Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam,

odświeżę troszkę temat, bo jetem na etapie wyboru orbitrola do mtz 82 z przednim napędem i turem który raczej będzie używany bardzo sporadycznie. Nadmienię że pompę mam w tej chwili zamontowaną nsz10 - możliwe, że niedługo trzeba będzie tez wymienić pompę bo już trochę ma przelatane, ale to w przyszłości.

Zastanawiam się nad wyborem:

- zestawu ze wzmocnionym siłownikiem c50 i orbitrolem danfoss-u

- zestawu z siłownikiem c63 i orbitrolem niby z oryginalnym białoruskim chyba d160 chociaż nigdzie nie ma napisanego.

 

Różnica w cenie ok 200zł na korzyść zestawu z siłownikiem c63. Więc moje pytanie brzy następująco co będzie bardziej niezawodne lepsze i dłużej wytrzyma?

 

 

 

Edytowane przez aniszek1
Opublikowano

Witam

proszę o poradę 

zdjąłem zwolnicę z przedniego napędu stożkowego bo chciałem wymienić oringi (zusuenła się sama bez problemu) a gdy chciałem ją założyć z powrotem zacieła się na 1/3 wysokości i nie chce drgnąć ani zejść, ani się obrócić, czyż by zacieła sie na tych tulejach czy gdzieś się sprężyna źle ułożyła i blokuje

jaka może być tego przyczyna

Proszę o komentaże 

Opublikowano

Jeśli nie wymieniałeś tulei, to znaczy, że założyłeś ją krzywo i się zacięła

rękami ją wsuwałeś ? przypuszczam, że nie, bo byś jej tak nie zaciął

może u dołu delikatnie gumisiem popukaj prawo-lewo i przód tył, może puści

zobacz, czy zadzior się nie zrobił

Opublikowano

Witam podepne się do tematu. Już kilka lat mam mtz 82. Miał wspomaganie na serwo. Poprzedni właściciel ściągnął rusków i założyli wspomaganie na orbitrol. Po xxxx czasie zaczęło ciężko chodzić. Więc założyłem orbitrol 160 oryginał i pompę 16 teraz wspomaganie chodzi palcem. Ale za szybko skręcić się nieda na miejscu bo pojawia się opór. Teraz tylko 2 myśli mi do głowy przychodzą albo są jakieś dławiki albo filtr zabity. I moje pytanie brzmi gdzie szukać filtra jeśli on jest i gdzie mogą być dławiki. Dodam że przewody mam gumowe a orbitrol z przodu za grilem. Podpowiedzcie cos

Opublikowano

Nie wiemy, jaki masz układ - orginalny zbiornik plus pompa i do tego orbitrol czy coś rzeźbione po swojemu ?

Orbitrol 160 potrzebuje sporego przepływu pleju, dlatego pewnie na wolnych obrotach są problemy, a na wyzszych chodzi paluszkiem.  Optymalny jest orbitrol 120.

Jedyny filtr jaki siedzi w układzie z kolumną, to ten na powrocie w zbiorniku, siatkowy

Zobacz w zbiorniku, czy ci się olej nie pieni.

Opublikowano

Witam, mam MTZ 80 i założone wspomaganie. Jednak mam już duże luzy na drążkach, a zwłaszcza na wąsie od serwomechanizmu. Czy w mtz'cie bez przedniego napędu można wyrzucić ten wąs i wrzucić jeden jak w mtz'cie z przednim napędem? Wyeliminowało by to dwa sworznie. Czy te dwie osie różnią się jakoś szerokością?

Opublikowano
16 minut temu, kNalk napisał:

Witam, mam MTZ 80 i założone wspomaganie. Jednak mam już duże luzy na drążkach, a zwłaszcza na wąsie od serwomechanizmu. Czy w mtz'cie bez przedniego napędu można wyrzucić ten wąs i wrzucić jeden jak w mtz'cie z przednim napędem? Wyeliminowało by to dwa sworznie. Czy te dwie osie różnią się jakoś szerokością?

bez napędu można, w wersji z napędem drążek pojedyńczy haczy o wałek przedniego napędu, trzeba giąć

Opublikowano

A widziałeś już tak gdzieś założone? Bo wydaje się jakby tam było na prawdę mało miejsca i przy przechyłach miało chaczyć, chyba nie bez powodu przy przednim napędzie dają dłuższe wąsy.

Opublikowano

znalazłem film jak chłop przerabia krótki drążek na długi, i ogólnie robi wspomaganie trochę inaczej podsyłam linka https://youtu.be/PDrKLww9zMM Ogólnie ma ciekawe filmy, tu jak przerobił biegi na dźwignie z boku https://youtu.be/lAo4eAwPJ-U a tu reduktor na błotnik https://youtu.be/zEoNi9w0X9Q może komuś się przyda.

Opublikowano

O jakim maksymalnym skoku można założyć siłownik do MTZ 82, bez serwa z drążkiem poprzecznym. Muszę przerobić mocowanie i zastanawiam się nad dłuższym skokiem obecnie mam 200mm.

Opublikowano

Witam mam taki problem z orbitrolem, założony z przodu przy kolumnie. Mianowicie polikwidowane są luzy na drążku na tuleji tej z frezami a  na wałku wychodzącym z kolumny jest luz tak jakby na orbitrolu. Czy to może oznaczać uszkodzony orbitrol czy tak jest. Luz na około pół obrotu kierownicy. Proszę o poradę. 

Opublikowano

Od koła kierownicy po tuleję jest ok. Ale jak ruszasz wałkiem co wychodzi z orbitrola przez kolunmnę to czuć luz taki  na nie mały. Tak że na kola kieownicy jest pół obrotu. Czy na wyjściu z orbitrola powinien być taki luz. Dzięki za odpowiedzi. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v