Zaloguj się, aby obserwować  
danielek24

zbieżność i promień skrętu

Polecane posty

danielek24    30

witam.jak ustawić zbieżność w 4340 z mostem carraro 2003r,bo prawe koło stoi tak,jakgdyby było lekko skrecone do środka i prawa opona dużo szybciej się zużyla a teraz mam nowe i szkoda by było...

Nie wiem czy dobrze pojmuje ale czy trzeba wyjąć i rozkręcić troche drążek i zalożyć,bo w prawym kole na drążku nie widać gwintu,czyli jest na max skręcony za to przy kole lewym wystaje ok 2cm tegoz gwintu.Powinno być po równo?

 

Następnie chcę dowiedzieć się o ile można "bezpiecznie"poprawić skręt,tzn powkręcać bardziej ograniczniki,zeby nie uszkodzić mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

zbieżność musisz ustawić przy założonym drążku,nie musisz go wyjmować ,przy tłoku(w tej gumowej osłonie)jest końcówka,i możesz śmiało obracać drążkiem.

żeby mostu nie uszkodzić to możesz nawet wyjąć ograniczniki,lecz błotniki będą zakładać o silnik;podnieś jedną stronę(aż do oporu ) i wyreguluj aż do silnika(przy skręconym kole) i żeby nie ocierało.fabrycznie był spory zapas.( u mnie w 5341 dużo można było skręt poprawić).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    30

dzięki kolego.Co do zbieżności to w poniedzialek sprawdze ale czy na obydwu stronach powinno byc tyle samo gwintu?

a co do skrętu to słyszałem,że jak sie za duzo poprawi to można most albo wspomaganie rozwalić i wole się upewnic czy jest to prawda czy tylko mit. bo kto pyta nie błądzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

co do ilości gwintu -to najwyżej tłok nie będzie się w każdą stron tyle samo wysuwał.

krzyżaków na moście nie rozłupiesz-bo przy tak skręconych kołach szybko nie jedziesz(szybciej się przewrócisz,a powoli to nawet blisko 90 stopni by mogło być bo krzyżak jest podwójny)

.wspomaganiem się nie przejmuj-bo gdy do ogranicznika dojdzie to też zawór zwalnia ciśnienie,zobaczysz ile gładzi zostaje na tłoczysko na zewnątrz,żeby jej nie schować,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

co do zbierzności to ciagniki z napędem powinny być ustawione rozbierznie ile to nie wiem bo nie pamiętam, co do ograniczników to też nie powiem ci ja mam dalej jak oryginalnie były a mam załorzone opony 13,6-24 o skręt jest mały uciążliwy zwłaszcza w polu przy nawracaniu, skręcać ograniczników nie chce bo u nas facet w forterze też je skręcił na maksa i pojeżdził może rok i poszczelały krzyżaki, znowu inni mówia ze sie nic nie dzieje także nie wiadomo komu wierzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
prawe koło stoi tak,jakgdyby było lekko skrecone do środka

To skręć w lewo i będzie odwrotnie :P

To że jedna strona jest wkręcona dwa zwoje więcej to nie przeszkadza.

 

Co do tego że zużywają się prawe kola więcej wynika z tego że dużo jeździsz po asfalcie gdzie spadek jest w prawo i więcej ciąży ciągnika na prawej stronie ;) . Jest na to stara rada zmiana opony z lewej na prawą

 

A zbieżność (w końcu przedniego napędu nie ma-czyt wyłączony na drodze) to w instrukcji znajdziesz ile (ok 2-5 mm)

 

Co do ograniczników możesz spokojnie wkręcić aby tylko kolo w silnik nie walneło ale właśnie uważaj na krzyżaki tylko one są narażone ale tylko gdy Masz przedni napęd włączony wiec wtedy max nie skręcaj ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez torq1906
      Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?
      Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?
      Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?
      Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 
      Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 
       
    • Przez Mateusz_105
      Dorabiał ktoś przedni napęd do Zetora 7211 jak to cenowo i gdzie można dostać orginalny napęd do Zetora, tylko dlatego chcę dorobić bo mam sprawdzony sprzęt a jak sprzedam tego i kupię coś z przodem to nie wiadomo co kupię.
    • Przez materrol
      Cześć,
      Planuje założyć przedni napęd do zetora 7211, jednakże zastanawiam się jaki. 
      1opcja:
      oryginalny używany napęd z zetora 7245
      2 opcja:
      cały napęd robiony przez z mostu ZiŁ, Robur itp. po generalnym remoncie.
      Która opcja byłaby lepsza? I jeszcze jedno, jak dobrać przystawkę i rozmiar przednich kół? Czy ktoś posiada przelicznik? Z tego co wiem to były montowane bodajże 4 rodzaje skrzyń. Posiada ktoś taki katalog gdzie to jest wszystko rozpisane?
      Dzięki za każdą radę!
       
    • Przez Staszek0509
      Witam. Szukam wałka atakującego wraz z kołem do przedniego napędu . Nr. na kole 4472 353 357 ZP 13:36. Nr katalogowy AL55434. Jeśli ktoś miałby taki używany proszę o kontakt. 
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      Mam taki problem z zetorem 7221, przy skręcie w lewo do oporu przy samym końcu zaczyna przeskakiwać i targać kołami przednimi ( w drugą stronę jest wszystko OK) co to może być proszę o jakąś podpowiedz. Dodam ze mam serwomechanizm.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj