Imigrant1204

Silnik Iveco dymi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam, mam problem z silnikiem Iveco 8361 w nh l627, silnik dymi na wysokich obrotach nawet bez obciążenia, do 1500 obrotów raczej nie widać dymienia, przy 2tys lekka smuga, przy 2350 wyraźnie widoczne dymienie. Myślałem że może brakuje mu powietrza ale turbo wygląda normalnie więc nie wiem czy rwać wytryski czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtry czyste, zawory hmm silnik nigdy nie rozbierany oprócz wtrysków - albo je źle zrobili albo to co innego ale silnik pali od strzała i praktycznie brak dymu na niskich obrotach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

Po mojemu to sprawdzenie wtrysków i regulacja lub naprawa pompy wtryskowej lub układu paliwowego jeśli to CR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6404

To silniki starej generacji z lat 90 tych. Pompa rzędowa z korekcją dawki ciśnieniową, sterowanie zaworu rurką c kolektora dolotowego. Pytanie pierwsze, co robione było z wtryskami, bo końcówki łatwo dostępne nie są. Pytanie drugie to turbosprężarka, bo to że wygląda dobrze nic nie wnosi. Pytanie trzecie to regulator dawki ma pompie, czyli membranka i cewka z dwoma kablami uruchamiana w chwili kręcania rozrusznikiem. O ile masz cewkę gaszenia sterującą dźwigienką, to zobacz czy się nie przycina. Najwięcej zaś i najczęściej w takich maszynach jak kombajny, w tych silnikach niedomagał z czasem odśrodkowy regulator obrotów. Miałem 6 maszyn z tymi silnikami i 6 pomp miało ten sam ból,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam jest wszystko mechaniczne bez cewek, gaszenie także, elektrozawór tylko od świecy ale świeca fabrycznie nie uruchomiona-zaślepka w miejscu włacznika, nie wiem co było z wtryskami. Wyciągnę chyba wszystko i dam do sprawdzenia , ale może faktycznie ta pompa bo jak wtryski leja to w pełnym zakresie obrotów powinien dymić a nie tylko na wysokich i to jeszcze bez obciążenia?

Edytowano przez Imigrant1204

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6404

Nie wiem z którego roku masz silnik ale  pamiętam że w części tych silników gniazda wtrysków to były oddzielne tulejki miedziane wciskane w głowicę z uszcelnienieniem na oring. Tak że ostrożnie żebyś nie wyjął wtrysku z gniazdem, bo pójdzie płyn nad tłok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6404

Nie było wolnych obrotów albo nie dało się zgasić silnika, bo przy okazji zablokowało listwę gaszącą, dymił albo gasł po przesunięciu dźwigni jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1308

moze pompa, ale zacznij od drobnicy - filtry paliwa, smok zbiornika paliwa, od kiedy tak masz?


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie, walczę z tym tematem, wtryski sprawdzone, trzy były ok a trzy lały- zrobione to jest silnik mniej dymi ale jeszcze to nie to, chce wyciągnąć pompę do sprawdzenia i nie wiem jak nią wyciągnąć bo 2 śruby od strony bloku nijak odkręcić, chyba że z całym tym kielichem ma to wyjść ale wtedy rozrząd do rozebrania żeby dostać się do śrub?

IMG_20231125_112242508.jpg

IMG_20231125_112316764.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez morwsin
      Cześć, szukam pomocy bo od paru dni wyskakuja mi te błędy 3293 i 3176. Wymieniałem filtry paliwa. Jutro zajrzę jeszcze do zbiornika czy czasem smok się nie zatkał, dodatkowo wyczyszczę odstojnik ale jak widzę jest czysty. Ciagnik ma 760 mtg. Co jeszcze mogę sprawdzić?. Dodam że serwis był podłączał go pod komputer było parę błędów ale potem zrobił test, disgnostyke i było wszystko ok. Błędy wyskakują ja ciągnik np jedzie pod górkę i chce szybko dodać mu gazu tak jak by nie dostawał paliwa. Proszę o porady dzięki. 
    • Przez Farmerinio00
      Witam mam problem z kombajnem zbożowym new holland tx30 kombajn kupiony z Francji był przezbrojony całkowicie na kukurydzę został przezbrojony do cięcia zboża . Ale po całkowitym przezbrojeniu i próbie cięcia zboża kombajn nie pobiera zboża i wszystko wałkuje się na motowidle a jak już pobieże to się odrazu za podajnikiem pochyłym zapycha proszę o jakieś rozwiązania problemu 
    • Przez morwsin
      Cześć, szukam pomocy bo od paru dni wyskakuja mi te błędy 3293 i 3176. Wymieniałem filtry paliwa. Jutro zajrzę jeszcze do zbiornika czy czasem smok się nie zatkał, dodatkowo wyczyszczę odstojnik ale jak widzę jest czysty. Ciagnik ma 760 mtg. Co jeszcze mogę sprawdzić?. Dodam że serwis był podłączał go pod komputer było parę błędów ale potem zrobił test, disgnostyke i było wszystko ok. Błędy wyskakują ja ciągnik np jedzie pod górkę i chce szybko dodać mu gazu tak jak by nie dostawał paliwa. Proszę o porady dzięki. 
    • Przez Windziu
      Cześć!
      Mam problem z NH TX68. Kombajn na wbitym biegu a na joysticku ustawionym na N pełznie powoli do przodu. Potencjometr wymieniony, wyregulowany że na N swiecą trzy diody (żółta, zielona i czerwona) czyli elektrycznie powinno być OK. Czy dobrze myślę, że trzeba byłoby wyregulować zerową pozycję na hydrostacie (pompie, silniku czy skrzyni-nie moge dojść gdzie może być regulacja)? Ktoś przerabiał temat?
      Czy ktoś poratowałby instrukcją serwisową do w/w TX'a? 
    • Przez ENDURAK91
      Czym się różni wersja Elevation od zwykłego CX6080?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj