Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie bo mnie szlag trafi i krew zaleje. Dominator 85 w zeszłym roku może raz cofnęło paliwo, a w tym roku nawet kilka razy dziennie, albo wcale nie cofnie i pali normalnie, do tego doszło gaśnięcie w polu, ale takie nagle bez dlawienia po prostu gaśnie. Wymienione węże, podkładki miedziane, pompka zasilająca, wstawione dwa zaworki zwrotne. Sprawdzony korek z baku, rurki w środku całe. Normalnie jak zgasi silnik to słychać jak paliwo ucieka

Opublikowano

Jaki silnik , jaka pompka zasilająca , czy jest odstojnik ( dodatkowy ) przed pompką , jaki stan przewodów ? Aby paliwo mogło się cofać,- musi być gdzieś nieszczelność między zbiornikiem a pompką zasilającą.

Opublikowano

U kolegi w classie dopiero trzecia pompka zasilająca okazała się sprawną i działała przez sezon Ostatnio słyszałem że znowu do wymiany bo albo wcale nie pompuje albo puszcza do zbiornika

 

Opublikowano

Ja mam to samo w mercatorze silnik mercedes rok czasu ma pompka i już dziadostwo nie działa może już z 5 było wymienionych i zawsze nie chce zasysać jak to jest możliwe w c360 40 lat dziala i nigdy nie było problemu a tu co chwilę 

Opublikowano
24 minuty temu, Karol445 napisał:

U kolegi w classie dopiero trzecia pompka zasilająca okazała się sprawną i działała przez sezon Ostatnio słyszałem że znowu do wymiany bo albo wcale nie pompuje albo puszcza do zbiornika

 

Ta nowa pompka pompuje super, dwa ruchy i paliwo na filtrze jest, tylko czemu wraca i czemu zaczął gasnąć? I nie to ze go dławi i gaśnie a po prostu nagle zgaśnie 

Opublikowano
marzencia napisał:

Panowie bo mnie szlag trafi i krew zaleje. Dominator 85 w zeszłym roku może raz cofnęło paliwo, a w tym roku nawet kilka razy dziennie, albo wcale nie cofnie i pali normalnie, do tego doszło gaśnięcie w polu, ale takie nagle bez dlawienia po prostu gaśnie. Wymienione węże, podkładki miedziane, pompka zasilająca, wstawione dwa zaworki zwrotne. Sprawdzony korek z baku, rurki w środku całe. Normalnie jak zgasi silnik to słychać jak paliwo ucieka

jaku silnik mercedes czy Perkins ?tak jak pisze @andrzej78 musi być gdzieś nie szczelność między pompa a zbiornikiem ewentualnie pompa i wtryski do sprawdzenia

Opublikowano
1 godzinę temu, andrzej78 napisał:

Jaki silnik , jaka pompka zasilająca , czy jest odstojnik ( dodatkowy ) przed pompką , jaki stan przewodów ? Aby paliwo mogło się cofać,- musi być gdzieś nieszczelność między zbiornikiem a pompką zasilającą.

Sorki nie dodało mi komentarza, silnik perkins, odstojnik jest na pompce zasilającej, przed pompka jest zaraz za bakiem duży odstojnik, nowe przewody wszystkie 

Opublikowano
1 godzinę temu, Karol445 napisał:

U kolegi w classie dopiero trzecia pompka zasilająca okazała się sprawną i działała przez sezon Ostatnio słyszałem że znowu do wymiany bo albo wcale nie pompuje albo puszcza do zbiornika

 

Jak tak padają jak muchy, to może warto pomyśleć o podmianie na elektryczną i zaworek regulujący ciśnienie? 

Opublikowano

Ważne aby nakrętki złączy  przewodów było dobrze dokręcone ( czerwone strzałki). Jeżeli jest osadnik szklany - można go zupełnie ominąć ( z powodu wadliwej uszczelki często tam łapie powietrze- strzałka niebieska ), można go zastąpić  filtrem przewodowym PS821 .Jezeli odstojnik jest na pompce zasilającej , to zapewne jest to jakiś zamiennik ( ori. pompki były bez odstojnika ) i może być podobna sytuacja z uszczelką naczynia . Śruba drążona przewodu zasilającego pompki miewa wewnątrz sitko - sprawdzić ew. oczyścić.

