traktorzystaJakub7211

Jak to naprawdę jest z awaryjnością dominatora 98

Polecane posty

Witam, Jak to naprawdę jest z awaryjnością w dominatorze 98? Niby każdy chwali, ale i sporo osób się żali po forach i szuka rozwiązań. Co tak naprawdę myślicie o silnikach za kabiną? Jak to jest z dostępem do obsługi tego silnika przy awarji? Czy faktycznie ciężko w komorze utrzymać czystość i trochę większa ilość kurzu na kolektorze i pożar murowany? Sporo osób mówi że z paleniem się dominatorów to mit ale jak rozglądam się za New hollandem tx i dominatorem to dominatorów spalonych kupa, tx-a żadnego.. co o tym wszystkim sądzić? No i waszym zdaniem w co się pchać? Dominator? New holland tx? Budżet 130tys


Renault 110.54 ;D Ursus C-360 ;)


"Renowkie jest Bogiem jazda Nałogiem oranje Zabawą ropa Podstawą "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206
Napisano (edytowany)

Mechaniczne te kombajny są bardzo twarde, awarie wynikają że skrajnego zużycia i zaniedbań, zrobienie czegoś przy gorącym silniku jest nierealne, przy zimnym nie łatwe, ale w sumie co przy nim robić tylko aby wydmuchać a to da się zrobić, normalny dostęp do silnika jest w medze przez to że jest to dłuższy kombajn, 15 lat robiłem na dominatorach i uważam że jest to bdb kombajn ale inne marki mają często lepsze rozwiązania, na plus claasa części na każdym rogu, jak silnik to tylko Mercedes , w tx na minus silnik forda, wytrząsacze na zwykłych łożyskach, mało jest ich na hydrostacie

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2477

wszystko zależy od egzemplarza jakiego kupisz. co do silnika to tak @JD1052 pisze tylko Mercedesa jezeli ma wszystki oslony blachy i uszczelki to nie ma problemu z kurzem w komorze. Dostęp do odmuchania i drobnych napraw jest typu wymiana pompy wody filtrów itp jest. Problem jest jak się przypowietrzy na rozgrzanym silniku. Classow jest więcej spalonych bo jest więcej wyprodukowanych niż New Hollandow są bardziej popularne. Dla Claasow na plus dostępność czesci tak jak kolega wyżej wspomniał są nowe i używane ale to też przez to Claas bardziej popularny. co do TX New Holland to też szukaj na silniku Mercedesa bo do niektórych silników Forda brakuje już czesci zamiennych do NH czesci droższe i ciężej dostępne. NH napewno będzie młodszy od Claasa w tych pieniądzach i trzeba porównać dane bo nie wiem czy TX ten większy nie będzie wydajniejszy od 98. Trzeba patrzyć na stan danego egzemplarza


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, wojtal24 napisał:

wszystko zależy od egzemplarza jakiego kupisz. co do silnika to tak @JD1052 pisze tylko Mercedesa jezeli ma wszystki oslony blachy i uszczelki to nie ma problemu z kurzem w komorze. Dostęp do odmuchania i drobnych napraw jest typu wymiana pompy wody filtrów itp jest. Problem jest jak się przypowietrzy na rozgrzanym silniku. Classow jest więcej spalonych bo jest więcej wyprodukowanych niż New Hollandow są bardziej popularne. Dla Claasow na plus dostępność czesci tak jak kolega wyżej wspomniał są nowe i używane ale to też przez to Claas bardziej popularny. co do TX New Holland to też szukaj na silniku Mercedesa bo do niektórych silników Forda brakuje już czesci zamiennych do NH czesci droższe i ciężej dostępne. NH napewno będzie młodszy od Claasa w tych pieniądzach i trzeba porównać dane bo nie wiem czy TX ten większy nie będzie wydajniejszy od 98. Trzeba patrzyć na stan danego egzemplarza

 

8 minut temu, wojtal24 napisał:

wszystko zależy od egzemplarza jakiego kupisz. co do silnika to tak @JD1052 pisze tylko Mercedesa jezeli ma wszystki oslony blachy i uszczelki to nie ma problemu z kurzem w komorze. Dostęp do odmuchania i drobnych napraw jest typu wymiana pompy wody filtrów itp jest. Problem jest jak się przypowietrzy na rozgrzanym silniku. Classow jest więcej spalonych bo jest więcej wyprodukowanych niż New Hollandow są bardziej popularne. Dla Claasow na plus dostępność czesci tak jak kolega wyżej wspomniał są nowe i używane ale to też przez to Claas bardziej popularny. co do TX New Holland to też szukaj na silniku Mercedesa bo do niektórych silników Forda brakuje już czesci zamiennych do NH czesci droższe i ciężej dostępne. NH napewno będzie młodszy od Claasa w tych pieniądzach i trzeba porównać dane bo nie wiem czy TX ten większy nie będzie wydajniejszy od 98. Trzeba patrzyć na stan danego egzemplarza

Chłopaki! Dziękuję za sensowne odpowiedzi 😉 mam nadzieję że jeszcze ktoś tu zajrzy i rozwieje wszelkie moje wątpliwości, tak wiec więc wierzę w siłę agrofoto i tak jak ja przez 13 lat pomagałem tu innym to i teraz inni pomogą mnie 😉


Renault 110.54 ;D Ursus C-360 ;)


"Renowkie jest Bogiem jazda Nałogiem oranje Zabawą ropa Podstawą "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7977

do claasa są wszystkie części jak nie od ręki to za chwilę, silniki mercedesa jak tam nikt nic nie przegrzał to jest to stara szkoła silników, chodzi to i chodzi, części dostępne dużo taniej w sklepach z częściami do ciężarówek. Kombajn dość prosty w budowie i naprawie. w Nh na pewno będzie wiekszy problem z dostępnością części, ceny tez pewnie z tej racji będą większe, chyba że masz gdzieś pod ręką jakiś super wyposażony sklep z częściami to spoko.


ja mam 96 12 lat, następne moje marzenie to właśnie 98 albo nawet coś nowszego, jakby był zły to bym na claasa nie patrzył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michał88    335
Napisano (edytowany)

Nie mam claasa ani nh ale wypowiem się. Kup jak najmłodszy kombajn bo daje to jakiś % szans na mniejsze zużycie. Wg. mnie problemem w Claasie jest już wiek- początek lat 90-tych, to 30 - 35 letni kombajn. Za 130 tyś możesz już coś kupić po 2000r. a poziom wypracowania będzie podobny, nie patrz na markę ale na stan. Żeby nie było 3 lata temu sam szukałem kombajnu i też miał być claas a wyszedł MF.

Edytowano przez Michał88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Michał88 napisał:

Nie mam claasa ani nh ale wypowiem się. Kup jak najmłodszy kombajn bo daje to jakiś % szans na mniejsze zużycie. Wg. mnie problemem w Claasie jest już wiek- początek lat 90-tych, to 30 - 35 letni kombajn. Za 130 tyś możesz już coś kupić po 2000r. a poziom wypracowania będzie podobny, nie patrz na markę ale na stan. Żeby nie było 3 lata temu sam szukałem kombajnu i też miał być claas a wyszedł MF.

Tak, Tylko chodzi też o dostęp do części. Już miałem młody kombajn MDW E514 z 93r. Tylko co z tego jak z częściami problem. A nie oszukujmy się do claasa a na drugim miejscu do New Hollanda części na każdym rogu są od ręki.


Renault 110.54 ;D Ursus C-360 ;)


"Renowkie jest Bogiem jazda Nałogiem oranje Zabawą ropa Podstawą "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michał88    335

Rozumiem, ale nie idź tą drogą po 2000 r powstały  kooperacje i części od kilku marek pasują do siebie co za tym idzie części są dostępne nowe jak i używane. Claas to też już "zabytek" i rynek części używanych się kurczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Michał88 napisał:

Rozumiem, ale nie idź tą drogą po 2000 r powstały  kooperacje i części od kilku marek pasują do siebie co za tym idzie części są dostępne nowe jak i używane. Claas to też już "zabytek" i rynek części używanych się kurczy.

Tylko że nawet po 95r żadnego kombajnu w tych pieniądzach nie znajdzie a co dopiero mowa po 2000r. Można niby znaleźć Massey Fergusona albo Deutz-Fahr w tych latach i pieniądzach, Tylko że do tego części jest tak mało na obecną chwilę że nawet za 10 lat do claasa czy New Hollanda będzie więcej 

 


Renault 110.54 ;D Ursus C-360 ;)


"Renowkie jest Bogiem jazda Nałogiem oranje Zabawą ropa Podstawą "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuna9977    71

Ja osobiście bym wybrał tx dwa bębny młuconce osobiście posiadam mniejszego nh też ma silnik forda oszczędny bardzo silnik i nic się z nim nie dzieje. Ja osobiście też chciałem kupić dominatora ale był niższy i wszystkie co oglądałem były zawsze jakieś dojechane i się trafił na i jestem zadowolony ma też dwa bębny młuconce co jest dużym plusem w porównaniu do dominatora. Z awaryjność jak to już ktoś wyżej napisał wszystko zależy od stanu w jakim kupisz. Jak kupisz zadbanego w dobrym stanie to czy to będzie dominator czy tx każdy będzie chodzić. A awarie jakieś zawsze się zdążą przecież nic wiecznie nie trzyma. Do claasa lepszy dostęp części 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DanielFarmer
      Jakie są u was ceny mleka? Jak płacą poszczególne mleczarnie? Podawajcie ceny i parametry w swoich regionach. Uważacie, że nadchodzący rok 2024 będzie dla nas lepszy czy gorszy?
       
      Czas zacząć narzekania w nowym temacie 🙂
    • Przez aaimk
      Jakie będą ceny pszenicy w 2024 roku?
      każdy z nas zadaje sobie to pytanie. Rok 2023 w głównej mierze opierał się na spadkach cen ziarna.  Aktualna cena pszenicy nie jest już tak wysoka a same notowania cen ziarna nie napawają optymizmem. Rolnicy i handlowcy mają w magazynach jeszcze duże zapasy pszenicy paszowej i konsumpcyjnej którą chcieli by sprzedać po najwyższej cenie.  
      Jakie jest Wasze zdanie? Sprzedawać pszenice po obecnych cenach czy czekać na podwyżki? a może pszenica będzie tylko tanieć? 
      zapraszam do merytorycznej dyskusji, podwajając propozycje cenowe lub transakcyjne dopiszcie jakie są warunki sprzedaży, jakość pszenicy i miejsce z którego pochodzi oferta.
       
      Jest to kontynuacja tematu: 
       
    • Przez Neveragain
      Jakie będą ceny kukurydzy mokrej i suchej w sezonie 2024? W jakich cenach sprzedajecie kukurydzę w Waszych regionach? Z tego co pisaliście w poprzednim temacie o notowaniach kukurydzy, ceny rosną.
    • Przez Bartek933
      Ceny nawozów utrzymują się nadal na bardzo wysokim poziomie. Cena i dostępność nawozu sprawia trudności z zaplanowaniem zakupów. Ciężko przewidzieć czy ceny będą spadać czy nieoczekiwanie będziemy obserwować ich wzrost
       
      Jak myślicie? czy ceny będą spadać? jaki nawóz najlepiej kupić? 
      Proszę o podawanie cen, miejsca zakupu i wolumenu ton dla której sprzedający zaoferował tą cenę 
      Temat jest kontynuacją: 
       
    • Przez yacenty
      Jakie są ceny rzepaku w sezonie 2023? Jaka może być cena rzepaku po żniwach 2023? Jaka jest opłacalność produkcji rzepaku? Zapraszamy do dyksuji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj