Rafał3320

Problem z biegami w zetorze 3320

Polecane posty

Rafał3320    24
Witam od jakiegoś dłuższego czasu mam problem z biegami w zetorze. Na zimnym silniku biegi wchodzą bez zgrzytu wszystko jest ok. Problem pojawia się gdy ciągnik się nagrzeje osiągnie swoją temperaturę. Wtedy ciężko jest wbić bieg z tzw. luzu. Praktycznie się nie da bo jest taki zgrzyt i go czuć w ręce mocno. Jedyną opcją która się ratuje to zmniejszenie obrotów przygaszenie 300obr około może i bieg jakoś z trudem wejdzie. Czy ktoś miał taką sytuację albo wie co zaradzić? Czy to wina wysprzeglika czy co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8050

Ogólnie rzecz biorąc to jest problem ze sprzęgłem ale na początek sprawdz pąmpkę i wysprzęglik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał3320    24
Pompka była wymieniana w żniwa bo już całkiem siadła więc to chyba nie jej wina, możliwe że wysprzeglik tylko jak to sprawdzić?
Dodam że olej był wymieniany w skrzyni 2 lata temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8050

Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć układ a jak to nie pomoże to może być problem w sprzęgle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał3320    24

Wysłałbym zdjęcie ale nie widzę tu nigdzie możliwości z telefonu, bo przy wysprzegliku i wizjerku sprzęgła coś mokro jest trochę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8050

Nie wiem czy nie obejdzie się bez rozpoławiania bo mógł puścić uszczelniacz od skrzyni albo silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał3320    24

regulacja moim zdaniem by miała sens gdyby to było ciągle ale to się dzieje tylko na ciepłym silniku, jak go zgasisz i odczekasz z godzine to problem znika ale zaczyna się znowu po jakimś czasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaczek    8
Napisano (edytowany)

Tak samo było u mnie też mechanik z serwisu chciał już ropoławiać a ciągnik był jeszcze na gwarancji ale znajomy złota rączka zrobił regulację sprzęgła i pomogło na tyle że już jest siedem lat spróbuj regulacji jeżeli nie robiłeś

Edytowano przez Misiaczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
2 godziny temu, Rafał3320 napisał:

regulacja moim zdaniem by miała sens gdyby to było ciągle ale to się dzieje tylko na ciepłym silniku, jak go zgasisz i odczekasz z godzine to problem znika ale zaczyna się znowu po jakimś czasie

Sprawdź to sprzęgło. Jak masz zimny olej w skrzyni to jest gęsty (w sensie bardzo lepki), stawia większe opory i szybciej wyhamuje wałki i koła zębate. Jak olej rzadki (w sensie mniej lepki)  to wszystko lekko się obraca i przy lekko "ciągnącym " sprzęgle ciężko wbijać biegi. Regulacja niewiele kosztuje, no ale to już Twój wybór czy wyregulować i sprawdzić czy pomogło, czy rozbierać pół ciągnika. Pozdrawiam 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafał3320    24

Wyregulować to jedno, ale żeby zrobić to dobrze to trzeba się znać pozdrawiam również;)


karbex napisał:

2 godziny temu, Rafał3320 napisał:

regulacja moim zdaniem by miała sens gdyby to było ciągle ale to się dzieje tylko na ciepłym silniku, jak go zgasisz i odczekasz z godzine to problem znika ale zaczyna się znowu po jakimś czasie

Sprawdź to sprzęgło. Jak masz zimny olej w skrzyni to jest gęsty (w sensie bardzo lepki), stawia większe opory i szybciej wyhamuje wałki i koła zębate. Jak olej rzadki (w sensie mniej lepki)  to wszystko lekko się obraca i przy lekko "ciągnącym " sprzęgle ciężko wbijać biegi. Regulacja niewiele kosztuje, no ale to już Twój wybór czy wyregulować i sprawdzić czy pomogło, czy rozbierać pół ciągnika. Pozdrawiam 

U mnie w galerii jest zdjęcie zrobione tego to możesz popatrzeć bo trochę się poci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Napisano (edytowany)

Nie wiem jak jest 3320 - masz może okienko z boku obudowy (jak w 5211)? Tam sie reguluje sprzęgło podobnie jak w c360 (o ile się nie myle) - odkręć to okienko i sprawdź najpierw w jakiej odległości i czy równo masz poustawiane łapki 1 stopnia sprzęgła. Na necie masz dostępne serwisówki do c360 - poczytaj jak to zrobić i nawet jak różnica będzie to przynajmniej zrozumiesz i zobaczysz na czym ta regulacja polega. Tu nie ma dużej filozofii - jak masz trochę smykałki do mechaniki to sobie poradzisz (do zetorów chyba też znajdziesz serwisówki bez problemu)

Najważniejszą to równa odległość łapek od łożyska oporowego noi odległość zgodna z specyfikacją ciągnika. U ciebie będzie pewnie taka jak w 5211.

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

zanim rozbierzesz ciagnik to dokladnie obejrzyj wysprzeglik i pompke[to ze wymieniana to malo wazne]  pewnie widac wycieki . sprzeglo robi sie miekkie ?? podpompowanie pare razy cos pomaga ??


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez matik5
      Witam mam problem z zetorem majorem cl 80. Na zaświeca się mu na czerwono stóp i błąd DTC   111/01 
      Ktoś się oriętuje co może być przyczyną ? Dodam że żadnych objawów nie ma 
    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj