Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, czy ktoś ma założonego bąka w ursusie?, zastanawia mnie czy ten filtr jest tak samo dobry i skuteczny jak pp84 w 360 i czy ma jakiś wpływ na ciśnienie oleju 

Opublikowano

Lepiej tego nie ruszaj, c355 wychodziły z bąkami, c360 pewnie też ale miały też normalne pp. 

Nawet jeśli wszystko wymienisz prawidłowo może mimo wszystko mieć niskie ciśnienie, za niskie 

Opublikowano

No właśnie, 355 wychodziły tylko z bąkami 360 już z pp84, jakoś musiały się sprawdzać że miały przez cały okres produkcji 

10 minut temu, jaco512 napisał(a):

Gdzie znajdziesz kompletny bąk w dobrym stanie do ursusa?

Niektórzy mają jeszcze perełki :)

Opublikowano
21 minut temu, Majstero17 napisał(a):

Rozumiem, pytam ponieważ zależy mi na oryginalności mojego ciągnika, co daje niższe ciśnienie? Bo zbytnio nie wiem 

Ciągnik się popsuje od niskiego ciśnienia, tak w skrócie.

  • Thanks 1
Opublikowano
11 godzin temu, Majstero17 napisał(a):

No właśnie, 355 wychodziły tylko z bąkami

jestes pewnien ze tylko z bakami? mam 355 na osi okrąglej i jest ten pp. na tabliczce silnika jest bodajże 1976r wiec mozliwe (na 99%) że składak po SKRze

Opublikowano

75-76 to c355M i tam już był pp
stare filtry nie są gorsze a może i nawet lepiej czyszczą niż niektóre pp, tylko dla niektórych problemem jest obsługa, bo zamiast zakręcić nową puchę trzeba bawić się z myciem

Opublikowano (edytowane)

Od numeru silnika 228250 wprowadzono filtr PP 8.4. było to w pierwszym półroczu 1975 roku. Zmiana korpusu filtra oleju wiąże się też ze zmianą ciśnienia na pompie olejowej , przy zastosowaniu  filtra PP zawleczka w górnym otworze zaworu pompy , przy filtrze odśrodkowym - zawleczka w dolnym otworze ( sprężyna  bardziej naprężona) .

Edytowane przez andrzej78
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

bąki nie są złe. Ba, sadzę filtrują nawet dokładniej niż papierowe.

Ale mają jedną wadę- te dysze, które rozpylają olej na ścianki bąka, żeby ten się kręcił i działała siła odśrodkowa, to dodatkowe miejsce w układzie gdzie gubi się troszkę ciśnienia.

Więc jak silnik jest zdrowy czy chociaż w średnim stanie, to krzywda mu się nie stanie. Ale jak to już padlinka działająca tylko siłą inercji z dużymi luzami to zmiana na ten filtr przyspieszy i tak nieunikniony zgon.

Edytowane przez nunu85
  • Like 1
Opublikowano
8 godzin temu, izydor6280 napisał(a):

75-76 to c355M i tam już był pp
stare filtry nie są gorsze a może i nawet lepiej czyszczą niż niektóre pp, tylko dla niektórych problemem jest obsługa, bo zamiast zakręcić nową puchę trzeba bawić się z myciem

Dokładnie.

Bąk dobrze czyścił i nie było potrzeby tego zmieniać ale jw obsługa wymagała nieco pracy a tak to śmietnik i jedziemy.

Aż dziwne że to nie wróciło przecież teraz wszystko eko i recykling....itd itd..

Opublikowano
3 godziny temu, wilkołak napisał(a):

C-360 z 78 roku miał bąka, wielu nie patrzy na koszta tylko na wygode , taki świat, a potem nic sie nie opłaca i kasy braknie

Być może, tylko że silnik był pewnie po wymianie w POM na od 355, mowy nie ma żeby 1978r 60-tki miały oryginalnie bąka.

2 godziny temu, raven18 napisał(a):

To ciekawe bo np w zetorze kolegi z 91 był nadal bąk 

Wszystkie duże Ursusy mają do dzisiaj bąki i nie ma problemu żadnego z ciśnieniem, wszystkie zmiany na PP to zazwyczaj szukanie metody zastępczej na potrzebę remontu, zresztą i tak na krótką metę.

21 godzin temu, raven18 napisał(a):

Ma wpływ, ale zapewne inny niż myślisz, tzn na bąku jest niższe ciśnienie 

Nic nie jest niższe jak nie wymaga już remontu, to że ma na zaworze zwiększone, to tylko dlatego że część olej z pompy nie idzie wszystko do magistrali olejowej, a wprowadza w obroty wirnik żeby siłą odśrodkową odwirowywał wszelkie zanieczyszczenia, ale ciśnienie w zdrowym silniku jest takie jak powinno być.

Opublikowano (edytowane)

Jak by zrobili tak jak w Scani czy k 700 kirowiec jamz 236 czy 238 masz wkład papierowy i do tego filtr odśrodkowy dodatkowa a w jamz 240 jeszcze pompę smarującą przed rozruchem sprawny bąk to rarytas zegar założyć zobaczyć ciśnienie i po zgaszeniu powinien kręcić się jeszcze jakiś czas

Edytowane przez Grab12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v