Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kowal1108 napisał:

Robił ktoś z Was światełko w środku kabiny które informuje czy napęd jest włączony czy jest wyłączony?

Ja miałem czujnik taki jak do stopu w C330 zawieszony równolegle do sprężyny przystawki. Teraz jak przerobiłem na dźwignię od Golfa, to czujnik mam w niej. Ta kontrolka niby niepotrzebna, ale czasami można zapomnieć wyłączyć, a szkoda opon i przekładni stożkowych...


Michał ziomki mój. Polecam ci orbitrol, ale zamontowany w kabinie jak u mnie. Prawie 2 sezony i żadnego luzu.

Opublikowano

Też polecam pod kabiną. i do tego ja nie kupowałem nowej przystawki tylko do starej dopasowałem. tam 2 albo 3 dziury do mocowania orbitrola pasują same. tylko krzyżak trzeba zmienić na podwójny.

A co do blokady to widziałem przerobioną na pneumatyczną, na pewno spokój z olejem. Powietrze jak będzie trochę uciekać to luzik. ale sam na razie nie podłączyłem. 

Opublikowano

Tak. Ale przecież możesz powrót z orbitrola, nawet jak będzie w kabinie, puścić do rozdzielacza blokady który jest przy kolumnie. Ja założyłem orbitrol przy kolumnie i tak mam podłączone i wszystko działa. Chyba, że kolumnę wyrzucasz i robisz inny zbiornik na olej.

Opublikowano

No powiem Ci, że zaczyna mnie już ta blokada drażnić. Kwestia ustawienia bo minimalnie za późno rozłącza przy skręcie w prawo i trzeba by na drążkach przestawić trochę. Chyba zrobię jakieś załączanie nogą bo ręcznie na stałe to niebezpieczne trochę.

Opublikowano

Znajomy właśnie remontował ciągnik, gdzie gość non-stop jeździł na blokadzie. Koszty spore, pretensje, że facet go naciąga. A tylny most prawie się rozsypał, podtrzymka wału do remontu, krzyżaki, blokada padła "na sztywno", czyli się nie rozłączała, hamulce zdechły bo zalało je olejem.

Opublikowano

U mnie w jednym MTZ było to samo. Wykruszona satelita, bo blokada się załączała sama z siebie. Na szczęście nic więcej nie rozwaliło. Ale ciągnik oryginał ledwie 2000mth i most do roboty... Rurka zaślepiona po naprawie i spokój.

Opublikowano

panowie mam zalozony w ursusie 1614 orbitrol najprawdopodobniej od mtz.  nie znam wydajnosci ale chodzi ciezko

teraz chce zalozyc do ursusa 1224. Jaki ma byc ten orbitrol i silownik zeby to wszystko lekko chodzilo?

Opublikowano

Chłopaki wiecie czy można coś zrobić żeby wraz z tym jak koła się skręcają np. w bruździe skręcała się również kierownica? Wkurzające jest że nie mogę go utrzymać w bruździe aby ją skorygować tylko cały czas trzeba kręcić.

Opublikowano

Szczerze to nie rozumiem o co Ci chodzi.


Układ z orbitrolem ma to do siebie że koła nie oddziałują na kierownicę. Jeśli przy jakimś bocznym obciążeniu koła skręcają podczas gdy kierownica stoi w miejscu to albo przepuszcza siłownik albo orbitrol.

Opublikowano
mani51 napisał:

Szczerze to nie rozumiem o co Ci chodzi.


Układ z orbitrolem ma to do siebie że koła nie oddziałują na kierownicę. Jeśli przy jakimś bocznym obciążeniu koła skręcają podczas gdy kierownica stoi w miejscu to albo przepuszcza siłownik albo orbitrol.

a jest jakiś zawór na orbitrolu czy to musi być jakaś nieszczelność?

Opublikowano

@mani51Chodziło mi raczej o jakiś zawór przelewowy który pod jakimś ciśnieniem jednak skręca, ale skoro nic takiego nie ma to trzeba będzie szukać jakiejś przyczyny. Jedyne co mnie zastanawia to że ty mówisz że powinno trzymać, a z tego co wiem to mój wujo też zakładał wspomaganie i też tak ma, a w dodatku już go wymieniał bo myślał że to jego przyczyna, a nadal nie trzyma i skręca.

Opublikowano

Zawór szokowy otwiera się w trakcie skręcania kolami gdy napotkają duży opór albo dojdą do skrajnego położenia. Nie wyobrażam sobie żeby w trakcie orki mogły pojawić się takie siły które spowodują wzrost ciśnienia w siłowniku powyżej wartości max dla zaworu szokowego. Opisz jeszcze raz o co Ci chodzi? Koła nie maja prawa same skręcić bez kręcenia kierownicą. Może wina jest w złym ustawieniu pługa i dlatego trzeba kontrować kierownicą? Znajomy pokazywał mi kiedyś filmik jak w trakcie orki wyskoczył z ciągnika i szedł obok a ten jechał jak po sznurku.

Opublikowano

Ja też tak potrafię zrobić. Jeśli zawór szokowy w oritrolu jest źle ustawiony, to potrafi puszczać ciśnienie na niskich wartościach.

To, że w czasie jazdy położenie kierownicy się zmienia to normalne w orbitrolu. On ma pewien drift i nic na to nie poradzisz. Ni ema mechanicznego przełożenia na kierownicę i wydaje ci się, że trzeba ciągle kontrować kierownicą, zwłaszcza po przesiadce z ruskiego serwa

Opublikowano

To już nie chodzi nawet o orkę. Nawet jadąc po drodze trzeba się skupiać bo cały czas koła skręcają, a kierownica jest w jednym miejscu. Jest lepiej niż na serwomechanizmie ale nie tego oczekiwałem. Myślałem że tak ma być i jeździliśmy tak przez 2 lata, ale jednak trochę to wkurza i dlatego tu napisałem.

Opublikowano

Do jazdy z orbitrolem trzeba się przyzwyczaić. Mnie osobiście po drodze jeździło się lepiej na serwie bo było to sprzężenie zwrotne w układzie. Przy orbitrolu tego nie ma. Przede wszystkim trzeba mniej nerwowo reagować kierownica na zmiany kierunku jazdy. Wyjeżdżasz na drogę i obierasz jakiś kierunek ale normalnym jest że trzeba to skorygować więc kontrujesz kierownicą i jak przesadzisz to za chwilę musisz kontrować w drugą stronę. Wtedy okazuje się że kierownica jest w innym położeniu niż przed chwilą. Masz wtedy wrażenie że koła skręcają mimo że kierownica jest niby nieruchoma. Spowodowane jest to różną objętością siłownika po obu stronach tłoka. W nowszych układach tego nie ma bo zakładają siłowniki z tłoczyskami po obu stronach, ale a MTZ jest zwykły siłownik. Musiałbym się przejechać tym Twoim ale według mnie wszystko masz w porządku, taki urok tego układu kierowniczego.

  • Like 1
Opublikowano

Ja jak się pierwszy raz przesiadłem z serwa to nie mogłem utrzymać ciągnika na drodze. Teraz, to tylko płynie po drodze. Wystarczy pokasowac luzy na drążkach, wyregulować zbiezność i nie kręcić bez potrzeby kierownicą

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v