Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
5 minut temu, jacus napisał:

za duzo stresu i szare komorki wyemigrowaly w spokojniejsze rejony..

powaznie pytam -to firma z  krakowa, wiec mi sie na olx wyswietla, a teraz ogloszenie zniknelo..

Na poważne pytania trzeba poważnego interlokutora a nie kogoś takiego jak ty  co nie mając nic do powiedzenia w koło tłucze to samo 

 

4 minuty temu, Leszy napisał:

To już jest jakaś bzdura, albo myślenie życzeniowe. Ziemia zawsze zostanie, i zawsze będzie uprawiana. Struktura własności też się nie zmieni.  

Bzdura być może  -jakoś łatwiej będzie odmówić Ruskim bo Ukraińcom będą włazić aż wejdą a Ukrainiec jest fałszywy co nie raz już pokazali .Z Ruskimi i tak graniczymy i tak handlujemy i Ruscy są nie do podbicia . Czy to brutalna opinia -oczywiście ale nie spotkałem jeszcze nigdy tak bezczelniej postawy jaka pokazują Ukraińcy to że nie zadbali w 1990 o swoją przyszłość niech teraz nie strugają zbawicieli Europy  bo ja ich w tyłek całować nie będę -to Ukraińcy wymordowali w okolicy setki mieszkańców w pijackim szale 21 stycznia 1945 

Opublikowano

Rosja nie zaanektuje całej Ukrainy. Jedynie może obsadzić rząd fasadowy. Struktura własności gruntów ornych, dzierżawy itd. zostaną. Lobby w Europie na otwarcie granic będzie nadal. 

Opublikowano
5 minut temu, Leszy napisał:

Rosja nie zaanektuje całej Ukrainy. Jedynie może obsadzić rząd fasadowy. Struktura własności gruntów ornych, dzierżawy itd. zostaną. Lobby w Europie na otwarcie granic będzie nadal. 

Lobby będzie ale skończy się płacz ze wojna i słudzy ukrainy 

Opublikowano
16 godzin temu, hubertuss napisał:

To, że ty nie masz wiedzy to nie moja wina. A dla ciebie dziwne, że ktoś wie. Porównanie rentowności kopalni w PL i w Indiach czy Chinach to skrajna głupota. Tam koszty wydobycia są z połowę niższe niż u nas jak nie więcej. Tak więc skończ już te swoje wygłupy.

widziałeś kiedyś kopalnie na oczy ? 

14 godzin temu, Ulman napisał:

Co jest dziwnego w tym że będą wymieniać akumulatory?

a wiesz ile aqu kosztuje ? 

Opublikowano

A co cie to obchodzi? Przecież to nie twoje zmartwienie.

Po co wstawiłeś to info i jaki jest według ciebie morał płynie z tego że autobusiarze w Krakowie po 7 latach użytkowania chcą sobie zmienić bateryjki na większe od dotychczasowych?

Opublikowano
1 minutę temu, Ulman napisał:

A co cie to obchodzi? Przecież to nie twoje zmartwienie.

dlatego żebraku musimy płacić większe podatki itp ekologia kosztuje a ty dalej nie widzisz powiązania 

Opublikowano

A coś ty taki się bystry zrobił że nagle widzisz powiązanie podatkowo kosztowe🤣

Co do podatków to nie jestem pewien bo to lokalna sprawa Krakowa i ich kosztów przejazdów autobusami.

No ale jak jestes taki bystrzacha to przeróbmy temat na cyfrach. Ile kosztuje taki akumulator?

Opublikowano (edytowane)

No to masz napisane jak byk - 

- po 6-8 latach wymiana baterii jest normą

- takie autobusy kupuje się za unijne dotacje

- oszczędności na tym nie ma

- jak sie wymieni baterie na większej pojemności to ekonomia się zgodzi

O co ci w takim razie chodzi? 

Żeby się poruszać w konkretnych cyfrach to powinna być zrobiona kalkulacja po cenach obecnych a nie sprzed 6 lat.

Edytowane przez Ulman
Opublikowano

Roman176 napisał:

16 godzin temu, hubertuss napisał:

To, że ty nie masz wiedzy to nie moja wina. A dla ciebie dziwne, że ktoś wie. Porównanie rentowności kopalni w PL i w Indiach czy Chinach to skrajna głupota. Tam koszty wydobycia są z połowę niższe niż u nas jak nie więcej. Tak więc skończ już te swoje wygłupy.

widziałeś kiedyś kopalnie na oczy ? 

14 godzin temu, Ulman napisał:

Co jest dziwnego w tym że będą wymieniać akumulatory?

a wiesz ile aqu kosztuje ? 

Eee chłopie. Trolejbus też jest na minusie względem dizla a dizel na siebie nie zarabia. Trolejbus za to ma możliwość posiadać akumulator trakcyjny aby oddalać się od linii i co ważne - jest cichy, nie powoduje trzęsienia szklanek po domach oraz nie smrodzi. Elektryk nie wymaga sieci trakcyjnej choć dobrze by było aby na odcinkach przejazdowych w dużych miastach dźwignął w ten sposób akumulator. A tak w tajemnicy: gdyby mzk miało zarabiać cena biletu byłaby trzykrotnie większa. Prąd po urealnieniu ceny skomplikuje ekonomię pojazdu w domu ale do ładowania floty kupujesz go na gigawaty to jest co negocjować. W chacie będzie gorzej. Są tacy co twierdzą iż ceny nośników energii są powiązane ze sobą. I skoro za gaz płacisz w kWh to po wzroście ceny energii elektrycznej gazowe kWh zerwie się ze smyczy a za tym paliwa płynne...


Roman176 napisał:

700k 

Jaka pojemność? Jaki typ? Teraz w autobusach upychają LiIon pół megawatogodziny...


andrzej78 napisał:

15 minut temu, racyl napisał:

Na politechnice jest system punktowy ects i każdy przedmiot jest punktowany. jak masz niezaliczony przedmiot to nie powtarzasz roku ani semestru tylko opłacasz za wartość punktową danego przedmiotu lub paru i normalnie chodzisz na kolejny rok. To tAK W SKRÓCIE .

 

😂😂

No właśnie ,jak naliczana jest opłata już wiemy ,ale jak nazwać fakt , że chodzi się kolejny rok ,ale za rok powtarza się zaliczenie z danego przedmiotu? 

Zależy. Jak przedmiot to płotka to chodzisz (znaczy idziesz do prowadzącego i składasz ofertę, oraz ustalacie formę zaliczenia) na taki dodatkowy przedmiot plus następny semestr. Oczywiście jest regulamin i pozwolenie wychodzi z dziekanatu. Jeżeli jest to np przedmiot kierunkowy i trwa kilka semestrów do ni wuja tak po prostu nie puszczą. Raz mi z matmy np. nie poszło bo terminy nie siadły w sesji. To z doktorem się dogadałem i mnie odhaczył na egzaminie i poprawce a zaliczyłem w terminie warunkowym. Co ciekawe chciał od razu dać dst bo znaliśmy się z innego kierunku ale jak powiedziałem, że nie mogę nawet przyjść tośmy się tak dogadali. Studiowanie jak już masz te parę lat więcej też inaczej wygląda...


Ogólnie - często normę robisz na ćwiczeniach bo te mają lepsze ECTSy. Zazwyczaj jak masz bdb na ćwiczeniach to prowadzący daje np db lub dst z egzaminu ale masz prawo walki. Regulamin trzeba czytać bo są kierunki, że kuźwa możesz sobie zrobić egzaminy co dwa lata.

Opublikowano

Kilka razy zdarzało mi się korzystać z autobusu elektrycznego który jeździ na linii podmiejskiej choć całej linii nie jechałem to myślę, że do 30 km w jedną stronę ma. Autobus jechał dynamicznie z przystanku ruszał nawet lekko szybciej i się rozpędzał niż diesel jechał tempem normalnym dla ruchu w tym częściowo na drodze dwujezdniowej o dwóch pasach każda jezdnia. Włączona była klimatyzacja i po wjechaniu na pętlę wcale nie pojechał od razu na stanowisko na którym może się ładować tylko podstawił się na zwykły przystanek. W środku jest cicho na ulicy zresztą też. Tak więc nie taki ten diabeł straszny jak Roman pisze.

Opublikowano

Mi trochę przeszkadzało iż z powodu akumulatorów na dachu bujało tym chińskim ursusem jak na statku z powodu rond. Prawe sprężyny pewno co i rusz pękają ale to tylko przypuszczenia.

Opublikowano
1 godzinę temu, Agrest napisał:

Polski producent na niemieckich targach

 

 

https://www.facebook.com/share/r/yJmEymA2WQ9DPrPM/

A właśnie. Dzisiaj rano w radio poleciało info że jednym z postulatów rolników francuskich ( i to postulat postawiony na ostrz u noża)jest to aby wywalać z marketów inne towary rolne niż francuskie a szczególnie z tych krajów co taniej je produkują w tym z Polski. 

Czyżby jednak nasi rolnicy źle zinterpretowali solidarność europejską wśród rolników? Czy może strajki na zachodzie troszkę w inną stronę idą?:lol:

  • Like 2
  • Thanks 1
Opublikowano
11 minut temu, hubertuss napisał:

Ja jechałem solarisem normalnie było oprócz tego, że cicho i lepiej przyspieszał. Jechałem jako pasażer rzecz jasna.

Jeździłem trolejbusami juz trzydziesci parę lat temu i żaden spalinowy im nie dorównywał jeśli chodzi o przyśpieszenie , mimo, że to były stare ruskie konstrukcje. Przypuszczam, że nowy autobus czy trolejbus z elektroniką jeździ o wiele lepiej. Martwi mnie tylko, na ile jest to w tej chwili uzasadnione ekonomicznie, jesli akumulatory kosztują tyle co kosztują, o cenach energii, które rosną, już nie wspominam. Przeciez pasażerowie muszą za to zapłacić.

Opublikowano (edytowane)

.

3 minuty temu, mirro napisał:

A właśnie. Dzisiaj rano w radio poleciało info że jednym z postulatów rolników francuskich ( i to postulat postawiony na ostrz u noża)jest to aby wywalać z marketów inne towary rolne niż francuskie a szczególnie z tych krajów co taniej je produkują w tym z Polski. 

Czyżby jednak nasi rolnicy źle zinterpretowali solidarność europejską wśród rolników? Czy może strajki na zachodzie troszkę w inną stronę idą?:lol:

Wyje....ć wszystkie Markety z Polski i będzie 1 do 1 .

Edytowane przez galan99
Opublikowano
2 minuty temu, jahooo napisał:

Jeździłem trolejbusami juz trzydziesci parę lat temu i żaden spalinowy im nie dorównywał jeśli chodzi o przyśpieszenie , mimo, że to były stare ruskie konstrukcje. Przypuszczam, że nowy autobus czy trolejbus z elektroniką jeździ o wiele lepiej. Martwi mnie tylko, na ile jest to w tej chwili uzasadnione ekonomicznie, jesli akumulatory kosztują tyle co kosztują, o cenach energii, które rosną, już nie wspominam. Przeciez pasażerowie muszą za to zapłacić.

Myślisz, że silnik czy cały system oczyszczania spalin skrzynia biegów itd do nowoczesnego autobusu spalinowego są tanie? Czy tania jest diagnostyka i obsługa tego? Czy ma to kto robić. Elektryki wyprą spalinowe choćby z tego powodu, ze tych spalinowych naprawiać nie bezie z czasem maił kto.

Opublikowano
2 minuty temu, galan99 napisał:

.

Wyje....ć wszystkie Markety z Polski i będzie 1 do 1 .

