Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, asharot napisał:

Chodzi o zmianę przeznaczenia a nie zmiany konstrukcyjne.

ale to się robi przez ZK żeby mieć w dowodzie rolnicza. Dwie tak mam zrobione w różnych odstępach czasu. Dla mnie to też jest zmiana przeznaczenia i powinna być na oświadczenie w Wydziale Komunikacji ale tak sie nie da w kaczystanie 😉

58 minut temu, andrzej78 napisał:

Gdybyś chciał zrobić ze sztywnej wywrotkę , to możesz samodzielnie w garażu takiej modernizacji dokonać,a zmiany na rolniczą musi dokonać firma - taki paradoks.Są to zmiany w dowodzie wiec tylko jako zmiany konstrukcyjne diagnosta może to przyklepać.

 

polemizowałbym.
Znajdźcie to: "Wykaz symboli indeksowych pojazdów samochodowych i maszyn"

i zmiany w tym obrębie robi firma która ma odpowiednie PKD (wystawia kwit) a potwierdza uprawniony diagnosta z OSKP wykonując dodatkowe badanie db-ZK (Zmiany konstrukcyjne). 

PRZYCZEPA CIĘŻAROWA ROLNICZA

01

SKRZYNIA

02

FURGON

03

WYWROTKA

04

POJEMNIK

05

CYSTERNA

06

DŁUŻYCOWA

07

NISKOPODWOZIOWA

99

INNA*

 

Oczywiście oficjalnie 😉
Bo większość przerobionych wywrotek ma wpis skrzynia jak się przejrzy historiapojazdu.gov.pl 😉

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

A gdzie to jest zapisane?

Bo teraz te wszystkie D 46, 47, 732 i inne co mają zamiast 15" czy 20" fabrycznych inne felgi z oponami ciężarowymi dobieranymi np. 245/70/17.5 czy inne nie powinny przechodzić badań?

Opublikowano

W przypadku d47 był zapis o różnej wielkości kół, tutaj chodzi o homologację i tego panie nie przeskoczysz. Generalnie jeśli diagności oceniali by stan bez przymrożenia oka w 2 lata nie ma połowy zaprzęgów na drogach. 

Opublikowano
51 minut temu, hubertb napisał:

Obecnie nawet zmiana wielkości kół lub felg jest już zmiana dzięki której nie przejdziesz badania technicznego. 

nie przesadzaj.

12 minut temu, hubertb napisał:

W przypadku d47 był zapis o różnej wielkości kół, tutaj chodzi o homologację i tego panie nie przeskoczysz. Generalnie jeśli diagności oceniali by stan bez przymrożenia oka w 2 lata nie ma połowy zaprzęgów na drogach. 

Homologację? W czasach jak powstały te pojazdy nie było homologacji 😉 Tak na cały pojazd jak i na poszczególne części. 

Opublikowano

tych wpisów nie ma w dowodzie - są na historia pojazdu jak wpiszesz nr rej, nr ramy i datę pierwszej rejestracji.
W dowodzie rejstracyjnym masz tylko RODZAJ ew. przeznaczenie a skrzynia, furgon, wywrotka, dłużycowa itp jest to PODRODZAJ i tego nie ma w dowodzie.

37 minut temu, hubertb napisał:

Istniała homologacja, normalizacja, certyfikacja oraz wiele innych. 
https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/3063-przyczepa-autosan-d-47a/  
Są dane przyczepy oraz kół ? 

to nie jest homologacja w obecnym tego słowa znaczeniu czyli ŚH Świadectwo Homologacji jak w nowym aucie czy ciągniku.

Opublikowano
38 minut temu, hubertb napisał:

Istniała homologacja, normalizacja, certyfikacja oraz wiele innych. 

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/3063-przyczepa-autosan-d-47a/  

Są dane przyczepy oraz kół ? 

A widzisz tam jakieś inne rozmiary niż te co podałem wcześniej czyli 15" czy 20" ? bo ja jakoś nie, a pytałem o inne rozmiary niż te bo o tych każdy wie i ta tabelka od dawna znana :P Dodatkowo rolnicza 15" i co jak zajadę rolniczą na 20" to uważasz że diagnosta przymyka oko i robi mi badanie pozytywne, bo w końcu jest niezgodność i co nie powinien podbić? :P 

Opublikowano

Nie powinien podbić tak samo na kołach od ciężarówki podbić nie powinien. No nad czym tu gdybać masz specyfikacje przyczepy rolniczej od producenta ?  Masz. Jest niezgodność? Jest. No to powinien podbić czy nie  ?

Opublikowano (edytowane)

No powinien podbić i mi podbija xD bo mam D46A rolniczą i co D46A ma koła 20" ma i dalej co powiesz jest zgodnośc czy niezgodność ;)

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

No a mam ciężarową - rolniczą D46A :) temu chcę właśnie pokazać że są różne przypadki właśnie z tymi starymi przyczepami.  I w takim wypadku przykładowo trafia się jakiś nadgorliwy diagnosta na co powinien patrzeć że D46A i może mieć koła 20" czy że wpis rolnicza to 15" skoro w  katalogu dla D46A są 20"

Opublikowano

Diagnosta w takim przypadku sprawdza w its typ i informuje cię że będziesz musiał zmienić dowód i przeznaczenie. Powiem ci lepiej zmienisz wysokość paki przyczepy i już może być problem. 

Opublikowano (edytowane)

A jakim prawem może mi kazać zmienić przeznaczenie skoro jest rolniczą? to jak bym miał ciężarową i chciał na rolniczą jak wcześniej w temacie było pisane to diagnosta nic nie może bo potrzebna przebudowa, a tu co bez jakiejkolwiek przebudowy może z rolniczej zrobić ciężarową? Zapomniałem dodać wcześniej że wszystkie dane w dowodzie rejestracyjnym tj masy, ładowność itd są od rolniczej zgodne z katalogiem ITS jedynie jest D46A w historii pojazdu czy CEP też wszystko się zgadza wszystkie parametry rolniczej tylko D46A 

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Widzisz i tu się mylisz, każda przyczepa ciężarowa przewyższa specyfikację przyczepy rolniczej i to jest normalne. Tyle że przyczepa D46A nie jest według its przyczepą rolniczą więc tak zarejestrowana zostać nie może. Tak jak D46B nie może zostać przyczepą ciężarowa. Legalnie zrobić się już tego nie da, dało się kiedyś zarejestrować przyczepę na konstrukcję samodzielną i wtedy było szybko łatwo i przyjemnie. 

  W tym konkretnym przypadku różnią się one naprawdę nie wiele ale już nowsze konstrukcje zwłaszcza o dużym tonażu mają np. całkowicie inna instalacje hamulcową, elektryczną itp. 

Opublikowano (edytowane)

Tylko następne pytanie że mogło być tak że kiedyś była sama D46 bez oznaczeń bo kiedyś w starych dowodach nie wpisywali A czy B lub była D46B tylko właśnie przy wymianie dowodu czy tam z niewiedzy jakiegoś urzędasa czy pomyłki wpisane zostało A nie wiem przyczepa nie jest od nowości u mnie. Tabliczki znamionowej org nie było to zrobiłem zastępczą zgodną z dowodem D46A, na org było by widać ładowność, masy czy prędkośc max. Wszędzie dane techniczne w papierach są z rolniczej

Mam tak mi tam to nie przeszkadza i nie mam zamiaru tego prostować :) 

20a337d5f23a34a1gen.png

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Na moje areały i tego mi wystarczy tym bardziej że pszeszła remont i przerobiłem na wywrotkę :)

A co do prostowania to nie mam zamiaru, a jak by chcieli kiedy w przyszłości zmusić niech B wpisują zamiast A bo raz wszystkie dane techniczne zgodne z B jak już wspominałem do tego ewidentnie za B przemawia bo ma tylny zaczep, wyjście elektryczne i pneumatyczne na drugą przyczepę 

Opublikowano
23 minuty temu, hubertb napisał:

Widzisz i tu się mylisz, każda przyczepa ciężarowa przewyższa specyfikację przyczepy rolniczej i to jest normalne. Tyle że przyczepa D46A nie jest według its przyczepą rolniczą więc tak zarejestrowana zostać nie może.

Teraz dla każdej D46A (fabrycznie nierolnicza) zrobisz Zmiany Konstrukcyjne i w DR będziesz mial wpis ciężarowa-rolnicza i będzie stała na 825x20 lub 275x19,5 i będzie wszystko OK.  

Opublikowano (edytowane)

Bez przesady z tymi oponami . Nowe przyczepy rolnicze Wielton mają zamontowany opony 22,5 ( koła jak w naczepach ciężarowych) i co .... ? Przyczepy rolnicze fabrycznie miały montowane  koła 20" i 15" , ale ciężarowe nie mogły mieć kół 15" ze względu na max prędkość. 

1 godzinę temu, Roki212 napisał:

No a mam ciężarową - rolniczą D46A :) 

A jaką masz pewność ,że ktoś kiedyś nie dokonał zmiany na rolniczą  ,czego pozostałością jest  literka "A". Tym bardziej ,że jest wpis wywrotka , a wszystkie D-46 to przyczepy sztywne. Też mam D-46 , wywrotkę ,tyle ,że po zmianach zostało mi niecałe 4 tony ładowności

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

No właśnie @andrzej78 nie mam takiej pewności i tego nie wiem :) jest A to sobie jest mi tam to nie przeszkadza, a jak kiedyś komyś za ileś tam lat może zacznie niech prostują na B skoro jest rolniczą chyba że zaraz jeszcze inne oznaczenia wprowadzą :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v