

Opał to to samo co ON tylko najwyższej jakości,zawsze zimowy,i barwiony żeby było widać że bez akcyzy.

Po wlaniu opału nie ma żadnej różnicy dla silnika ani na plus,ani na minus.

Na zimę można zalać opału,bo na stacji nigdy nie wiadomo od kiedy mają zimowe,i po pierwszych silnych mrozach może być problem.

Bardzo  ciekawe  informacje  ............ tyle  tylko że  nie prawdziwe ,  opał  ma  ujemny  wpływ  na pracę  silnika  ,  jest   suchszy niż  ON i ma  szkodliwe  działanie  na  pompy rotacyjne  , poza tym  silnik  więcej  pali  opału .

Już  sama  liczba  cetanowa  o  czymś  świadczy ........ 

 

Cytat 

Olej napędowy posiada właściwości, które są oznaczane w laboratoriach poprzez zastosowanie dwudziestu metod badań. Praktyczna wiedza zdobyta podczas wieloletnich eksploatacji silników Diesla na całym świecie potwierdza, że wszystkie określane właściwości są niezbędne dla zapewnienia niezawodnego uruchamiania silnika oraz przedłużenia jego życia do tysięcy godzin nienagannej pracy.

Z wymienionych dwudziestu metod badań oleju napędowego jedynie pięć stosuje się do oznaczenia właściwości handlowych. Wskazują one, że olej napędowy, podobnie jak każde bez wyjątku paliwo, nie powinien zawierać wody oraz brudu, czyli zanieczyszczeń związkami nieorganicznymi i organicznymi.

Natomiast olej opałowy lekki, który sprzedaje się na stacjach paliwowych, posiada właściwości oznaczane w laboratoriach jedynie przez dziesięć metod badań. Jeśli uwzględnimy, że pięć z nich ma charakter handlowy, to jedynie pięć pozostałych charakteryzuje specyficzne cechy oleju opałowego. Uzyskujemy więc stosunek ilościowy w metodach badań właściwości omawianych dwóch paliw 5:15 na korzyść oleju napędowego. To pierwszy z powodów kwalifikujących olej opałowy do spalania w piecach centralnego ogrzewania, a nie w silnikach Diesla.

 

Kolejną ogromną różnicę właściwości jakościowych między porównywanymi cieczami stanowi liczba cetanowa. Jest to własność, która tworzy zasadniczy próg kwalifikacji paliwa do silników z zapłonem samoczynnym.

Oleje napędowe powinny mieć liczbę cetanową powyżej 50 jednostek. Wymaganie to dotyczy głównie samochodów i autobusów, które posiadają silniki wysokoobrotowe. Dla silników zainstalowanych w ciągnikach oraz w silnikach Diesla typu stacjonarnego, liczba cetanowa, zgodnie z instrukcjami producentów tych silników, może być nieco niższa, co praktycznie ocenia się na granicę 40 jednostek, jakkolwiek granica ta jest krytycznie ocenia na jako zbyt liberalna.

Oleje opałowe nie posiadają żadnych wymagań dotyczących oznaczania liczb cetanowych. Praktycznie liczba cetanowa przeważających ilości oleju opałowego lekkiego, wytwarzanego przez rafinerie polskie, tj. PKN ORLEN oraz Rafinerię Gdańską (Grupa LOTOS) ce@@@e poziom liczb cetanowych w granicach 20 jednostek i nieco poniżej!!! Niebezpieczeństwo eksploatacji silnika Diesla na oleju opałowym, który ma liczbę cetanową w granicach 20 jednostek jest dla silnika Diesla bardzo duże. Dłuższe okresy pracy na takim paliwie prowadzą do stopniowego zalakowa nia i zażywiczenia całego układu silnika. 

Dotyczy to przede wszystkim tłoków i cylindra oraz całego systemu wydechowego.

Niska liczba cetanowa daje nie tylko obniżoną moc silnika, lecz także objawia się zwiększoną zawartością niespalonych węglowodorów w gazach wydechowych z silnika. Eksploatacja silnika Diesla na takim paliwie jest równoznaczna z jego doprowa dzeniem do stanu awaryjnego.

Drugą właściwością oleju napędowego, która posiada decydujące znaczenie dla bezawaryjnej eksploatacji silnika, jest od porność paliwa na utlenianie w czasie magazynowania lub przechowywania. Właściwość ta nazywana jest \"stabilnością oksydacyjną\". Stabilność na utlenianie paliwa jest szczególnie ważna w krajach takich jak nasz.

W polskich rafineriach nafty wykorzystuje się bowiem procesy destrukcji (rozkładu długich łańcuchów węglowodorów red.) stosowane do produkcji benzyny i oleju napędowe go z ciężkich frakcji ropy naftowej. Otrzymywane w ten sposób paliwa w czasie magazynowania tworzą żywice i podobne substancje smoliste. Niestety w oleju opałowym nie bada się \"stabilności oksydacyjnej\" i stąd wynika niebezpieczeń stwo jako paliwa dla silnika Diesla.

