Zaloguj się, aby obserwować  
andzin

MTZ BELARUS- AWARYJNOŚĆ

Polecane posty

andzin    20

Posiadacie te ciągniki. Jak waszym zdaniem wydaje wam się czy często się psują te starsze modele i te nowe. Bo mam zamiar kupić 952 lub 920.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wloda    12

mam ciągnik mtz model starszy mam go od roku 1997 i jeszcze nic nie wkładałem no po za oponami i akumulatory i rozrusznik ale rozrusznik nie nawalił tylko w zimę od początku słabo palił musiał mieć kopnięcie i dlatego wywaliłem ale w wiosce przyszły 2 ciągniki ale modeli nie powiem jeden wiem ze 1025a a drugi nie wiem ale też majom już 2 lata i nic nie robili ;):) :rolleyes: dla mnie mtz lepszy niż pronar

pozdro


PRONAR 1025_________URSUSc360__________MTZ 82_______bizon______i nowy zakup Massey ferguson 7256_________i wiele innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

posiadam 920.3 turbo już4 rok ma prawie 2000 mtg i chodzi super , jak dla mnie bardzo dobry ciągnik , mało pali a silny 4 skiby atlas na max szeroko śmiga 8 km\h , 2 przyczepy po 8ton też daje rade , co do psucia to nawalił alternator ale koszt naprawy wyniósł 30 zl i na wiosne przestał ciągnąć przód ale okazało się że wystarczyło dokręcić nakrędke w podporze pośrednie wału i tyle z awari.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andzin    20

A jaki olej mieniacie w tych nowszych. Bo pytałem ostatnio dealera to mówił że Milvusa leją że to nie musi być jakiś bardzo dobry olej. Wydaje mi się że do nowego(nawet belarus) należy jakiś lepszy olej zalać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

stosuje TITAN TRANS do wszystkich ciągników nie ważne nowy czy stary , długo zachowuje swoje właściwości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuuudlaty    0

Z doświadczenia mtz82 '96, 'większe' awarie - pęknięta tuleja w przednim moście 500-600mth (zrobione na gwarancji) do tej pory spokój, jak zaczyna cieknąć to wymiana oring'ów (co 2 lata i jest ok). Skrzynia 'zwykła' już kilka razy po remoncie (jeśli są części i ma się wprawę to 2 osoby od rana do wieczora i kapitalka skrzyni zrobiona). Często poprawiam 'rowki w wodzikach' aby płynniej chodziły biegi, bo ten materiał z którego są wykonane to nieciekawy, nie zawsze jest to wina trybów czy łożysk. Wymiana łożysk w tylnym moście (ok 3500mth) - po 2 na stronę które trzymają półosie - trochę grzebania bo trzeba zrzucić zbiorniki i tłok, ściągnąć pokrywę i wyciągnąć dwa dość spore koła, ale łatwa naprawa.

 

Generalnie większość rzeczy da się ogarnąć w jeden dzień. Ciągnik mało pali, jest tani i prosty w naprawach, moim zdaniem lepiej brać most krzyżakowy - mniej problemów i skrzynia synchronizowaną (choć nie wszystkie biegi są synchronizowane :huh:). Długo zastanawiałem się czy nie kupić nowego trochę mocniejszego mtz'a 1025, ale jednak czas na coś innego.

 

Edit - ciągnik pracuje jako główny na 35ha - orka, uprawa, transport, gruber itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    1

ja mam belarusa 952.3 z rewersem i jak narazie zrobilem ladowanie(jak by ktos chcial wiedziec wiecej pisac na gg)do tej pory lalem mu efa a w tym roku zalalem go milvusem troszke gorszy ale jest okey z awari to nie mialem nic mam 1555h i mam go od 2006rokua dokldanie od grudnia i dostaje w d**pe w agregracie 4,2m i plugu obrotowym unia grudziadz 4*45 lecz na ciezkie gleby ustawiam 4*40 i jets okey co do kapania podokrecalem weze i jest okey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banpio    0

mam belaruska 952 już 3lata jest super pracuje na 58ha

nie ma awarii ale zimą słabo palił i załozyłem wiekszy akumlator

teraz nie ma problemu -27c a on pali lepiej niż zachodnie

jest zalany titan trans i jest dobrze ale sąsiad ma superolem cc

i też chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stachux    6

Mam Belarusa 892 jedyna awaria to tylko wymiana półośki od przedniego napędu ale popsuło się mojej winy w marcu będą cztery lata jak go mam nastukane ma przeszło 1900mth wymieniam w nim oleje i jeżdżę więc jest super i oby tak dalej. U MTZ-82 z 89r. była w tym roku wiosną robiona skrzynia i pierwsza w jego życiu kapitalka bo przez 18 lat mtz to była główna siła pociągowa u mnie...


KPK Kumurun Team...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Ja mam belarusa 82. ostatnio zcieły mi się tarczki w podporze, ale to z mojej winy. Większość tych starszych ma lekkie wycieki, w tych nowszych słyszałem że się to zmieniło.

