Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli wałek się kreci do podpory a za podporą nie, to masz problem z podporą, dokręć tarczki lub dołóż tarczki jak nie masz już regulacji. a jeżeli oba wałki się nie kręcą to skręć śrubę rzymską żeby napęd się lepiej załączał.

Edytowane przez marcinnowicki87
Opublikowano

Regulacje dograj. Podnieś prawe koło do góry, załącz napęd stały, wyciąg pręta z dźwigni w przystawce i upewnij się że jest pociągnięta max do góry. Jeśli nie musisz skrócić pręta. Obracając uniesionym kołom upewnij się że to na pewno napęd stały. nie ma prawa obrócić się w żadnym kierunku.

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam pytanie byłem oglądać belarusa 920 z 95 roku i przy jeździe próbnej przy włączonym napędzie i wyłączonym na wstecznym blokował się przedni koła napęd na kołach po ruszeniu do przodu odblokowywał sie jadąc do przodu działo się to samo co to może być za przyczyna . Czy to czasami nie blokuje podpora przedniego napędu czy to może coś w przednim napędzie .

Edytowane przez Rolnik995
Opublikowano

Jeżeli blokowało koła całkowicie, to przyczyną są nachodzące na siebie zęby w którejś z przekładni w przednim moście. Powód to wyrwany/ukruszony ząb w zębatce, lub padnięte łożysko. 

Opublikowano

Witajcie Koledzy.

Mam problem, chodzi mi o skrzynkę rozdzielczą do napędu przedniego MTZ. Sprawa się przedstawia tak: zamierzam założyć napęd do mtz80 i kupiłem komplet z tym że leżał długo nieużywany i dużo elementów zardzewiało, w skrzynce wymieniłem wszystkie łożyska i komplet wałeczków ze sprężynkami i niepokoi mnie to że po poskładaniu koło zębate nie jest sztywne a więc czy tzw. wolne koło w skrzynce rozdzielczej powinno chodzić na boki wzdłuż wałka? w katalogu nie ma tam żadnej tulejki ani pierścienia.

imageproxy_php.png.b97fcc83417c41c9146f5dd8c0b65f46.png

Moje pytanie: czy pomiędzy łożyskiem (24) a tuleją (32) nie powinien być jakiś pierścień? Poniżej jest link do filmiku który bardziej obrazuje mój problem

https://youtu.be/gpUFQKJqpM0

Bardzo proszę o pomoc.

 

Opublikowano

Film jest niedostępny.

Akurat mam wyjętą przystawkę, ale pewnie niewiele doradzę, bo nie będę jej rozbierał.

Napiszę coś, co może się przydać innym. Mianowicie rozsypały mi się łożyska (43) w trybie (45). Tryb ten da się wyjąć ze skrzyni na bok, bez rozjeżdżania. Trzeba zdjąć z góry pokrywę skrzyni biegów z lewarkiem i widełkami, wykręcić śrubę 48 i nakrętkę 49, a następnie wałek (42) wycisnąć w stronę tyłu ciągnika i wiadomo, lekko nie pójdzie, a tulejkę (46) w przód ciągnika. Elementy 43, 44, 45 wypadną z boku ciągnika. Jeszcze tego nie składałem, bo brak czasu, ale będę informował na bieżąco.

Co do dokładania przedniego napędu w MTZ 80 czy 50, to bez odjechania tylnym mostem od skrzyni jest to niemożliwe, ze względu na długość wałka 42. Jest tam zwyczajnie zbyt mało miejsca, żeby włożyć czy wyjąć ten wałek.

imageproxy.php.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v