Przez lata na zachodzie mieli wyższe dopłaty wyższe ceny za produkty a teraz maja trochę mniej i wielce się nie podoba a my w tym burdelu musimy prosperować od lat  .Tam powiązania na rynku też są inne jednak np w Niemczech 3-4 tyś eu opłat ubezpieczeniowych jest nie do pozazdroszczenia -dlatego tyrają w zakładach 

6 minut temu, hubertuss napisał:

Myślisz, że silnik czy cały system oczyszczania spalin skrzynia biegów itd do nowoczesnego autobusu spalinowego są tanie? Czy tania jest diagnostyka i obsługa tego? Czy ma to kto robić. Elektryki wyprą spalinowe choćby z tego powodu, ze tych spalinowych naprawiać nie bezie z czasem maił kto.

Jeżeli będzie jakiś przełom w bateriach to owszem elektryki będą górą jednak obecna technologia to porażka a już zaczynają się problemy z utylizacja baterii a co dopiero za kilkanaście lat .Już są problemy z utylizacja wiatraków o czym nikt nie myślał wcześniej -wniosek taki że cywilizacja musi upaść i powoli się odrodzić czy nas załatwi klimat czy głupota nie wiem ale to nieuchronne  

  • Like 1
Opublikowano
45 minut temu, mirro napisał:

A właśnie. Dzisiaj rano w radio poleciało info że jednym z postulatów rolników francuskich ( i to postulat postawiony na ostrz u noża)jest to aby wywalać z marketów inne towary rolne niż francuskie a szczególnie z tych krajów co taniej je produkują w tym z Polski. 

Czyżby jednak nasi rolnicy źle zinterpretowali solidarność europejską wśród rolników? Czy może strajki na zachodzie troszkę w inną stronę idą?:lol:

Możliwe że tak jest, że te strajki zaczynają się rozchodzić z postulatami....

Opublikowano
53 minuty temu, v11 napisał:

Przez lata na zachodzie mieli wyższe dopłaty wyższe ceny za produkty a teraz maja trochę mniej i wielce się nie podoba a my w tym burdelu musimy prosperować od lat  .Tam powiązania na rynku też są inne jednak np w Niemczech 3-4 tyś eu opłat ubezpieczeniowych jest nie do pozazdroszczenia -dlatego tyrają w zakładach 

Jeżeli będzie jakiś przełom w bateriach to owszem elektryki będą górą jednak obecna technologia to porażka a już zaczynają się problemy z utylizacja baterii a co dopiero za kilkanaście lat .Już są problemy z utylizacja wiatraków o czym nikt nie myślał wcześniej -wniosek taki że cywilizacja musi upaść i powoli się odrodzić czy nas załatwi klimat czy głupota nie wiem ale to nieuchronne  

W bateriach cały czas jest postęp. Rozwijają się tak jak kiedyś silniki spalinowe. Teraz wchodzą baterie żelazowo jonowe zamiast litowo jonowych. Zdolności magazynowania energii poprawi się o 20 %. Mercedes wprowadził w swoich hybrydach nowy system chłodzenia stosowany w f1. Ogniwa bezpośrednio zanurzone w płynie nie przewodzącym prądu. Zamiast węża z cieczą między ogniwami. 

Nie wiem o jakich problemach z utylizacją baterii mówimy? Tesle model s są na rynku od 12 lat i baterie działają. Sprawność spadłą ale działają. Nie uszkodzone baterie z aut rozbitych wykorzystywane są do budowania magazynów energii. Za jakiś czas pewnie pojawią się na szrotach jako części używane tak jak silniki spalinowe. Zaś częściowo uszkodzone baterie posłużą jako dawcy cel. Ponieważ większa część baterii jest złożona z kilku kilkunastu cel które w razie usterki można wymienić. To się wszystko rozwija a Polska jest jednym z większych producentów baterii do aut elektrycznych.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
    • Przez debrzyna
      Powinniśmy podjąć sie informowania rolników i nie tylko ,kto w poszczególnych województwach organizuje wyjazd na następny protest Brak takiej informacji to mniej ludzi na proteście
      Macie informacje wpisujcie w tym temacie Tylko informacje kto i tp bez zbędnej polityki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v