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
APPACZ1    17

mam mtz-ta 82 z 2005 roku raz zawiesił się regulator w pompie wtryskowej i pod wężem wychodzącym z chłodnicy pęknoł kruciec

trzeba było polutować tak to takie drobne czasem coś trzeba dokręcić chodzi na superolu cc na 40 ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zmija2a    1

MTZ 82 '2007r., z TUR-em od '2010r., aktualnie 800MTH. Tej zimy mi stanęła ;) Syf w baku, jazda na "oparach" + -30C robi swoje. Teraz jest OK, troche dotankować i jedzie. Reszta to kosmetyka. A kosmetyka bywa droga ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

Mój Belarus 892 z 2006r-2400mtg.

Awarie od samego początku,dwa razy wymiana okładzin wom

spalony rozrusznik następny planetarny 4 naprawy w ciągu 8 miesięcy i zwrot do sprzedawcy

następny magneton działa bez zarzutu ,wymiana obydwóch rozdzielaczy hydraulicznych z których jeden fabrycznie nowy okazał się gorszy jak stary.Wymiana tarczy sprzęgłowej ,docisku i koła zamachowego.

Nie wspomnę o takich drobiazgach jak nieszczelne drzwi otwierający się dach nie działające różne kontrolki,nie dające się dokręcić boczki no i ta ciągła walka z przeciekami-walka z wiatrakami.

Kiedy już wydaje się że opanowane pojawiają się nowe.

Z perspektywy czasu to ostatni rusek w moim życiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

dziwie sie czemu wam te sprzegla siadaja u mnie nic sie nie dzieje ciagnik 9000 mth i raz tarcza zmieniana. A nastepnym ciagnikiem pewnie bedzie belarus mimo iz mam zachodni ciagnik na podwórku hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Według mnie za to jak rusek się sprawuje odpowiedzialne jest to jak się go użytkuje i kto go naprawia. Ale nie znaczy to że jeżeli się komuś sypie to koniecznie jego wina, są tak nieudane egzemplarze a części zamienne bywają kiepskiej jakości... Ale po dłuższym jego urzytkowaniu można go polubić. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

A czy ja powiedzialem ze lepszy? Poprostu tanszy w zakupie i eksploatacji a robote zrobi ta samą, dlatego raczej belarus bedzie nastepny a nie zachodni, no chyba ze poprawi sie opłacalnosc w rolnictwie a w to wątpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz1    0

Ja dopóki nie kupiłem tura było ok

a teraz to co trochę muszę wałki w przednim napędzie wymieniać bo nie wytrzymują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

grzegorz1 a co sie dzieje z walkami? ucinaja sie tryby na przekladni stozkowej bo jak tak to zle wyregulowane tryby tam sie reguluje podkladkami blaszanymi i jak je zestawisz za luzno to beda sie zeby scinac a jak za ciasno to bedzie wyl przod i walki moga sie ukrecać. musi byc ustawione praktycznie jak atak przy ciagniku pergamin wez i jak wlozysz po miedzy tryby to powinny sie dobrze odznaczyc zeby na pergaminie dopuszczalne jak beda lekkie naciecia, ja odkad tak ustawilem tryby to 6 rok spokój z walkami a tez mam tura,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andres    0

Posiadam belarusa 920 pali dobrze naewt w mrozy jeszcze mnie nie zawódł sasiad ma zetora drugi ma ursusa i niestety im nie palą w zime mimo ze stoja w garazu . Co do ciagnika to ma zła skrzynie 3 bieg jest wolny a 4 bardzo szybki to piewrwsza wada ,hamulce do niczego sie nie nadają zla konstrukcja .Zaletą jest za ma uciąg dosyc dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Byra    0
Napisano (edytowany)

Witam

Chciałbym się dowiedzieć czy moze ktos bedzie wiedział cos na ten temat na wiosne dostała mi sie woda do oleju poniewaz poleciała przez uszczelkewymieniłe ja pojezdziłem ze 3 miesicące i spowrotem woda w oleju rozebrałem i było widac ze przez uszczelke poszła woda do oleju i kupiłem uszczelkę nową i załozyłem i przed założeniem zmieniłem jeszcze pierścionki i złożyłem go i jakis 1 miesiąc pochodził i znowu woda w oleju to znowu rozebrałem go i nie było widac na uszczelce ze pusciła wodę i jakis tydzien temu złozyłem go od nowa i nową uszczelkę dałem i dzis popatrzyłem do oleju i pojawiła sie woda nie wiem co to sie dzieje i dodam ze głowica była dawana do regeneracji

Edytowano przez Byra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A nie przyszło ci do głowy że to może nie wina uszczelki?

Może na tulejach cieknie a ty uszczelki wymieniasz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , kiedy uszczelka to uszczelka ale bez przesady. Już dawno powinieneś szukać innej przyczyny min. nieszczelności tulei tam są oringi zawsze mógł któryś puścić.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Byra    0
Napisano (edytowany)

ale jak pierscienie wymienialismy to tuleje się oglądneło i wszystko było ok tez nie wiem czy tuleja bedzie peknieta czy te oringi puszczaja wode teraz wezne odkręce mise i naleje wody do uładu chłodzącego i wtedy sie dowiem z której tuleji leci woda. Nie wiem czy czasem nie moze byc głowica gdzies peknieta i puszcza wode

Edytowano przez Byra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj