Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
danielek24

zbieżność i promień skrętu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
danielek24    2

witam.jak ustawić zbieżność w 4340 z mostem carraro 2003r,bo prawe koło stoi tak,jakgdyby było lekko skrecone do środka i prawa opona dużo szybciej się zużyla a teraz mam nowe i szkoda by było...

Nie wiem czy dobrze pojmuje ale czy trzeba wyjąć i rozkręcić troche drążek i zalożyć,bo w prawym kole na drążku nie widać gwintu,czyli jest na max skręcony za to przy kole lewym wystaje ok 2cm tegoz gwintu.Powinno być po równo?

 

Następnie chcę dowiedzieć się o ile można "bezpiecznie"poprawić skręt,tzn powkręcać bardziej ograniczniki,zeby nie uszkodzić mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

zbieżność musisz ustawić przy założonym drążku,nie musisz go wyjmować ,przy tłoku(w tej gumowej osłonie)jest końcówka,i możesz śmiało obracać drążkiem.

żeby mostu nie uszkodzić to możesz nawet wyjąć ograniczniki,lecz błotniki będą zakładać o silnik;podnieś jedną stronę(aż do oporu ) i wyreguluj aż do silnika(przy skręconym kole) i żeby nie ocierało.fabrycznie był spory zapas.( u mnie w 5341 dużo można było skręt poprawić).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    2

dzięki kolego.Co do zbieżności to w poniedzialek sprawdze ale czy na obydwu stronach powinno byc tyle samo gwintu?

a co do skrętu to słyszałem,że jak sie za duzo poprawi to można most albo wspomaganie rozwalić i wole się upewnic czy jest to prawda czy tylko mit. bo kto pyta nie błądzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wiesmag    52

co do ilości gwintu -to najwyżej tłok nie będzie się w każdą stron tyle samo wysuwał.

krzyżaków na moście nie rozłupiesz-bo przy tak skręconych kołach szybko nie jedziesz(szybciej się przewrócisz,a powoli to nawet blisko 90 stopni by mogło być bo krzyżak jest podwójny)

.wspomaganiem się nie przejmuj-bo gdy do ogranicznika dojdzie to też zawór zwalnia ciśnienie,zobaczysz ile gładzi zostaje na tłoczysko na zewnątrz,żeby jej nie schować,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do zbierzności to ciagniki z napędem powinny być ustawione rozbierznie ile to nie wiem bo nie pamiętam, co do ograniczników to też nie powiem ci ja mam dalej jak oryginalnie były a mam załorzone opony 13,6-24 o skręt jest mały uciążliwy zwłaszcza w polu przy nawracaniu, skręcać ograniczników nie chce bo u nas facet w forterze też je skręcił na maksa i pojeżdził może rok i poszczelały krzyżaki, znowu inni mówia ze sie nic nie dzieje także nie wiadomo komu wierzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62
prawe koło stoi tak,jakgdyby było lekko skrecone do środka

To skręć w lewo i będzie odwrotnie :P

To że jedna strona jest wkręcona dwa zwoje więcej to nie przeszkadza.

 

Co do tego że zużywają się prawe kola więcej wynika z tego że dużo jeździsz po asfalcie gdzie spadek jest w prawo i więcej ciąży ciągnika na prawej stronie ;) . Jest na to stara rada zmiana opony z lewej na prawą

 

A zbieżność (w końcu przedniego napędu nie ma-czyt wyłączony na drodze) to w instrukcji znajdziesz ile (ok 2-5 mm)

 

Co do ograniczników możesz spokojnie wkręcić aby tylko kolo w silnik nie walneło ale właśnie uważaj na krzyżaki tylko one są narażone ale tylko gdy Masz przedni napęd włączony wiec wtedy max nie skręcaj ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez biel-piotr
      Witam od dłuższego czasu coś stuka i blokuje przedni naped w zetorze 7745 były rozbieranie zwolnice i wymienione łożyska i krzyżacki i uszczelnienia po obu stronach ale dalej coś stuka i blokuje aż ciągnikiem szarpie i zawsze na włączonym napędzie dodam że mam mechanizm samoblokujacy proszę powiedzie co moze powodować blokowanie i szarpanie ciągnikiem i jaki koszt naprawy i co trzeba wymienić
    • Przez wini
      Witam. Mam taki problem. Zaczęło się od dziwnego hałasu, prawdopodobnie z przedniego mostu. Postanowiłem sprawdzić działanie blokady przedniego mostu. W instrukcji napisane jest, aby podnieść przód do góry, włączyć napęd i bieg. Jedno koło zablokować i trzymając kręcić drugim do tyłu,i spróbować zakręcić nim do przodu.(powinno sie zablokowac). Po podniesieniu ciągnika, jednym kołem mogę nieprzerwanie kręcić do przodu,drugie w tym casie kręci się do tylu, a wal napędowy stoi w miejscu. I tu pytanie co mogło się stać, bo chyba tak nie powinno się dziać?
    • Przez pavlotal
      Witam. potrzebuje szybkiej a nawet natychmiastowej odpowiedzi. czy most przedni od zetora 6245 jest lzejszy i czyms sie rozni od mostu przedniego z zetora 7245. bo tak sie zasatnawiam na załozneniem do 7211 i znalzłem po dobrej cenie ale jest od 6245 i nie wiem czy bedzie pasował i czy on sie czym rozni. dziekuje za odp. pozdro
    • Przez gacomen5
      Proszę mi pomóc jak mam sie dobrać aby wymienić spręzyne, podejżewam zę jest pęknięta.
    • Przez olejnik
      Witam wszystkich forumowiczów.
      Zwracam się z prośba czy znacie może jakieś zaklady lub osoby ,które się zajmuja regeneracja ,bądz wymiana osi na regenrowana. najlepiej do 50km od kalisza lub ostrowa wlkp.
      Z góry dziekuje i pozdrawiam.
×