torq1906

Zetor 7211 - dołożenie przedniego napędu a kwestie prawne

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
torq1906    0

Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?

Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?

Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?

Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 

Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konteno    1132

może szersze opony radialne z tyłu i balon z przodu załatwią sprawę tymczasowo i w hvj mniejsze pieniądze to wyniesie .

13 minut temu, torq1906 napisał:

Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?

pewnie tak choć z 6245 o ile był z ciężką osią i miał ten sam rozmiar ogumienia też pewnie chyba  mógłby pasować , ciekawe jak 6045 czy 7045

 

15 minut temu, torq1906 napisał:

Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?

skłaniałbym się na rzeźbieniu na częściach z innych ciągników lub ewentualnie koparko-ładowarek , samochodowe bym darował bo zetor to cięższa kategoria ciągników niż siuntki 

17 minut temu, torq1906 napisał:

Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 

papierologia to nie wiem choć chyba niewykonalne ale pewnie na dobrych sprawdzonych częściach to do połowy wartości traktora bez przodka można dojść jeśli samemu nie chce się czegokolwiek dotykać , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys111    73
Napisano (edytowany)

3 lub 4 lata dzwoniłem do gościa który sprowadza zetory i ciężkie ursusy powiedział że nie ma problemu, wtedy z nowymi oponami i przodkiem od zetora chciał ok 10 tyś.Papiery napewno do zrobienia w pełni legalnie. Ale co przerabiać? Rejestracja się zgadza, vin się zgadza to mysle że nie ma problemu. Znam kilka 360 z napędem 4x4. U mojego sąsiada do 7711 zakładali przedni napęd ale to już 15 lat temu i jeździł tym zatorem wszędzie.

Może znajdziesz taniej ten gość jest jeden w promieniu 200 kilometrów no chyba więcej nie muszę dodawać. 

Edytowano przez krzys111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

torq1906    0
57 minut temu, krzys111 napisał:

3 lub 4 lata dzwoniłem do gościa który sprowadza zetory i ciężkie ursusy powiedział że nie ma problemu, wtedy z nowymi oponami i przodkiem od zetora chciał ok 10 tyś.Papiery napewno do zrobienia w pełni legalnie. Ale co przerabiać? Rejestracja się zgadza, vin się zgadza to mysle że nie ma problemu. Znam kilka 360 z napędem 4x4. U mojego sąsiada do 7711 zakładali przedni napęd ale to już 15 lat temu i jeździł tym zatorem wszędzie.

Może znajdziesz taniej ten gość jest jeden w promieniu 200 kilometrów no chyba więcej nie muszę dodawać. 

Gdzieś się spotkałem, że trzeba robić w warsztacie co ma odpowiednie PKD, do tego rzeczoznawca i z kwitami z warsztatu na stacje diagnostyczną, ze zmian rzeczy które są w dowodzie to w zasadzie zmienia się chyba tylko masa.

A z ciekawości z jakiego rejonu jest ten gość i czy masz jakiś namiar na niego? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    68
2 godziny temu, torq1906 napisał:

 

Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 

 

Szkoda w takim razie na zawsze zostaniesz z ulepem 7211 z dokladanym napedem.

Kupic dobrego 7245 tez sie da, ale pewnie Cie nie stac na takiego.

Mozna tez kupic najtanszego i najgorszego 7245 i do swojego przelozysz tylko naped i dowod rejestracyjny. A kupionego 7245 sprzedaz jako 7211.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409
23 minuty temu, Marionos napisał:

 kupionego 7245 sprzedaz jako 7211.

Akurat numery są na wsporniku przedniej osi i " gra gitara".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
torq1906    0
37 minut temu, Marionos napisał:

Szkoda w takim razie na zawsze zostaniesz z ulepem 7211 z dokladanym napedem.

Kupic dobrego 7245 tez sie da, ale pewnie Cie nie stac na takiego.

Mozna tez kupic najtanszego i najgorszego 7245 i do swojego przelozysz tylko naped i dowod rejestracyjny. A kupionego 7245 sprzedaz jako 7211.

Nie wiem czemu nazywasz ulepem coś co by było zrobione zgodnie ze sztuką i był by to normalny 7245.

Bardzo merytoryczny przytyk, wyczytałeś z tego posta, że mnie nie stać? 🤣

Tak bo jak kupię, jakiegoś zdezelowanego 7245 który będzie jeżdżącym złomem to przedni most będzie tylko do przełożenia a nie do gruntownego remontu, na bank. W takim przypadku jedynie oszczędzę trochę na papierach i będę miał inną naklejkę na masce.  

Za 7245, który rokuje, że nie jest skarbonką pewnie by się trzeba było zakręcić koło kwoty 70k a gwarancji i tak nigdy nie ma, to powiedzmy, że 11 sprzedałbym za 50k to nawet jakby napęd kosztował mnie 25k to 5k drożej za pewny sprzęt to moim zdaniem nie jest to kwota nie do przełknięcia. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    1762
torq1906 napisał:

37 minut temu, Marionos napisał:

Szkoda w takim razie na zawsze zostaniesz z ulepem 7211 z dokladanym napedem.

Kupic dobrego 7245 tez sie da, ale pewnie Cie nie stac na takiego.

Mozna tez kupic najtanszego i najgorszego 7245 i do swojego przelozysz tylko naped i dowod rejestracyjny. A kupionego 7245 sprzedaz jako 7211.

Nie wiem czemu nazywasz ulepem coś co by było zrobione zgodnie ze sztuką i był by to normalny 7245.

Bardzo merytoryczny przytyk, wyczytałeś z tego posta, że mnie nie stać? 🤣

Tak bo jak kupię, jakiegoś zdezelowanego 7245 który będzie jeżdżącym złomem to przedni most będzie tylko do przełożenia a nie do gruntownego remontu, na bank. W takim przypadku jedynie oszczędzę trochę na papierach i będę miał inną naklejkę na masce.  

Za 7245, który rokuje, że nie jest skarbonką pewnie by się trzeba było zakręcić koło kwoty 70k a gwarancji i tak nigdy nie ma, to powiedzmy, że 11 sprzedałbym za 50k to nawet jakby napęd kosztował mnie 25k to 5k drożej za pewny sprzęt to moim zdaniem nie jest to kwota nie do przełknięcia. 

 

przecież nie zmienisz mu nazwy w papierach na 7245 tylko on nadal w dokumentach będzie 7211

  • Like 2

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    2651

czy to da sie legalnie zrobic ?? podzwon po urzedach albo diagnostach czy rzeczoznawcach.

na pewno to nie bedzie szybkiel,latwe i tanie. ekspertyza z odpowiedniego instytutu pewnie bedzie potrzebna.

gorale pelno maja takich przerobionych ciagnikow- ale tam wszelkie prawo slabo sie przyjmuje...


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
torq1906    0
3 godziny temu, wojtal24 napisał:

przecież nie zmienisz mu nazwy w papierach na 7245 tylko on nadal w dokumentach będzie 7211

No zdaje sobie z tego sprawę chodziło mi że wizualnie i funkcjonalnie to będzie 7245, ale czy jest to problem? Tak jak przy swapie silnika na mocniejszy w samochodzie model zostaje taki sam a w dowodzie jest wbita większa moc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    2611

Żeby zmienić typ w dowodzie, to tylko wchodzi w grę kupno 7245 i zamiana przodów i tabliczek znamionowych, w Zetorze akurat jest to o tyle proste, że na przednim wsporniku ma numer VIN, reszta może zostać zamieniona legalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Gdzie w dowodzie masz napisane że ma napęd na 2 czy 4 koła?

Zmieni się tylko rzeczywista masa pojazdu i teoretycznie jego "ładowność ". W świetle rozporządzenia odnośnie zmian konstrukcyjnych powinieneś zmienić w dowodzie masę własną pojazdu.  Model nadal pozostaje ten sam.

Ponadto takie zmiany powinny być przeprowadzone przez specjalistyczny zakład współpracującym z producentem ( autoryzowany serwis).  Zmiana konstrukcyjna powinna być przeprowadzona na częściach nowych lub lezakowanych ale nigdy nie użytych. 

W praktyce załóż napęd i ciesz się traktorem bo nikt tego nigdy nie sprawdzi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2384
Napisano (edytowany)

Na pierwszej stronie masz dane pojazdu D.-ZETOR D.3 -7245 lub inny model który określa czy jest napęd czy nie ...ZETOR 7211 To jest model bez napędu 

Diagnosta to sprawdzi i moze odmówić przeglądu 🤪

Edytowano przez Bogdan_ja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Model to model, a napęd to napęd. Dwie inne rzeczy.  Audi A6 może być z napędem na 2 I 4 koła, ale dalej będzie to Audi A6. Zaraz mi napiszesz że to będzie A6 Quatro, ale to tylko kwestia marketingu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409

Porównanie niezbyt trafne ,gdyż Zetor w nazwie modelu koduje orientacyjną moc , rodzaj napędu oraz szczególne cechy ( kabina , przedni napęd itd) i akurat jest to bardzo czytelne choć mało spotykane w innych markach., Producenci stosują w tej kwestii dowolność i nie można tego w ten sposób porównywać. Jeż . Dla przykładu BMW sugeruje się serią modelu , pojemnoscią silnika i mocą. Iveco w  oznaczeniu koduje maksymalną masę, rodzaj osi i moc silnika . Przykłady różnorodności można mnożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    2611

Jak niby koduje w nazwie 7211 moc, jak on ma 62KM? pic na wodę, fotomontaż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Ja tylko mówię jak to wygląda w kwestii prawnej, i z punktu widzenia diagnosty (czyli mojego). Jeżeli to nie wystarcza to możecie sobie dalej bujać w obłokach. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
torq1906    0
Dnia 17.06.2023 o 09:50, Bzyk333 napisał:

Model to model, a napęd to napęd. Dwie inne rzeczy.  Audi A6 może być z napędem na 2 I 4 koła, ale dalej będzie to Audi A6. Zaraz mi napiszesz że to będzie A6 Quatro, ale to tylko kwestia marketingu. 

Porównanie było by trafne gdyby ciągnik zarówno z przednim napędem jak i bez niego wychodził pod tą samą nazwą/numerem modelu a tak nie jest. 

Dnia 20.06.2023 o 21:14, Bzyk333 napisał:

Ja tylko mówię jak to wygląda w kwestii prawnej, i z punktu widzenia diagnosty (czyli mojego). Jeżeli to nie wystarcza to możecie sobie dalej bujać w obłokach. 

To czy jako diagnosta podbiłbyś przegląd mając do czynienia z traktorem który fabrycznie nie miał przedniego napędu a został przerobiony i już go posiada. Zakładając, że ktoś dostarczy opinię rzeczoznawcy i fakturę z warsztatu który ma odpowiedni kod PKD. A części wykorzystane do modernizacji pochodzą z bliźniaczego modelu, a nie jakiś składak typu mosty od terenówek itp.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    116
Dnia 18.06.2023 o 23:05, Desperado napisał:

Jak niby koduje w nazwie 7211 moc, jak on ma 62KM? pic na wodę, fotomontaż.

Akurat 62 to jest moc na wom, na silniku na pewno jest więcej, bez osprzętu może i być te 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    2611
Napisano (edytowany)

 

10 minut temu, raven18 napisał:

bez osprzętu może i być te 72

Nie szukaj teorii wyssanych z palca.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    2611

Jakiś podawanych norm trzeba się trzymać a nie doszukiwać się ukrytej, nieukrytej mocy po naklejkach na masce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25
Dnia 24.06.2023 o 18:51, torq1906 napisał:

Porównanie było by trafne gdyby ciągnik zarówno z przednim napędem jak i bez niego wychodził pod tą samą nazwą/numerem modelu a tak nie jest. 

To czy jako diagnosta podbiłbyś przegląd mając do czynienia z traktorem który fabrycznie nie miał przedniego napędu a został przerobiony i już go posiada. Zakładając, że ktoś dostarczy opinię rzeczoznawcy i fakturę z warsztatu który ma odpowiedni kod PKD. A części wykorzystane do modernizacji pochodzą z bliźniaczego modelu, a nie jakiś składak typu mosty od terenówek itp.?

Oczywiście że tak. Jeśli wszystko jest zrobione tak jak należy to nie ma innego wyboru jak podbić przegląd.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz_105
      Dorabiał ktoś przedni napęd do Zetora 7211 jak to cenowo i gdzie można dostać orginalny napęd do Zetora, tylko dlatego chcę dorobić bo mam sprawdzony sprzęt a jak sprzedam tego i kupię coś z przodem to nie wiadomo co kupię.
    • Przez materrol
      Cześć,
      Planuje założyć przedni napęd do zetora 7211, jednakże zastanawiam się jaki. 
      1opcja:
      oryginalny używany napęd z zetora 7245
      2 opcja:
      cały napęd robiony przez z mostu ZiŁ, Robur itp. po generalnym remoncie.
      Która opcja byłaby lepsza? I jeszcze jedno, jak dobrać przystawkę i rozmiar przednich kół? Czy ktoś posiada przelicznik? Z tego co wiem to były montowane bodajże 4 rodzaje skrzyń. Posiada ktoś taki katalog gdzie to jest wszystko rozpisane?
      Dzięki za każdą radę!
       
    • Przez Staszek0509
      Witam. Szukam wałka atakującego wraz z kołem do przedniego napędu . Nr. na kole 4472 353 357 ZP 13:36. Nr katalogowy AL55434. Jeśli ktoś miałby taki używany proszę o kontakt. 
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      Mam taki problem z zetorem 7221, przy skręcie w lewo do oporu przy samym końcu zaczyna przeskakiwać i targać kołami przednimi ( w drugą stronę jest wszystko OK) co to może być proszę o jakąś podpowiedz. Dodam ze mam serwomechanizm.
    • Przez Adapra
      Witam. Mam taki problem z zetorem 7245 gdyż po włączeniu przedniego napędu ciągnik strasznie hamuje czuję opór przy jeździe na wyłączonym nie ma żadnego problemu opony jakie są założone przód 11.2-24 tył 16.9-30 przód zmieniałem na 12.4-24 nie było różnicy jest możliwość że opony 16.9-30 nie zgrywają się ani z tymi oponami ani z drugimi czy też problem może występować w jakimś trybie lub samym przednim napędzie dodam że mam zetora 7745 opony przód 12.4-24 a tył 16.9-34 i nie ma żadnego problemu 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj