Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Obowiązek  płacenia  OC  przechodzi  na  Ciebie  z  chwilą  nabycia  ,  co było wcześniej  Cię  nie  interesuje, po  sporządzeniu  umowy  ubezpieczasz  ją  na  numer  ramy  , potem- jak  zarejestrujesz-  robisz  aneks  do polisy  .

To  przyczepa  na  balonówkach?  D47B jest  fabrycznie  na  balonówkach  i  jest  z  założenia rolnicza  ,  nie  trzeba  nic  przerabiać .

Co  do  umów musisz  mieć  ciągłość ,  jeśli  będziesz  miał  tą  umowę gościa  z dowodu z  panem  x  to  musisz  spisać  umowę  z  panem  x i  obie umowy przedstawić  w  wydziale  komunikacji  [  oryginały]

nie  z  datą  wsteczną  bo jest  określony  czas  na  załatwienie  formalności .

 

numer  ramy  jest  na  tylnej  belce ,  z  prawej  strony [ o  ile  oryginalna  belka]

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Tylko jak to ugryżć z tym OC jeśli poprzednia umowa była zawarta ok. 2010 roku i jeśli ja spisze teraz świeżą umowę

To czy Za ten okrez bez OC będą ścigac poprzedniego właściciela?

Z tego co wiem nie można wypisać polisy OC wstecz?

Nr ramy pewnie tak a w którym miejscu dokładnie go szukać?

Przepraszam Cie bardzo możesz rozwinąć te skróty TZ, OBT/

 

Dzięki

Masz dowód rejestracyjny? Jest tam nr rej i nr ramy  - sprawdz czy jest OC na ufg.pl

Nr ramy - tylna belka z zaczepem z tego co pamiętam.

TZ- tabliczka znamionowa, OBT-okresowe badanie techniczne->przegląd.

Opublikowano

Obowiązek  płacenia  OC  przechodzi  na  Ciebie  z  chwilą  nabycia  ,  co było wcześniej  Cię  nie  interesuje, po  sporządzeniu  umowy  ubezpieczasz  ją  na  numer  ramy  , potem- jak  zarejestrujesz-  robisz  aneks  do polisy  .

To  przyczepa  na  balonówkach?  D47B jest  fabrycznie  na  balonówkach  i  jest  z  założenia rolnicza  ,  nie  trzeba  nic  przerabiać .

Co  do  umów musisz  mieć  ciągłość ,  jeśli  będziesz  miał  tą  umowę gościa  z dowodu z  panem  x  to  musisz  spisać  umowę  z  panem  x i  obie umowy przedstawić  w  wydziale  komunikacji  [  oryginały]

nie  z  datą  wsteczną  bo jest  określony  czas  na  załatwienie  formalności .

 

numer  ramy  jest  na  tylnej  belce ,  z  prawej  strony [ o  ile  oryginalna  belka]

CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM  kolego 

Opublikowano

Bzdura  2  tygodnie temu kupiłem przyczepę  d55 ,  z  dowodem  , tablicą  , tabliczką  znamionową itp  , ale  nie  było polisy .

Dzwoniłem  do agencji ubezpieczeniowej  w  której wszystko  ubezpieczam  i powiedziano mi że nie  ma  to żaden problem  , mnie  to  nie obciąża . już  jest  zarejestrowana i wszystko ok 

Opublikowano

No Ciebie nie obciąża jeżeli wykupisz OC od dnia zakupu (tego z faktury lub umowy kupna-sprzedaży). Natomiast ubezpieczyciel może (i często wysyła) kwity do funduszu aby sprawdzić czy wcześniejszy właściciel miał OC.

Jak się kupuje od handlarza/osoby obcej to idziemy do ubezpieczyciela i nas grzeje czy było OC czy nie. Jak kupujesz od znajomego lub kogoś komu nie chcesz narobić problemów to też tak zrobisz?

Owszem można bardzo prosto wyjaśnić ubezpieczycielowi czemu stara przyczepa nie była ubezpieczona ale to nie jest tematem ;)

Opublikowano (edytowane)

Panowie a jak jest z D50 czy one były rejestrowane jako rolnicze czy tylko wyłącznie jako ciężarowe.

Czy można odkręcić zapis w DR z ciężarowej na rolniczą,tak jak to można z D46.(pismo od Zasławia )

Edytowane przez S-Piotr
Opublikowano

jak uda Ci się dostać pismo od Zasławia to masz sprawę załatwioną.

Chętnie bym obejrzał jakie pismo dostałeś z Zasławia, bo mi nic nie odpowiedzieli jak pytałem o D-633.

Z moich (forum norcom)  informacji to D50 były jako ciężarowe. Dopiero po zmianach konstrukcyjnych stawały się cięż.-rolniczymi (~350zł wychodzi za zmiany konstr.)

Opublikowano

D  50  były  fabrycznie  tylko  ciężarowe  , d  55  też .

Nie  ma  problemu  z przerobieniem ,  trzeba  się  udać  z  tym  do  okręgowej  stacji ,  też  przerabiałem  2  szt  d 55 ,  ostatnią  2  tygodnie  temu  kosztowało  mnie  równe  300 zł  łącznie  z  badaniem  na  2 lata .

 

Co  do  OC to  znajomy  czy  nie , jak  się  kupi i chce zarejestrować,  to wyprowadzić  to  trzeba , jak komuś   szkoda  4o zł  rocznie  na  OC  to jego problem  :P .

Jak  niejasna  historia OC  to lepiej nie  kupować  od  znajomego może ........ :P

Opublikowano

I tu się zaczynają schody, moja okręgowa stacja nie podejmuje się takich zmian, zasłaniają się tym, że ta przyczepa nie miała nigdy homologacji na rolniczą.

@ Nikita nie mam tych pism zostały w WK. Ale w 1986r minister napisał do WK, żeby te z urzędu przyczepy D46 zapisywały też jako rolnicze.

A w piśmie z Zasławia dostałem taki opis, że te przyczepy spełniają wymogi przyczep rolniczych pismo było dedykowane dla moich numerów przyczepy. 

Opublikowano

I tu się zaczynają schody, moja okręgowa stacja nie podejmuje się takich zmian, zasłaniają się tym, że ta przyczepa nie miała nigdy homologacji na rolniczą.

@ Nikita nie mam tych pism zostały w WK. Ale w 1986r minister napisał do WK, żeby te z urzędu przyczepy D46 zapisywały też jako rolnicze.

A w piśmie z Zasławia dostałem taki opis, że te przyczepy spełniają wymogi przyczep rolniczych pismo było dedykowane dla moich numerów przyczepy. 

Moja okręgówka też się nie podejmowała ale jak w sąsiednim powiecie szło się ugadać z gościem z OSKP że to zrobi. Potem przypadkiem znalazłem innego gościa z mojego powiatu co to zrobił (druga OSKP). No i ten ostatni zrobił ostatnich 10 przeglądów naszych pojazdów a tamci co nie chcieli to stracili.

Też mi mówili że się nie da że nie ma homologacji że Wydz. Komunikacji mi nie da skierowania czy jak to się zwało. W wydziale komunikacji mi powiedzieli że żadna OSKP mi tego nie zrobi itp.

Oparło się o ostrą wymianę zdań że to nie pani interes co ja z tym zrobię pani ma tu wydać kwit o który ja pytam i naczelnik kazał jej wydać. Oczywiście wygarnąłem im że w 2 ościennych powiatach Wydziały tak robią i w mieście wojewódzkim też tak robią więc jak coś to chcę odmowę na piśmie abym mógł napisać skargę/zażalenie.

Zadzwoń do WK i zapytaj o zmiany z ciężarowej na rolniczą, co i jak trzeba zrobić, obdzwoń sąsiednie wydziały komunikacji i OSKP pracujące na ich terenie - może znajdziesz diagnostę co Ci to zrobi przyjeżdżając do Ciebie na podwórko ;)

Tylko upewnij się czy nr na ramie jest widoczny, czy jest tabliczka - jak nie ma to załatw a potem do dzieła ;)

Maxymalnie powinno Cię to wyjść 350zł z wymianą DR.

Dla mariuszd93 udało się taniej ale ja musiałem się bujnąć do jednej firmy a potem na OSKP (czasem OSKP robi obie rzeczy).

 

PS: rada na przyszłość - wszystko co zanosisz do jakiegoś urzędu - kseruj sobie na pamiątkę, czasem się przydaje.

Opublikowano

co powiat to obyczaj ;)

U mnie na obu stacjach chcieli w powiecie, w sąsiednim gdzie niby miałem już jechać nawet o to nie zapytał ;)

 

SKP/OSKP nie opłaca się zmieniać na rolniczą więc nie chcą tego robic szczególnie jak trzymają sztamę, ot co ;)

Opublikowano

Prosze o pomoc

 

Czy istnieje możliwość zarejestrowania przyczepy która pochodzi z licytacji komorniczej. Jest tylko kwit informujący o nabyciu od komornika i blachy, DR brak. Dodatkowo sprawa z komornikiem odbyła sie ok 15 lat temu?

Wydział Komunikacji SP mówi ze jesli brak DR rejestracja nie ma szans.

 

Jesli tak jakie to koszty i czas trwania ?

Opublikowano

Wydział jest w błędzie. Sprzęt nabyty od komornika posiada cechę pierwotną czyli jest wolny od wad i rejestrujesz prawie jak nowy. Przejrzyj te forum i forum norcom.

Ważne jest co masz w kwicie od komornika bo jeżeli jest że jest to przyczepa rolnicza/ciągnikowa, jest rok produkcji oraz nr ramy lub nr rejestracyjny to byłbym dobrej myśli.

Możesz zrobić fotkę tego kwitu od komornika i przesłać na nikita_bennet@poczta.pl? Dane osobowe zamaluj w paincie.

Opublikowano

Bez DR to raczej tego nie zarejestrujesz,a kwit od komornika to nic innego jak umowa kupna-sprzedaży.

Swoją drogą to dlaczego nie dostałeś DR od komornika,chyba nie sprzedał DR jako pozostałości po przyczepie. :P

Opublikowano

Bez DR to raczej tego nie zarejestrujesz,a kwit od komornika to nic innego jak umowa kupna-sprzedaży.

Swoją drogą to dlaczego nie dostałeś DR od komornika,chyba nie sprzedał DR jako pozostałości po przyczepie. :P

badałem ten temat wiosną zeszłego roku bo miałem dwie przyczepy na oku.

Nie potrzebny DR, tablica rejestracyjna itp. Ważne żeby w operacie komornika było a dokładniej w opinii rzeczoznawcy że jest to przyczepa, nr ramy (ostatecznie nr rej), model i rok produkcji. Resztę idzie ustalić. Jak wpiszą że rolnicza/ciągnikowa to dalej jest łatwiej jak diagnosta czy rzeczoznawca marudzi.

 

Wydział Komunikacji odmawia, zaskarżasz odmowę i potem wydział rejestruje normalnie na podstawie postanowienia komornika (lub dokumentu odpowiadającego w tamtym okresie) kwitów od diagnosty ewentualnie podpierając się opinią rzeczoznawcy.

Opublikowano

Jeszcze tego kwitu nie widziałem. Najgorsze dla mnie jest to ze sama sprzedaz była ok 15 lat temu, a komornik z dalekiego miejsca w Polsce wiec ustalic cos wstecznie lub dojsc do początku sprawy bedzie bardzo trudno.....

 

Kupić przyczepe nie problem, a pozniej bujać sie rok lub dwa z rejestracją jak przyczepa jest potrzebna zadna przyjemnosc.

Musze sprawdzic co dokładnie jest na dokumencie sprzedaży od komornika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v