Zaloguj się, aby obserwować  
Grandzik

Belarus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Grandzik    89

Jak sprawują się te ciągniki, są dobre, często się psuja. Nie wiem czemu ale na allegro są bardzo tanie możecie mi to wyjaśnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124
na allegro są bardzo tanie możecie mi to wyjaśnić?
Jaka jakość taka cena, to jest moje zdanie na temat tych traktorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

mam takiego od 4-rech lat jestem zadowolony , nie psuje się , mało pali , u mnie w wiosce są trzy i nikt nie narzeka a że tani bo nie jest komfortowy tak jak john czy podobne ale lepszy od 60-tki czy 80-tki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

WEż do ******************** poszukaj, sobie podobnego tematu(jakich pełno) a nie gitare modom zawracasz z zamykaniem tematów...

Edytowano przez Balzak
Cenzura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxtronix    1

Mam belarusa 820-stkę od ponad 3lat,do tej pory wymieniłem tylko pasek alternatora, ale w końcu przyszedł czas na zmiany-kupuję 95Km. New hollanda. Pojechałem do dilera ugadac się co jak i za ile,z fakturą proforma wracam zadowolony do domu, po drodze patrzę a tu gośc identycznym orze, więc poszedłem z nim pogadac, okazuje się,że traktorek dużo pali(17-19l)na 1ha, gdzie mój belar...9-13(na podobnych ziemiach).Dwa razy obszedłem z nim w koło i zobaczyłem, że to nie bardzo sobie radzi z pługiem 4-ro skibowym, może gdyby go dociążyc? Z relacji właściciela wywnioskowałem , że nie ma dobrej opinii o swoim sprzęcie. Z kwaśną miną wróciłem do domu, po 2 dniach przemyśleń-biorę bela... 1221.3 130Km. za 2-3 tyś. można zrobic mu 150Km. i co wy na to???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    104

kolego maxtronix uważam że dobrze robisz bo jak sie dba o belarusa i sie nie boi kluczy to będzie zadowolony z ciągnika. szybko go odrobisz i będzie o wiele tanszy w eksploatacji niz NH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

@jendrek ...jaka wiedza, taka wypowiedź.

 

Jest sporo tematów o Belarusach, o wyborze, modelach, plusach i minusach.

Ja mam 820 i jest ok, prawie 5 lat i w zasadzie nic do niego nie dołożyłem. Więcej inf na priv, żeby nie wdawać się w zbędne polemiki na forum z osobami uczulonymi na tę markę :lol:

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Mam belarusa 820-stkę od ponad 3lat,do tej pory wymieniłem tylko pasek alternatora, ale w końcu przyszedł czas na zmiany-kupuję 95Km. New hollanda. Pojechałem do dilera ugadac się co jak i za ile,z fakturą proforma wracam zadowolony do domu, po drodze patrzę a tu gośc identycznym orze, więc poszedłem z nim pogadac, okazuje się,że traktorek dużo pali(17-19l)na 1ha, gdzie mój belar...9-13(na podobnych ziemiach).Dwa razy obszedłem z nim w koło i zobaczyłem, że to nie bardzo sobie radzi z pługiem 4-ro skibowym, może gdyby go dociążyc? Z relacji właściciela wywnioskowałem , że nie ma dobrej opinii o swoim sprzęcie. Z kwaśną miną wróciłem do domu, po 2 dniach przemyśleń-biorę bela... 1221.3 130Km. za 2-3 tyś. można zrobic mu 150Km. i co wy na to???

Jak na lato :) Co to był za model NH?

faktycznie chyba można taką operację przeprowadzic wkoncu między 1222.3 a 1523.3 niema wielkiej różnicy tylko Turbina więc to samo można zrobic z 1221.3...

 

Tylko drobna rada nie bierz skrzyni 16/8 jeśli zamierzasz pracowac nim w transporcie ;)


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Typekq    0

kolega ja mam MTZa 82 96r pierwszy właściciel działa bez żadnego ale.... nic awaryjnego nie było... jedynie co to wymieniam olej w silniku co sezon (po żniwach) wymieniem poza tym 4 opony wszystkie na nowe ponieważ sie zuzyły traktor działa na 50ha nie sam... mam jeszcze Forda 7840 od 2005r i C330 :] MTZ działa jak wściekły ma już 3800mth i nic mu sie nie dzieje małe tylko przecieki z okolic rozdzielacza:] czytając wasze opowiedzi to mój do waszegho jest naprawde udany.... co jestem szczęśliwy:)

nic tylko lać paliwo czyścić odstojniki wymieniać filtry i w pole

pozdrawiam wsztskich MTZowców

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Mam pytanie w sprawie gdzie podłącza się lampę ostrzegawczą do belarus 920 chodzi o prąd (lampa zawieszana z boku kabiny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasZ2008    18

A ja znam takiego kolesia co na początku lat 90 kupi używanego Mtz 82 a tą małą kabiną.Ciągnik pracuje na niecałych 20 ha.Nikt go nie oszczędza,każdy ostro daje mu po garach a temu nic nie jest,i jeszcze chodzą słuchy że od momentu zakupu nie zmienili mu oleju bo właściciel troche trunkowy jest:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    320
Mam pytanie w sprawie gdzie podłącza się lampę ostrzegawczą do belarus 920 chodzi o prąd (lampa zawieszana z boku kabiny).

popdinają pod wycieraczkę bo tam jest zawsze napięcie, mi też tak podpięli ale będę przerabiał.

Chcę u siebie podpiąć radio bezpośrednio pod akumulator a wolny kabel który zasila obecnie radio pójdzie przez włącznik do koguta.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

popdinają pod wycieraczkę bo tam jest zawsze napięcie, mi też tak podpięli ale będę przerabiał.

Chcę u siebie podpiąć radio bezpośrednio pod akumulator a wolny kabel który zasila obecnie radio pójdzie przez włącznik do koguta.

 

Mi się wydaje że pod akumulator będzie dużo roboty bo będzie ciężko dojść do nich.

 

Kupiłem na początku żniw Belarusa 920 z turem Metal-Fach i mi się świetnie spisuje może nie ma takich luksusów jak claas lub john deere albo inna marka ciągnika jak na mnie to taki ciągnik to wystarczy najważniejsze że jest napęd i ma te swoje konie lecz ja zdecydowałem że sobie go ulepszę zamontuje w nim radio i lampę ostrzegawczą lecz teraz podpytuje się wszystkich co mają ten ciągnik gdzie najlepiej podłączyć prąd do tego wszystkiego bo moim zdaniem chyba jest tam dodatkowy kabel z prądem lecz nie jestem przekonany bo mam też zetora 7211 i tam jest wiec jak by tam był to zamontuje pod ten kabel radio a lampę ostrzegawczą pod wycieraczkę więc jak będą zamontowane to podniosą się morale tego ciągnika jak pojedzie się na pole to będzie można posłuch sobie trochę muzyczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    320

Tylko radio podpięte pod ten kabel co jest nie podtrzyma pamięci stacji radiowych i się będą kasować co mnie baaardzo wkurza.

Podciągnięcie z akku to dwa kable, bezpiecznik, trochę peszli i 3-4 godzinki roboty (z czego 2-3 godzinki myślenia którędy ma iść peszla).

 

A wtedy masz koguta podpiętego do kabla gdzie podpiają radio. Czyli kupujesz włącznik i wstawiasz go obok tych od halogenów a nie bawisz sie przy wycieraczce. Wygląda ładnie i jest praktyczne a nie odwracać się aby włączyć koguta (u mnie wstawili włącznik przy wycieraczce).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    9

Dokladnie tak jak napisal nikita kasuje sie pamiec i po wylaczeniu hebla wszystkie piosenki w moim przypadku lecą od 0 a gdzies posiałem pilota i ciezko przerzucac np do 70 piosenki. Ja mam podlaczone pod tą lampke w kabinie radio ale teraz jakbym robil to pod akumulator. We ferie bede malował kabine to postaram sie zrobic wszystko jak nalezy :P i koguta takeigo fajnego sobie kupie tylko ze taki jak mi sie podoba to okolo 150-200zl ;] pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    320

poszukaj na allegro koguta na trzpień firmy Britax.

Trzpień kup w GRENE.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    9

A czemu akurat Britax? jakis lepszy jak inne w podobnej cenie? CZy poprostu dlatego ze do JCB to taki drogawy ;p?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Powie mi ktoś co jest dokładnie potrzebne do uruchomienia lampy ostrzegawczej bo z czego wiem to lampa rurka i włącznik tylko nie wiem czy na allegro sprzedają włącznik do lampy bo uchwyt można dokupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    320

Britax bo idzie go dostać na allegro z trzpieniem do 140PLN (kogut+trzpień+przesyłka). Czyli masz poniżej 150 PLN dosyć dobrego koguta.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

Ja kupie sobie lampę ale do 100PLN i uchwyt (rurkę) bo ten Britax patrzałem i on nie jest za 140 tylko 180 a z rurką kosztuje ok. 220PLN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    320

nie spiesz się z zakupem, obserwuj oferty i kupisz go w cenie o której pisałem wyżej.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz3    7

A co myślicie o bezpieczniku chodzi o to że radio i kogut jest podczepiony pod 2 bezpieczniki każdy oddzielnie były by zamontowane przed kierownicą tam gdzie reszta bezpieczników a później 2 kable od bezpieczników pociągnąć do akumulatora lub tam gdzie są bezpieczniki podłączyć do stacyjki do wolnego kabla lecz jeszcze nie wiem czy on tam jest muszę sprawdzić ale jak by był to nie wiem jakie w stacyjce jest napięcie bo alternator ma 12v a rozrusznik ma 24v a musiało by być 12v wiec jak by był tam kabel i miał by 12v to od razu z tych bezpieczników co by były zamontowane obok stacyjki podczepić pod kabel i powinno działać, wydaje mi się że pod bezpieczniki będzie najlepiej bo jak by zaczęło się palić coś z elektryki od radia lub koguta to by mogło spalić się reszta kabli z ciągnika a nawet cały ciągnik więc jak podłącze radio pod bezpiecznik i koguta też każdy oddzielnie to najwyżej by coś się stało z radiem albo kogutem tak jak inna elektryka w ciągniku np. lampa też ma własny bezpiecznik wiec tylko bezpiecznik spali się a nie lampa lub reszta elektryki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez komsim
      Witajcie koledzy na wstępie od razu zaznaczam że przejrzałem praktycznie wszystkie tematy związane z „białoruśką” , MTZ-etm i innymi „ruskami” w tym dziale związanych z pompami , rozdzielaczami , zaworami czy ogólnie szeroko pojętą hydrauliką (oraz problemami z nią) i dopiero po tym rozebrałem białoruśkę ….
       
      Tak po krótce gdyby któryś z modów chciał mnie nagrodzić banem
       
      Przy okazji ukłony w stronę moderatorów
       
      Najpierw szukam w Google potem na AF później zakładam temat i przyznam że konkretnej odpowiedzi nie znalazłem a wiadomo problemy nie zawsze są takie same ale mogłem coś przeoczyć mógł dojść nowy temat itp.
       
      Jeżeli jednak istnieje taki temat który opisuje problem proszę usunąć mój wątek.
       
      Osobiście mam nadzieję że temat się rozwinie i będzie pomocą dla innych a wiem że tematy są bardzo podobne w większości zadawanych pytań które czytałem na forach.
       
      A i jeszcze jedno ten tekst pewnie będzie długi więc jeżeli już to ktoś czyta to na wstępie to zaznaczam …
       
      A więc problem ma swój początek w czerwcu tego roku kiedy to podczas ładowania (wiadomo czego J ) opadło ramię i przestały działać wszystkie siłowniki słowem nic nie działało powrót do domu ciągnąc za sobą łychę…
       
      Później nie było czasu ruszać „ruska” więc wertowałem w necie tematy zarówno z AF jak i popularne serwisy z koparkami gdzie tylko wyskakiwały mi tematy w googlu związane z” białoruśką” i problemami hydrauliki .
       
      Tak więc w większości z czytanych tematów problemy zauważyłem w złej pracy rozdzielaczy lub zaworów które stanowiły problemy.
       
      Dążąc tą drogą zdemontowałem dekielek na zbiorniku z olejem wymontowałem filtr siatkowy który aż do połowy jego wysokości był wypełniony pozrywanymi gumkami wielkości a w zasadzie grubości czy średnicy powiedziałbym jakichś oringów tak więc po wielu przeczytanych tematach wybór padł na rozdzielacz.
       
      Ponieważ w sumie nie zdawałem sobie sprawy skąd aż tak wielka ilość poszarpanych gumek w filtrze siatkowym logicznie myśląc stwierdziłem że pewnie z rozdzielacza (w tym czasie nie miałem jeszcze katalogu do wglądu) ale i tak pomyślałem że po tylu latach pewnie jest tam syf i zapewne jakieś tam oringi go uszczelniają i się pewnie pozrywały …
       
      Rozdzielacze zdemontowałem ze szczególną uwagą posługując się jednocześnie katalogiem ilustrowanym (załatwiłem w między czasie) poszczególne części rozdzielacza i wnioskuję że nic raczej nie zgubiłem.
       
      Wszystko zostało wymyte wraz z samym rdzeniem rozdzielacza.
       
      Kupiłem zestaw uszczelniaczy z Alle czyli uszczelki pod dekle i kilka oringów w sumie i tak idąc za radą kogoś z AF kupiłem inne krajowe bo było za mało w paczce i spasowanie też były na „pałę” …
       
      Tak więc złożyłem każdy tak jak w katalogu i nic mi nie zostało J w sumie zdziwiony byłem jak po demontażu okazało się że w tych rozdzielaczach nie ma nic specjalnego jakieś tylko 3 dźwignie i bodajże 2 zawory na rozdzielacz zrodziło się zatem pytanie (jak to chol… działa no i skąd te gumki w sitku…)
       
      Co dalej a no dalej zostały założone oringi i „kapturki” na kule dźwigni no i oczywiście montaż na białoruśkę .
       
      Wlałem nowy olej hydrauliczny do zbiornika bo stary zmienił barwę na żółty był gęsty i zawierał mnóstwo gumek i innego syfu wyczyściłem zbiornik oczywiście mimo to z węży spłynął „stary ” olej i się trochę to zmieszało ale i tak już jest lepiej jak było choć w sumie teraz też przybrał kolor jasno żółty….
       
      Słowem usunąłem wszelkie wycieki nic nie kapie ale też mało co działa
       
      Pierwsze uruchomienie w początkowej fazie nie przyniosło skutku dopiero po chwili coś działało.
       
      Na chwilę obecna mam sprawy obrót w obie strony i działają obie podpory czyli opuszczę je i podniosę nawet całą koparkę na podporach da radę dźwignąć problem nadal tkwi w podnoszeniu ramienia głównego , wysięgnika oraz siłowników łyżek.
       
      Po ruszaniu obojętnie którą z dźwigni czy to od łyżki czy też ramion siłowniki wysuwają się max 5 – 7 cm w górę i dalej nie da rady tak jakby była za mała siła pchnąć olej bądź gdyby coś blokowało większy dopływ oleju do siłownika tak jakby tylko trochę szło na siłownik a reszta gdzieś bokiem jako nadmiar czy coś.
       
      Zdemontowałem przewody z siłownika ramienia skierowałem powrót do zbiornika a zasilanie do wiaderka po włączeniu pomp z przewodu zasilającego leciał dalej olej więc pompy pompują dalej jednak nie podnosi masztu ani łyżek.
       
      Następnie poprowadziłem zasilanie bezpośrednio z pompy do siłownika ramienia (ten największy siłownik) załączyłem napęd pomp i siłownik uniósł bez problemu cały bom ładowniczy na pewną wysokość po czym wyłączyłem szybko napędy by mi przewodów nie rozerwało i tak w ogóle dla bezpieczeństwa bo w tym wypadku całe ciśnienie szło od razu na tłok…
       
      W taki sposób sprawdziłem pompę lewą i prawą w obu przypadkach dały radę podnieść w górę cały bom z łyżkami nadmienię iż działo się to przy użyciu każdej z pomp osobno po podłączeniu pod siłownik.
       
      Etap drugi pompy sprawdziłem obrót działa , podpory też i same pompy też maja siłę więc dalszą drogę obrałem w kierunku górnego rozdzielacza odpowiadającego za niesprawne podzespoły oraz zaworów w nim zawartych jak i zaworu który wkręca się z prawej jego strony patrząc od tyłu ładowarki tuż koło błotnika prawego tylniego koła.
       
      Tegoż oto zaworu nie mogłem rozkręcić i tu pojawia się pytanie czy to czasem nie jest winne braku pracy bądź zawory w rozdzielaczu.
       
      Dodam iż oglądałem budowę tego zaworu w katalogu i są tam elementy które mogły się uszkodzić (chodzi mi o ten z prawej strony nad kołem)…
       
      Trochę próbowałem kręcić zaworem tym od góry patrząc na rozdzielacz z góry z kabiny operatora z kolei tego od strony kabiny między kabiną a ramą jeszcze nie ruszałem (ciężkie dojście) .
       
      Tak więc w gruncie rzeczy koledzy obstawiam na:
       
      - zawór ten którego nie rozebrałem
       
      - zaworki w rozdzielaczu
       
      - oby nie cały rozdzielacz….
       
      No i w końcu jeżeli ktoś to już przeczyta to może coś podpowie z własnego doświadczenia bo ja już Panowie nie wiem jak ta ruska technologia ma działać …
       
      Ponad 10 lat jak ją mamy chodziła byle jak czasem ale dawała radę i w chwili nic…
       
      Na chwilę obecną nurtuje mnie jeszcze parę kwestii które być może ktoś już poruszał więc może podpowie :
       
      - jak sprawdzić ten wkręcany zawór (nad błotnikiem)
       
      - czemu ramię się nie podnosi skoro pompy osobno dają radę
       
      - skąd te gumki w sitku
       
      - czy może warto spróbować zamienić rozdzielacze miejscami… ale jeżeli nie będzie efektu to co dalej ?
       
      - czy ma znaczenie jak były zakładane te jakby prowadnice (nie wiem jak to się fachowo nazywa) są tego 3 sztuki w rozdzielaczu w każdym po kilka dziurek pomiędzy żebrami czy istnieje jakaś poważna różnica jak się to montuje gdy się zmieni położenie o 180 stopni ?
       
      Dziękuję za uwagę tym którzy tu dotarli....
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj