dariusz86

Mikroelementy - okres karencji

Polecane posty

dariusz86    16

Cześć,

Czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć, czy stosując mikroelementy w ziemniakach (dolistnie) jest jakiś okres karencji? Chcę po najbliższym deszczu dać miedź, mangan, cynk oraz bor z tym że w drugiej połowie lipca, planuję pierwsze zbiory a w związku z tym, że nie mam doświadczenia w nawożeniu dolistnym, nie wiem czy jest to bezpieczne czy nie. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W jakim celu chcesz to dawać.To pierwiastki śladowe w uprawie ziemniaków i tyle ile ziemniak ich potrzebuje to sobie w ziemi znajdzie bez łaski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dariusz86    16

Zgadza się, dlatego też na ten deszcz czekam. A czemu chcę dawać? Powiem tak, zostało mi jeszcze z innych upraw. Za rok się to już przeterminuje a ziemniaki te mikroelementy lubią. Czy znajdzie sobie w ziemii? Pewnie tak tylko u mnie jest ten problem że ziemia jeśli chodzi o kategorie agronomiczną jest średnia. W dodatku mam bardzo niskie ph, na poziomie 4.5 a działek pod ziemniaki celowo już na 2 lata przed sadzeniem, nie wapnuję intensywnie więc ta odbudowa ph jest nico dłuższa a jak wiadomo niskie ph, nie jest sprzyjające dla roślin aby te mogły sobie same te składniki z gleby pobierać. Nie robiłem niestety aż tak szczegółowych badań gleby natomiast w tych które robiłem, był między innymi magnez i u mnie zasobność jest bardzo niska. Dlatego chcę zrobić taki jednorazowy zabieg dolistny. Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi. Pomóc możliwe że trochę pomoże tym bardziej że tydzień temu miałem przymrozki i część redlin mi niestety liznęło także rośliny miały mały stres.