Liczba cetanowa, a także stabilność oksydacyjna to jednak pojęcia mało zrozumiałe dla przeciętnego użytkownika silnika spalinowego. Dlatego też można z całym powodzeniem powołać się na bardzo prostą właściwość, a mianowicie gęstość paliw. Także w gęstości leży duża różnica między paliwami, bowiem oleje opałowe zawierają wyższe węglowodory, które mają wyższą gęstość. Spalając się w silniku dają znaczne zawartości sadzy w gazach spalinowych. Wprowadzenie zatem oleju opałowe go jako paliwa do silnika Diesla stanowi zagrożenie dla jego pracy i dla jego okresu dłuższej bezawaryjnej eksploatacji.

W zakończeniu rozważań konsekwencji wprowadzania oleju opałowego jako substancji napędzającej silnik z zapłonem samoczyn nym wspomnieć należy o problemie dodatków uszlachetniających. Dodatki te to czyste związki chemiczne, otrzymywane synte tycznie, a wprowadzane w ilości miligramów na litr paliwa lub gramów na metr sześcienny paliwa. Substancje te są powszechnie wprowadzane do wszystkich paliw silnikowych, w tym także do oleju napędowego. Polskie rafinerie nafty wprowadzają do olejów napędowych dodatki uszlachetniające, które doskonalą proces spalania w silniku i chronią go przed szybkim zużyciem.

Natomiast oleje opałowe mają zupełnie inne dodatki niż oleje napędowe. Stosowanie zatem oleju opałowego jako napędu do silników Diesla, daje bardzo ujemne efekty w eksploatacji silnika.

  • Like 1
Opublikowano

Opał to to samo co ON tylko najwyższej jakości,zawsze zimowy,i barwiony żeby było widać że bez akcyzy.

Po wlaniu opału nie ma żadnej różnicy dla silnika ani na plus,ani na minus.

Na zimę można zalać opału,bo na stacji nigdy nie wiadomo od kiedy mają zimowe,i po pierwszych silnych mrozach może być problem.

 

Nie zgodze sie z tym twierdzeniem chociaż sam kilka lat uzywałem.

Z parametrów oficjalnych wynika że opał ma troche więcej siarki, ale nadal w normie dla ciągników za to ma niższa liczbę cetanową i to powoduje łagodniejsze spalanie (lepiej dla silnika) ale i mniejszą moc. Co do parametrów fizycznych to ma wiekszą gęstość, u mnie przy dużych mrozach słabo przechodził przez filtry w JD, ciągnik nie gasł ale nie mógł wejść w obroty, w NH nie było żadnego problemu z filtrami mimo, że to ten sam producent.

Opublikowano

od kad jest zwrot akcyzy to leje ze stacji i przy zetorze niema zadnych problemow(.oryginalna gora silnika wytrzymala5000mth,pompa robionana,glowice wtryski,-ojciec lal opal-)pompka zasilajaca,wspomagajaca wymieniane co roku.problemy z odpaleniem,opadaniem paliwa itd.teraz moze stac 2 tyg wsiadam i pali bez pompowania,spalanie o polowe mniejsze niz na opale.teraz ma 12000mth i chodzi lepiej jak na oryginalnych bebechach ato juz 7000mth.i mnie nie przekonasz ze opal jest dobry.

 

jeździłem na opale kupę lat 2 osobówki bus 2 traktory bizon i w żadnym nic negatywnego z tego powodu nie zauważyłem żadne wtryski pompki itd

Opublikowano

tomet1221 pisz tak dalej a ITD zapuka do twoich drzwi :D

Opublikowano

Ja raz wlałem 20 l opału do ursusa c 360 3p i więcej nie wleje,ciągnik stracił dużo mocy i zaczął przegrzewać się,spalanie bardzo wzrosło. Więc nie było sensu jeździć na opale.

Z kolei zetor 8011 nie czuł różnicy jednak też wydaje mi się że też był ciut słabszy

Także moim zdaniem jeździć na opale się nie opłaca nie mówiąc o skracaniu żywotności silnika

Opublikowano

Lanie opału do perkinsa to pomysł conajmniej hybiony. One lubią jak najlepsze paliwo bo i do niego zostały stworzone. Co innego stary zetor który spali wszystko. Fakt faktem mój bliski sąsiad chciał przyoszczędzić z 10 lat temu i kupił opał. Po dwóch latach pompa wtryskowa w jego c385 padła. Od tamtego czasu ciągnik chodzi jak pszczółka na nowej pompie ale i sąsiad kupuje rope na staciach benzynowych. Być może pompa była też wadliwa tego już nie osądzam.

 

Teraz co do szukania na olx. Handlarz chyba się z głupim zamienił że chce tyle kasy za ten szrot

 

olx.pl/m/oferta/ursus-c-385-turbo-de-luxe-CID757-ID5FKvl.html?code=59f034bab0

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v