Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@hubertb ta przyczepa występowała jako ciężarowa i ciężarowa-rolnicza, bo tak dane są w katalogu ITS. 

Przyczepa ma ponad 30 lat i prawie że niemożliwe jest odszukanie jakiegoś dokumentu aby stwierdzić, że była to przyczepa ciężarowa-rolnicza. 

Każda przyczepa ciężarowa spełnia wymogi techniczne dla przyczepy rolniczej. 

Z chęciami u diagnosta jest różnie, bo nie lubią kombinować i się narażać. Co innego jak mają komplet wymaganych dokumentów.

Z interpretacją przepisów przez urzędników jest jeszcze gorzej. Co Wydział Komunikacji to gadają co innego.

Opublikowano
1 minutę temu, bergman31 napisał:

Każda przyczepa ciężarowa spełnia wymogi techniczne dla przyczepy rolniczej. 

I tu właśnie pies pogrzebany żeby diagnosta stwierdził że ta przyczepa nie spełnia wymagań ciężarowej. Pany wszystko się da nawet pani krysia lub jej naczelnik pomogą ale musi być chęć. Trzeba wykazać się inicjatywą. 

Opublikowano
2 minuty temu, hubertb napisał:

Pani krysi nic tłumaczyć nie trzeba, jeśli ma wątpliwości niech kwestionuje. Od tego są właśnie stacje diagnostyczne i diagności. 

Pani Krysia powie, żeby dokonać zmiany w dowodzie rejestracyjnym z przyczepa ciężarowa na ciężarowa-rolnicza, to należy zrobić zmiany konstrukcyjne, bo tak stanowią przepisy. Temat przerabiany na forum norcom. Pani Krysia musi mieć na piśmie fakturę za przeprowadzone zmiany konstrukcyjne, opis przeprowadzonych zmian i zaświadczenie od diagnosty, że zmiany zostały wykonane poprawnie i zgodnie z opisem.  

2 minuty temu, hubertb napisał:

I tu właśnie pies pogrzebany żeby diagnosta stwierdził że ta przyczepa nie spełnia wymagań ciężarowej. 

Ta przyczepa może spełniać warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej ale musi spełniać dla ciężarowej-rolniczej. Diagności i rzeczoznawcy o tym wiedzą ale Urzędy trzymają się przepisów, bo tak im jest wygodniej.

 

Opublikowano
1 minutę temu, bergman31 napisał:

Pani Krysia powie, żeby dokonać zmiany w dowodzie rejestracyjnym z przyczepa ciężarowa na ciężarowa-rolnicza, to należy zrobić zmiany konstrukcyjne, bo tak stanowią przepisy. Temat przerabiany na forum norcom. Pani Krysia musi mieć na piśmie fakturę za przeprowadzone zmiany konstrukcyjne, opis przeprowadzonych zmian i zaświadczenie od diagnosty, że zmiany zostały wykonane poprawnie i zgodnie z opisem.  

Przechodziłem w praktyce i powiem ci że pani krysia miała gówno do gadania, ktoś kiedyś tą przyczepę homologował. Sprawa rozbiła się o naczelnika który uznał że nie widzi przeciwskazań. W 99% zmianą jest dyszel, w przypadku przyczep ciężarowych jest dłuższy. 

Opublikowano

Nie ma znaczenia co jest przedmiotem sprawy , ustawa przewiduje - zmiana rodzaju -kwit wystawiony przez firmę . Ale przerobienie np przyczepy rolniczej ze sztywnej na wywrotkę można dokonać samodzielnie w stodole , bo nie ma zmiany rodzaju a tylko podrodzaj.😃

  • Like 1
Opublikowano
6 minut temu, hubertb napisał:

Przechodziłem w praktyce i powiem ci że pani krysia miała gówno do gadania, ktoś kiedyś tą przyczepę homologował. Sprawa rozbiła się o naczelnika który uznał że nie widzi przeciwskazań. W 99% zmianą jest dyszel, w przypadku przyczep ciężarowych jest dłuższy. 

Z tą długością dyszla nie jest tak jak piszesz. Długość dyszla musi być dostosowana do szerokości pojazdu ciągnącego. Jeśli ciężarówka ma 2,55m szerokości i ciągnik rolniczy ma szerokość 2,55m, to długość dyszla w przyczepie musi być taka sama.   

  • Like 1
Opublikowano

Moją ife przekształciłem w jeden dzień w 2017 roku. Nie wierzę że akurat tej nie da się przekształcić. Zmianę oparłem tylko o opinię diagnosty, pani krysia stwierdziła że ona nie ma pewności, poprosiłem o kontakt z  naczelnikiem i on opiniował pozytywnie. 

1 minutę temu, bergman31 napisał:

Z tą długością dyszla nie jest tak jak piszesz. Długość dyszla musi być dostosowana do szerokości pojazdu ciągnącego. Jeśli ciężarówka ma 2,55m szerokości i ciągnik rolniczy ma szerokość 2,55m, to długość dyszla w przyczepie musi być taka sama.   

Dokładnie tak jak piszesz

Opublikowano (edytowane)

Właśnie, najwięcej zależy od urzędników. 

Znajomy zamotował w Ursusie C360 siedzenie dla pasażera. Chciał zrobić wpis w dowodzie rejestracyjnym: ilość miejsc siedzących 2. Pytał się kilku diagnostów na różnych stacjach diagnostycznych o możliwość wprowadzenia takiej zmiany konstrukcyjnej. Odpowiedź że się nie da albo że potrzebne jest świadectwo homologacji stwierdzające 2 miejsca siedzące. Sprawę bez problemu ogarnęła jego znajoma urzędniczka z WK z sąsiedniego województwa. 

Edytowane przez bergman31
  • Like 1
Opublikowano

Chłopaki czyli co , szukać jakiegoś diagnosty co zrobi ustalenie danych i z tym do WK próbować 🤔 

Bo już mam mętlik z tym wszystkim 🤷

Opublikowano
35 minut temu, asharot napisał:

Miałeś link do gościa z olx co robi takie przeróbki. Nie sugeruj się odległością, więcej napisać nie mogę resztę sam się domyśl na czym to polega taka zmiana 

No wiadomo dalej też się "pojedzie" z przyczepą na przeróbki

1 minutę temu, andrzej78 napisał:

Nie,pomimo różnych opinii jest to błędny kierunek.

Czyli jestem w punkcie prawie bez wyjścia , tylko zmiany konstrukcyjne 

Ciekawe czy jakiś diagnosta będzie chciał się pod tym podpisać 

Opublikowano
10 godzin temu, Ursus932 napisał:

 

Widziałem w momencie pisania umowy , to moja pierwsza przyczepa rejestrowana , przegląd był na dwa lata to nic nie wzbudziło moich podejrzeń

A nie było napisane w dowodzie "przyczepa ciężarowa"? Na razie nie pchaj się w zmiany konstrukcyjne, kombinuj na spokojnie, że gdzieś był błąd przy przerejestrowywaniu. Tylko grzecznie.  Ja bym szukał papiera w zakładzie produkcyjnym albo obecnie w jakimś archiwum. Telefon w dłoń i naprzód.

Opublikowano
10 godzin temu, Ursus932 napisał:

 

 U pierwszego niema nic o badaniach technicznych , dopiero drugi od dnia zakupu w 2012 też co roku robił czyli musiała być ciężarowa

Nic nie wskazuje na błąd .

Opublikowano
47 minut temu, jacek1296 napisał:

A nie było napisane w dowodzie "przyczepa ciężarowa"? Na razie nie pchaj się w zmiany konstrukcyjne, kombinuj na spokojnie, że gdzieś był błąd przy przerejestrowywaniu. Tylko grzecznie.  Ja bym szukał papiera w zakładzie produkcyjnym albo obecnie w jakimś archiwum. Telefon w dłoń i naprzód.

Tak było napisane "przyczepa ciężarowa" i w miękkim mam to samo 

 

1 minutę temu, andrzej78 napisał:

Nic nie wskazuje na błąd .

Też mi się wydaje że od początku tak było 

Opublikowano (edytowane)

Witam,kiedyś miałem ten sam kłopot ale to było przed cepikiem .Co chodzi o dyszel to jak wyrzej piszecie ale też  koła w ciężarowej są inne i instalacja hamulcowa 2 obwodowa

 

Edytowane przez 2020rol
Opublikowano

Stare przyczepy ciężarowe miały instalację hamulcową jednoprzewodową. 

Przyczepa rolnicza może mieć instalację hamulcową pnemumatyczną jedno lub dwuprzewodową.

Teoretycznie w przyczepie ciężarowej mogą być opony rolnicze. Ważne jest tylko to aby nie przekraczać prędkości dopuszczalnej dla danej opony.

Opublikowano

Polska to taki kraj gdzie urzędas ma swoje widzi mi się i nie ponosi za to odpowiedzialności. Pani w okienku WK tak naprawdę potwierdza wpisem w DR to co ustala diagnosta i na tym jej kompetencje się kończą. Od tego czy przyczepa spełnia wymagania dla rolniczej jest diagnosta a nie WK. A że ludzie pracujący w WK nie mają pojęcia o tym co robią to diagnosci wolą podbić DR jak jest i  się nie użerać, zbywając klienta tradycyjnym "nie da się".  Niedługo biorę się za hl 8011 żeby zrobić ją na rolniczą. Zobaczymy jak będą się tłumaczyć. 

  • Like 1
Opublikowano
23 godziny temu, hubertb napisał:

Moją ife przekształciłem w jeden dzień w 2017 roku. Nie wierzę że akurat tej nie da się przekształcić. Zmianę oparłem tylko o opinię diagnosty, pani krysia stwierdziła że ona nie ma pewności, poprosiłem o kontakt z  naczelnikiem i on opiniował pozytywnie. 

Dokładnie tak jak piszesz

Teraz jest inaczej, kiedyś diagnosta mógł wszystko teraz już nie.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To nie jest tak jak się wydaje, kilkadziesiąt lat temu były inne realia i ówcześnie produkowane  pojazdy ciężarowe wyglądały zupełnie inaczej niż obecnie. Wiele przyczep użytkowanych w ówczesnych PGR-ach , SKR-ach służyły do transportu drogowego dlatego wiele z nich rejestrowanych było jako ciężarowe.  Czasem rejestrowano przyczepy jako uniwersalne , dlatego przy wymianie dowodów można było taką przyczepę zakwalifikować jako rolniczą (  zgodnie z aktualną klasyfikacją ). Jednak jeżeli z dokumentów wynikało że jest to przyczepa ciężarowa to nie jest to żadne "  widzi mi się pani z okienka" i trzeba to zrozumieć.

Diagnosta teraz też może wszystko , tak jak przytoczono przykład ze zmianą liczby miejsc w C360 , papier wszystko przyjmie, tylko pozostaje kwestia odpowiedzialności i osoby która to " łyknie " w wydziale komunikacji.😄

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

ciekawszy przypadek przyczepa Autosan d 47b w dowodzie przyczepa cięzarowa podrodzaj chłodnia jak zrobić żeby była cięzarowo rolnicza podrodzaj wywrotka chłodnia jest już z niej odkręcona burty jeszcze nie gotowe ?

Opublikowano

W okolicy same ciężarowe , nawet hl , eee to nie jestem jedyny 

Ludzie jeżdżą bez przeglądów z tego co mi mówią , więc też tak zrobię 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v