Skocz do zawartości
Pagani

Problem z wspomaganiem ursus 4514DL

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
Pagani    0

Witam mam problem ze wspomaganiem w moim ursusie,a mianowicie jest tak że jak jadę prosto drogą muszę co jakiś czas delikatnie skręcić kołem kierownicy by jechać prosto. Ściąga w lewo, tak więc delikatnie muszę kręcić w prawo by utrzymać się na drodze.Druga sprawa to to że na wolnych obrotach nie da się szybko kręcić kierownicą ponieważ skręt jest hamowany i słychać zgrzyty,tylko na większych obrotach (ok.1000 obr./min.)można szybko kręcić i nic się nie dzieje.Dodam jeszcze że wymieniałem olej do wspomagania razem z filtrem lecz to nie pomogło w niczym.Aha i czy normalne jest że podczas skręcania jest słyszalne syczenie w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denek18    1

1. Prawdopodobnie padł siłownik... zużyły się uszczelniacze i olej przedostaje się z jednej do drugiej komory siłownika i dalej wraca do orbitrola tworząc obieg zamknięty - stąd te obroty kierownicą w jedną stronę...

 

2. Nie wiem... mam tak samo - przyznam ,że jest to uciążliwe... ;)

 

3. Raczej tak - jeżeli koła skręcą do oporu to wtedy otwiera się zawor i olej idzie na przelew - stąd to syczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pagani    0

Czyli w pierwszej kolejności muszę sprawdzić uszczelnienie siłownika.Dobrze by było żeby uszczelnienie było przyczyną tego skrętu,bo kupno nowego orbitrola(jeżeli on będzie wadliwy) mnie nie urządza.A odnośnie orbitrola,o co chodzi z jego oznaczeniem bo jedne są 80 inne 100 znowu inne 160 i jaki jest w ursusie 4514.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotr26    7

To że się nie daje na wolnych obrotach szybko kręcić kołem kierownicy to raczej przyczyna pompy najwidoczniej przy małych obrotach nie daje odpowiedniego ciśnienia płynu wspomagania tez tak mam w swoim 4512. Jeśli chodzi o syczenie również występuje i u mnie i nie chodzi o to że jak się do oporu skręci ale w ogóle jak się kręci kierownica to jest takie syczenie.Dokładnie nie wiem jaki jest orbitrol w nich montowany ale np w ursusie 3512 montowany jest 100 bo sam nie dawno montowałem wspomaganie i wiem jaki tam idzie tyle że w 3512 np przy minimalnych obrotach mogę tak samo kręcić szybko kierownica jak i przy wyższych tam nie ma różnicy co prawda tam idą 2 siłowniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pagani    0

Z tym syczeniem jest tak jak napisał piotr26.Czy występuje ono u innych użytkowników?Może w tych ursusach tak już musi być?Dodam że jest to wkurzające przy dłuższej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denek18    1

80 , 100 , 160 różnią się wydajnością na jeden pełny obrót kołem kierownicy 80 - 80 cm3/100 - 100cm3/160 - 160cm3 cieczy/obr. Musisz miec dobrany siłownik do orbitrola bo w przeciwnym razie mając cienki siłownik i orbitrol 160 koła osiągną max skręt po niecałym obrocie kierownicą. :D

 

PS U mnie w bizonie też słychac syczenie ale tylko jak się nieskręca kołami tylko w połozeniu jałowym kierownicy... podczas skretu juz nie.

Podejrzewam na 100% ze syczy olej ale dlaczego to niemam pojecia.... moze zagęsty? :)

 

A i w 4514 były montowane chyba 100 ale głowy nie daję...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Ja w swoim 4512 to nie wiem jaki mam dokładnie olej zalany ale ostatnio zobaczyłem że jest go poniżej poziomu dopuszczalnego więc dolałem 0,5l Boxolu26 ale nadal jak syczało podczas skręcania kół tak i syczy. Natomiast w 3512 cała instalacje wspomagania zalałem Boxolem26 bo tak zalecał producent wspomagania i w nim nic mi nie syczy ale czy to ma się od oleju tego też nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles4514    10

Ursus 4514 ! Problem ze wspomaganiem

Witam ! Mam problem ,ponieważ w moim traktorze a mianowicie Ursusie 4514 zacina się kierownica i mogę obkręcać pare razy a on nie reaguje albo bardzo ciężko się kręci ! Już nie mam siły na niego ! Po 5 minutach jazdy gdy z niego wychodze jestem caly spocony od kierowania ! Bardzo proszę o pomoc !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    25

@miles4514 Myślę że winowajcą może być tylko orbitrol.. Olej jest,(jaki masz olej?) nie za rzadki?

Czysty?

Jeśli dopływ jest, pompa gdy sprawna, skręca lekko i na jałowych obrotach, i na max (różnicy nie ma bo założyłem jakiś czas temu hydrostat od MF 590).

A syczenie to nic innego jak specyficzna budowa orbitra (np. Danfoss tak lubi) , przez te specyficzne kanaliki gdy olej jest już ciepły wydaje tą "muzykę".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles4514    10

Jednak troche tego oleju weszlo 200ml i działa ! Ale dziwne ze taka różnica i juz wogule kierowac nie mozna no nie !? na 1 litr 200ml to powinno działać ! Ale ok dobrze ze dziala !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×