Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, daron64 napisał:

Wiesz co  Nikita,  takie rady dawać.. Akurat przy kompie siedzę,  ciekawe ile punktów bym do iof dostał :)

Dawno temu wracamy  ojcem i dziadkiem z lasu.  Zetorek ubezpieczony,  ale z 10lat bez przeglądu, ojciec trzeźwy i z prawkiem, dwie przyczepy zawalony ile się dało drzewem,  obie nierejestrowane, bez dokumentów itd.  Wyjeżdżamy z lasu a tu lotna.. Policja się zatrzymała, ojciec musiał dmuchać, sprawdzili czy ojciec ma prawko i.. puścili do domu,  tylko kazali jednej osobie wysiąść bo zetorek tylko na 2rejestrowany..

Tak to policja u nas raczej rzadko się czepia,  kiedyś w jednej wiosce tylko namiętnie jeździli i dmuchać kazali. Uroki mieszkania na zadupiu. Na moje szczęście połowa gospodarki koło domu,  a druga połowa to jak pojadę troszkę polem to tylko przeciąć asfalt. 

ech ;) Przecież przekładając ramę ze starego SAMa mogę włożyć element z nr w nową ramę - temat załatwiony ale numer stary i skorodowany ;) Zresztą jak nie patrzył jest to wałek i prokurator. Zresztą za długo .......

A co do policji - prawda jest taka że jak ma światła i nie wystaje nic za mocno z  przyczepy to nikt sie nie czepia. U mnie podobnie, większość  koło domu - zresztą do transportu zbóż wszystko porejestrowane i z ważnym OC i OBT a jednoosiówki to przy podwórzu.

4 minuty temu, Buszmen11 napisał:

dlaczego nie rejestrować na holendra? wiadomo że samoróbki i nasze typu d47 wygląda podejrzanie ale zachodnią...?

a masz kwity z Królestwa Niderlandów na przyczepę?

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Jak znam życie to on nie da Ci kwitów tylko umowę z holendrem i ewentualnie pierwszy przegląd ciągnika w Polsce i tyle,  bo tam ciągniki nie były rejestrowane ale teraz mimo że dalej nie są to to może być za mało aby zarejestrować ciągnik z holandii ;) 

Opublikowano

Kwestia WK. Kiedyś Holendra wogole nie chcieli rejestrowac. U mnie np z Niemiec rolniczą na tabliczkę i umowę z zapisem że w germanii nie była nigdy zarejestrowana dadzą miękki dowód, potem okresowe i ustalenie danych i zarejestrowana bez problemu.

Opublikowano
2 godziny temu, Nikita_Bennet napisał:

ech ;) Przecież przekładając ramę ze starego SAMa mogę włożyć element z nr w nową ramę - temat załatwiony ale numer stary i skorodowany ;) Zresztą jak nie patrzył jest to wałek i prokurator. Zresztą za długo .......

A co do policji - prawda jest taka że jak ma światła i nie wystaje nic za mocno z  przyczepy to nikt sie nie czepia. U mnie podobnie, większość  koło domu - zresztą do transportu zbóż wszystko porejestrowane i z ważnym OC i OBT a jednoosiówki to przy podwórzu.

a masz kwity z Królestwa Niderlandów na przyczepę?

U nas z 13ha tylko 2ha są kawałek od domu, cała reszta dookoła domu i wszystkie trzy ciągniki i trzy przyczepy są porejestrowane, lepiej mieć i nie musieć użyć, niż nie mieć i się drapać po glowie

Opublikowano

A w ogóle to w tym roku będę musiał jechać na przegląd ciagnikiem. Jak go kupowałem,  to na lawecie wjechał na kanał, a diagnosta tylko sprawdził numery. A stary zetorek ostatni raz był na przeglądzie w '96 :)

O co najbardziej się czepiaja i co w ogóle spr na normalnym przeglądzie? 

Opublikowano (edytowane)

Foto będą robić na stacji jako dowód, ze był. Ciągnik ,pojazd jak każdy inny . Hamulce są ...a działają? Opony , ukł kierowniczy  , spaliny , wycieki, lusterka , itd

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano (edytowane)

W marcu robiłem przegląd mtz. Ma być sprawny, bez większych wycieków, wiadomo światła, hamulce, lusterka, trójkąt wyróżniający, numery maja być czytelne i zgadzać się z tymi z DR. Opony jednakowe na każdej z osi i tablica rejestracyjna, bez blachy nie przejdzie. Popytaj diagnostę co ma być a na co może oko przymknąć. Ciągnika nie trzepia jak osobówki 

Mi zdjęcia nie robił. 

Teraz bez jeżdżenia na stację nikt nie chce podbić 

Edytowane przez Buszmen11
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, bratrolnika napisał:

Wywrotka? Zobacz sobie moje konstrukcje w mojej galerii, może któraś ci się spodoba i zrobimy biznes. A jeśli o takim czymś myślisz to tak na wpół legalnie możesz przełożyć do takiej przyczepy tablice od takiej dwokolki co się kiedyś parę świń na skup woziło, one z reguły miały wpisane w dokumenty przyczepa jednoosiowa sam i tyle. Zawsze możesz powiedzieć że wyremontowales

Teraz już ten myk raczej nie przejdzie, mnie ostatnio pogonili ze stacji kontroli za brak tabliczek znamionowych. Najpierw negatywny przegląd, potem papier z WK i dopiero pozytywny przegląd znowu z przybiciem tabliczek znamionowych. Teraz przy kontroli już nie przejdzie przekładanie tablic z innych przyczep.

9 godzin temu, 123mamut napisał:

Tak wywrotna, widziałem foto ale pewnie bez dokumentów. A np kupić przyczepe jedno osiową z papierami bez wywrotu i ja przerobić to legalne?

Jak ktoś Ci to przerobi "po bożemu" to jak najbardziej.

9 godzin temu, Nikita_Bennet napisał:

legalnie się nie da.

Nielegalnie? Kupujesz jakiegokolwiek SAMa czyli przyczepę rolniczą marki SAM. Kupujesz komplet numeratorów. Dalej chyba już wiesz co i jak??? ;)
Żeby mieć spokój na przeglądzie że i ładowność masa tego SAMa co kupiłeś nie gra z tym co masz to pogadaj z diagnostami bo zmiany + opinia rzeczoznawcy + diagnosta który to klepnie (a takiego nie znajdziesz łatwo bo każdy wie że wałek). 
Opcje rejestracji na holendra odpuść sobie.

Ogólnie w obu przypadkach sumienie masz czyste bo "nieużywane" ;) A tak poważnie - prokurator i w najlepszym wypadku zawiasy wg mnie.

Co do poruszania się pojazdem bez tablic - w razie wypadku - bulisz, w razie kontroli - 20-500zł minimum. Ja mam do C330 jednoosiówkę i rozrzutnik - nierejestrowane.
Do Z10145 tak samo - jednoosiówka gdzie jest minimum 6ton pszenicy - bez rejestracji. Oczywiście światła są.

Ostatni manewr - przykręć blachę od innej przyczepy ;) lub zamów sobie duplikat na znanym portalu internetowym ;)

Patrz wyżej, już może nie przejść.

1 godzinę temu, daron64 napisał:

A w ogóle to w tym roku będę musiał jechać na przegląd ciagnikiem. Jak go kupowałem,  to na lawecie wjechał na kanał, a diagnosta tylko sprawdził numery. A stary zetorek ostatni raz był na przeglądzie w '96 :)

O co najbardziej się czepiaja i co w ogóle spr na normalnym przeglądzie? 

Ja robiłem w tym roku leciwy ciągnik i też nie młode już przyczepy, przede wszystkim pojazd musi wjechać do środka stacji - kamery nagrywają kontrolę. U mnie przy przyczepach i ciągniku to hamulce, luzy w ukł. kier., światła, sygnał dźwiękowy, żeby opony nie były styrane, burty całe, zawiasy oraz zapięcia nie pourywane, jakiś mega wycieków nie było. I co ważne TABLICZKA ZNAMIONOWA. Z reguły jej nie ma i Ja też nie miałem na sprzętach. Dali negatywny wynik przeglądu i wygonili do WK po zaświadczenie. Potem z tymi zaświadczeniami jeszcze raz na stację kontroli żeby nabili tabliczki.

Żeby zaoszczędzić czasu, możesz spróbować się dogadać z diagnostą za te tabliczki, żeby 2 razy nie tłuc się maszynami. No chyba ze tabliczki masz :).

Edytowane przez Kaszlak79
Opublikowano (edytowane)

Wyciekow, poza zwolnicami,  większych nie ma,  ale to go umyje przed przeglądem to może się nie przyczepi. 

Światła wszystkie działają,  stopy też, hamulce są (sprawdza jakoś siłę,  czy tylko fakt działania?), ręczny jest, luz lekki na serwie,  ale to może już będzie ogarnięte, trójkąt jest, rejestracja jest,  sygnał dźwiękowy jest. Opony na tylnej osi mam różne :/ miałem w przyszłym roku nowe zakładać i narazie tych nie ruszyłem - nie są zniszczone czy mocno spekane, bieznik-handlarz by napisał,  że ze 40-50% :) Na przodzie takie same, nowe. 

Aha tabliczka - w kabinie jest,  na silniku bodaj jest jeszcze,  ale fachowcy poprzedniego właściciela ładnie na czarno wszystko zamalowali :)

Edytowane przez daron64
Opublikowano

Umyć warto, zawsze to lepiej wygląda, że dbamy o sprzęt B|. Hamulce to zależy na kogo trafisz. U mnie sprawdzili że hamuje, w C 360 / C 4011 po 10 minutach postoju już nie ma powietrza i tak szczerze "zeznałem" diagnoście (czekałem w kolejce). Chwilę napompowałem i wystarczyło że siłowniki ruszyły - oczywiście mówię o przyczepach. Luz lekki na układzie kier. u mnie przeszedł, ważne żeby na drążkach nie było - razi w oczy. Trójkąt i gaśnica to podstawa. Możesz mieć poważny problem z tymi oponami, różny bieżnik na tej samej osi to niedopuszczalne.

 

1 godzinę temu, Buszmen11 napisał:

 ja miałem mało czytelna tabliczkę ale była. Nr sprawdzane z ramy

Kilka lat wstecz przechodzilo bez tabliczki 

 

Fakt, o tym zapomniałem że nr sprawdzane dokładnie z ramy, nawet w moim C 4011 z 1971 roku wydrapali z obudowy tylnego mostu. Nigdy tego nie sprawdzałem, zgadzały się na szczęście ... Widziałem jak przede mną był facet ogromną, solidną platformą do balotów za ciągnikiem za parę dobrych setek tys. zł. Coś było nie tak z numerami, przerabiana z czegoś ta platforma. Facet kręcił, tłumaczył że tak kupił, tak było do tej pory dobrze i przeglądy bite na tej stacji. Diagnosta na to że to nie On bił te pieczątki i pogonił go żeby porządek zrobił.

Kilka lat temu to można było SAM-a na stacji zalegalizować jak był dobrze zrobiony. Ba, przy odrobinie szczęścia jakąś rzadko spotykaną przyczepę np. z Niemiec czy Holandii bez kwitów jako SAM-a można było zalegalizować jak był przychylny diagnosta. Teraz się pokończyło, CEPiK żadnej kombinacji nie przepuści.

Opublikowano

Gasnica  jest.  Końcówki drążków wymieniłem. Najgorzej te opony,  na jednej mam radialke, a na drugiej diagonalna. W sumie wiem, że na jednej osi muszą być te same o opony,  ale jakoś nie sądziłem,  że w ciągniku na to patrza

Opublikowano

Nie chcę się mądrzyć, ale gdybyś miał jeszcze dwie radialki albo diagonalki różnych producentów ale o podobnym wyglądzie, to może jeszcze. Tymczasem diagonalka i radialka to de fakto dwa różne rozmiary.

Opublikowano

Zrób zdjęcie telefonem, pokaż diagnoscie i spytaj czy przejdzie. Mi mówił że z tyłu ma być bardzo podobna, zblizoba wysokość i rzeźba bieżnika. Z przodu miałem różne, koło pożyczyłem od kolegi co by bieżnik był jednakowy. 

  • Like 1
Opublikowano

przegląd to zależy gdzie, mam takie zaznajomione miejsce, to autami wjeżdżam tylko żeby było widać że wjechał, w zeszłą sobotę byłem przegląd na moto zrobić, to jak postawiłem przed stacją tak podbili i pojechałem z powrotem...

Opublikowano
9 godzin temu, daron64 napisał:

Wyciekow, poza zwolnicami,  większych nie ma,  ale to go umyje przed przeglądem to może się nie przyczepi. 

Światła wszystkie działają,  stopy też, hamulce są (sprawdza jakoś siłę,  czy tylko fakt działania?), ręczny jest, luz lekki na serwie,  ale to może już będzie ogarnięte, trójkąt jest, rejestracja jest,  sygnał dźwiękowy jest. Opony na tylnej osi mam różne :/ miałem w przyszłym roku nowe zakładać i narazie tych nie ruszyłem - nie są zniszczone czy mocno spekane, bieznik-handlarz by napisał,  że ze 40-50% :) Na przodzie takie same, nowe. 

Aha tabliczka - w kabinie jest,  na silniku bodaj jest jeszcze,  ale fachowcy poprzedniego właściciela ładnie na czarno wszystko zamalowali :)

straszenie w tym poście się zaczęło - tato był ciapkiem na wiosnę chyba tego roku - dwie różne opony z tyłu, trochę słaby bieżnik, wszystko inne sprawne, sprawdzili światła, numer na ramie, ciągnik nie myty z oleju. Jedyne co go i mnie zdziwiło to sprawdzili hamulce. Ogólnie jak ktoś ma coś bez przeglądu to warto teraz zrobić bo w maju mieli coś w przepisach gmerać.

Opublikowano

U mnie właśnie diagnosta zależy jaki ma humor. W sumie jak z autem cały czas u niego robię,  widzi że jak coś się spieprzy to jest od razu robione, jeszcze czasem jak mam problem jak mi coś stuka puka,  to do niego jadę zdiagnozować, to na przeglądzie na jakieś pierdy potrafił przyznać oko, a np kuzyna pogonil. Z ciągnikiem może tak jak mówicie,  zrobię zdjęcie i spytam na co zwraca uwagę. Jak o opony się czepia, to pojadę i od wujka koła przełoże :) albo jakby zaliczka dopłat była w miarę wcześnie to może się szarpać jeszcze przed przeglądem. 

Swoja droga nie wiedziałem, że na lusterka zwracają uwagę. 

A wycieki to byle  je było coś całe zarzygane, nie kapalo na ziemię, czy musi być suchutko wszędzie? 

Opublikowano (edytowane)

gadałem z bratem, bo on przeglądy od ciągników ogarnia, jak ma sprawne światła, hamuje, i nie trzeba wiadra pod spód podkładać to jest ok, i przegląd podbity

Edytowane przez bratrolnika
  • Like 1
Opublikowano

Jak niem posiadasz kilka lat przeglądu to wizyta na SKP pójdzie na marne bo CEPIK nie puści to znaczy diagnosta danych nie pobierze do weryfikacji .Pierwsze wizyta w Starostwie lub na jakiejś SKP czy nasz pojazd jest w CEPIK-u i dopiero możemy katulać się na przegląd .Przestańcie pisać brednie w razie wypadku czy innego losowego zdarzenia i tak Pan Policjant oceni stan pojazdu lub wyśle jeśli będzie co na przegląd dodatkowy w razie wątpliwości co do stanu technicznego .Wycieki czym jest się czym chwalić są niebezpieczne zwłaszcza dla motocyklistów 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v