Zrzut ekranu (14).png

Opublikowano
10 minut temu, andrzej78 napisał:

Ważne aby nakrętki złączy  przewodów było dobrze dokręcone ( czerwone strzałki). Jeżeli jest osadnik szklany - można go zupełnie ominąć ( z powodu wadliwej uszczelki często tam łapie powietrze- strzałka niebieska ), można go zastąpić  filtrem przewodowym PS821 .Jezeli odstojnik jest na pompce zasilającej , to zapewne jest to jakiś zamiennik ( ori. pompki były bez odstojnika ) i może być podobna sytuacja z uszczelką naczynia . Śruba drążona przewodu zasilającego pompki miewa wewnątrz sitko - sprawdzić ew. oczyścić.

Zrzut ekranu (14).png

Dziękuję za sugestie sprawdzimy jeszcze to 

Opublikowano

Jabym zrobił tak:

1. Jak się cofa paliwo to zawór zwrotny na przewód paliwowy  zaraz za zbiornikiem paliwa - miałem to samo w volvo s830 - pomogło

2. Jak gaśnie w polu to pytanie kiedy filtry paliwa zmieniane - miałem tak że mi gasł bo były filtry zarabane - po zmianie chodzi jak złoto

Opublikowano
4 godziny temu, karbex napisał:

Jabym zrobił tak:

1. Jak się cofa paliwo to zawór zwrotny na przewód paliwowy  zaraz za zbiornikiem paliwa - miałem to samo w volvo s830 - pomogło

2. Jak gaśnie w polu to pytanie kiedy filtry paliwa zmieniane - miałem tak że mi gasł bo były filtry zarabane - po zmianie chodzi jak złoto

Zaworki założone dwa jeden za bakiem a drugi gdzieś bliżej filtra, filtr nowy, tak samo było na starym jak na nowym

Opublikowano

jeśli zapowietrza się w czasie jazdy mogą być trzy przyczyny ,nie sprawna pompka zasilająca ,zatkany przepływ paliwa ,ciągnie  powietrze ,ja zakładam wszędzie elektryczne pompki zasilające i mam spokój 

Opublikowano

Do takich akcji zakłada się przezroczyste przewody paliwowe i widać dokładnie miejsce przez które dostaje się powietrze .Niedrożny przelew pompy rozdzielaczowej może powodować nagłe gaśnięcie silnika .

Opublikowano
2 godziny temu, peugeot napisał:

Do takich akcji zakłada się przezroczyste przewody paliwowe i widać dokładnie miejsce przez które dostaje się powietrze .Niedrożny przelew pompy rozdzielaczowej może powodować nagłe gaśnięcie silnika .

A gdzie znaleźć ten niedrożny przelew na pompie rozdzielaczowej? To chodzi o pompę wtryskową?

Opublikowano

To nie będzie rada... Nie wiem jak wygląda bak w 85 ale w mojej 66 w tamtym roku też mi gasł w pracy przy niskim stanie paliwa w baku.Ciezko było odpowietrzyć Dałem nowe przewody tekalany, nowa uszczelka pod odstojnik ten duży szklany oraz co znalazłem... paproch zaklinowany w śrubce przelotowej co się kolanko przykręca do baku.. W tym roku maszyna działa na 100%

Opublikowano
Dnia 15.08.2023 o 10:52, Steyerek8100 napisał:

To nie będzie rada... Nie wiem jak wygląda bak w 85 ale w mojej 66 w tamtym roku też mi gasł w pracy przy niskim stanie paliwa w baku.Ciezko było odpowietrzyć Dałem nowe przewody tekalany, nowa uszczelka pod odstojnik ten duży szklany oraz co znalazłem... paproch zaklinowany w śrubce przelotowej co się kolanko przykręca do baku.. W tym roku maszyna działa na 100%

Na razie ominęliśmy odstojnik ten za bakiem i nie gaśnie, ale na dzień dobry trzeba go odpowietrzyć 

Opublikowano (edytowane)

Nieszczelność na wężykach przelewowych na wtryskiwaczach,w swoim dałem nowe przewody i zawór zwroty nic nie pomogło nadal rano był zapowietrzony,okazało się że wężyk przelewowy na wtrysku miał nieszczelność,i to było powodem zapowietrzania,po wymianie wężyków pali na dotyk. Jeśli gaśnie na gorącym silniku w czasie pracy, to może znaczyć że pompa wtryskowa wymaga regeneracji, albowiem traci ciśnienie na głowicy pompy,i nie podaje paliwa,po przestudzeniu nadal względnie będzie działać.

Edytowane przez wieslaw16

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v