Nikita_Bennet

Opony w rozmiarze 10.0/75-15.3- Jakie wybrać ?

Polecane posty

Nikita_Bennet    316

Witajcie.

 

Tak myślę wymienić opony w przyczepie jednoosiowej.

Obecne nie są złe ale chcę je przełożyć do innej przyczepy a do jednoosiówki założyć nowe bo najwięcej się nią jeździ poza sezonem żniwnym (tzn najwięcej obrywa :) ).

 

Najtańsza z "dostępnych" jaką znalazłem w GRENE to ta:

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/23529

Kosztuje 330 PLN

 

Przeglądałem allegro i znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/opona-stomil-10-0-75-15-3-10pr-i1314524558.html

230PLN no 250sztuka z przesyłką.

http://allegro.pl/10-0-75-15-3-10-75-15-3-bkt-nowa-f-vat-10pr-i1347338057.html

230PLN no 255 z przesyłką.

 

 

Co myślicie o takich oponach i sprzedawcach?

W grene zapłacić musiałbym 660PLN minus VAT wyjdzie mnie: 541PLN za obie sztuki.

Z allegro wyjdzie mnie 460+50=510 minus VAT daje: 418PLN za dwie sztuki.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

kup te stomil poznań(stówka na oponie to piechotą nie chodzi),dębica też jakością nie grzeszy po 4 latach spękane jak sito prawie aż do płócien,te BKT to może jakaś indyjska czy coś w tym stylu( nie słyszałem o takiej marce) ponoć niskich temperatur nie znoszą. najlepsze balonówki to były stomil olsztyn,kiedyś DEGUM,jeszcze 2 u mnie w cyklopie chodzą,a to już prawie czterdziestoletnie opony,takich to już w całej EU nie robią.a do jednoosiowej to 11 były by najlepsze,mniej się wrzynają i nie przeładujesz.dębica czy poznań i tam i tam to kiedyś tylko trampki robili.jakbym potrzebował dla siebie to bym poszukał z kormorana,nawet droższych,olsztyńskie zawsze były super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

11-stek nie wstawię bo za nisko mam skrzynię (robiona była w latach osiemdziesiątych pod 10tki).

 

Właśnie remontuję taką 40 letnią dwuosiówkę i tam są dwie słabe opony stomil-degum (znaczy się spękane) i chce tam wstawić opony z jednoosiówki (bo są o połowę młodsze) a do jednoosiówki wstawić nówki (do żniw dostałaby nowe opony, nowe burty, malowanie).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

w przedmiotach użytkownika co miał te poznańskie były te BKT za 220.a jak miałeś degum 10, to wysokością terażniejsze 11 odpowiadają,najwyżej pod bycze jajo z płyty wodoodpornej kółko wytniesz 1,5 cm powinno starczyć lub coś w tym stylu lub jojo od hl. ja do swojej wstawiłem 11-80x15,3 a teraz to one balon 75% mają jak te kiedyś degum,pióro dołożyłem i o podłogę nie ociera.a poza tematem jak zrobiłeś tą piastę,ten dekielek.te opony to miarą zmierz zobaczysz ile teraz te nowe są mniejsze ja bym ci radził 11,najwięcej nią robisz,ciężko czasami ładujesz(żwir ziemia itp)i po miękim jedziesz,a kupisz na lata,żeby potem nie było wiesmag miał trochę racji,przy takim remoncie to można teraz zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    5

kup te stomil poznań(stówka na oponie to piechotą nie chodzi),dębica też jakością nie grzeszy po 4 latach spękane jak sito prawie aż do płócien,te BKT to może jakaś indyjska czy coś w tym stylu( nie słyszałem o takiej marce) ponoć niskich temperatur nie znoszą. najlepsze balonówki to były stomil olsztyn,kiedyś DEGUM,jeszcze 2 u mnie w cyklopie chodzą,a to już prawie czterdziestoletnie opony,takich to już w całej EU nie robią.a do jednoosiowej to 11 były by najlepsze,mniej się wrzynają i nie przeładujesz.dębica czy poznań i tam i tam to kiedyś tylko trampki robili.jakbym potrzebował dla siebie to bym poszukał z kormorana,nawet droższych,olsztyńskie zawsze były super.

 

 

co do BKT to się mylisz bo to opona bodaj czeskiej produkcji i o dość dobrej jakości... mam i nie narzekam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

BKT że bodaj czeska i dobra,to super,ja nie widziałem(pisałem może indyjska 20 lat za takimi oponami się nie rozglądałem,bo mam olsztyńskie,chyba ze 26 kół).NIKITA BENET bierz BKT ale 11.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
...a jak miałeś degum 10, to wysokością terażniejsze 11 odpowiadają,najwyżej pod bycze jajo z płyty wodoodpornej kółko wytniesz 1,5 cm powinno starczyć lub coś w tym stylu lub jojo od hl.

 

...a poza tematem jak zrobiłeś tą piastę,ten dekielek.

 

Jednoosiówka nie ma resorów :) Miała mieć bo nawet są miejsca do ich wstawienia ale od 20 lat są tam tregle bo resory gdzieś poszły.

Wstawienie 11stki jest niemożliwe bo 10tka mieści się na styk (ok 5cm od podłogi). Gdybym wstawił resory to weszłyby tam 11stki ale sporo roboty i wtedy będzie ciutkę wyższa co jest mi nie na rękę.

 

Dekielki na razie zostawiłem bo robię prawą stronę a tam są oryginalne, jak zacznę robić lewą to je zrobię najprawdopodobniej z dekielków które są w GRENE.

 

Na oponach BKT stały kiedyś ciągniki NH w firmie PERKOZ w Sorkwitach.

 

Ciekaw jestem co z tymi sprzedawcami - skąd mają takie tanie opony?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

5cm około,to maż dużo miejsca,na średnicy one więcej nie mają a ty promień potrzebujesz.idę mierzyć bo mi spokoju to nie da i zaraz napiszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

nie wejdą bo mam w rozrzutniku 11stki :)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

jak masz 5 cm to wejdą na styk,ale jak będą pod obciążeniem pracować to mogą ocierać.11,5/80/15,3 mają na powietrzu 84cm średnicy,łyse degum 10/15,3 77cm,grene pisze że 76cm,ciekawe ile mają te BKT.u ciebie każdy centymetr to BYĆ albo nie BYĆ.to weżniesz te BKT jak ponoć dobre.jaką masz skrzynię bo u mnie 1,9 na 3 metry,rozłożone według osi 3/5 na przód i 2/5 na tył,i jak dobije z ładunkiem w jakiś dół to coś obciera bo ślad na podłodze bez farby,zapasu na pusto 7 cm bycze jajo to resora dotyka(ale to już musi być naprawdę ładnie żwirem obsypane,może nawet niekiedy 6 ton)siłownik mam od pronar-owskiej szustki,rama ceownik 12 zamknięty.jak coś wymyślisz to napisz ciekawy temat dla mnie bo już kilka przyczep remontowałem od podstaw,a ojciec kiedyś dawno temu na zamówienie ludziom jednoosiówki zimą robił,było ich kilka,jeszcze jeżdżą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

mialem bkt w ciagniku 4lata i juz nie mam,to dziadowstwo nie warte zadnej zlotowki,juz ukrainskie lepsze,polskie stomile kupowalem 1 m temu za 295 zl w normalnym sklepie-w internecie wszystkie czesci rolnicze sa drozsze,to ewenement na skale swiatowa :rolleyes:

degum to do 1978 roku stomil debica a nie olsztyn,niedawno ostatnia taka opone z detka wywalilem-ciekawe ktora wspolczesna tyle wytrzyma.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

w latach siedemdziesiątych opony samochodowe,rolnicze ciężarowe produkowane były w Olsztynie pod nazwą degum, w jedynej takiej fabryce w Polsce (chodzi o wielkość),koniec lat siedemdzisiątych fabryka została rozbudowana,i zmieniona nazwa na Stomil-Olsztyn.puzniej kormoran,michelin.w tych latach Dębica nie robiła opon transportowych,tylko rowerowe,motocyklowe i inne wyroby gumowe.nie zmyślam ani mi się nie wydaję,korzystam z artykułu z gazety. wszystkie fabryki gumowych wyrobów nazywały się stomil+nazwa miasta,kiedyś pewnie degum,nie wiem,trzeba by było głębiej poszperać ,ale to nie oto chodzi.chodzi o to że terażniejsza markowa opona DEGUM nie podskoczy i tyle,kto miał lub jeszcze ma to wie,to była jakość,a nie teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

te które są obecnie w przyczepce sa z początku lat osiemdziesiątych a mamy 2010rok.

Nie uważasz, że swoje zrobiły? A były to tylko opony marki STOMIL.

A przyczepka baaardzo dużo robiła.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

przecież mówię ze kiedyś to były opony a teraz to jakieś wynalazki nie wiadomo skąd,bo sprzedawcy to chyba ukrywają (może nie każdy,uczciwi są też i spotkałem takich nawet na allegro ).to że tanie nie zawsze oznacza okazję,może to ich wartość,tak sobie tylko gdybam,nie chcę urazić tych co je mają lub nabyli,oby im służyły. do NIKITA_BENNET mam pomysła jak szybko i tanio zabezpieczyć te piasty;leży u mnie takowa i obok(w beczce ze złomem,nie tak obok)zużyty filtr(puszka)hydrauliczny od TD,wymiary jednakowe(10,5cm),przeciąłem w połowie,dwa otworki i super,te wytłoczenia uroku dodają.coś w rodzaju jak kiedyś przy wozach konnych goście na piastach puszki od groszku mieli,tyle że z filtra wygląda jakby wykwintniej,oryginał to to nie jest ale łożysko ochroni.koszty 0 a 10 minut roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

odgrzebuję temat. Teraz rozglądam się za dwoma 10,0-75-15,3. Felg nie zmieniam.

Felga nie skręcana tylko zwykła, jakiej marki opony wybrać, ilo warstwowe bo są od 10 do 14 warstw. Które mają najdłuższą gwarancję.

Zakup przez neta bo w lokalnych sklepach cena powala.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki    3274

a co myslicie o kabacie ?     a czym sie różni oznaczenie TL od TT  bo cenowo to TL droższa o 150 zł z firmy kabat 

Edytowano przez jarecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

bezdętkowa (TubeLess) i dętkowa (TubeType)????


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj